Focus MK4 latausongelmat
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Focus MK4 latausongelmat
Mulla auto seisoi useamman päivän edellisen pitkän ajon jälkeen.
Tänään lähdin liikkeelle ja katsoin uteliaisuuttani varaustilan: 90%
600km ajon jälkeen se oli hivuttautunut peräti lukemaan 94%
Nyt on pakko kehua, että hyvältä näyttää.
Ja CA-moduuli minullakin.
Tänään lähdin liikkeelle ja katsoin uteliaisuuttani varaustilan: 90%
600km ajon jälkeen se oli hivuttautunut peräti lukemaan 94%
Nyt on pakko kehua, että hyvältä näyttää.
Ja CA-moduuli minullakin.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Focus MK4 latausongelmat
Uusin tuloskas tuli yli 200km päästä, että varmaan oli latautunut. Takaovien kahvojen avaus ja lukitus ei toiminut, ajattelin että tässä vuosimallissa ei sitä taida sitten olla. Yön yli laturissa ja aamulla toimivatkin. CA loppuinen akunvalvonta palikka. Saa nähdä miten toimii kun käytän webastoa joka aamu. Vaihtavatko huollossa uudemman palikan pyytämällä vai pitääkö valittaa ihan kunnolla?
Re: Focus MK4 latausongelmat
Toimii se sillä CA loppusellakin kun käyt tinkaamassa siihen noi tuoreimmat päivitykset.EeroH kirjoitti: ↑11 Huhti 2021 18:33 Uusin tuloskas tuli yli 200km päästä, että varmaan oli latautunut. Takaovien kahvojen avaus ja lukitus ei toiminut, ajattelin että tässä vuosimallissa ei sitä taida sitten olla. Yön yli laturissa ja aamulla toimivatkin. CA loppuinen akunvalvonta palikka. Saa nähdä miten toimii kun käytän webastoa joka aamu. Vaihtavatko huollossa uudemman palikan pyytämällä vai pitääkö valittaa ihan kunnolla?
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Focus MK4 latausongelmat
No niin eipä se weba aamulla toiminut, sanoi että liian vähän virtaa.
Re: Focus MK4 latausongelmat
Oisko viallinen akku?
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Focus MK4 latausongelmat
Myyjäliike sanoi että hae uusi akku heidän piikkiin. Varta efb 70ah? Voi vaihtaa itse? Tai miksei, siinähän se nollaantuu koko auto 

Re: Focus MK4 latausongelmat
Nyt on kuukauden pelannut ilman ongelmia..Mutta seuraavat pakkaset näyttää onko korjaus oikeasti toimiva..Mutta hyvältä näyttää. 

Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Focus MK4 latausongelmat
Sama täällä.
Oikeastaan joulusta asti on toiminut.
Sellainen havainto, että kun auton oma valvonto sanoo lataustilan pyörivän 75-95% välillä niin rinnalla nuuskiva ctek battery sense kertoo varaustilaksi 90-99%
Totuus lienee jossain noiden välissä.
Mutta kaikki toimii. Se on pääasia.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Focus MK4 latausongelmat
BAT_ST_CHRG% näyttää nyt 66% ja S&S ei toimi, koska ilmoittaa ajotietokoneessa : Moottori käynnissä. Syy: Akun lataaminen. Minkälaista ajoa tuo nyt vaatii, jotta latausprosentit saisi ylöspäin? huollossa on sanottu, että pitkän matkan ajoa ei tarvita eli kaupunkiajoa ja lataus toimisi moottorijarruktuksilla(automaatilla jalkaa pois kaasulta?).
Talvella webastokin toimi viimeisen korjauksen jälkeen, kunhan muisti lähteä vain autolla liikenteeseen. Kahtena aamuna peräkkäin, jos webasto oli päällä ja liikenteeseen ei lähdetty niin akku oli syöty ja webaston käytöstä ei tarvinnut haaveilla ilman akun lataamista ulkopuolisella laturilla.
Talvella webastokin toimi viimeisen korjauksen jälkeen, kunhan muisti lähteä vain autolla liikenteeseen. Kahtena aamuna peräkkäin, jos webasto oli päällä ja liikenteeseen ei lähdetty niin akku oli syöty ja webaston käytöstä ei tarvinnut haaveilla ilman akun lataamista ulkopuolisella laturilla.
