Ford Focus 2.0 tdci ecoblue kokemuksia
-
- Viestit: 1
- Liittynyt: 16 Kesä 2021 22:25
Ford Focus 2.0 tdci ecoblue kokemuksia
Nykyinen Ford Focus 1.5 Tdci 2016 olisi vaihto kunnossa.Onko kokemuksia uudesta 2.0 tdci:tä.Nyt kulutus 4-5l/100km.Mikä on kulutus 2.0 ja kuluuko uureaa paljon.Kiitos etukäteen vastauksista.
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Ford Focus 2.0 tdci ecoblue kokemuksia
Manuaaliversiosta on kokemusta vajaa 40000km
10L ureatäytöllä pääsee noin 14000km
Maantieajossa pitkillä siivuilla polttoaineen kulutus on pikkuisen päälle 4l/100km.
Kaupunkipyörityksessä löpöä roihuaakin sitten yli 5l.
Koko 40tkm taipaleen keskikulutus on 5,1l/100km. Siinä on tietysti kahden talven webaston poltot mukana.
10L ureatäytöllä pääsee noin 14000km
Maantieajossa pitkillä siivuilla polttoaineen kulutus on pikkuisen päälle 4l/100km.
Kaupunkipyörityksessä löpöä roihuaakin sitten yli 5l.
Koko 40tkm taipaleen keskikulutus on 5,1l/100km. Siinä on tietysti kahden talven webaston poltot mukana.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Ford Focus 2.0 tdci ecoblue kokemuksia
Uudessa adblue kulutus on suurempi, n.5pros polttoaineesta.
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Ford Focus 2.0 tdci ecoblue kokemuksia
Kaksilitraisessakin?
Pienemmässä dieselissä sitä on nkuulemma kulunut enemmän.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Ford Focus 2.0 tdci ecoblue kokemuksia
Vielä ei ole omaa kokemusta mutta Fordin mukaan se on n. 5pros eli sama kuin pikkudieselissä. Saisi olla isompi säiliö niin ei tarvitsisi niin usein täyttää.
-
- Viestit: 2442
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: Ford Focus 2.0 tdci ecoblue kokemuksia
Miten teillä on tuo pissaruisku toiminut talvella? Onko pakkasherkkä?
Re: Ford Focus 2.0 tdci ecoblue kokemuksia
Kai se jäätyy mutta ei vaikuta mihinkään, talvella kului ainetta hiukan enemmän kun kulutus muutenkin suurempaa. Jäässä olessa sitä ei kulu mutta kai se nopeasti sulaa kun en huomannut säästöä.
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Ford Focus 2.0 tdci ecoblue kokemuksia
Niinhän se sanoo mullakin, että viitisen prosenttia. Mutta silti 10l pöntöllä pääsee noin 14000km.
Nytkin edellisesn täytön jälkeen olin ajanut 8000km. Mittari näytti vajaata puolta ja range 6000km. Kaadoin täyteen varuiksi kun lapin turneella tulee reilu 3000km
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Ford Focus 2.0 tdci ecoblue kokemuksia
Tankki täynnä näyttää 9500km. Saa nähdä pitääkö paikkaansa.
Re: Ford Focus 2.0 tdci ecoblue kokemuksia
Näyttääks Fookkus kusitankin määrän jossakin valikossa.
Ransitti on persiistä, kun siellä on vain "adblue OK", kunnes vajoaa ja tulee ilmo jotakin "range 2500km".
Kuka pelle noita oikein suunnittelee?!
Ransitti on persiistä, kun siellä on vain "adblue OK", kunnes vajoaa ja tulee ilmo jotakin "range 2500km".
Kuka pelle noita oikein suunnittelee?!
Transit Custom 2.0 EcoB 96kW 2018
Re: Ford Focus 2.0 tdci ecoblue kokemuksia
Näyttää rangen, mittarilla määrän ja sitten kun mahtuu niin näyttää paljonko litroina mahtuu.
Re: Ford Focus 2.0 tdci ecoblue kokemuksia
Nyt 15000km ja näytti rangea n. 400km. Tankkasin 11litraa ja nyt näyttää 19000km. Eli kulutus 0.07l/100km. Samalla matkalla mennyt dieseliä 754l eli 5.02l/100km. Ad blue kulutus suhteessa dieseliin n. 1.3%. Fordin mukaan 4-6% kulutus on normaalia.
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Ford Focus 2.0 tdci ecoblue kokemuksia
Aika lailla samat lukemat kuin mullakin. Se range näyttelee ajoittain ihan mitä sattuu mutta pitkässä juoksussa 10L pytyllä pääsee noin 14000-15000km
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
-
- Viestit: 25
- Liittynyt: 28 Huhti 2016 19:52
Re: Ford Focus 2.0 tdci ecoblue kokemuksia
Kertokaahan lisää kokemuksia kyseistä autosta. Onko märkäremmien kanssa ollut huolia murheita?
Ford Focus 1.5 Ecoboost -18
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Ford Focus 2.0 tdci ecoblue kokemuksia
Käytin omaa kotteroa 120tkm huollossa ja kysyin että kannattaisiko sitä hihnan vaihtoa aikaistaa jos meinaan autolla vielä toisen mokoman ajaa.Ecoboost150 kirjoitti: ↑19 Kesä 2024 20:20 Kertokaahan lisää kokemuksia kyseistä autosta. Onko märkäremmien kanssa ollut huolia murheita?
Sain vastaukseksi, että jos haluaa varman päälle pelata niin yhdellä 30tkm holtovälillä sitä voisi aikaistaa. Siis jos on varma, että on käytetty vain oikeaa öljyä koko ajan.
