Mondeo mk3 1.8 duratec termostaattiongelma
Mondeo mk3 1.8 duratec termostaattiongelma
Rupes kiihdytyksissä vetää lämpömittaria alas, vaihdoin carlostat by vernet termarin, uuempaa mallia missä eioo sitä sähköliitintä. Nyt sitten hönkii kuumaa ajossa mutta risteyksiin tultaessa kun joku about -15 nii alkaa puhalluksen kanssa vetämään neulaa taas sinne kylmälle ja taas ajaessa nousee. Onko tuon hintaset termarit sitten niin paskoja ? Näkyhän tuossa termostaatin laipassa olevan pienempikii putki joka antaa ohi valua nesteen?
Re: Mondeo mk3 1.8 duratec termostaattiongelma
Ostaa alkuperäisen joka siihen kuuluu. Paljon termarin avautumislämpötila oli tässä uudessa sekä vanhassa. Bensa peli kyseessä vain kuinka. Jäähdytysjärjestelmä on puhdas ja huuhdeltu. Moni laittaa merkkikohtaisen viimasuojan keulalle että moottoritila pysyy lämpiänä. Ilmaa ei ole järjestelmässä on ilmattu kunnolla. Paisarin korkki ok. Aloitusviestiin kaikki oleelinen tieto helpottaa näitä juttuja.. Termostaatin tehtävä on että jäähdysneste pysyy tasalämpöisena ekä lämpömittari vaeltele omia aikojaan..
Onko tollainen termostastti siellä.
https://ford.7zap.com/fi/car/99/6.47843 ... 6/66063/#1
Onko tollainen termostastti siellä.
https://ford.7zap.com/fi/car/99/6.47843 ... 6/66063/#1
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Mondeo mk3 1.8 duratec termostaattiongelma
Kannattaa ensiksi varmistaa Ford huollosta, että mikä termostaatti siihen kuuluu ja asentaa se.mmiikkaaa kirjoitti: ↑22 Helmi 2021 07:14 Rupes kiihdytyksissä vetää lämpömittaria alas, vaihdoin carlostat by vernet termarin, uuempaa mallia missä eioo sitä sähköliitintä. Nyt sitten hönkii kuumaa ajossa mutta risteyksiin tultaessa kun joku about -15 nii alkaa puhalluksen kanssa vetämään neulaa taas sinne kylmälle ja taas ajaessa nousee. Onko tuon hintaset termarit sitten niin paskoja ? Näkyhän tuossa termostaatin laipassa olevan pienempikii putki joka antaa ohi valua nesteen?
Totuus on kuitenkin se, että ei termostaatti pidä näissä foorumeissa jäähdytysnesteen lämpötilaa tasaisena.
Minulla ollut monta focusta (mk2), sekä yksi Mondeo (mk3), kaikissa omituista lämpöjen elämistä, oli termostaatti toimiva tai ei.
Jos lämpömittari alkaa laskemaan risteyksiin tultaessa, on jossain jotain vikaa.
Re: Mondeo mk3 1.8 duratec termostaattiongelma
Tuossa omassa ajoautossa kyllä se lämpömittari pysyy tasaisesti kello 15 kun pystymittari Volvossa on. Vaikka mitenkä ajaa ei viisari humppaa. Jos anturi on vaikka termarikotelossa niin ei se nesteen lämpötila heitä paljon jos vaikka auton nopeutta hiljentää. Pitäisi olla lämpömittari mittaamassa puhallusilman lämpötilaa (digimittari monesti perheessä on). Tuleeko +70 vai mitä se antaa totuuden siitä tuleeko ohjaamon lämmintä ilmaa.
Fordeissa kun ei taida noi mittariston lämpömittari näytää totuutta
Fordeissa kun ei taida noi mittariston lämpömittari näytää totuutta
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Mondeo mk3 1.8 duratec termostaattiongelma
Joo itsellä ainakin lämpömittari on puolessa välissä vaikka jäähdytysnesteen todellinen lämpötila olisi 40..Renee kirjoitti: ↑23 Helmi 2021 08:44 Tuossa omassa ajoautossa kyllä se lämpömittari pysyy tasaisesti kello 15 kun pystymittari Volvossa on. Vaikka mitenkä ajaa ei viisari humppaa. Jos anturi on vaikka termarikotelossa niin ei se nesteen lämpötila heitä paljon jos vaikka auton nopeutta hiljentää. Pitäisi olla lämpömittari mittaamassa puhallusilman lämpötilaa (digimittari monesti perheessä on). Tuleeko +70 vai mitä se antaa totuuden siitä tuleeko ohjaamon lämmintä ilmaa.
Fordeissa kun ei taida noi mittariston lämpömittari näytää totuutta
Re: Mondeo mk3 1.8 duratec termostaattiongelma
06 Bensamalli luulis ettei 1.8 duratekki voi tarkottaa muuta ku bensaa. Eikä näitä tarvii ilmata ku lukusasti ennenkii pudottanu nesteet ja aina on toiminu kun piti lohkariin vaihella tiivisteitä. Paisarin korkista nyt en osaa sanoo juuta enkä jaata kun ei ikinä missään autossa semmonen oo vaikuttanu ajolämpöihin vaikka sillä nyt oiskin merkitystä tai pitäs olla. Suhaus ainakin aukastessa kuuluu että ei se ainakaan painetta kokonaan hukkaa. Aikasemmin on ollu kyllä lämmin peli ja pikkusen puottanu neulaa jos parkissa on puhallusta yli 30 pakkasella.