Re: Focus MK4 latausongelmat
Huomasin, että kun akku niin vähissä ettei takaovien kahvat toimi, polttoainetta menee reilusti enemmän kuin normaalisti.
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Focus MK4 latausongelmat
Noilla prosenteilla laturi on conventional-moodissa eli lataa koko ajan täysillä.tonitu76 kirjoitti: ↑20 Huhti 2021 08:27 BAT_ST_CHRG% näyttää nyt 66% ja S&S ei toimi, koska ilmoittaa ajotietokoneessa : Moottori käynnissä. Syy: Akun lataaminen. Minkälaista ajoa tuo nyt vaatii, jotta latausprosentit saisi ylöspäin? huollossa on sanottu, että pitkän matkan ajoa ei tarvita eli kaupunkiajoa ja lataus toimisi moottorijarruktuksilla(automaatilla jalkaa pois kaasulta?).
Katso forscanilla paljonko akuun menee virtaa. Sitä pitäisi mennä 10-15A luokkaa jatkuvasti jos akku on noin vajaa.
Jos ei mene korkeasta latausjännitteestä (14-15V) huolimatta niin valvonta on sekaisin.
Mulla on päivityksen jälkeen kerran käynyt noin ja silloin akun irrottaminen hetkeksi korjasi tilanteen. Sen jälkeen toiminut kuukausia.
Silloin autoon oli asentunut joku OTA päivitys ja se sotki toiminnan.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Focus MK4 latausongelmat
Tarkistin vielä lukemia ja aluksi tuo BAT_CURRENT hyppi isojakin lukemia, mutta tasaantui tuohon 10-15 A vällille eli virtaa menisi sisään. Pitänee koittaa tuota akun irroittamista ja käydä tekemässä lenkki autolla ja katsoa sitten lataantuuko akku sen jälkeen.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑20 Huhti 2021 09:29Noilla prosenteilla laturi on conventional-moodissa eli lataa koko ajan täysillä.tonitu76 kirjoitti: ↑20 Huhti 2021 08:27 BAT_ST_CHRG% näyttää nyt 66% ja S&S ei toimi, koska ilmoittaa ajotietokoneessa : Moottori käynnissä. Syy: Akun lataaminen. Minkälaista ajoa tuo nyt vaatii, jotta latausprosentit saisi ylöspäin? huollossa on sanottu, että pitkän matkan ajoa ei tarvita eli kaupunkiajoa ja lataus toimisi moottorijarruktuksilla(automaatilla jalkaa pois kaasulta?).
Katso forscanilla paljonko akuun menee virtaa. Sitä pitäisi mennä 10-15A luokkaa jatkuvasti jos akku on noin vajaa.
Jos ei mene korkeasta latausjännitteestä (14-15V) huolimatta niin valvonta on sekaisin.
Mulla on päivityksen jälkeen kerran käynyt noin ja silloin akun irrottaminen hetkeksi korjasi tilanteen. Sen jälkeen toiminut kuukausia.
Silloin autoon oli asentunut joku OTA päivitys ja se sotki toiminnan.
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Focus MK4 latausongelmat
Mutta se, että virtaa menee, kertoisi valvonnan olevan järjissään.tonitu76 kirjoitti: ↑20 Huhti 2021 10:12Tarkistin vielä lukemia ja aluksi tuo BAT_CURRENT hyppi isojakin lukemia, mutta tasaantui tuohon 10-15 A vällille eli virtaa menisi sisään. Pitänee koittaa tuota akun irroittamista ja käydä tekemässä lenkki autolla ja katsoa sitten lataantuuko akku sen jälkeen.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑20 Huhti 2021 09:29
Noilla prosenteilla laturi on conventional-moodissa eli lataa koko ajan täysillä.
Katso forscanilla paljonko akuun menee virtaa. Sitä pitäisi mennä 10-15A luokkaa jatkuvasti jos akku on noin vajaa.
Jos ei mene korkeasta latausjännitteestä (14-15V) huolimatta niin valvonta on sekaisin.
Mulla on päivityksen jälkeen kerran käynyt noin ja silloin akun irrottaminen hetkeksi korjasi tilanteen. Sen jälkeen toiminut kuukausia.
Silloin autoon oli asentunut joku OTA päivitys ja se sotki toiminnan.
