Ei saa enää assistance packissa pysäköintiavustinta laisinkaan. Ei sitä saa ST Fiestaan ollenkaan.ärräpärrä kirjoitti: ↑28 Maalis 2021 19:05Veli sai jossain kaupassa -80-luvun alussa vaihdossa tuommoisen Kawan. Muistaakseni oli vm -72 ja sininen valkoisilla raidoilla tankissa. Ajoin sen kotiin. Veli sanoi, ettei näkynyt kuin musta savu kun katosin horisonttiin. Oli kova peli tuolloin. Tosin itse pidin 2-tahtisia täysinä romuina ja ajelin uudella Honda CB 750 KB:llä.
Oon syttynyt tosi hitaasti tähän autonvaihtotouhuun. Huomenna huolto ja katsastus ST:llä ja 8.4 5-vuotis synttärit. Tarjoukset otettu uudesta ST:stä
J.Rintajoupilta, Nelipyörästa, Laakkoselta ja Autokeskukselta. Vielä tulossa Autokiltasta. Luulen ,että kaupat ehkä tulee Porista ( jos tulee ollenkaan ). 3-ovinen, Performance Blue, Performance Pack ja driver assistance pack. Renkaat olisi 205/45 X 17 ST:n Ford vanteilla ja Contin kitkoilla. Renkaat täytyy hankkia itse varaosatiskilta, kun pyytävät autonyhteydessä 1 600€.
Ensiviikolla olisi tarkoitus hakea päiväksi koeajoon. On oma auto niin kiva ajaa, että saa kyllä tosi hyvä olla että vaihtuu. Muuten 4 asteesta lämmöt normaalissa 3 km.
Ford Fiesta ST 2018
Re: Ford Fiesta ST 2018
Re: Ford Fiesta ST 2018
Kysymyksiä ST:n omistajille:
Olin aikeissa ottaa Performance Packin, koska kaikki palstalaiset ja automyyjät sanovat, että se on must. Nyt kysynkin, että mitä etua siitä on, jos ei käy koskaan radalla. Launch control oli ihan tyhmä. Olet liikennevaloissa, laitat kytkimen pohjaan, ykkösen silmään ja kaasun pohjaan. Auto lähtee äkäisesti mutta kiihtyvyys 0-100 ei kuitenkaan ole sen nopeampi ainakaan autotestejen mittausten mukaan. ( Siis lelu ). Optimaalisen vaihteenvaihdon ilmaisin, en edes huomannut sitä ( lelu ).
Kitkalukko; vaikuttaako se vain paikaltaan lähdön kiihtyvyyteen vai onko sillä dramaattista merkitystä siihen kuinka lujaa voi ajaa mutkiin, mutkissa ja ulos. Omalla vanhakoppaisella voi ajaa niin lujaa kuin uskaltaa, eli tosi lujaa. Kaitpa tuolla uudellakin voi ajaa ainakin yhtä lujaa ilman lukkoa kun vanhassakaan ei ole sitä. Koeajoautossa oli Performance Pack.
Assistance packkikin jää pois, koska pysäköintiavustus jäi siita pois, joten en maksa yli 800€ peruutuskamerasta, koska siinä on kuitenkin tutkat.
Viimeinen kysymys. Ajattelin sitten ottaa lasikaton. Autoni on tallissa juhannuksesta syyskuun alkuun, joten kesällä sitä ei pysty hyödyntämään. Natiseeko se talvella pahasti? Lähden aina lämpimästä tallista, joten jäätä ja lunta siinä ei ole koskaan.
Muuten, lähdin koeajoautolla aamulla +21 lämpimästä tallista ja kesti 5 kilsaa kun lämmöt normaalit +4 kelissä.
Lähdin omalla+ 4 asteesta ulkoa, lämpeni 2 kilometrin ajon jälkeen normiin.
Olin aikeissa ottaa Performance Packin, koska kaikki palstalaiset ja automyyjät sanovat, että se on must. Nyt kysynkin, että mitä etua siitä on, jos ei käy koskaan radalla. Launch control oli ihan tyhmä. Olet liikennevaloissa, laitat kytkimen pohjaan, ykkösen silmään ja kaasun pohjaan. Auto lähtee äkäisesti mutta kiihtyvyys 0-100 ei kuitenkaan ole sen nopeampi ainakaan autotestejen mittausten mukaan. ( Siis lelu ). Optimaalisen vaihteenvaihdon ilmaisin, en edes huomannut sitä ( lelu ).
