Vikakoodi po136
Vikakoodi po136
Moikka! Taas tarvisin apuja viisaammilta. Mondeoon on nyt syttynyt muutaman kerran moottorin vikavalo ja tuttuni on nollannut sen pari kertaa ja pysynytkin poissa aina noin kuukauden kerrallaan. Vikakoodi on ollut sama po136. Se on vissiin lambraanturi rikki, mutta osaako joku sanoo onko ennen vai jälkeen katalysaattorin? Se mun tuttu osais sen vaihtaa mut sekään ei osaa sanoa onko kumpi anturi kyseessä.
Re: Vikakoodi po136
Ensiksi kun vaihdat takimaisen anturin niin tarkista ne johdot ja liitin. Toi koodi vähän kertoo että jännite puolella ongelmia kuten lämmitys. Kun kerran koodin kuittauksella vähän aikaa toinii kunnolla. Mitä vuosimallia Mondeo.on ja paljon ajettu. Omassa Volvossa jo 400tkm joutui vaihtanaan happianturin eli ne ei kestä edes 500tkm.
viewtopic.php?t=44187
viewtopic.php?t=44187
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Vikakoodi po136
Mondeo on 2005 vuosimallia ja ajettu jotain 320 tuhatta. Kantsiiko mun siis pyytää sen tutun ekaks tutkiin noi johdot ja liittimen?
Re: Vikakoodi po136
Jos onnistuu käske sekata ne johto ja liitin. Ennen uutta anturia. Samoin pakoputki on tiivis. Rukkanen putken eteen moottori käy missään ei suhise. Vaikka alkuperäisen ostaa ei ole kallis se anturi jos tuntuu vika on siinä. Mikäs motti siinä on onko 2 litranen.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Vikakoodi po136
Ok kiitti tiedosta, pyydän tsekkaan sen johdon ja liittimen. 1. 8 litranen kone on.
-
- Viestit: 2448
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: Vikakoodi po136
senhän näkee mittarilla kumpi anturi on kyseessä.
Monesti mittari kertookin bank 1 tai bank 2
Viimeistään kun ottaa happianturien käyrät näkyviin niin näkyy kumpi antaa väärää tietoa.
Ite vaihtanut bensa mondeoon sen takimmaisen. Noin 320tkm kohdalla.
Kannattaa muuten lämmittää sen anturin kiinnityskohta huolella kaasutoholla ennenkun alkaa kiertämään.
Lähtee huomattavasti helpommin niin.
Monesti mittari kertookin bank 1 tai bank 2
Viimeistään kun ottaa happianturien käyrät näkyviin niin näkyy kumpi antaa väärää tietoa.
Ite vaihtanut bensa mondeoon sen takimmaisen. Noin 320tkm kohdalla.
Kannattaa muuten lämmittää sen anturin kiinnityskohta huolella kaasutoholla ennenkun alkaa kiertämään.
Lähtee huomattavasti helpommin niin.
Re: Vikakoodi po136
Bank 1 Sensor 2 on nimenomaan katin jälkeen oleva anturi (Downstream), eli takimmainen, kuten ekassa vastauksessa jo todettiin. ("Bank" viittaa moottori lohkoon, eli v6 ja v8 koneissa on oikeasti Bank 1 ja Bank 2.)
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
-
- Viestit: 2448
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: Vikakoodi po136
• P0136 Oxygen Sensor Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 2)
joo tuo on helpommassa paikassa. Kunnolla vaan lämpöä juureen ja sitten vasta vääntämään.
Ainakin parissa yksilössä joihin on tuo tullut vaihdettua oli ihan hiton tiukassa...ei uskaltanut vääntää enempää...mutta kun anto puhalluslamppua hetken niin lähti kivutta. Ja uuteen anturiin sitten kuparisalvaa kierteeseen ellei anturin mukana tule oikiaa mömmöä.
joo tuo on helpommassa paikassa. Kunnolla vaan lämpöä juureen ja sitten vasta vääntämään.
Ainakin parissa yksilössä joihin on tuo tullut vaihdettua oli ihan hiton tiukassa...ei uskaltanut vääntää enempää...mutta kun anto puhalluslamppua hetken niin lähti kivutta. Ja uuteen anturiin sitten kuparisalvaa kierteeseen ellei anturin mukana tule oikiaa mömmöä.
Re: Vikakoodi po136
Kiitti kaikille taas avuista, välitän nää teidän antamat tiedot sille mun korjaajalle