1.5 l 150 hv man menee tolla keskinopeudella helposti alle 5l/100 km..
Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Focus mk4 2018
75 kmh keskinopeudella olen päässyt 4,8 l / 100km.
2020 Focus Active 1.5 EcoBoost 150 hv A8
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei taida maatieajossa olla suurta merkitystä onko man vai A8..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Focus mk4 2018
Silloin kun oli kunnossa näytti lämpömittari normaalia noin 5-6km matkalla?
Tiedän kenno vikaisia on useimpia, eli lämmittimestä ei tule oikealle lämmintä kunnolla. (Nyt vaihdettu kenno) Vika päällä 3kk ( Odotti kennoa)
Voisiko olla silti mittari tai anturi vika!? Kun ei näytä mittarissa täyttä lämmintä kuin pitemmällä matkalla n.13km.
Mutta mitäpä taistella huollon kanssa, 5 kuukautinen auto kiertoon heti kun mahdollista.
2019 oli ok ei mitään isompaa ongelmaa kuin vetoakselin stefat ja oven kahva.
Tiedän kenno vikaisia on useimpia, eli lämmittimestä ei tule oikealle lämmintä kunnolla. (Nyt vaihdettu kenno) Vika päällä 3kk ( Odotti kennoa)
Voisiko olla silti mittari tai anturi vika!? Kun ei näytä mittarissa täyttä lämmintä kuin pitemmällä matkalla n.13km.
Mutta mitäpä taistella huollon kanssa, 5 kuukautinen auto kiertoon heti kun mahdollista.
2019 oli ok ei mitään isompaa ongelmaa kuin vetoakselin stefat ja oven kahva.
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei ilmeisestikään ole.
Nopeudella sen sijaan on suuri merkitys. Marssinopeuden nostaminen 80 > 100 > 120km/h nostaa kulutus yllättävänkin paljon.
Sensijaan dieselissä ajotyylillä ei tunnu olevan kovinkaan ratkaisevaa merkitystä. Nopeusrajoituksia jos suunnilleenkin kunnioittaa, ei kaasua polkemalla saa polttoainetta kulumaan määräänsä enempää.
Vanha sanontahan kuuluu, että ei dieselin kulutusta nosta kaasun polkeminen vaan jarrun.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mikä on manuualivaihteisissa teoreettinen huippunopeus suurimmalla vaihteella moottorin maksimi kierroksilla?
Automaatissahan se on pitkälti yli 300 kmh. Oliko peräti yli 320.
Automaatissahan se on pitkälti yli 300 kmh. Oliko peräti yli 320.
2020 Focus Active 1.5 EcoBoost 150 hv A8
Re: Uusi Focus mk4 2018
En ole sellaista autoa omistanut, jossa moottori olisi saavuttanut normaalin käyntilämpötilan (88...90 °C) alle 10 km matkalla. Se viisari voi olla suunnilleen ns. normaali asennossa jo ~ 70 °C. Öljythän sitten lämpenee useimmissa moottoreissa vielä vettä hitaammin.Jonde kirjoitti: ↑22 Touko 2021 20:59 Silloin kun oli kunnossa näytti lämpömittari normaalia noin 5-6km matkalla?
Tiedän kenno vikaisia on useimpia, eli lämmittimestä ei tule oikealle lämmintä kunnolla. (Nyt vaihdettu kenno) Vika päällä 3kk ( Odotti kennoa)
Voisiko olla silti mittari tai anturi vika!? Kun ei näytä mittarissa täyttä lämmintä kuin pitemmällä matkalla n.13km.
Mutta mitäpä taistella huollon kanssa, 5 kuukautinen auto kiertoon heti kun mahdollista.
2019 oli ok ei mitään isompaa ongelmaa kuin vetoakselin stefat ja oven kahva.![]()
2020 Focus Active 1.5 EcoBoost 150 hv A8
Re: Uusi Focus mk4 2018
No minun mielipiteeni perustuu vain lämpömittarin näyttämään mitä oli uutena ennen ongelmia ja mitä nyt ajaessa näyttää. On muuten ptc vastukset, jotka avittavat sisätilan lämpöä.
Ihmettelen vain syytä mikä tämän muutoken on aihettanut, ja miten se lämpeneminen mittarin mukaan hidastuminen on alkanut.
Lämpömittarin näyttö on suuntaa antava, jonka ymmärrän,
Olen joskus aikaanaan saanut leipäni korjaamo töissä ja tiedän kyllä jos eilen pelaasi joku asia ja tänään ei niin joku mättää.
