Kiinnostaa eli kuvia kiitos

Aika kova
Menee varmasti noilla tehoilla,mulla 238hv(revo)ja Hyvinkään lentokentällä paras aika tutkalla&kellolla 5,86...LC oli käytössä
En ole testannut ja kyllä on käynyt penkissä. Harmittaa vaan kun ei penkittäjästä kuulunut mitään ja päsiäisen työt peruuntui niin laitoin osat jo kiinni niin ennen osia penkitys jäi nyt tekemättä.
Kävin tänään nakkaa Pumaspeed Stage 1R softan Fiestaan, hieman jänskätti kun eka piti asentaa uus ECU firmware ettei tuu yhteensopivuus ongelmia ja sen perään se uus kartta. Alle 5 minuuttia kun sekä Firmis että uus kartta asennettu. Toimii kuin junan vessa.
Nollasin koeajoauton tietsikan kun lähdin pihasta. Kulutus oli vain omaa ajoani parilta päivältä minkä auto oli koeajossa. Ei muuten osannut millään myyjä nollata tietsikkaa. Kysyi sitten koeajon jäkleen löysinkö nollausnapin.
Täytyy muistaa itekki nollata trippi kun seuraavan kerran lähtee liikenteeseen, tankki on nyt täynnä niin näkee mitä tää täällä pääkaupunkiajoissa kuluttaa. Sellainen havainto on, että ellei vie vähemmän niin ei tuo nyt ainakaan paljoa enempää näytä vievän kuin vakio.
Eilen oli koeajossa 2,5 tuntia tuo Yaris GR. Oli mukava lähteä omalla vanhakoppasella ST:llä liikkeen pihasta. Ens torstaihin aikaa enää saada uus ST 0 korolla ilman kuluja ja kauppakin olisi tosi hyvä. Oma pitäs luovuttaa ja uusi tulisi mulle ajoon vasta syyskuussa. Ei osaa päättää kun tuo oma on niin kiva ja auto on vielä 45 tkm ajettuna täysin uutta vastaava.fasteST kirjoitti: ↑21 Huhti 2021 14:51
Se on pakko todeta näistä 3-pyttysistä pikkumoottoreista, että varsinkin tämä Fiesta tällä PumaSpeed kartalla muistuttaa aika paljon sitä Yaris GR:ää, tehoa tuntuu olevan, mutta vääntö ei tunnu kovin kummoiselta verrattuna 2-litrasiin turboihin, tai sitten se tän kartan melko mieto (vakio) alavääntö latistaa tunnelmaa. Toisaalta eipähän revi autoa eikä renkaita rikki lähdöissä.
Kevyesti liikkuu Fiesta pintakaasulla.
Tää on kyllä nätti. Just samanmoinen mitä tuli tossa laskurissa speksattua. Alkanut vähän kuumottaa jos laittais tälläisen vaimolle (itellehapelo kirjoitti: ↑21 Huhti 2021 16:00 Moro!
On se hienoa että kesä tulee![]()
https://www.instagram.com/p/CN7ckk6joiJ ... 7y6dmwet3c
Harri
Orkkikset etujarrupalat pitäis löytyä oheisella numerollamustikka kirjoitti: ↑21 Huhti 2021 19:47 Olisiko mitään varmaa paikkaa mistä näkisi tämän mk8 st:n varaosia. Esimerkiksi oikeat jarrupalojen koot olisivat hakusessa tai moottorin ilmansuodatin joka kävisi varmasti.
Marmoritiskillä ei ole selvää tietoa edes rekisterinumerolla tai ei sitten halua antaa oikeita mittoja koska ostaisin tietenkin jälkimarkkinoilta halvemmalla....
fasteST kirjoitti: ↑22 Huhti 2021 17:09
Ite tilasin tälläset alla olevasta linkistä löytyvät jarrupalat eteen ja vaihdan ennen kesän ratapäiviä, sopii kadulle, mutta toimii myös radalla toisin kuin orkkikset, taakse ei tarvitse vaihtaa vielä vähään aikaan ja sinne sitten aikanaan OEM palat kun muita ei taida edes olla saatavilla
https://www.ford-lisaevarusteet.fi/ford ... ja/2468760
Filtterinä omassa on K&N paneeli, näitä löytyy monesta paikasta
https://pumaspeed.co.uk/product-KN-Pane ... _17766.jsp
Hyvä kun huomasit, täytyypä soitella, varaosamyyjä kyseli rekkarit ja kaikki ja silti olis toimittamassa vääriä paloja. Rinta-Joupilta siis tilailin.mustikka kirjoitti: ↑23 Huhti 2021 15:42
Taroxin palasarjan tilauksen saat perua. Eivät käy yhteen vakiosatuloiden ja levyjen kanssa. Asia selvisi itselleni kun tilasin ne ja asentaja sanoi että eivät käy. Siinä kyllä lukeekin 300mm levyille... Vakiot ovat 278mm edessä. Nuo performance-puolen Taroxin takapalat menivät paikoilleen uusien Zimmermannin levyjen kanssa.
Nyt on tulossa nuo halvemmat Taroxin palat eteen jotka luultavasti ovat oikeat. Ainakin palojen mitat täsmäävät mitä olen onnistunut löytämään vaikka jostain autodoc-sivustolta.
Nämä käy luultavasti, toinen yritys. Varmaa tietoa ei vain ole, vakiopalojen koko olisi kova juttu tietää![]()
https://www.ford-lisaevarusteet.fi/ford ... &year=2017