Ford focus st 2019/20
Re: Ford focus st 2019/20
Hain koejaoon manuaali wagon ST:n. Yllättävän mukava, ei sen kovempi kuin oma ST-Line mk3.5. Ohjaus todella hyvä. Penkki huono, persosan kallistus puuttuu, reisituki puuttuu ja ristiselän tuki vain on off. Miten ST:ssä aina huono penkki, olisivat kopioineet tavallisen mallin AGR penkin vaikka niin olisi parempi. Vähän laiskan tuntuinen.
Re: Ford focus st 2019/20
Vähän laiskan tuntuinen?EeroH kirjoitti: ↑26 Maalis 2021 16:54 Hain koejaoon manuaali wagon ST:n. Yllättävän mukava, ei sen kovempi kuin oma ST-Line mk3.5. Ohjaus todella hyvä. Penkki huono, persosan kallistus puuttuu, reisituki puuttuu ja ristiselän tuki vain on off. Miten ST:ssä aina huono penkki, olisivat kopioineet tavallisen mallin AGR penkin vaikka niin olisi parempi. Vähän laiskan tuntuinen.
Re: Ford focus st 2019/20
Moro!EeroH kirjoitti: ↑26 Maalis 2021 16:54 Hain koejaoon manuaali wagon ST:n. Yllättävän mukava, ei sen kovempi kuin oma ST-Line mk3.5. Ohjaus todella hyvä. Penkki huono, persosan kallistus puuttuu, reisituki puuttuu ja ristiselän tuki vain on off. Miten ST:ssä aina huono penkki, olisivat kopioineet tavallisen mallin AGR penkin vaikka niin olisi parempi. Vähän laiskan tuntuinen.
Eikös Focus ST:ssä ole Recaron jakkarat?
Harri