Kolmas fokkeri menossa ja 13 foorti tähän mennessä ollut. On minullakin ollut autoja ns. hitaasti lämpiäviä itselläkin, joissa on webasto ollut apuna siihen ongelmaan.
Ihmettelen vain syytä mikä tämän muutoken on aihettanut, ja miten se lämpeneminen mittarin mukaan hidastuminen on alkanut.
Lämpömittarin näyttö on suuntaa antava, jonka ymmärrän,
Olen joskus aikaanaan saanut leipäni korjaamo töissä ja tiedän kyllä jos eilen pelaasi joku asia ja tänään ei niin joku mättää.
Kolmas fokkeri menossa ja 13 foorti tähän mennessä ollut. On minullakin ollut autoja ns. hitaasti lämpiäviä itselläkin, joissa on webasto ollut apuna siihen ongelmaan.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Jos nyt viisarin asennosta keskustellaan, niin eilen ajelin 1,5 h maantieajoa (rajoitus 60 / 80 / 100 km/h).
Normaali lämpö 90...91 °C ja vaihtelu matkan aikana 89...95 °C (tieto OBD-liittimeltä).
Tuo 6 asteen haarukassa oleva vaihtelu ei viisarin asennossa näy.
91 °C (obd) lämmöillä viisari on selvästi 90 °C viivan alapuolella. Että ei se mittari mitenkään auringontarkka ole.
Normaali lämpö 90...91 °C ja vaihtelu matkan aikana 89...95 °C (tieto OBD-liittimeltä).
Tuo 6 asteen haarukassa oleva vaihtelu ei viisarin asennossa näy.
91 °C (obd) lämmöillä viisari on selvästi 90 °C viivan alapuolella. Että ei se mittari mitenkään auringontarkka ole.
2020 Focus Active 1.5 EcoBoost 150 hv A8
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Bensakoneista ei ole kokemusta mutta 2L diesel lämpiää todella hitaasti.
Hitaastihan nämä dieselit lämpiävät yleensäkin mutta esimeriksi 1.8tdci connect kyllä lämpeni moottoritieajossa nopeasti vaikka ilman eberiäkin. Samoin 1,6tcdi focus.
Mutta tämä 2,0 ecoblue ei lämpiä 20km moottoritiepätkällä normaaliin lämpötilaan vaikka lähtisi roikan päästä liikkeelle, jollloin jäähdytysnesteen todellinen lämpötila on noin 30'C.
Sitten kun se on lämmennyt niin lämmöt yllä pysyvät kohtuu hyvin.
Osansa hitauteen tekee varmasti noin 10L nestetilavuus.
Talvikelejä ajatellen tuo lohkon sisäinen vesilämmitin oli kyllä hyvä hankinta varsinkin kun webaston käynnitymiseen ei ole voinut yhtään luottaa.
Hitaastihan nämä dieselit lämpiävät yleensäkin mutta esimeriksi 1.8tdci connect kyllä lämpeni moottoritieajossa nopeasti vaikka ilman eberiäkin. Samoin 1,6tcdi focus.
Mutta tämä 2,0 ecoblue ei lämpiä 20km moottoritiepätkällä normaaliin lämpötilaan vaikka lähtisi roikan päästä liikkeelle, jollloin jäähdytysnesteen todellinen lämpötila on noin 30'C.
Sitten kun se on lämmennyt niin lämmöt yllä pysyvät kohtuu hyvin.
Osansa hitauteen tekee varmasti noin 10L nestetilavuus.
Talvikelejä ajatellen tuo lohkon sisäinen vesilämmitin oli kyllä hyvä hankinta varsinkin kun webaston käynnitymiseen ei ole voinut yhtään luottaa.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tänä aamuna Active wagonilla n. 50km työmatka suurin osa 90kmh vakkari päällä 3,0l/100km ajotietokoneen mukaan. Tankkausten perusteella ei isoa eroa ajotietokoneen näyttämään.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Huvittavaa on, että alkuperäinen termostaatin aikaan lämpeneminen oli nopeaa mittarin mukaan.
Kun valitin sisätilan huomattavasta lämpöerosta vasemman ja oikean välillä vaihtoivat termostaatin , ei korjausta. Moottorin lämpeneminen hidastu ja välillä mittari näyttö notkahti alas kesken ajon.
Huoltotiedote oli tullut sillä aikaa tästä viasta ja lämmittimen kenno vaihtoon. Näin minulle asia selitettiin. Mikä on totuus???