Tiedän, että kyseisellä liikkeellä on paljon kokemusta myös Transiteista joten näppituntumaa luulisi olevan tähän moottoriin.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
-
- Uusi foorumilla
- Viestit: 1
- Liittynyt: 29 Loka 2024 08:42
Re: Ford Focus 2.0 tdci ecoblue kokemuksia
Mikähän moottoriöljy on ehdottomasti paras?
Re: Ford Focus 2.0 tdci ecoblue kokemuksia
Sitä tuskin kukaan tietää, mikä on absoluuttisesti paras; mutta kunnon öljy keskustelu aina piristää päivää....
Tässä pari hyvää vaihtoehtoa raadille puitavaksi:
https://www.motonet.fi/tuote/castrol-ma ... ct=59-0142
https://www.trodo.fi/moottorioljy-liqui ... -f-0w30-5l
https://www.motonet.fi/tuote/mobil-supe ... t=59-00302
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Re: Ford Focus 2.0 tdci ecoblue kokemuksia
Otan vapauden lainata tähän Tekniikan Maailman toimittajan vastauksen (pvm 22.5.2024) m-öljyjen testaamisesta:
"KYSYMYS: Olen vuosien varrella miettinyt, miksi teillä TM:ssä on niin harvoin vertailussa moottoriöljyt.
Monen vuoden TM-tilaaja
VASTAUS: Moottoriöljyjä on tosiaan testattu Tekniikan Maailmassa menneinä vuosikymmeninä, joskin melko harvakseltaan. Ensimmäinen öljytesti taisi olla numerossa TM 5/1971 ja viimeisimmät niinkin kauan aikaa sitten kuin numeroissa TM 2/1996 ja 1/2001. Sen uudempia en muista enkä arkistostamme nopeasti löytänyt, vaikka voin olla väärässäkin.
Syitä pitkään testaamattomuuteen on useita. Öljylaatuja ja öljysuosituksia on nykyään huomattavasti enemmän, eikä yhden laadun testaaminen vielä toisi hyötytietoa kovin suurelle autoilijaryhmälle.
Toisekseen moottoriöljyt ovat TM:n historian aikana kehittyneet valtavasti. Jos 1950-luvun öljyillä moottori oli ajettu loppuun 80 000 kilometrin kohdalla, nykyään 60 000 kilometrin TM-käyttötestin jälkeen moottorista ei välttämättä löydy naarmuakaan ja osien mitat ovat täysin uutta vastaavat. Siten tarvetta kuluttajavalistukselle hyvistä ja huonoista öljyistä ei samalla tavalla edes ole.
Kolmas syy on testauksen erittäin korkea hinta. Järkevillä kustannuksilla voidaan tutkia vain öljyjen kylmäominaisuuksia – kuten takavuosien testeissäkin – mutta kuuman pään ominaisuuksien testaus maksaisi jopa satoja tuhansia euroja. Se olisi iso panostus, jos selvää tarvetta tutkitulle tiedolle ei edes ole.
Otamme silti mielellämme vastaan tarkkojakin ehdotuksia siitä, mitä TM:n pitäisi testata – ja toki myös miten. Jos hyviä, perusteltuja ja toteutuskelpoisia ehdotuksia ilmenee, vaikka sitten öljyistä, tartumme kyllä toimeen.
Harri Domonyi"
"KYSYMYS: Olen vuosien varrella miettinyt, miksi teillä TM:ssä on niin harvoin vertailussa moottoriöljyt.
Monen vuoden TM-tilaaja
VASTAUS: Moottoriöljyjä on tosiaan testattu Tekniikan Maailmassa menneinä vuosikymmeninä, joskin melko harvakseltaan. Ensimmäinen öljytesti taisi olla numerossa TM 5/1971 ja viimeisimmät niinkin kauan aikaa sitten kuin numeroissa TM 2/1996 ja 1/2001. Sen uudempia en muista enkä arkistostamme nopeasti löytänyt, vaikka voin olla väärässäkin.
Syitä pitkään testaamattomuuteen on useita. Öljylaatuja ja öljysuosituksia on nykyään huomattavasti enemmän, eikä yhden laadun testaaminen vielä toisi hyötytietoa kovin suurelle autoilijaryhmälle.
Toisekseen moottoriöljyt ovat TM:n historian aikana kehittyneet valtavasti. Jos 1950-luvun öljyillä moottori oli ajettu loppuun 80 000 kilometrin kohdalla, nykyään 60 000 kilometrin TM-käyttötestin jälkeen moottorista ei välttämättä löydy naarmuakaan ja osien mitat ovat täysin uutta vastaavat. Siten tarvetta kuluttajavalistukselle hyvistä ja huonoista öljyistä ei samalla tavalla edes ole.
Kolmas syy on testauksen erittäin korkea hinta. Järkevillä kustannuksilla voidaan tutkia vain öljyjen kylmäominaisuuksia – kuten takavuosien testeissäkin – mutta kuuman pään ominaisuuksien testaus maksaisi jopa satoja tuhansia euroja. Se olisi iso panostus, jos selvää tarvetta tutkitulle tiedolle ei edes ole.
Otamme silti mielellämme vastaan tarkkojakin ehdotuksia siitä, mitä TM:n pitäisi testata – ja toki myös miten. Jos hyviä, perusteltuja ja toteutuskelpoisia ehdotuksia ilmenee, vaikka sitten öljyistä, tartumme kyllä toimeen.
Harri Domonyi"