Re: Ford focus st 2019/20
Ikävä kyllä.hapelo kirjoitti: ↑26 Maalis 2021 23:08Moro!EeroH kirjoitti: ↑26 Maalis 2021 16:54 Hain koejaoon manuaali wagon ST:n. Yllättävän mukava, ei sen kovempi kuin oma ST-Line mk3.5. Ohjaus todella hyvä. Penkki huono, persosan kallistus puuttuu, reisituki puuttuu ja ristiselän tuki vain on off. Miten ST:ssä aina huono penkki, olisivat kopioineet tavallisen mallin AGR penkin vaikka niin olisi parempi. Vähän laiskan tuntuinen.
Eikös Focus ST:ssä ole Recaron jakkarat?
Harri
Re: Ford focus st 2019/20
Siinä se ongelma varmaan on kun ei ole suoraa vertailukohtaa. En ole ajanut muita nykypäivä perhesportteja, Ocu rs tai gti Golfia. Suorin vertaus omaan dieseliin jossa enemmän vääntöä alemmilla kierroksilla. Dieselin nopeasti nouseva vääntö saa aikaan fiiliksen että nyt mennään, yläkierroksilla ei sitten mitään tapahdukkaan.@rsk@ kirjoitti: ↑26 Maalis 2021 20:08Vähän laiskan tuntuinen?EeroH kirjoitti: ↑26 Maalis 2021 16:54 Hain koejaoon manuaali wagon ST:n. Yllättävän mukava, ei sen kovempi kuin oma ST-Line mk3.5. Ohjaus todella hyvä. Penkki huono, persosan kallistus puuttuu, reisituki puuttuu ja ristiselän tuki vain on off. Miten ST:ssä aina huono penkki, olisivat kopioineet tavallisen mallin AGR penkin vaikka niin olisi parempi. Vähän laiskan tuntuinen.Mihin verrattuna?
Mulla ollut kaksi Bmw M5:sta. Jos vertaa siihen vanhempaan E34:seen:
Teho 280hv vs 315hv
Vääntö 420nm vs 360nm
Paino 1500kg vs 1700kg
E34:lla 4000rpm jälkeen tuli fiilis että nyt mennään ja veto vaan parani yli 7000rpm asti. ST:llä ei missään vaiheessa tule fiilistä että jumalauta tää kulkee. Todellisuudessa suoritusarvot varmaan aika lähellä toisiaan.
ST normi rauhallisessa ajossa kuin mikä tahansa Focus, pikkuisen kaasua lisää ja mukava murina ja kivasti vetoa, tuntuu että täähän saattaa kulkea. Mutta sitten moottoritien rampista 60-130 tulee pettymys että tässäkö tää oli. Viisari kyllä kääntyy mutta se fiilis uupuu. Jos joutuisi kilpasille vanhan 330D Bemarin kanssa niin voisi tappio tulla. Autokorjaamoa pitävä kaveri sanoi että Mustangin 2.3 Ecoboostissa on tehoa rajoitettu ekat muutama tuhat km. Voisiko tässä olla sama?
Yllättävän mukava, motarin pintanypytys joka tuntuu ST-Linessä ei tunnu ST:ssä. Toki 18"kitkat hiukan helpottaa. Todella hyvä ajaa.
Pitää varmaan odottaa koronan loppua ja käydä Saksassa ajamassa Diesel ST. Tai jos myyjä haluaa tehdä hyvät kaupat niin kai bensakin menisi. Mutta onko tämä oikeasti lisähinnan väärti jos vertaa ST-lineen, penkki huononee ja tehoa lisää. Todella nätin näköinen kyllä on, no raha ratkaisee katsotaan miten käy.
Re: Ford focus st 2019/20
Tossa ST:ssä ei tule missään vaiheessa selkeetä potkua minkään tietyn kierros alueen jälkeen. Kahdella ahtimella kun on, niin veto on aika saumatonta alhaalta. Saksalaiset on mitanneet nollasta sataan 6s ja 80-120km/h 3.5s. Nelosellakin vielä menee 4.1s. Vetopito on aika ohkanen paikaltaan lähtiessä.EeroH kirjoitti: ↑27 Maalis 2021 07:33Siinä se ongelma varmaan on kun ei ole suoraa vertailukohtaa. En ole ajanut muita nykypäivä perhesportteja, Ocu rs tai gti Golfia. Suorin vertaus omaan dieseliin jossa enemmän vääntöä alemmilla kierroksilla. Dieselin nopeasti nouseva vääntö saa aikaan fiiliksen että nyt mennään, yläkierroksilla ei sitten mitään tapahdukkaan.
Mulla ollut kaksi Bmw M5:sta. Jos vertaa siihen vanhempaan E34:seen:
Teho 280hv vs 315hv
Vääntö 420nm vs 360nm
Paino 1500kg vs 1700kg
E34:lla 4000rpm jälkeen tuli fiilis että nyt mennään ja veto vaan parani yli 7000rpm asti. ST:llä ei missään vaiheessa tule fiilistä että jumalauta tää kulkee. Todellisuudessa suoritusarvot varmaan aika lähellä toisiaan.
ST normi rauhallisessa ajossa kuin mikä tahansa Focus, pikkuisen kaasua lisää ja mukava murina ja kivasti vetoa, tuntuu että täähän saattaa kulkea. Mutta sitten moottoritien rampista 60-130 tulee pettymys että tässäkö tää oli. Viisari kyllä kääntyy mutta se fiilis uupuu. Jos joutuisi kilpasille vanhan 330D Bemarin kanssa niin voisi tappio tulla. Autokorjaamoa pitävä kaveri sanoi että Mustangin 2.3 Ecoboostissa on tehoa rajoitettu ekat muutama tuhat km. Voisiko tässä olla sama?
Yllättävän mukava, motarin pintanypytys joka tuntuu ST-Linessä ei tunnu ST:ssä. Toki 18"kitkat hiukan helpottaa. Todella hyvä ajaa.
Pitää varmaan odottaa koronan loppua ja käydä Saksassa ajamassa Diesel ST. Tai jos myyjä haluaa tehdä hyvät kaupat niin kai bensakin menisi. Mutta onko tämä oikeasti lisähinnan väärti jos vertaa ST-lineen, penkki huononee ja tehoa lisää. Todella nätin näköinen kyllä on, no raha ratkaisee katsotaan miten käy.
Uuden R Golfin saa pienellä lisäsijotuksella.
Re: Ford focus st 2019/20
Hmm...ehkä mulla on p*rse valettu sitten väärin,istuu meinaan Recaron penkkiin kuin valettu,no makunsa kullakin sanoi koira kun muniaan nuoli