Meni vain n.4 kk että saivat uuden kennon, osapulan vuoksi.
Samalla kennon kanssa vaihtoivat termostaatin ja taas moottori lämpiää hitaasti.
Diaknostiikan mukaan mittari kohtuu hyvin näyttää lähelle oikeita lukuja. Nyt ei tule ajaessa lämmön notkahduksia. Ajaessa noin 5° heittoo rippuen maastosta.
Ois vaan hyvä tietää mikä tekee nyt tuon lämmön nousun hitaaksi


Kun valitin sisätilan huomattavasta lämpöerosta vasemman ja oikean välillä vaihtoivat termostaatin , ei korjausta. Moottorin lämpeneminen hidastu ja välillä mittari näyttö notkahti alas kesken ajon.
Huoltotiedote oli tullut sillä aikaa tästä viasta ja lämmittimen kenno vaihtoon. Näin minulle asia selitettiin. Mikä on totuus???
Meni vain n.4 kk että saivat uuden kennon, osapulan vuoksi.
Samalla kennon kanssa vaihtoivat termostaatin ja taas moottori lämpiää hitaasti.
Diaknostiikan mukaan mittari kohtuu hyvin näyttää lähelle oikeita lukuja. Nyt ei tule ajaessa lämmön notkahduksia. Ajaessa noin 5° heittoo rippuen maastosta.
Ois vaan hyvä tietää mikä tekee nyt tuon lämmön nousun hitaaksi
Re: Uusi Focus mk4 2018
Huvittavaa on, että alkuperäinen termostaatin aikaan lämpeneminen oli nopeaa mittarin mukaan.
Kun valitin sisätilan huomattavasta lämpöerosta vasemman ja oikean välillä vaihtoivat termostaatin , ei korjausta. Moottorin lämpeneminen hidastu ja välillä mittari näyttö notkahti alas kesken ajon.
Huoltotiedote oli tullut sillä aikaa tästä viasta ja lämmittimen kenno vaihtoon. Näin minulle asia selitettiin. Mikä on totuus???
Meni vain n.4 kk että saivat uuden kennon, osapulan vuoksi.
Samalla kennon kanssa vaihtoivat termostaatin ja taas moottori lämpiää hitaasti.
Diaknostiikan mukaan mittari kohtuu hyvin näyttää lähelle oikeita lukuja. Nyt ei tule ajaessa lämmön notkahduksia. Ajaessa noin 5° heittoo riippuen maastosta.
Ois vaan hyvä tietää mikä tekee nyt tuon lämmön nousun hitaaksi


Kun valitin sisätilan huomattavasta lämpöerosta vasemman ja oikean välillä vaihtoivat termostaatin , ei korjausta. Moottorin lämpeneminen hidastu ja välillä mittari näyttö notkahti alas kesken ajon.
Huoltotiedote oli tullut sillä aikaa tästä viasta ja lämmittimen kenno vaihtoon. Näin minulle asia selitettiin. Mikä on totuus???
Meni vain n.4 kk että saivat uuden kennon, osapulan vuoksi.
Samalla kennon kanssa vaihtoivat termostaatin ja taas moottori lämpiää hitaasti.
Diaknostiikan mukaan mittari kohtuu hyvin näyttää lähelle oikeita lukuja. Nyt ei tule ajaessa lämmön notkahduksia. Ajaessa noin 5° heittoo riippuen maastosta.
Ois vaan hyvä tietää mikä tekee nyt tuon lämmön nousun hitaaksi
Re: Uusi Focus mk4 2018
On niin hyviä ja vähävikaisia että laitoin kolmannen mk4 tilaukseen 

Re: Uusi Focus mk4 2018
Melko reipasta sano - kolmas kerta toden sanoo ja aika näyttää tuleeko nyt se korjaamon hyvin tuntema ”harrasteauto” joita tälläkin palstalla on jonkin verran.
Hyviä ja huolettomia vehkeitä nämä kaikki omat ainakin olleet.

Hyviä ja huolettomia vehkeitä nämä kaikki omat ainakin olleet.
Kuga PHEV ja Fiesta Active
Re: Uusi Focus mk4 2018
Olisi kiikarissa pari vuotta vanha mk4 Focus. Luin jostain että ruottalaiset ovat todenneet tämän ruostesuojauksen melko huonoksi. Onko foorumilaisten autoissa mitään silmin havaittavaa alkavaa ruostetta maalipinnassa tai alustan osissa? Onko tämä ruoste sellainen asia jonka takia kannattaa auton hankintaa vielä harkita? Joitain kuvia nähnyt melko ruosteisista pakoputkista jo pienillä kilsoilla.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Automaattivaihteiston öljynvaihtoon menee Ylivieskan Wetteriltä tunti, öljyä kuluu 6 litraa a 40e. Ihan siedettävä.