Kitkalukko; vaikuttaako se vain paikaltaan lähdön kiihtyvyyteen vai onko sillä dramaattista merkitystä siihen kuinka lujaa voi ajaa mutkiin, mutkissa ja ulos. Omalla vanhakoppaisella voi ajaa niin lujaa kuin uskaltaa, eli tosi lujaa. Kaitpa tuolla uudellakin voi ajaa ainakin yhtä lujaa ilman lukkoa kun vanhassakaan ei ole sitä. Koeajoautossa oli Performance Pack.
Assistance packkikin jää pois, koska pysäköintiavustus jäi siita pois, joten en maksa yli 800€ peruutuskamerasta, koska siinä on kuitenkin tutkat.
Viimeinen kysymys. Ajattelin sitten ottaa lasikaton. Autoni on tallissa juhannuksesta syyskuun alkuun, joten kesällä sitä ei pysty hyödyntämään. Natiseeko se talvella pahasti? Lähden aina lämpimästä tallista, joten jäätä ja lunta siinä ei ole koskaan.
Muuten, lähdin koeajoautolla aamulla +21 lämpimästä tallista ja kesti 5 kilsaa kun lämmöt normaalit +4 kelissä.
Lähdin omalla+ 4 asteesta ulkoa, lämpeni 2 kilometrin ajon jälkeen normiin.
Re: Ford Fiesta ST 2018
ärräpärrä kirjoitti: ↑02 Huhti 2021 18:41 Kysymyksiä ST:n omistajille:
Olin aikeissa ottaa Performance Packin, koska kaikki palstalaiset ja automyyjät sanovat, että se on must. Nyt kysynkin, että mitä etua siitä on, jos ei käy koskaan radalla. Launch control oli ihan tyhmä. Olet liikennevaloissa, laitat kytkimen pohjaan, ykkösen silmään ja kaasun pohjaan. Auto lähtee äkäisesti mutta kiihtyvyys 0-100 ei kuitenkaan ole sen nopeampi ainakaan autotestejen mittausten mukaan. ( Siis lelu ). Optimaalisen vaihteenvaihdon ilmaisin, en edes huomannut sitä ( lelu ).
Kitkalukko; vaikuttaako se vain paikaltaan lähdön kiihtyvyyteen vai onko sillä dramaattista merkitystä siihen kuinka lujaa voi ajaa mutkiin, mutkissa ja ulos. Omalla vanhakoppaisella voi ajaa niin lujaa kuin uskaltaa, eli tosi lujaa. Kaitpa tuolla uudellakin voi ajaa ainakin yhtä lujaa ilman lukkoa kun vanhassakaan ei ole sitä. Koeajoautossa oli Performance Pack.
Assistance packkikin jää pois, koska pysäköintiavustus jäi siita pois, joten en maksa yli 800€ peruutuskamerasta, koska siinä on kuitenkin tutkat.
Viimeinen kysymys. Ajattelin sitten ottaa lasikaton. Autoni on tallissa juhannuksesta syyskuun alkuun, joten kesällä sitä ei pysty hyödyntämään. Natiseeko se talvella pahasti? Lähden aina lämpimästä tallista, joten jäätä ja lunta siinä ei ole koskaan.
Muuten, lähdin koeajoautolla aamulla +21 lämpimästä tallista ja kesti 5 kilsaa kun lämmöt normaalit +4 kelissä.
Lähdin omalla+ 4 asteesta ulkoa, lämpeni 2 kilometrin ajon jälkeen normiin.
Hmm...
Miten vastaisin..."uusi" ST-->2018 ei ole lelu edes vakiona!LC toimii mutta varsin brutaali toimenpide..lisäksi LC antaa vaihtaa kaasu pohjassa 1->2,en kyllä suosittele mutta kulku on huikeeta...