Harri

Re: Ford focus st 2019/20
En ymmärrä miksei siinä voi olla kunnon säätöjä kuten normi Focuksen AGR penkissä. Niskatuestakin puuttuu kallistussäätö

Re: Ford focus st 2019/20
Re: Ford focus st 2019/20
Öö.. Eikös ST Focuksessa ole yksi twin-scroll ahdin?
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Re: Ford focus st 2019/20
Joo yhdellä ahtimella tämä..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Ford focus st 2019/20
Tässä mietiskellyt ja laskeskellut kun odotan huomista ja myyjän tarjousta. N.50k€ on surkea hintaluokka ostaa auto, valinnan varaa liikaa. Saisi uuden 320dax farmari BMW ihan hyvillä varusteilla, uusi Mondeo 190hv nelikko olisi jo selvästi halvempi. Saksasta vuoden vanha nelikko Mondeo olisi vielä halvempi. Tai sitten uusi tavallinen Focus ja jää 20k€ säästöön. Tai ajaa vielä nykyisellä ja jää ~35k€ säästöön...
Re: Ford focus st 2019/20
EeroH kirjoitti: ↑28 Maalis 2021 09:26 Tässä mietiskellyt ja laskeskellut kun odotan huomista ja myyjän tarjousta. N.50k€ on surkea hintaluokka ostaa auto, valinnan varaa liikaa. Saisi uuden 320dax farmari BMW ihan hyvillä varusteilla, uusi Mondeo 190hv nelikko olisi jo selvästi halvempi. Saksasta vuoden vanha nelikko Mondeo olisi vielä halvempi. Tai sitten uusi tavallinen Focus ja jää 20k€ säästöön. Tai ajaa vielä nykyisellä ja jää ~35k€ säästöön...
Jep
Tää uusi Focus ST jäi jotenkin kesken...ihan nätti koppa
Harri
P.S. pääsin kokeilemaan kumpaakin,ST&RS...täysin eri autot...
P.S.S. ja se hinta

Re: Ford focus st 2019/20
No tuo Suomi hinta ei ole todellinen, tuskin kukaan maksaa lähellekkään tuota. Saksasta saa uusia alta 30ke ja veroa tulee max 12ke. Tuokin auto jota ajoin on varusteineen yli 50ke, mutta kympin alella kauppaavat.
Eli todellisuudessa jos normi 182hv st line automagic varusteineen kaikkineen rahteineen talvirenkaineen maksaa täällä jotain 36, niin 6k€ lisää ja saa siihen jo moottorin

Re: Ford focus st 2019/20
JepEeroH kirjoitti: ↑28 Maalis 2021 17:29No tuo Suomi hinta ei ole todellinen, tuskin kukaan maksaa lähellekkään tuota. Saksasta saa uusia alta 30ke ja veroa tulee max 12ke. Tuokin auto jota ajoin on varusteineen yli 50ke, mutta kympin alella kauppaavat.
Eli todellisuudessa jos normi 182hv st line automagic varusteineen kaikkineen rahteineen talvirenkaineen maksaa täällä jotain 36, niin 6k€ lisää ja saa siihen jo moottorin![]()
ST-Fiesta REVO238 palikalla on huomattavasti iloisempi peli...
Harri

