Moikka!
Sen tiedän, että katin vaihto ei tosiaan itse ongelmaa, eli öljyn kulutusta poista. Nyt tarkoitinkin sitä, että poistaisiko katin vaihto tuon hajuongelman?

Jos se katti on jo niin täysi öljypaskaa, ettei se enään toimi kuten sen kuuluisi. Että uusi katti poistaisi taas tuon hajun, kun olisi ns. puhdas ja voimissaan. Olen välillä koittanut ajaakkin silleen, että kone ja putkisto kuumentuisi kunnolla ja polttaisi paskanhajun poies, mutta ei..
Mittaristossakaan ei pala mikään valo. Ja öljyä kuluu, en osaa määriä sanoa, mutta sitä menee. Ja katsastukseen mennessä olen käyttänyt sen päästömittauksissa muualla, ja laittanut E85 tankkiin. Niin ei ole ongelmaa, normi bensalla ei meinaan mennyt läpi katsastuksesta. Mutta ei se kyllä ole ennen, eli vielä viime kesänä, katsastuksessa noin pahalle haissutkaan.
Ja mun mielestä haju tulee pakoputken päästä.. Kyllähän siinä sellainen omanlaisensa ääni on, ja ollut jo muutaman vuoden, mutta ääni ei ole pahentunut

Olen nimenomaan meinannut, että putki vuotaisi, muttakun mielestäni ei. Ja olisihan äänen pitänyt pahentua, jos vuotaisi jostain, eli kuluisi se vuotokohta suuremmaksi ja suuremmaksi. Ja tässähän katti on ns. yhtä puuta pakosarjoilta asti, ettei se oiken ennen sitäkään voisi vuotaa. Kai. Mutta täytyy koittaa varmaan tuota vuotamiskohtaa ehkä vielä tutkia.