Aja tunnin lenkki. Jos se lataa koko ajan 10A niin prosenttien pitäisi nousta noin 10-15%
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Focus MK4 latausongelmat
Ok. Kiitoksia. Voiko tuon forscanin ja piuhan pitää ajaessa päällä vai lukemat ennen ajolenkkiä ja sen jälkeen? Ilmeisesti mahdollisimman vähän pysähdyksiä vai vaan kaupunkiajoa? Ensimmäisellä kerralla huollossa puhuivat pitkistä ajomatkoista, mutta jälkimmäisillä kerroilla puhuivat enempi kaupunkiajoista ja moottorijarrutuksista, joka olisi tehokkaampi keino saada akkuun latausta.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑20 Huhti 2021 10:15Mutta se, että virtaa menee, kertoisi valvonnan olevan järjissään.tonitu76 kirjoitti: ↑20 Huhti 2021 10:12
Tarkistin vielä lukemia ja aluksi tuo BAT_CURRENT hyppi isojakin lukemia, mutta tasaantui tuohon 10-15 A vällille eli virtaa menisi sisään. Pitänee koittaa tuota akun irroittamista ja käydä tekemässä lenkki autolla ja katsoa sitten lataantuuko akku sen jälkeen.
Aja tunnin lenkki. Jos se lataa koko ajan 10A niin prosenttien pitäisi nousta noin 10-15%
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Focus MK4 latausongelmat
Olen pitäny forscania kiinni ajon aikana ilman ongelmia.
Kun akku on reilusti alle 80% varauksessa, systeemi on conventional-tilassa ja lataa koko ajan täydellä teholla ajatavasta riippumatta. Jopa tyhjäkäynillä.
Sitten kun 80% tavoite on saavutettu se vaihtelee "slow regen" ja "fast regen" moodien välillä.
Fast regen on juuri se älytila, jossa moottorijarrutuksessa ladataan ja kiihdytysissä puretaan.
Slow regen moodissa latausjänniten on koko ajan 13,4V ja akku latautuu hissukseen.
Se millä perusteella näiden moodien välillä hypitään, ei ole minulle valjennut.
Kovemmilla pakkasila systeemi pysyttelee usein conventional-tilassa vaikka akussa olisi 90% varaus.
Mutta jos varaustila on päässy tuonne 60% kieppeille niin kyllä se vaatii vähintäin 1-2 tunnin ajon ennen kuin ollaan 80% lukemissa.
Kun akku on reilusti alle 80% varauksessa, systeemi on conventional-tilassa ja lataa koko ajan täydellä teholla ajatavasta riippumatta. Jopa tyhjäkäynillä.
Sitten kun 80% tavoite on saavutettu se vaihtelee "slow regen" ja "fast regen" moodien välillä.
Fast regen on juuri se älytila, jossa moottorijarrutuksessa ladataan ja kiihdytysissä puretaan.
Slow regen moodissa latausjänniten on koko ajan 13,4V ja akku latautuu hissukseen.
Se millä perusteella näiden moodien välillä hypitään, ei ole minulle valjennut.
Kovemmilla pakkasila systeemi pysyttelee usein conventional-tilassa vaikka akussa olisi 90% varaus.
Mutta jos varaustila on päässy tuonne 60% kieppeille niin kyllä se vaatii vähintäin 1-2 tunnin ajon ennen kuin ollaan 80% lukemissa.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Focus MK4 latausongelmat
PiuhaPoikki kirjoitti: ↑20 Huhti 2021 10:50 Olen pitäny forscania kiinni ajon aikana ilman ongelmia.
Kun akku on reilusti alle 80% varauksessa, systeemi on conventional-tilassa ja lataa koko ajan täydellä teholla ajatavasta riippumatta. Jopa tyhjäkäynillä.
Sitten kun 80% tavoite on saavutettu se vaihtelee "slow regen" ja "fast regen" moodien välillä.
Fast regen on juuri se älytila, jossa moottorijarrutuksessa ladataan ja kiihdytysissä puretaan.
Slow regen moodissa latausjänniten on koko ajan 13,4V ja akku latautuu hissukseen.
Se millä perusteella näiden moodien välillä hypitään, ei ole minulle valjennut.