Tämä siis vakiona,mulla REVO238 ja kulkee hienosti,tosin repii todella pienillä vaihteilla...ja noista mutkista varsinkin lukolla,jäisit niin hienolla MK7 ST:llä ihan varmasti toiseksi
Kun saat sen kitkalukon alle niin et muuta halua,mutkan loppuessa annat hanaa ja auto imaisee itsensä matkaan
Lasikatto on kyllä cool,toki maksaa ja metelöi tietyissä lämpötiloissa,itse otin lähes mustan panoraaman valkoisen autoon luomaan kontrastia,mielestäni toimii..
No mulla tää konsepti toiminut,ehkä toi REVO on hieman kipakka ainakin pienillä kierroksilla
Harri
P.S. pahus kun ei enää SSP:tä renkaiksi
"Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 238HP "Lumikki"
Re: Ford Fiesta ST 2018
Top Gearissa sanoivat että flat shifting on mahdollista autossa, mutta ohjekirja ei mainitse asiasta mitään. Onko kukaan kokeillut? Ei sillä että tuohon varmaan enää oppisi ja sillä mitään etua saavuttaisi normaali ajossa, mutta mielenkiinnosta...
Re: Ford Fiesta ST 2018
Fiestassa ei ole kitkalukkoa vaan Quaifen Automatic Torque Biasing (ATB)-lukko.
Linkissä tietoa Englanniksi: https://www.carthrottle.com/post/whats- ... erentials/
Linkissä tietoa Englanniksi: https://www.carthrottle.com/post/whats- ... erentials/
Re: Ford Fiesta ST 2018
Kiitos,tätä en tiennytkään,...FiST'20 kirjoitti: ↑02 Huhti 2021 21:38 Fiestassa ei ole kitkalukkoa vaan Quaifen Automatic Torque Biasing (ATB)-lukko.
Linkissä tietoa Englanniksi: https://www.carthrottle.com/post/whats- ... erentials/
Harri
"Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 238HP "Lumikki"
Re: Ford Fiesta ST 2018
Lukon takia kai kaikki sen performance packin ottaa. LC ja se vaihtovalo ainakin omasta mielestä turhia.
Lasikattoa itse en ottanut koska en halua kabiiniin yhtään enempää valoa mitä ikkunoista tulee. Lueskellut että tykkää natista ja auton kautta jos puhuu puhelimeen niin että luukku auki niin ei puhelimen toisessa päässä meinaa kuulua.
Lasikattoa itse en ottanut koska en halua kabiiniin yhtään enempää valoa mitä ikkunoista tulee. Lueskellut että tykkää natista ja auton kautta jos puhuu puhelimeen niin että luukku auki niin ei puhelimen toisessa päässä meinaa kuulua.
Itse joskus kokeilin sitä ja tuntui jotenkin oudolta. Ihan kun ei toimisi niin kuin kuuluisi. Mountunen softalla koitin uusiksi niin tuntui todella mukavalta.
Focus ST -10 Ex
Fiesta ST -20 Ex
Fiesta ST -20 Ex
Re: Ford Fiesta ST 2018
Olen kokeillur,en suosittele..
Harri
"Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 238HP "Lumikki"
Re: Ford Fiesta ST 2018
Mikä ero on sen p pacin kitkalukolla ja Torque Vectoring Controllilla?Nipa kirjoitti: ↑02 Huhti 2021 21:52 Lukon takia kai kaikki sen performance packin ottaa. LC ja se vaihtovalo ainakin omasta mielestä turhia.
Lasikattoa itse en ottanut koska en halua kabiiniin yhtään enempää valoa mitä ikkunoista tulee. Lueskellut että tykkää natista ja auton kautta jos puhuu puhelimeen niin että luukku auki niin ei puhelimen toisessa päässä meinaa kuulua.
Itse joskus kokeilin sitä ja tuntui jotenkin oudolta. Ihan kun ei toimisi niin kuin kuuluisi. Mountunen softalla koitin uusiksi niin tuntui todella mukavalta.
