Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
EkaFord97 kirjoitti: ↑18 Maalis 2021 21:42
Muutenkin tuo 2v ja 30tkm on aika typerä mielestäni.
On tuo parempi kuin 1v/20tkm mikä ennen oli. Parempi toki jos olisi vaikka 5v/150tkm.
Jaa 5v/150tkm samoilla öljyillä?
Tuo 2v/30tkm on jo aika paljon pohjolan oloissa.
Jos ajaa paljon lyhyttä ajoa niin toistuvien kylmäkäynnistysten seurauksena öljy on kahden talven jälkeen aika sotkua.
Pitkillä siivuilla tuo 30tkm varmaan nykyöljyillä onkin ihan ok.
Mutta vaikka öljy olisi kuinka laadukasta niin sekaan joutuva vesi, noki ja polttoaine pilaa sen akaa myöten.
_JPA kirjoitti: ↑18 Maalis 2021 22:36
Eikös huoltoväli ole 2 vuotta ja välissä vapaaehtoinen tarkastus? Muistaakseni luovutushuollon papruissa luki niin.
Ja fordpass näyttää kanssa seuraava huolto @ 30 tkm, nyt mittarissa ~14 tkm. Ja öljyn käyttöikä 51%.
Itsellä siis 1.5 ecoboost.
Korjaamolla on tosin muuten pitänyt pari kertaa käyttää...
Huoltoväli on 2v tai 30tkm. Mulle ilmestyi Fordin sivuille 60tkm jälkeen joku välihuolto ensi syksylle. Kysyin huollosta ja sanoi että se on vapaaehtoinen. Heidän järjestelmä laskee ajosuoritusten perusteella sen sinne. Eli jos ajat paljon niin se määrittää sinne välihuollon jota suositellaan tehtäväksi mutta ei ole pakollinen
Itse vaihdatan kerran vuodessa öljyt + suodattimen.
Autoni menee muuten pajalle ensi viikolla sähkövikojen takia. Avainta ei havaittu herja, varoitusäänet kuuluu mittarin takaa, syncin kello ei pysy ajassa, radio kuuluu välillä vaan keskikajarista, parkkitutkat välillä pimeenä...
Täytyy udella sitä akunvalvontamodulia, nykyinen on JX6T-10C679-BC. Käsittääkseni uudempi on olemassa.
Focus 1.5 Ecoboost A8 182hv Active Wagon -19
Ex Focus 1.0 Ecoboost M6 125hv Titanium Wagon -19
Ex Focus 1.0 Ecoboost M6 125hv Titanium Wagon -12
Ex Mondeo 2.0 145hv Trend Hatchpack -07
Miksei? Onhan raskaankaluston puolella paljon pidemmät huoltovälit, kyllä öljy sen kestää. Ja onhan siinä takuu jos hajoaa, 5v/150tkm ja vie vaihtoon, ei yhtään huoltokuluja. Kuluttajalle paras vaihtoehto.
Huoltoväli 2v/30tkm tai aikaisemmin jos ajotietokone niin ilmoittaa. Esimerkiksi omalla pätkäajolla nyt ajettu 13tkm ja öljyn käyttöikää näyttää 37%. Ensi kuussa teen sen vapaaehtoisen vuositarkastuksen ja öljyn vaihdon. Ylimääräinen öljynvaihto ei niin paljoa maksa mielestäni että se tässä koko konkurssissa enää tuntuisi missään.
No sain autokaupasta 100€ alesetelin huoltoon mikä on vuoden voimassa joten tulen kyllä käyttämään huollossa kesän aikana vaikka huoltoväli ei täyttyisikään. Öljynlaatu jotain 70% vielä
Miksei? Onhan raskaankaluston puolella paljon pidemmät huoltovälit, kyllä öljy sen kestää. Ja onhan siinä takuu jos hajoaa, 5v/150tkm ja vie vaihtoon, ei yhtään huoltokuluja. Kuluttajalle paras vaihtoehto.
Raskaan kaluston puolella pyrkimys on se, että koneet käy ja pyörät pyörii 24/7. Sehän on öljyn kannalta pelkästään hyvä asia.
Henkilöautopuolella ongelma on toistuvat kylmäkäynnistykset, kylmällä koneella ajaminen ja pieni öljytilavuus. Lisänä huomattavasti suuremmat pyörimisnopeudet ja laakeripaineet, kuin raskaspuolella.
PiuhaPoikki kirjoitti: ↑19 Maalis 2021 11:25
. Lisänä huomattavasti suuremmat pyörimisnopeudet ja laakeripaineet, kuin raskaspuolella.
Nyt kun mainitsit, niin tuli mieleen. Punaraja 5000rpm mutta vaihtaa aina isommalle hiukan yli 4000rpm vaikka mitä tekisi. Bensakoneessa varmasti ihan todellinen ongelma kun tehoa ei saa ulos.
800km mittarissa focuksessa ja jarrut vinkuu kuin vanhoissa volvoissa aikoinaan. On koitettu polkea kunnolla ja silti vinkuu. Muilla ollu samoja ongelmia ja saisko huolto tehtyä jotain?
PiuhaPoikki kirjoitti: ↑19 Maalis 2021 11:25
. Lisänä huomattavasti suuremmat pyörimisnopeudet ja laakeripaineet, kuin raskaspuolella.