Re: Uusi Focus mk4 2018
Auto kävi just 56 tkm kohdalla ns 60 tkm huollossa. Päälle vielä jarrunesteenvaihto. Yhteensä jotain +400 €. Automaatin öljyt vaihtuis n. 300 €, täytyy harkita seuraavassa huollossa.
Muita poimintoja:
-takaturvavyön "huutamaan jääminen" kun takapenkin vyön avaa poistuakseen kesken matkaa: ei ratkaisua tiedossa.
-akun anturin vaihdon yhteydessä tehtävä softapäivitys meni läpi (½ vuotta sitten huollossa ei mennyt, jolloin anturi vaihdettiin vain uudempaan)
-Sync päivitetty 3.4:sen sovellusydinversiosta 20136 versioon 20351. Taas muuttui ulkonäkö. Tärkeimpänä mun osalta oli se, että ohjauspyörän/näytöstä skip forward-toiminto ei loikkaa enää fm:n puolelle, kun kuuntelee bluetooth audiota tai usb:lta esim mp3:sia. Olikohan joku bugi ollut aiemmin, ehkä? Tämä oli vissiin vain mun autossa oireena.
-automaatin softa jälleen päivitetty. Eipä juuri suunnanvaihdon hitauteen auttanut yhtään, mutta ainakin näin parin päivän ajeluilla lähtee mukavammin kiihtymään osakaasulla. Aiemmin "ryntäytti" kierroksia muistaakseni 2:lta 3:lle. Saa nähdä oliko pysyvä parannus vai onko vielä kovastikin adaptoitumassa mun ajotyylille, minkä jälkeen voi oire taas alkaa. Seurataan.
-automaatin vaaranpultti tarkastettiin ties kuinka monetta kertaa. Kuulemma Fordilla joku kämmi tässäkin, kun ei tarkastus 1-2 krt riitä.
Kaikenkaikkiaan olen ihan tyytyväinen autoon, edelleen.
Muita poimintoja:
-takaturvavyön "huutamaan jääminen" kun takapenkin vyön avaa poistuakseen kesken matkaa: ei ratkaisua tiedossa.
-akun anturin vaihdon yhteydessä tehtävä softapäivitys meni läpi (½ vuotta sitten huollossa ei mennyt, jolloin anturi vaihdettiin vain uudempaan)
-Sync päivitetty 3.4:sen sovellusydinversiosta 20136 versioon 20351. Taas muuttui ulkonäkö. Tärkeimpänä mun osalta oli se, että ohjauspyörän/näytöstä skip forward-toiminto ei loikkaa enää fm:n puolelle, kun kuuntelee bluetooth audiota tai usb:lta esim mp3:sia. Olikohan joku bugi ollut aiemmin, ehkä? Tämä oli vissiin vain mun autossa oireena.
-automaatin softa jälleen päivitetty. Eipä juuri suunnanvaihdon hitauteen auttanut yhtään, mutta ainakin näin parin päivän ajeluilla lähtee mukavammin kiihtymään osakaasulla. Aiemmin "ryntäytti" kierroksia muistaakseni 2:lta 3:lle. Saa nähdä oliko pysyvä parannus vai onko vielä kovastikin adaptoitumassa mun ajotyylille, minkä jälkeen voi oire taas alkaa. Seurataan.
-automaatin vaaranpultti tarkastettiin ties kuinka monetta kertaa. Kuulemma Fordilla joku kämmi tässäkin, kun ei tarkastus 1-2 krt riitä.
Kaikenkaikkiaan olen ihan tyytyväinen autoon, edelleen.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ihan tehdastoimituksenako otit? Mitähän mahtoivat valehdella sulle toimitusajaksi?