Re: Ford Fiesta ST 2018
Ymmärtääkseni TVC on elektroninen ja älykäs järjestelmä mikä käyttää kytkimiä ja jarruja tarpeen mukaan esim. Focus RS mk3: https://mk3focusrs.club/about-the-car/p ... vectoring/. Quaifen lukko taas on täysin mekaaninen.ärräpärrä kirjoitti: ↑02 Huhti 2021 21:56Mikä ero on sen p pacin kitkalukolla ja Torque Vectoring Controllilla?Nipa kirjoitti: ↑02 Huhti 2021 21:52 Lukon takia kai kaikki sen performance packin ottaa. LC ja se vaihtovalo ainakin omasta mielestä turhia.
Lasikattoa itse en ottanut koska en halua kabiiniin yhtään enempää valoa mitä ikkunoista tulee. Lueskellut että tykkää natista ja auton kautta jos puhuu puhelimeen niin että luukku auki niin ei puhelimen toisessa päässä meinaa kuulua.
Itse joskus kokeilin sitä ja tuntui jotenkin oudolta. Ihan kun ei toimisi niin kuin kuuluisi. Mountunen softalla koitin uusiksi niin tuntui todella mukavalta.
Quaifen lukon saa asennettua jälkeenpäinkin jos ei halua performance packia. Tosin hinta voi olla sama tai enemmän jälkiasennukselle..
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Re: Ford Fiesta ST 2018
Siis. Minulla on vakiona tuo Torque Vectoring Control vanhassa 2016 mallin ST:ssä. Olenkin ihmetellyt kun se menee mutkiin, mutkassa ja ulostuloissa kun kiskoilla. Onko nyt sitten niin, että tuossa ominaisuudessa uuden mallin ST on paljon huonompi ilman Quaifen lukkoa ja vaikka se kuuluu uuden mallin Performance Packiin niin sekin on huonompi kuin tuo vanha, koska se on mekaaninen ja mulla on sähköinen?Focus_2.0 kirjoitti: ↑02 Huhti 2021 22:34Ymmärtääkseni TVC on elektroninen ja älykäs järjestelmä mikä käyttää kytkimiä ja jarruja tarpeen mukaan esim. Focus RS mk3: https://mk3focusrs.club/about-the-car/p ... vectoring/. Quaifen lukko taas on täysin mekaaninen.
Quaifen lukon saa asennettua jälkeenpäinkin jos ei halua performance packia. Tosin hinta voi olla sama tai enemmän jälkiasennukselle..
Esitteessä lukee vain että: dynaaminen kaarreajon hallinta ( Torque Vectoring Control ) tarjoaa erinomaisen pidon ja ajattavuuden tiukimmissakin mutkissa.
Re: Ford Fiesta ST 2018
Performance packin lukko on hyvä, vetää todella hienosti auton mutkasta ulos.
LC ja se miniatyyri st vaihtovalo ihan roskaa.
LC:tä kokeillu kerran, tuntui siltä että jotain menee pasaksi jos tätä toistaa useammankin kerran.
Eikös Torque vectoring control ole vähän niinkuin 'sähköinen lukko', jarrutetaan sutivaa pyörää momentin siirtämiseksi toiselle pyörälle?
Lasikattoa omassa ei ole(potentiaaliset nitinät ja vuodot)
Omasta mielestä peruutuskamera kiva, tosin vaihtasin sen heti etututkiin jos vois, keulaa ei näe edes kurkkimalla. Hankaloittaa jos usein pitää pysäköidä seinää vasten tms.
Mikäs vaikutelma ärräpärrälle jäi mk8 vs. mk7 noin yleisellä tasolla?
LC ja se miniatyyri st vaihtovalo ihan roskaa.
LC:tä kokeillu kerran, tuntui siltä että jotain menee pasaksi jos tätä toistaa useammankin kerran.
Eikös Torque vectoring control ole vähän niinkuin 'sähköinen lukko', jarrutetaan sutivaa pyörää momentin siirtämiseksi toiselle pyörälle?
Lasikattoa omassa ei ole(potentiaaliset nitinät ja vuodot)
Omasta mielestä peruutuskamera kiva, tosin vaihtasin sen heti etututkiin jos vois, keulaa ei näe edes kurkkimalla. Hankaloittaa jos usein pitää pysäköidä seinää vasten tms.
Mikäs vaikutelma ärräpärrälle jäi mk8 vs. mk7 noin yleisellä tasolla?