Re: Mondeo mk3 1.8 duratec termostaattiongelma
Termostaatit sähköliittimellä on avautumislämpö kaikissa, mitä löysin 98 astetta.
Ilman sähköliitintä 90-91 astetta, kuten tuossa Calorstatissa.
Selittäisikö tuo lämpötilan erilaista käyttäytymistä?
Ilman sähköliitintä 90-91 astetta, kuten tuossa Calorstatissa.
Selittäisikö tuo lämpötilan erilaista käyttäytymistä?
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Re: Mondeo mk3 1.8 duratec termostaattiongelma
No siis tämähän nimenomaan on 06 uudempi malli missä se on poistettu jo aikaa sitten se sähkösäätöinen termostaatti, ja emännän autoon (03) on laitettu uudempi jossa alkuperänen on se sähkölämmitteinen ja se toimii ihan hienosti. Ja nuilla vuosimallikategorian perusteella valittavissa termostaateissakin on lämpötilaheittoja 90-95 asteeseen.
Re: Mondeo mk3 1.8 duratec termostaattiongelma
OK. Ymmärsin tämän sitten väärin, että vanha termari oli sähköliittimellä.
Ja kiva kun laitoit tuon vuosimallinkin, kun on tuo kristallipallo tänään pimeänä.
Ihan rauhassa vain. Kyllä se siitä.
EDIT: Olihan se vuosimalli siellä, kun tarkasti luki. Sori.
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Re: Mondeo mk3 1.8 duratec termostaattiongelma
Duratorq 1.8 tai Duratec 1.8 nopea katucalluppi ei varmaan antaisi oikea vastausta mikä polttoainetta käytetään. Pieni vaiva kun aloituksee kirjoittaa noi jutut mitkä kuuluu vai mitä olet mieltä.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Mondeo mk3 1.8 duratec termostaattiongelma
Itselläni kakkosautona -04 Mondeo samaisella koneella. Kympin pakkasella lämpömittari pysyy normissa ajossa sekä pysähdyksissä. Ilmastointi auto-asennossa ja pyynti +20. Hyvin puskee lämmintä kabiiniin.
Kannattaa tarkistaa vielä se termari tai laittaa alkuperäinen. Ei se mitään pahvia tartte keulalle jos kaikki on kunnossa.
Kannattaa tarkistaa vielä se termari tai laittaa alkuperäinen. Ei se mitään pahvia tartte keulalle jos kaikki on kunnossa.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Re: Mondeo mk3 1.8 duratec termostaattiongelma
Toisella foorumilla valiteltiin, että jäähdyttimen flekti lähtee talvellakin auton pysähtyessä päälle. Mites teillä?
Se kyllä jäähdyttää koneen nopeasti.
Tosi lämmin talviautohan tuo on.
Se kyllä jäähdyttää koneen nopeasti.
Tosi lämmin talviautohan tuo on.
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Re: Mondeo mk3 1.8 duratec termostaattiongelma
Pitääpäkai se vaan suoraan ottaa uuestaan auki ja kahtoo oisko asennuksessa vaikka menny vikaa joku, lähti ite termari siitä kopasta irti mutta otin sen uuestaan hyppysiin ja tälläsin paikalleen, katoin et tiiviste ok jne. Laitoin kyllä eka ne letkut paikalleen nii niitten kanssa hankalampaa se paikalleenlaitto. Ens kerran laittaa letkut viimesenä ja vaikka samalla uus termari ettei valuvika vaan oo ollu.
Re: Mondeo mk3 1.8 duratec termostaattiongelma
Helpostihan se tiiviste laippaa kiristäessä voi työntää termarin pois paikoiltaan, kun ei ole niillä tapeilla kiinni. Tekevälle sattuu.mmiikkaaa kirjoitti: ↑24 Helmi 2021 12:02 Pitääpäkai se vaan suoraan ottaa uuestaan auki ja kahtoo oisko asennuksessa vaikka menny vikaa joku, lähti ite termari siitä kopasta irti mutta otin sen uuestaan hyppysiin ja tälläsin paikalleen, katoin et tiiviste ok jne. Laitoin kyllä eka ne letkut paikalleen nii niitten kanssa hankalampaa se paikalleenlaitto. Ens kerran laittaa letkut viimesenä ja vaikka samalla uus termari ettei valuvika vaan oo ollu.
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Re: Mondeo mk3 1.8 duratec termostaattiongelma
Tätä efektiä tulee ainakin jos laittaa sen sähköohjatun (liian kuuman) termostaatin ei sähköohjatun tilalle, eli lämpötila nousee tietyn rajan yli, jolloin auto alkaa jäähdyttäjän itse itseään. https://m.motonet.fi/fi/tuote/306464?aj ... malli=2005 Tämä on todennäköisesti se oikea termostaatti.
Re: Mondeo mk3 1.8 duratec termostaattiongelma
Eikö se perkele ollu toisesta tapista uinu irti ja jääny ilmeisesti kantamaan, nyt laitoin ensin termarin ja letkut jälestä ja -1 kelissä ei ainakaan lämpöjä puottanu puhallukset täysillä alamäkeen vauhit otin ja vappaalle lykkäsin. Eilen meinaan liikennevaloissaki puotti -1 kelissä. Siinä se tappelu olikiin nuotten letkukiristimien kanssa kun tuota tilaa niin älyttömästi xD