Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Varkautelainen Mikko Auvinen on taistellut pitkään käytettynä ostamansa Ford Kugan Powershift-kaksoiskytkinvaihteiston ongelmien kanssa.
Ensimmäisen kerran vaihteisto ajautui vikatilaan syksyllä 2018. Paikalliselta merkkikorjaamolta tuli tuomio: vaihteistoöljyn seassa on metallisilppua,
ja vaihteisto on täysin tuhoutunut.
Kai tämä on ainakin sellainen hyvä tietää -juttu tänne..
Monesti näissä jutuissa mitä maahantuoja kertoo käy selville että satunnainen vika.Eli ei ole laatikossa mitään tyyppyvikaa tai muuta sen tyylistä juttua. Onko toi voimasiirto tai mikä sen uuden laatikon rikkonut.
Varkautelainen Mikko Auvinen on taistellut pitkään käytettynä ostamansa Ford Kugan Powershift-kaksoiskytkinvaihteiston ongelmien kanssa.
Ensimmäisen kerran vaihteisto ajautui vikatilaan syksyllä 2018. Paikalliselta merkkikorjaamolta tuli tuomio: vaihteistoöljyn seassa on metallisilppua,
ja vaihteisto on täysin tuhoutunut.
Kai tämä on ainakin sellainen hyvä tietää -juttu tänne..
Lähtökohtaisesti ostaa 400tkm ajettu vanha taksi ja laittaa se takaisin taksi käyttöön on jo ongelmien tahallista hakemista. Ei kävis mielessä itsellä mutta jokainen tyylillään. Aiheuttaja laatikon hajoamiseen ehkä epäpuhtaudet voitelujärjestelmässä? Miten laatikko tuhoutuu epäpuhtauksista korjaamattomaan kuntoon? Tähän asti kaikki laatikot viasta riippumatta saatu kuntoon recrolla? Onko ajamista jatkettu niin pitkään kun auto vaan liikkuu? Uskon että lehtijutussa ei kerrota koko totuutta.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Mersussa on perinteinen automaatti ja ei se mersukaan uskonut laatikon kestävän sen takia se sinne Mersun museoon pääsi..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Kai tämä on ainakin sellainen hyvä tietää -juttu tänne..
Lähtökohtaisesti ostaa 400tkm ajettu vanha taksi ja laittaa se takaisin taksi käyttöön on jo ongelmien tahallista hakemista. Ei kävis mielessä itsellä mutta jokainen tyylillään. Aiheuttaja laatikon hajoamiseen ehkä epäpuhtaudet voitelujärjestelmässä? Miten laatikko tuhoutuu epäpuhtauksista korjaamattomaan kuntoon? Tähän asti kaikki laatikot viasta riippumatta saatu kuntoon recrolla? Onko ajamista jatkettu niin pitkään kun auto vaan liikkuu? Uskon että lehtijutussa ei kerrota koko totuutta.
Siis eihän tässä ollut yllätys auton omistajallekkaan että vaihdelaatikko petti vaan mitenkä se kolmaskin laatikko petti hyvin pienillä kilometreillä vaikka jakolaatikkokin vaihdettiin toisen laatikon kohdalla.
Tässä on vain yksi kun ei tiedä mitä muuta vaihdettu/huuhdeltu eli onko koko öljylinja huuhdeltu varmasti puhtaaksi että sinne ei ole jäännyt vanhan laatikon moskaa joka lähti liikkeelle ja ...
En tiedä tutkitaanko noita laatikoita juurikaan että miten ne hajosi vai meneekö vain suoraan kiertoon...
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis) https://www.theniceman.com/coppermine/
Hmmm, noi dual clutch- laatikot on kyllä pirun nopeita vaihtamaan (ainakin DSG), heti kun vedät ratin takaa läpyskästä niin uusi pykälä jo silmässä ilman sitä jäätävä taukoa ja pystyy flat shiftamaan kun pääsin tollasta Poloo testaamaan viime kesänä, tai sitten vaan vipu D-asentoon ja köröttelee jos haluaa nauttia laatikon pehmeemmästä puolesta. Mutta silti jotain ongelmaa noiden kestävyydessä on pakko olla koska esim. BMW siirtyy M3 ja M4 malleissa takaisin momenttimuunteisiin laatikkoon Kertoo ehkä jotain
jos on ajellut tuolla keskieuroopassa niin mukavahan tuollainen on mutta kyllä hirvittää kun tietää mitä laatikossa tapahtuu kun mennään staussa kymmenen kilsaa ryömittämällä ....
ei voi kestää kauaa tuollainen laatikko.