Re: Ford Fiesta ST 2018
Kiitos kysymästä. Täytyy rehellisesti sanoa, että ei ainakaan tullut fiilistä "tämä täytyy saada". Oma on nyt kohta 5v ja 44 000 takana. Koeajopelillä oli ikää 2 vuotta ja metrejä 15 000. Oliko sitten syynä se, että kyseinen auto oli ollut huonommalla pidolla ja ajeltu paljon radalla, koska lähtiessäni omalla liikkeen pihasta noin 300 kilsan koeajon jälkeen, omani tuntui uudemman oloiselta.kaikuu kirjoitti: ↑02 Huhti 2021 23:24 Performance packin lukko on hyvä, vetää todella hienosti auton mutkasta ulos.
LC ja se miniatyyri st vaihtovalo ihan roskaa.
LC:tä kokeillu kerran, tuntui siltä että jotain menee pasaksi jos tätä toistaa useammankin kerran.
Eikös Torque vectoring control ole vähän niinkuin 'sähköinen lukko', jarrutetaan sutivaa pyörää momentin siirtämiseksi toiselle pyörälle?
Lasikattoa omassa ei ole(potentiaaliset nitinät ja vuodot)
Omasta mielestä peruutuskamera kiva, tosin vaihtasin sen heti etututkiin jos vois, keulaa ei näe edes kurkkimalla. Hankaloittaa jos usein pitää pysäköidä seinää vasten tms.
Mikäs vaikutelma ärräpärrälle jäi mk8 vs. mk7 noin yleisellä tasolla?
Vanhakorinen on mielestäni koriltaan kauniimpi, sirompi. Värinä Molten Orange on hieno verrattuna Performance Blue. Äänet vanhassa hienommat. Uusi malli paukkui ja ryskyi niinkuin olisi joku vanha teiniromu.
Onhan uusi tietenkin hienompi sisältä ja mittaristostaan, mutta lähes identtinen tuon meidan 100 heppaiseen 2018 titaniumin kanssa.
Vääntökin tuntui pikkukierroksilla paremmalta vanhassa. Samoin vastaaminen kaasuun. Rata asennossa uusikoppainen oli hyvä. Polttonestettäkin vei huomattavasti enemmän, vaikka valmistajan mukaan olisi aivan päinvastoin.
Voihan tietysti olla, että kiihtyvyys oli paljon parempi , mutta auton ollessa suurempi vauhti ei niin tuntunut. 0-100 6,5 vs. 6,9 ja 50-100 eroa 0,3 sekuntia.
Pakkohan sitä kait on kuitenkin vaihtaa kun omasta laukeaa just jämäri 40% ja uuden saa pienemmällä kuukausierällä
Täytyy sanoa kuin isoisälläni oli tapana sanoa "kaikkeen tottuu, jopa pitämään jääpuikkoa p...lävessään, mutta sitten kun siihen alkaa tottua se alkaa sulamaan."
Meinasi unohtua yksi tärkeä asia joka uudemmassa oli parempi, se ei ollut niin kova alustaltaan kuin vanha, vanha on jotenkin pintakovempi.
Kait sen täytyy kovempi ollakin kun on luotu kovaan mutka-ajoon.
Re: Ford Fiesta ST 2018
Nii siis meinasitko sä uutta uutta vai "uutta" käytettyä? Millaisethan toimitusajat uudella nykyään on kaikki koronan tuomat toimitusongelmat huomioiden?
Focus ST -10 Ex
Fiesta ST -20 Ex
Fiesta ST -20 Ex
Re: Ford Fiesta ST 2018
Juu, ainoa vaihtoehto tehdasuusi. Täkynä köyhälle rahoituskorko 0% ilman kuluja ja jämäri 40%. Lupailivat toimitusajaksi 3-4kk. Fiestassa ei ole niitä piirilevyongelmia mitä on ollut Focuksen toimituksissa. Tosin oma täytyy myydä alta pois kun eivät maksa liikkeet suoralla rahalla kun 16 000 ja samalla menee vaihdossa uuteen nettona.
