No joo, aikoinaan Aisinin 6 vaihteiseen oli vaihdettu uudesta alkaen 60-80 tkm välein laatikkoöljyt, jatkoin samaa 150 tkm eteenpäin. Öljyt aina aika tummia, venttiilit rupesi jumittamaan +200 tkm paikkeilla ja toiminta heikkeni muutenkin. Noin 3 litraa 10:sta vaihtui 250 €:lla, sen jälkeen vaihdatin pari kertaa huuhtelemalla +10 litraa/300-400 € ja toiminta parani, mutta ei siitä hyvä enää tullut.HMS77 kirjoitti: ↑15 Huhti 2021 18:27Ei niitä ny 60tkm välein tartte kuitenkaa vaihtaa, ei tää mikää Powershift ole.Rusakko_ kirjoitti: ↑13 Huhti 2021 11:55 Onkos kukaan ehtinyt vaihdattamaan automaattivaihteiston öljyjä?
Kokemuksia siitä:
-"huuhtelemalla"/ropusta valuttamalla muutama litra?
-mitä maksoi?
-millä kilometreillä vaihdettu?
-muuttuiko vaihteiston toiminta?
-mikä moottori (jos allekirjoitus ei kerro)?
Mulla nyt 53 000 km täynnä ja ajattelin, että vaihdattais n. 60 tkm tai sitä seuraavassa huollossa. Vähän riippuu siitäkin, että paljonko sitä öljyä oikeasti vaihtuis käytännössä.
Joskaan se ny ei tietenkää haittaakaan..
Ite ajattelin vaihdattaa jossain 90tkm korvilla. Ja joo, ei kuulu huolto-ohjelmaan mutta se ei suinkaan tarkoita sitä etteikö niitä tarttis koskaa vaihtaa, koska näitäkin sankareita tuntuu tulevan välillä vastaan.
Seuraavassa japanilaisessa öljynvaihto 50-60 tkm välein, maksoi n. 100 €/kerta ja vaihtui n. 3 litraa kerrallaan. Toimi tosi hyvin +200 tkm. Jännä juttu oli, että öljyn väri purkissa punaista ja vaihdossa vain hivenen samentuneena.
Jotenkin muistelisin, että Fordiin maksais jotain pyöreästi 300 € öljynvaihto. Varmaan siinäkin se 3 litraa tulee (ropusta valuttamalla) ulos eli vain osa kokonaismäärästä. Onhan se aika rasvanen litrahinta. Monet huollot ei huuhteluvaihdoista innostu. Mutta juuri näitä kokemuksia kyselinkin, josko joku olisi jo ennättänyt
