Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Mitäs sanoo enemmän Dohc koneen kanssa pelanneet, onko minulla nyt koneessa jako kohdillaan kun kuvista katsoo?.
Eli olen taistellut Scorpion pakokaasupäästöjen kanssa ja mitään järkevää vikaa ei ole löytynyt ja heräsi epäilys koneen jaon olevan pielessä ja tarkasteltuani asiaa en mitenkään saanut nokkien merkkejä osumaan mitenkään järkevästi kohdalleen. Kampiakselin hihnapyörästä löysin loven mutta ajoitusmerkkejä koneesta ei löytynyt, homma näytti siltä kun pakonokka olisi hampaan myöhässä! Muutin jaon siten, että nokkien merkit on vastakkain ja hihnapyörän merkki on karvaa vaille yläkohdassa ja koneen käynti muuttui huomattavasti ja nyt se toimii kuten pitääkin, mutta testerille en sitä nyt vielä saanut. Aiemin auto kävi rajusti liiaan rikkaalla ja nyt luulisin, että ei enää niin rikkaalla kyllä voi käydä!
Outoa? Autodatan mukaan nuo merkit pitäisi olla vastakkaisilla puolilla ja joissain malleissa oikea 2,9 astetta oikealle alaviistoon!
Jos tietäs tarkemman vuosimallin ja motin tyypin, niin vois tarkistaa uudestaan!
Monteonisti kirjoitti:Outoa? Autodatan mukaan nuo merkit pitäisi olla vastakkaisilla puolilla ja joissain malleissa oikea 2,9 astetta oikealle alaviistoon!
Jos tietäs tarkemman vuosimallin ja motin tyypin, niin vois tarkistaa uudestaan!
Heh, Mua ei enää ihmetytä mikään tän tän motin kanssa , Auto on siis Scorpio vuosimallia -92 ja kone on se 2.0i DOHC 88kw ( 120hv?) kait?? , tarkempaa tyyppiä en nyt muista.
Vika voi tosiaan olla kyllä minunkin tulkinnoissa, kun "lonkalta" oletin merkkien kuuluvan vastakkain ja en nyt tietenkään tiedä miten ne vastakkaisille sivuille sijoituu, Kampparin merkin kanssa, Mutta nyt auto kyllä jostain syystä tuntuu käyvän normaalisti ja "kepeästi" , vanhan rykimisen ja raskaan käynnin sijaan!
Tiedä sitten onko ketju vaikka venynyt sen verran, että tarkasti se ei ikinä osukkaan...........
Ei kyllä "hajuakaan" tuosta motista!
Autodatan mukaan kuitenkin vasemman nokkapyörän merkki pitäisi olla vasemmalle ja oikean oikealle? Kampuran merkki suoraan alas. Voihan tuossa olla virhe, mutta ihmetyttää jos nokkapyörät oikein paikallaan!
Monteonisti kirjoitti:Ei kyllä "hajuakaan" tuosta motista!
Autodatan mukaan kuitenkin vasemman nokkapyörän merkki pitäisi olla vasemmalle ja oikean oikealle? Kampuran merkki suoraan alas. Voihan tuossa olla virhe, mutta ihmetyttää jos nokkapyörät oikein paikallaan!
Juu, nyt tekis kyllä mieli repiä uudestaan auki, niin näkis miten ne nokkapyörän merkit sijoituu, kun laitan kampuran merkin alas, Äkkiä aatellen just noinhan ne nyt sijoittuu
HK kirjoitti:
Juu, nyt tekis kyllä mieli repiä uudestaan auki, niin näkis miten ne nokkapyörän merkit sijoituu, kun laitan kampuran merkin alas, Äkkiä aatellen just noinhan ne nyt sijoittuu
Nokathan pyörii puolet hitaammin kuin kampiakseli..
joten jokatoisella kampiakselinkierroksella nokkien merkit on vastakkain ja jokatoisella erisuuntiin..
Bootsi kirjoitti:
Nokathan pyörii puolet hitaammin kuin kampiakseli..
joten jokatoisella kampiakselinkierroksella nokkien merkit on vastakkain ja jokatoisella erisuuntiin..
Montako merkkiä siitä kampuran rattaasta löytyy??
Think about it.. 8)
Näinhän ne pyörii juu, Näin selvimpäin aatellen ei niitä kyllä mitenkään saa siten , että kampuran merkki on alas ja nokan merkit erisuuntiin
Oisko joku kasaus virhe muutenkin, kun toiminnallisesti se kyllä nyt toimii hienosti. Lopullisesti nään sen viikolla kun saan sen testeriin, siihen asti ei auta kun ihmetellä......
Kyllä noista kuvista kun katsoo niin jos ne viivat kuuluu olla tuolleen vastakkain niin näyttäisi jako olevan kohdallaan. Jos olisi hampaan pielessä niin viivat ei olisi lähelläkään toisiaan. Se hampaan väli on aika pitkä kuitenkin
Nokathan pyörii puolet hitaammin kuin kampiakseli..
joten jokatoisella kampiakselinkierroksella nokkien merkit on vastakkain ja jokatoisella erisuuntiin..
Näinhän se on ja onhan se näin tietenkin!
Minä vaan ajattelin tilannetta kun ykönen kohdallaan eli normaalia asennustilaa!
Arska kirjoitti:Ei niitä voi laittaa väärin, ketjussa on sen takia eriväriset lenkit että ne tulee pyörissä olevien merkkien kohdille.
Näin se kuulemma tosiaan on, kun tänään selvittelin. Huomenna avaan ketjun uudestaan esiin niin täytyy tarkistaa, tosin nyt täytyisi avata se alapääkin esiin niin näkee senkin lenkin.
HK kirjoitti:
Näin se kuulemma tosiaan on, kun tänään selvittelin. Huomenna avaan ketjun uudestaan esiin niin täytyy tarkistaa, tosin nyt täytyisi avata se alapääkin esiin niin näkee senkin lenkin.
Kiitoksia vaan spekuloinneista!
Jako on tosiaan nyt kohdallaan ja pakokaasut oli heti kunnossa ja leima tuli . Siinä mulla kävi hirveä tuuri, että tulkitsin merkkejä väärin, mutta sain silti selville pakonokan olevan "hampaan" myöhässä.
Ketjusta en suurin surminkaan huomannut niitä kuparilenkkejä, vaikka kuinka yritin tihrustella, niimpä sain vain selville, että nokat on keskenään oikein, mutta niiden suhdetta kamppariin en edes selvittänyt kun toimi muutenkin!