Re: Ford Fiesta ST 2018
Nyt ois fordin kanssa hieman painittu. Pakoputki asennettu ja cooleri keulalle. Muuten oli puskurin irroitus simppeliä mutta se lohkolämmittimen piuhan kerkesin kirota alimpaan helvettiin Onneks sai sen verran löysää siihen että sai puskurin käännettyä sivulle.
Huomenna jatkuu vielä turbon ilmanoton ja throttle body elbown merkeissä.
Huomenna jatkuu vielä turbon ilmanoton ja throttle body elbown merkeissä.
Focus ST -10 Ex
Fiesta ST -20 Ex
Fiesta ST -20 Ex
Re: Ford Fiesta ST 2018
Kuulostaa hyvältäNipa kirjoitti: ↑03 Huhti 2021 17:36 Nyt ois fordin kanssa hieman painittu. Pakoputki asennettu ja cooleri keulalle. Muuten oli puskurin irroitus simppeliä mutta se lohkolämmittimen piuhan kerkesin kirota alimpaan helvettiin Onneks sai sen verran löysää siihen että sai puskurin käännettyä sivulle.
Huomenna jatkuu vielä turbon ilmanoton ja throttle body elbown merkeissä.
Mä vetäisin lasikaton ensikertaa syksyn jäljiltä auki
Ja tosta sunroof:ista,mulla ainoat kitinät on ollut -5/-7°C ja silloinkin harvoin,toki jonkun mielestä turhake mutta toi lähes musta katto luo valkoiseen autoon hienoa kontrastia
Harri
https://www.instagram.com/p/CB6YjY_Dv3o ... mdhaf18j05
"Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 238HP "Lumikki"
Re: Ford Fiesta ST 2018
Mun St Fiesta varmaan niitä harvoja jossa ei performance packia ole. Oli budjetti jossa halusin pysytellä ja 85% ajosta normaalia paikasta a paikkaan b ajoa. Koeajoin auton PP:llä ja kyllä sen eron huomaa mutkista ulos kaasulla ajaessa mutta hyvin tuolla pärjää ilman lukkoa. Tänään viimeksi käyty vähän ajelemassa pikkuteitä hieman vauhdikkaammin. 35k km ajoin Nyrre Corsa OPC:lla jossa oli Drexlerin lukko joten siitäkin kokemusta.
Re: Ford Fiesta ST 2018
Lupasivat selvittää maahantuojan kautta ensiviikolla mikä ero on vanhan mallin Torque Vector Controllilla ja uuden mallin Performance packissa tulevalla lukolla. Eipä ainakaan ajossa mitään eroa huomannut. Omasta mielestäni hauskinta ST:ssä on juuri tuo mutkiin ja moottoriteiden ramppeihin ajo.bagis kirjoitti: ↑03 Huhti 2021 22:14Mun St Fiesta varmaan niitä harvoja jossa ei performance packia ole. Oli budjetti jossa halusin pysytellä ja 85% ajosta normaalia paikasta a paikkaan b ajoa. Koeajoin auton PP:llä ja kyllä sen eron huomaa mutkista ulos kaasulla ajaessa mutta hyvin tuolla pärjää ilman lukkoa. Tänään viimeksi käyty vähän ajelemassa pikkuteitä hieman vauhdikkaammin. 35k km ajoin Nyrre Corsa OPC:lla jossa oli Drexlerin lukko joten siitäkin kokemusta.
Re: Ford Fiesta ST 2018
Aika nopeasti tuli.
Re: Ford Fiesta ST 2018
Mulla oli ekassa huollossa öljynvaihto, kaikki suodattimet ja tulppien vaihto. Paljon oli jotain päivitystä kun taisi mennä melkein 4 tuntia.
Nyt sanoi että kaksi tuntia riittää
"Black Shadow" ST -19
Re: Ford Fiesta ST 2018
Mulla oli kanssa tollanen ratakiree OPC nyrre pari vuotta ja 30k sillä tuli ajettua, en olis hennonu siitä ikinä luopua jos autossa olis ollu kunnon moottori eli 2 litran mylly. Se 1.6 litranen oli jo tehtaalla lähes tappiin asti viritetty ja todella pliisu varsinkin radalla, moottori oli ikivanhaa tekniikkaa mutta eihän sitä ostaessa tajunnu katsoa. Tykkäsin kun autoa pysty runnoo ihan huoletta joka mutkaan eikä tarvinnu pelätä että alusta bragaa. Tää uus ST Fiesta on pikkuse heiveröisempi vaikkei missään tapauksessa huono, mutta vois olla parempi.