Oon nyt odottanut tammikuun alusta eikä mitään tietoa ole mistään. Tiedän, että tehdas on ollut kiinni ja on menossa uudelleenkin. Tilaus on tehty nimeltä mainitsemattomasta Pirkanmaan ja Satakunnan rajan tuntumassa sijaitsevassa liikkeestä ja siellä ei oikein osata hoitaa näitä asiakassuhteita. Itse myyntitapahtuma on aina ollut mukava ja sujuva, sekä väliraha passeli, mutta ei mikäänlaista muuta tietoa esim. valmistuspäivää, saati VIN-numeroita, ellet itse koko ajan kysele. Olen nyt muutaman sieltä ostanut ja eri myyjilläkin on sama tapa, niin tulkitsen sen organisaation tavaksi toimia ja äänestän siis jaloillani. En omassa työssäni kyllä kehtaa jättää näin paskaan rakoon maksavia asiakkaita. Joten otetaan mielellään varmuudeksi kokemuksia Porin Ford-liikeestä tai esim. Hämeenlinnan. Tampereen autokeskuksella olen nyt 3 kertaa käynyt ja olen niin perseaukisen näköinen, että kukaan ei tule edes ohjaamaan ulos.
Ajossa: 2024 Kuga ST-line X AWD,
Ex: Toyota Rav4 Plug-in AWD 2023, 2021 Focus 1.5 Ecoboost A8 Titanium Wagon, Focus 1.5 Ecoboost M6 Titanium Wagon (+14 muuta Fordia)
Ex: Toyota Rav4 Plug-in AWD 2023, 2021 Focus 1.5 Ecoboost A8 Titanium Wagon, Focus 1.5 Ecoboost M6 Titanium Wagon (+14 muuta Fordia)
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tehdastilaus. Tammikuuksi sovittiin luovutus jos on siihen mennessä tullut tai jos tulee aiemmin niin silti tammikuussa vasta kilpiin. Saan ajella nykyisellä siihen asti.
Ei ole ennen eikä nytkään ilmoita mitään ellei kysy. Sanoi että jos haluat väliaika tietoja niin kysy.
Ei ole ennen eikä nytkään ilmoita mitään ellei kysy. Sanoi että jos haluat väliaika tietoja niin kysy.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Eikös Focusten toima ole ollut vähintään puoli vuotta viimeisen kahden vuoden ajan ja nyt vielä tuo Korona homma oli vuoden päällä. Kyllä varmasti roinat venyy. Ei epäilystäkään.Jazzo kirjoitti: ↑27 Touko 2021 17:07Ihan tehdastoimituksenako otit? Mitähän mahtoivat valehdella sulle toimitusajaksi?
Oon nyt odottanut tammikuun alusta eikä mitään tietoa ole mistään. Tiedän, että tehdas on ollut kiinni ja on menossa uudelleenkin. Tilaus on tehty nimeltä mainitsemattomasta Pirkanmaan ja Satakunnan rajan tuntumassa sijaitsevassa liikkeestä ja siellä ei oikein osata hoitaa näitä asiakassuhteita. Itse myyntitapahtuma on aina ollut mukava ja sujuva, sekä väliraha passeli, mutta ei mikäänlaista muuta tietoa esim. valmistuspäivää, saati VIN-numeroita, ellet itse koko ajan kysele. Olen nyt muutaman sieltä ostanut ja eri myyjilläkin on sama tapa, niin tulkitsen sen organisaation tavaksi toimia ja äänestän siis jaloillani. En omassa työssäni kyllä kehtaa jättää näin paskaan rakoon maksavia asiakkaita. Joten otetaan mielellään varmuudeksi kokemuksia Porin Ford-liikeestä tai esim. Hämeenlinnan. Tampereen autokeskuksella olen nyt 3 kertaa käynyt ja olen niin perseaukisen näköinen, että kukaan ei tule edes ohjaamaan ulos.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Edellinen tuli 4kk, ja nytkin saa ilman webastoa tai aktiivivakkaria alta puolen vuoden.
Re: Uusi Focus mk4 2018
tammikuussa minäkin tein tilauksen ensin puhuttiin alkukesästä ja
sitten maaliskuussa myös vähintään marraskuusta, mutta yllättäin
kauppias löysi jostain yhden sopivan nopealla toimituksella ,joten
otin sen ja sain toukokuun 3 päivä.
jokin vikahan näissä pysyminen kyllä on.........
sitten maaliskuussa myös vähintään marraskuusta, mutta yllättäin
kauppias löysi jostain yhden sopivan nopealla toimituksella ,joten
otin sen ja sain toukokuun 3 päivä.
jokin vikahan näissä pysyminen kyllä on.........

Ford Focus Wagon 1.5 Active Ecoboost 182 A8 -21
Re: Uusi Focus mk4 2018
Oliko tästä mainintaa, että onko laatikon öljynvaihto huuhtelemalla?
Siellähän on suodatinkin, mutta sen vaihto ei onnistu ilman laatikon irrottamista.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15