Kovemmilla pakkasila systeemi pysyttelee usein conventional-tilassa vaikka akussa olisi 90% varaus.
Mutta jos varaustila on päässy tuonne 60% kieppeille niin kyllä se vaatii vähintäin 1-2 tunnin ajon ennen kuin ollaan 80% lukemissa.
Ps. kun tuossa edellä mainitsin, että OTA päivityksen jälkeen piti tehdä akun irroitus niin tarkemmin muisteltuna kyse oli siitä, että akku purkautui auton seistessä mutta lataus itsessään toimi. Jos akussa oli illalla 85% varausta niin aamulla jäljellä oli 70%. Se latautui kyllä päivän ajoissa mutta purkautui taas seuraavana yönä. "Töpseliresetti" korjasi tämän virtasyöppöyden. Sen jälkeen kaikki on toiminut.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Focus MK4 latausongelmat
Minulla tuo töpselireset ei auttanut ollenkaan. Helmi-maaliskuun vaihteessa sekosi systeemit. Huollossa asennettiin uudelleen viime marraskuinen ohjelmistopäivitys ja nollattiin laskuri.
Sen jälkeen on toiminut taas hyvin. Nyt ilmojen lämmettyä ei enää ole juurikaan webastolle ollut käyttöä.
Sen jälkeen on toiminut taas hyvin. Nyt ilmojen lämmettyä ei enää ole juurikaan webastolle ollut käyttöä.
2020 Focus Active 1.5 EcoBoost 150 hv A8
Re: Focus MK4 latausongelmat
Tunnin lenkki ja prosentit olivat lähtiessä 59% ja tunnin ajon jälkeen 65%. Tuo 65% oli jo saavutettu n. puolen tunnin kohdalla, kun latausta seurailin. Alussa tuo BAT_Current huiteli yli 10 ampeerissa, mutta vartin jälkeen lukemat oli alle 5 ampeeria. Pääosin latausvirta heilui tuossa 0-2 ampeerin tuntumassa. Akusta virtapiuhat pois vai huoltoon? Anturi on jo kertaalleen vaihdettu ja edellisessä huollossa suoritettiin kalibrointi.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑20 Huhti 2021 10:50 Olen pitäny forscania kiinni ajon aikana ilman ongelmia.
Kun akku on reilusti alle 80% varauksessa, systeemi on conventional-tilassa ja lataa koko ajan täydellä teholla ajatavasta riippumatta. Jopa tyhjäkäynillä.
Sitten kun 80% tavoite on saavutettu se vaihtelee "slow regen" ja "fast regen" moodien välillä.
Fast regen on juuri se älytila, jossa moottorijarrutuksessa ladataan ja kiihdytysissä puretaan.
Slow regen moodissa latausjänniten on koko ajan 13,4V ja akku latautuu hissukseen.
Se millä perusteella näiden moodien välillä hypitään, ei ole minulle valjennut.
Kovemmilla pakkasila systeemi pysyttelee usein conventional-tilassa vaikka akussa olisi 90% varaus.
Mutta jos varaustila on päässy tuonne 60% kieppeille niin kyllä se vaatii vähintäin 1-2 tunnin ajon ennen kuin ollaan 80% lukemissa.
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Focus MK4 latausongelmat
tonitu76 kirjoitti: ↑20 Huhti 2021 16:16Tunnin lenkki ja prosentit olivat lähtiessä 59% ja tunnin ajon jälkeen 65%. Tuo 65% oli jo saavutettu n. puolen tunnin kohdalla, kun latausta seurailin. Alussa tuo BAT_Current huiteli yli 10 ampeerissa, mutta vartin jälkeen lukemat oli alle 5 ampeeria. Pääosin latausvirta heilui tuossa 0-2 ampeerin tuntumassa. Akusta virtapiuhat pois vai huoltoon? Anturi on jo kertaalleen vaihdettu ja edellisessä huollossa suoritettiin kalibrointi.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑20 Huhti 2021 10:50 Olen pitäny forscania kiinni ajon aikana ilman ongelmia.
Kun akku on reilusti alle 80% varauksessa, systeemi on conventional-tilassa ja lataa koko ajan täydellä teholla ajatavasta riippumatta. Jopa tyhjäkäynillä.
Sitten kun 80% tavoite on saavutettu se vaihtelee "slow regen" ja "fast regen" moodien välillä.