Tossa nyrressä oli muute ne "kuuluisat" kaksoisputket joita Nipa himoitsee, niillä pakoputken päiden sijoittelulla ei saanu yhtään lisää vauhtia tai ajo-ominaisuuksia tai oikeestaan mitään, mutta olihan ne makeet ja toteutus ihan asiallinne, miksei myös Fiestaan tollaset olis kiva
https://www.automotorblog.com/wp-conten ... tion-6.jpg
Mitä mieltä bagis oot Fiestan alusta versus Nyrre, olishan toi Fiesta täydellinen jos olis pikkusen parempi alusta, ne FSD iskarit tuo mukavuutta jota itse en kaipaile tälläseen autoon, saa ne toki vaihdettua.
Btw, tälläsen "teinituning" katukilpurin mä rakensin junnuna, ei pääse näillä nykysporteilla ihan samaan fiilikseen, mutta aika lähelle. Noi oli hienoja aikoja, kaupasta ei oikein löytyny valmiita niin piti tehä ite.
Motoparkissaki käytiin
http://www.kolumbus.fi/keni1/oma_bemu.jpg
Video Hangon katuautokisoista, joku oli ottanu narulle, pari vuotta sitten löysin Youtubesta, oliha kiva yllätys nähä oma kilpuri "livenä"
https://www.youtube.com/watch?v=MVbFpQQydnQ
Ja tietty mulla on toi oma kilpuri myös simulaattorissa ja itse mallinnettua Motoparkin rataa kivaa ajella
https://www.youtube.com/watch?v=4FUd8XnChsk
https://www.youtube.com/watch?v=oZH0U-tpfVs
Re: Ford Fiesta ST 2018
Se oli Hapelo joka niistä tuplaputkista haaveili. Mulle riittää kyllä hyvin tuo nykyinen setuppi.
Nyt ois askarreltu se Pro Alloyn Stage 3 ilmanotto paikoilleen. Tämän rojektin suurin haaste oli pyyhkijän varret. Voi herran ristus oli tiukassa. Aikani tappelin ja kokeilin kaikki konstit ja sitten oli pakko luovuttaa ja mentävä mätänettiin ostamaan ulosvetäjä. Kyllä sai silläkin puristaa ja pamahtaen lähti irti. Laitoin myös sen Mountunen trottle body elbownkin paikalleen.
Lohkon piuhat riivasi puskurissa ja tässäkin rojektissa ku kaikki oli kiedottu sen stage 3 putken ympärille ja erittäin tiukasti.
Täytyy jotain kuvia jossain vaiheessa laitella sikäli ketään edes kiinnostaa.
Nyt ois askarreltu se Pro Alloyn Stage 3 ilmanotto paikoilleen. Tämän rojektin suurin haaste oli pyyhkijän varret. Voi herran ristus oli tiukassa. Aikani tappelin ja kokeilin kaikki konstit ja sitten oli pakko luovuttaa ja mentävä mätänettiin ostamaan ulosvetäjä. Kyllä sai silläkin puristaa ja pamahtaen lähti irti. Laitoin myös sen Mountunen trottle body elbownkin paikalleen.
Lohkon piuhat riivasi puskurissa ja tässäkin rojektissa ku kaikki oli kiedottu sen stage 3 putken ympärille ja erittäin tiukasti.
Täytyy jotain kuvia jossain vaiheessa laitella sikäli ketään edes kiinnostaa.
Focus ST -10 Ex
Fiesta ST -20 Ex
Fiesta ST -20 Ex
Re: Ford Fiesta ST 2018
Nyrren Bilstein setti oli kyllä hyvä. Tuntu kun kiskoilla menis mutkissa (hyvällä tavalla). Fiestan alusta tuntuu hieman mukavuuspainotteisemmalta mutta ei huono todellakaan. Täytyy kesällä katsoa mitä sitten tuumaa kun päässyt radalle.