Nyt kun mainitsit, niin tuli mieleen. Punaraja 5000rpm mutta vaihtaa aina isommalle hiukan yli 4000rpm vaikka mitä tekisi. Bensakoneessa varmasti ihan todellinen ongelma kun tehoa ei saa ulos.
Mihin sitä viimeistä tonnia tarvitsee, paitsi kuormalla ylämäessä?
Nyt kun mainitsit, niin tuli mieleen. Punaraja 5000rpm mutta vaihtaa aina isommalle hiukan yli 4000rpm vaikka mitä tekisi. Bensakoneessa varmasti ihan todellinen ongelma kun tehoa ei saa ulos.
Mihin sitä viimeistä tonnia tarvitsee, paitsi kuormalla ylämäessä?
Tarvitsi tai ei, miksi laatikko vaihtaa isommalle ennen punarajaa jos kaasu pohjassa.
ynjevi kirjoitti: ↑19 Maalis 2021 15:37
Mihin sitä viimeistä tonnia tarvitsee, paitsi kuormalla ylämäessä?
Tarvitsi tai ei, miksi laatikko vaihtaa isommalle ennen punarajaa jos kaasu pohjassa.
Enpä muista millon ois manuaalilla tarvinnut punarajalle vedättää.
Paras vääntö löytyy kuitenkin paljon alemmilla kierroksilla kun punarajalla.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Enpä muista millon ois manuaalilla tarvinnut punarajalle vedättää.
Paras vääntö löytyy kuitenkin paljon alemmilla kierroksilla kun punarajalla.
Silloin kun haluaa parhaan kyydin ulos sieltä padasta. Mitä enemmän vääntöä mitä isommilla kierroksilla, sitä enemmän hevosia...ja kulkua.
Vääntö lähtee laskuun paljon ennen punarajaa..aivan turhaa huudattaa..Mutta jos se tuntuu rääkkäämällä paremmin kulkevan niin sen kun polkee..mulla ei ole tarvetta.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ja hei... kyseessä on ford focus. Laiska perheauto millä tahansa moottorivaihtoehdolla.
Jos kaipaa tehoja, kiihtyvyyttä ja urheilullisuutta niin valinta on joku muu automalli/merkki.
Tai sitten ihan muu kulkupeli niiden himojen tydyttämiseen.
PiuhaPoikki kirjoitti: ↑20 Maalis 2021 16:53
Ja hei... kyseessä on ford focus. Laiska perheauto millä tahansa moottorivaihtoehdolla.
Jos kaipaa tehoja, kiihtyvyyttä ja urheilullisuutta niin valinta on joku muu automalli/merkki.
Tai sitten ihan muu kulkupeli niiden himojen tydyttämiseen.
Ei kai esim tuo viimesin RS tai vaikka Mk4 ST Focus nyt ihan laiskimmasta päästä enää ole...
EeroH kirjoitti: ↑19 Maalis 2021 11:52
Nyt kun mainitsit, niin tuli mieleen. Punaraja 5000rpm mutta vaihtaa aina isommalle hiukan yli 4000rpm vaikka mitä tekisi. Bensakoneessa varmasti ihan todellinen ongelma kun tehoa ei saa ulos.
Tässä on nyt ilmeisesti diesel kyseessä, vaikka bensakoneesta puhutaankin. Jos kerran punaraja alkaa jo 5000rpm.
Ja dieselin syötöt putoaa yleensä niin rajusti yläkierroksilla, että meno puutuisi täysin, jos automaatti ei vaihtaisi isompaa sisään.
Vaikka ovathan tämä tehot ja niiden ulossaamiset aika paljon fiiliskysymyksiä...
Viimeksi muokannut yritäedes, 20 Maalis 2021 18:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kramer kirjoitti: ↑19 Maalis 2021 15:24
800km mittarissa focuksessa ja jarrut vinkuu kuin vanhoissa volvoissa aikoinaan. On koitettu polkea kunnolla ja silti vinkuu. Muilla ollu samoja ongelmia ja saisko huolto tehtyä jotain?
Sama juttu. Aina pakkasella. Ei huollon mukaan aiheuta toimenpiteitä.
Huipputeho ainakin omassa taisi olla 6000 rpm, max teho 6300 rpm ja silti kiertää 6500 rpm, mistä itse asiassa alkaa ensimmäinen punaviiva. Tästä vasta 6750 rpm alkaa vasta jatkuvapuna-alue.
No, omassa tuntuu automaatin vaihdokohdat vaihdella vähän vaihteesta riippuen välillä 6000-6500 rpm, mutta rajoitin taitaa olla 6500 rpm. Oikeastaan kaikki yli max tehon kierrokset tuntuu olevan pois kiihtyvyydestä, koska veto alkaa puutua ja tiheäportaisessa laatikossa seuraava vaihde olisi ollut tarjolla jo aiemmin.
Dieselit voi ylikierroksilla jopa kyykätä puutumisen sijaan. Focuksen dieseleitä en niin muista, vaikka tulikin koeajettua niitä pari vuotta sitten.
100kmh jälkeen alkaa vaihtamaan aiemmin, jolloin esim. 182hv versiossa onkin enää 160hv jäljellä.
Oma tosiaan tupaöljy eikä se siinä niin haittaa. Kaikki aiemmat automaatit aina vetäneet kierrokset tappiin asti jos kick downille asti painettu kaasu.