Autoon tulee ongelmia kun tulee vesisade kelit. Eli vesisade kelillä kesken ajon esim. 80km/h tai moottoritie nopeuksissa auto yhtäkkiä alkaa nykimään, tehot häviää ja kuullostaa, niinkuin moottori ei kävis kaikilla sylintereillä. Sitten syttyy moottorinvikavalo ja lukee engine malfunction ja huutomerkki. Kun auton sammuttaa ja odottelee hetken, n.10-20min niin vika nollaantuu ja matka jatkuu. Jos sade jatkuu, niin vika toistuu. Tänään huomasin, että kun liian nopeasti yritin jatkaa matkaa ja yritin laittaa vaihteen D asentoon, niin auto alkoi käydä huonosti, mutta kun palautin P-asennolle, niin kävi normaalisti tyhjäkäynnillä. Pienellä tihkusateella ja taajama nopeuksilla tätä ei tapahdu. Kuivalla kelillä ei ole koskaan tehnyt tätä. Auto on muuten pelannut hyvin. Mittarissa nyt 252120km. Mistä lähteä vikaa metsästään? Onko vika laatikko puolella jossain anturissa, mihin pääsee kosteutta vai mikä tämän voi aiheuttaa? Kaikki tieto on tässäkohtaa arvokasta
Ford S-Max 2.0d Powersift vm2012 kostealla kelillä ongelmia
Ford S-Max 2.0d Powersift vm2012 kostealla kelillä ongelmia
Kyseessä Ford S-Max vm.2012 2.0d powersift laatikolla.
Autoon tulee ongelmia kun tulee vesisade kelit. Eli vesisade kelillä kesken ajon esim. 80km/h tai moottoritie nopeuksissa auto yhtäkkiä alkaa nykimään, tehot häviää ja kuullostaa, niinkuin moottori ei kävis kaikilla sylintereillä. Sitten syttyy moottorinvikavalo ja lukee engine malfunction ja huutomerkki. Kun auton sammuttaa ja odottelee hetken, n.10-20min niin vika nollaantuu ja matka jatkuu. Jos sade jatkuu, niin vika toistuu. Tänään huomasin, että kun liian nopeasti yritin jatkaa matkaa ja yritin laittaa vaihteen D asentoon, niin auto alkoi käydä huonosti, mutta kun palautin P-asennolle, niin kävi normaalisti tyhjäkäynnillä. Pienellä tihkusateella ja taajama nopeuksilla tätä ei tapahdu. Kuivalla kelillä ei ole koskaan tehnyt tätä. Auto on muuten pelannut hyvin. Mittarissa nyt 252120km. Mistä lähteä vikaa metsästään? Onko vika laatikko puolella jossain anturissa, mihin pääsee kosteutta vai mikä tämän voi aiheuttaa? Kaikki tieto on tässäkohtaa arvokasta
Autoon tulee ongelmia kun tulee vesisade kelit. Eli vesisade kelillä kesken ajon esim. 80km/h tai moottoritie nopeuksissa auto yhtäkkiä alkaa nykimään, tehot häviää ja kuullostaa, niinkuin moottori ei kävis kaikilla sylintereillä. Sitten syttyy moottorinvikavalo ja lukee engine malfunction ja huutomerkki. Kun auton sammuttaa ja odottelee hetken, n.10-20min niin vika nollaantuu ja matka jatkuu. Jos sade jatkuu, niin vika toistuu. Tänään huomasin, että kun liian nopeasti yritin jatkaa matkaa ja yritin laittaa vaihteen D asentoon, niin auto alkoi käydä huonosti, mutta kun palautin P-asennolle, niin kävi normaalisti tyhjäkäynnillä. Pienellä tihkusateella ja taajama nopeuksilla tätä ei tapahdu. Kuivalla kelillä ei ole koskaan tehnyt tätä. Auto on muuten pelannut hyvin. Mittarissa nyt 252120km. Mistä lähteä vikaa metsästään? Onko vika laatikko puolella jossain anturissa, mihin pääsee kosteutta vai mikä tämän voi aiheuttaa? Kaikki tieto on tässäkohtaa arvokasta
Re: Ford S-Max 2.0d Powersift vm2012 kostealla kelillä ongelmia
Ensiksi katsoisin ne vikakoodit...
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Re: Ford S-Max 2.0d Powersift vm2012 kostealla kelillä ongelmia
Otapa aluksi selvää missä auton ECU fyysisesti sijaitsee - siis pääseekö sinne vettä.