Fast regen on juuri se älytila, jossa moottorijarrutuksessa ladataan ja kiihdytysissä puretaan.
Slow regen moodissa latausjänniten on koko ajan 13,4V ja akku latautuu hissukseen.
Se millä perusteella näiden moodien välillä hypitään, ei ole minulle valjennut.
Kovemmilla pakkasila systeemi pysyttelee usein conventional-tilassa vaikka akussa olisi 90% varaus.
Mutta jos varaustila on päässy tuonne 60% kieppeille niin kyllä se vaatii vähintäin 1-2 tunnin ajon ennen kuin ollaan 80% lukemissa.
Kyllä tuo viittaa siihen, että valvonta on sekaisin ja näyttää tuodellista pienempiä prosentteja. Eli todellisuudessa akku on suht täynnä eikä ota enempää virtaa vastaan.
Tuttu juttu.
Ehkä kannattaa viedä huoltoon. Ja toivoa että ovat tarpeeksi perehtyneitä ongelmaan.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Focus MK4 latausongelmat
Huollossa konfiguroivat pmc vai pcm, laittoivat uuden akun ja päivittivät automaatin ohjelmiston. Nyt jopa start stop toimii. Jokohan huomen aamulla saisi nauttia webastosta.
Re: Focus MK4 latausongelmat
Oisko ollut BCM sinne se virranhallinta päivitys on mulle laitettu? Varmasti pelaa uudella akulla. Ensi talvi kertoo sitten oliko pysyvä korjaus.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Focus MK4 latausongelmat
Varmaan, nainen tiskillä puhui sekavasti. Ainakin aamulla pöhisi kopin lämpimäksi 

Re: Focus MK4 latausongelmat

Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Focus MK4 latausongelmat
Hmm. Jostain syystä latausjännite on viime aikoina taas pysytellyt 14,7V hujakoila vaikka on ajettu pitempäänkin.
Kun katsoin forscanilla tilannetta niin latausta oli 76%, virta vaihteli 0-2A välillä ja moodi conventional.
Alkaa olla merkkejä vanhasta tutusta viasta.
Tosin s/s ja kaikki muukin toimii edelleen.
Kun katsoin forscanilla tilannetta niin latausta oli 76%, virta vaihteli 0-2A välillä ja moodi conventional.
Alkaa olla merkkejä vanhasta tutusta viasta.
Tosin s/s ja kaikki muukin toimii edelleen.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Focus MK4 latausongelmat
Itsellä oli ongelmat pitkään poissa, kun 2019 lopussa vaihdettiin akku. 2021 alkuvuodesta muiden asioiden yhteydessä vaihdettiin akunvalvonta-anturi CA-päätteiseeen ja autoon tehtiin ohjelmisto-/konfigurointipäivitys virta-asioihin liittyen.
Pari kuukautta sensorin vaihdon jälkeen alkoi taas ongelmat. Ensin oli pari viikkoa S/S pois käytöstä, syynä mikäpä muu kuin "akun lataaminen", ja lopulta webasto lakkasi toimimasta. Auto kävi uudestaan huollossa ja lopputulemana oli, että autoon tulee tehtaalta uusi konfiguraatio/päivitys. Tässä kestäisi tehtaan mukaan kaksi viikkoa, jotta päivitys saadaan tehtyä. Kahden viikon kohdalla oli ajanvaraus huoltoon, mutta se peruttiin, koska päivitys ei ollut valmistunut. Nyt on kulunut kuukausi ja edelleen odotellaan päivitystä

Pari kuukautta sensorin vaihdon jälkeen alkoi taas ongelmat. Ensin oli pari viikkoa S/S pois käytöstä, syynä mikäpä muu kuin "akun lataaminen", ja lopulta webasto lakkasi toimimasta. Auto kävi uudestaan huollossa ja lopputulemana oli, että autoon tulee tehtaalta uusi konfiguraatio/päivitys. Tässä kestäisi tehtaan mukaan kaksi viikkoa, jotta päivitys saadaan tehtyä. Kahden viikon kohdalla oli ajanvaraus huoltoon, mutta se peruttiin, koska päivitys ei ollut valmistunut. Nyt on kulunut kuukausi ja edelleen odotellaan päivitystä


Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018