Re: Ford focus st 2019/20
Uutta ST:tä ei saa enää tilattua. Tehdas todennäköisesti lopettaa tuotannon, maahantuoja lopetti jo tilausten vastaanoton. Liikaa päästöjä, liian pitkä toimitusaika yms. Mua se ei olisi haitannut, olisin 22 tammikuulle ottanut uuden automaatti farmarin mutta nyt täytyy miettiä jotain muuta vaihtoehtoa...
Re: Ford focus st 2019/20
Liekkö kun väliaikainen tauko? Osien saannissa vaikeuksia kaikissa malleissa. 6kk mild hybridien odotusaika komponenttien saatavuuden takia. Voi olla st.ssä samaa hommaa.EeroH kirjoitti: ↑30 Maalis 2021 16:17 Uutta ST:tä ei saa enää tilattua. Tehdas todennäköisesti lopettaa tuotannon, maahantuoja lopetti jo tilausten vastaanoton. Liikaa päästöjä, liian pitkä toimitusaika yms. Mua se ei olisi haitannut, olisin 22 tammikuulle ottanut uuden automaatti farmarin mutta nyt täytyy miettiä jotain muuta vaihtoehtoa...
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Ford focus st 2019/20
Paha sanoa. Aluksi sanoivat että jos saadaan tilattua ei välttämättä koskaan tule. Sitten ei saanut edes tilattua.focst kirjoitti: ↑30 Maalis 2021 17:59Liekkö kun väliaikainen tauko? Osien saannissa vaikeuksia kaikissa malleissa. 6kk mild hybridien odotusaika komponenttien saatavuuden takia. Voi olla st.ssä samaa hommaa.EeroH kirjoitti: ↑30 Maalis 2021 16:17 Uutta ST:tä ei saa enää tilattua. Tehdas todennäköisesti lopettaa tuotannon, maahantuoja lopetti jo tilausten vastaanoton. Liikaa päästöjä, liian pitkä toimitusaika yms. Mua se ei olisi haitannut, olisin 22 tammikuulle ottanut uuden automaatti farmarin mutta nyt täytyy miettiä jotain muuta vaihtoehtoa...
Re: Ford focus st 2019/20
Hinnasto hävisi nettisivuilta, taitaa olla pysyvä poistuminen.
Maahantuojan varastossa muutamia, mutta pyytävät niistä yli uuden ovh kun hinnoittelevat niihin lisävarusteet (jotka oli uudessa vakiona) päälle.

Re: Ford focus st 2019/20
Taitaa olla moni muukin valmistaja tiukan paikan edessä näiden ”tiukempien perheautojen” kanssa. Näille autoille olisi varmasti ostajia mutta ei varmaan sitten tarpeeksi. Päästöistä johtuvat verot kovat mikä nostaa hinnan seuraavaan autoluokkaan ja ylikin. Itse en jää kaipaamaan mutta moni varmasti jää.
Kuga PHEV ja Fiesta Active
Re: Ford focus st 2019/20
Syy siihen että Focus ST:n valmistus lopetettiin on päästöt. Euroopan autotehtaat ovat sitoutuneet tiettyjen päästöjen keskiarvoon. Nyt kun suuripäästöiset lopetataan, niin keskiarvo on helpompi saavuttaa. Sakko tehtaille olisi paljon suuremmpi kuin ST:stä saatava tuotto.xflex kirjoitti: ↑02 Huhti 2021 09:48 Taitaa olla moni muukin valmistaja tiukan paikan edessä näiden ”tiukempien perheautojen” kanssa. Näille autoille olisi varmasti ostajia mutta ei varmaan sitten tarpeeksi. Päästöistä johtuvat verot kovat mikä nostaa hinnan seuraavaan autoluokkaan ja ylikin. Itse en jää kaipaamaan mutta moni varmasti jää.
Re: Ford focus st 2019/20
Tämän takia päätin että en Lumikista luovuärräpärrä kirjoitti: ↑03 Huhti 2021 16:07Syy siihen että Focus ST:n valmistus lopetettiin on päästöt. Euroopan autotehtaat ovat sitoutuneet tiettyjen päästöjen keskiarvoon. Nyt kun suuripäästöiset lopetataan, niin keskiarvo on helpompi saavuttaa. Sakko tehtaille olisi paljon suuremmpi kuin ST:stä saatava tuotto.xflex kirjoitti: ↑02 Huhti 2021 09:48 Taitaa olla moni muukin valmistaja tiukan paikan edessä näiden ”tiukempien perheautojen” kanssa. Näille autoille olisi varmasti ostajia mutta ei varmaan sitten tarpeeksi. Päästöistä johtuvat verot kovat mikä nostaa hinnan seuraavaan autoluokkaan ja ylikin. Itse en jää kaipaamaan mutta moni varmasti jää.

Katsotaan mitä tuolla autopuolella tapahtuu,saattaa olla että en edes vaihdossa anna ST-Fiestaa vaam pidän sen reliikkinä...

Harri

Re: Ford focus st 2019/20
Oma ST mk3 focus on tarkoitus pitää loppuun asti, auton tai äijän. Manuaali eikä liikaa härpäkkeitä. Mk4 jossain vaiheessa kiinnosti mutta hinta, vain bensa (harrastuskäytössä boksi katolla, kulutus...) ja tuon mk4 ketjun lukeminen lopetti kiinnostuksen.