Re: Ford S-Max 2.0d Powersift vm2012 kostealla kelillä ongelmia
Varmaan apparin jalkatilassa hanskalokeron takana... Veikkaus
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Re: Ford S-Max 2.0d Powersift vm2012 kostealla kelillä ongelmia
Koodit lukuun, voisi liittyä abs anturiin.
Ford Mondeo -15 2.0tdciM6 Titanium Busines
(ex)Ford Mondeo -11 2.0tdci powershift titanium
(ex)Ford Granada 82 2.8i GL Autom.
(ex)Ford Mondeo -11 2.0tdci powershift titanium
(ex)Ford Granada 82 2.8i GL Autom.
Re: Ford S-Max 2.0d Powersift vm2012 kostealla kelillä ongelmia
Eiköhän se ecu ole siellä vasemman etulokarin etupuolella, jonne menee lapsen ranteen vahvuinen kaapelinippu.
S-MAX -10 2.0TDCI 140hv Titanium Business
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Re: Ford S-Max 2.0d Powersift vm2012 kostealla kelillä ongelmia
Tässä vikakoodit, mitä tuli.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Ford S-Max 2.0d Powersift vm2012 kostealla kelillä ongelmia
Tämän mukaan pcm eli ecu auton aivoissa on vikaa. Onko ohjelmisto koska viimeksi päivitetty uusin ohjelmisto. Onko liittimet kunnolla kiinni vai boxissa vikaa.
viewtopic.php?t=56732
Siellä näkyy olevan maavuoto varmaan kun kostealla kelillä ongelmia on ja näkyy koodeissa. Sekkaa se puoli tarkkaan
viewtopic.php?t=56732
Siellä näkyy olevan maavuoto varmaan kun kostealla kelillä ongelmia on ja näkyy koodeissa. Sekkaa se puoli tarkkaan
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Ford S-Max 2.0d Powersift vm2012 kostealla kelillä ongelmia
Ne maadotuspisteet siinä vasemman lampun alapuolella vois olla hyvä tarkistaa. Nekin "maadotukset" on vedetty maalattuun koriin eli maa kulkee oikeasti vain kierteen kautta. Voi niitä maadotuksia toki olla muuallakin mutta muistaakseni siinä oli jo aika monta yhessä paikassa
S-MAX -10 2.0TDCI 140hv Titanium Business
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Re: Ford S-Max 2.0d Powersift vm2012 kostealla kelillä ongelmia
Kannattaa katsoa onko pääjohtosarja kiinni välijäähdyttäjän letkussa.
Edestä katsottuna moottorin oikealta puolelta alhaalta löytyy kyseinen paikka.
Itsellä oli -14 mallinen Mondeo samalla koneella ja laatikolla, noin 250tkm ajettuna tuli märällä kelillä monenlaisia moottori ja laatikko vaivoja. Viat korjaantuivat kun vaihdettiin pääjohtosarja konehuoneeseen.
Johtosarja makaa päin välijäähdyttäjän letkua ja aikansa kun hankaa menee suojakuori rikki ja lopulta tulee johtojen kuparit näkyviin, siitä alkaa viat kertymään.
Tehtaan asennusvirhe, maahantuoja tuli vastaan vaikka takuu oli jo päättynyt. Tämä vaiva koskee ainakin Mondeoita dieselkoneella ja powershift laatikolla varustettuna.
Olen nähnyt useamman muunkin yksilön johdotusten asennukset.
Myös välijäähdyttäjän letku hankauskohdasta kannattaa tarkastaa, itsellä se oli paljon kulunut ja vaihdettiin uuteen.
Edestä katsottuna moottorin oikealta puolelta alhaalta löytyy kyseinen paikka.
Itsellä oli -14 mallinen Mondeo samalla koneella ja laatikolla, noin 250tkm ajettuna tuli märällä kelillä monenlaisia moottori ja laatikko vaivoja. Viat korjaantuivat kun vaihdettiin pääjohtosarja konehuoneeseen.
Johtosarja makaa päin välijäähdyttäjän letkua ja aikansa kun hankaa menee suojakuori rikki ja lopulta tulee johtojen kuparit näkyviin, siitä alkaa viat kertymään.
Tehtaan asennusvirhe, maahantuoja tuli vastaan vaikka takuu oli jo päättynyt. Tämä vaiva koskee ainakin Mondeoita dieselkoneella ja powershift laatikolla varustettuna.
Olen nähnyt useamman muunkin yksilön johdotusten asennukset.
Myös välijäähdyttäjän letku hankauskohdasta kannattaa tarkastaa, itsellä se oli paljon kulunut ja vaihdettiin uuteen.