Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
hke kirjoitti: ↑21 Tammi 2021 21:03
Eikös momentinmuunninlaatikkokin kaipaa öljynvaihtoa, ellei halua myöhemmin rempata? Ainakin meidän mazdan lastikon öljyt vaihdetaan aikanaan 60tkm:ssa. Focus onkin manuaali
Kyllä se varmaan hyvää tekee ja jotkut vaihdattaa öljyt säännöllisesti jos meinaa pitää itsellä pitkään. Itse teetän vain ja ainoastaan pakolliset huollot. Ei ole huolto-ohjelmassa niin silloin se jää tekemättä. Ainakin yritän vaihtaa auton aina takuuajan loputtua uuteen ja vanha lähtee eteenpäin. Seuraava omistaja voi sitten niitä vaihdella jos siltä tuntuu. Yleensä auton hinta on pudonnut sen verran reippaasti vaihdon hetkellä, että uusi omistaja voi sitten remppailla ja vaihdella öljyjä vaikka kerran kuussa ostossa säästyneillä rahoilla.
Hei! Tästä on varmaan ollut keskustelua aikasemmin, mutta koska olen uusi, enkä osaa kahlata keskusteluja vielä, niin kysyn täällä, että onko mitään ratkaisua olemassa musiikin kuunteluun vm. 2015 Trend mallissa USB:n kautta iPhonella? Spotify siis kelaa vaan biisit läpi soittaen yhtä biisiä noin sekunnin. Rasittava vaiva. Liikkeessäkään eivät osanneet auttaa.
Jos en ihan väärin googlannut, niin ongelma on nimenomaan iPhoneissa, ilmeisesti Android -käyttöjärjestelmällä spotifyn pitäisi toimia normaalisti?
Mitenkä muilla on Focus ruostunut alustastaan (ilman ruostesuojausta)? Käytin viisvuotiaan Focuksen huollossa ja videolla näkyi jonkin verran alkavaa ruostetta apurungossa ja pyöräntuennassa/tukivarsissa. Muuten alusta näytti ruosteettomakta. Kuraa oli myös aika lailla kerääntynyt sinne tänne. Pitäis päästä huuhtelemaan alustaa aina sillon tällön niin ei pääse muhimaan. Viime talvi tais myös tehdä tehtävänsä kun oli märkää koko ajan..
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ens viikolla 60tkm huolto. Onkos tuohon akunvalvontaan jo saatavilla mitään päivitystä että osaa ladata akun täyteen? Tai mitään muuta mitä kannattas huollossa mainita
Ei kai tässä mk3.5:ssa ole ollut vikaa sähköjen kanssa? Itselläni ainakin toimii kuin se entinen junan vessa. Eberiä en ole nyt hetkeen käyttänyt lämpimän tallin takia mutta aikasemmin toiminut sekin ongelmitta. Autossa myös alkuperäinen akku. Jossain vaiheessa pitää vaihtaa akku.
Itselläni tuli juuri 5v täyteen ja takuu loppui. Takuuseen vaihdettu vuotava vesipumppu, vuotava vetarin stefa sekä xenon umpio. Alustan peltiosat alkaneet ruostumaan. Tarttis jossain vaiheessa pesasta ja kenties ruiskuttaa suoja-aineella jos autoa meinaa pitää..
Juuri tuli ajettua pohjoiseen 1000km täys kuorma päällä ja suksiboksi katolla. Uudet kitkat tuli samalla koeponnistettua. Ajettavuus mielestäni parempi kovemmalla kuormalla. Tyhjänä hakee jonkin verran ja rengas tuntuu löysältä. Hyvin jakso auto muuten mennä mutta suksiboksi nostaa kulutusta aika paljon. Nyt mittarin mukaan 6,5l/100km. Ilman boksia pääsee tietokoneen mukaan vitosella alkaviin lukemiin.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Eberistä tulikin mieleen... 3v täynnä joten huoltoa tuokin varmaan jo kaipaa, kun ei auton huolto-ohjelmaan kuulu millään tavalla vaikka on tehdasvaruste..
Mikäs tän bensaeberin tarkka malli mahtaa olla, jos etsis jostain tähän keraamisen tulpan?
jaska74 kirjoitti: ↑17 Helmi 2021 10:37
Eberistä tulikin mieleen... 3v täynnä joten huoltoa tuokin varmaan jo kaipaa, kun ei auton huolto-ohjelmaan kuulu millään tavalla vaikka on tehdasvaruste..
Mikäs tän bensaeberin tarkka malli mahtaa olla, jos etsis jostain tähän keraamisen tulpan?
Tarkka malli lukee moottoritilassa, olisko ollu siinä edessä vasemmalla. Viiden kilowatin malli mulla. Joo en mäkään ole eberille mitään tehnyt ja ikää viis vuotta. En tiedä onko jotain huollettavia kohteita vai sitten vasta kun alkaa oireilemaan. Säännöllistä käyttöä haluaa.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
jaska74 kirjoitti: ↑17 Helmi 2021 10:37
Eberistä tulikin mieleen... 3v täynnä joten huoltoa tuokin varmaan jo kaipaa, kun ei auton huolto-ohjelmaan kuulu millään tavalla vaikka on tehdasvaruste..
Mikäs tän bensaeberin tarkka malli mahtaa olla, jos etsis jostain tähän keraamisen tulpan?
Tarkka malli lukee moottoritilassa, olisko ollu siinä edessä vasemmalla. Viiden kilowatin malli mulla. Joo en mäkään ole eberille mitään tehnyt ja ikää viis vuotta. En tiedä onko jotain huollettavia kohteita vai sitten vasta kun alkaa oireilemaan. Säännöllistä käyttöä haluaa.
Parasta huoltoa lisälämmittimelle on, kun sen antaa aina käydä kunnolla kuumaksi ja välttää lyhyitä muutamien minuuttien käyntejä, jolloin sisuskalut karstoittuvat. Duuniautossa weba laitetaan aamulla päälle ja päivän päätteeksi pois päältä näin talviaikana (ilmaweba).
jaska74 kirjoitti: ↑17 Helmi 2021 10:37
Eberistä tulikin mieleen... 3v täynnä joten huoltoa tuokin varmaan jo kaipaa, kun ei auton huolto-ohjelmaan kuulu millään tavalla vaikka on tehdasvaruste..
Mikäs tän bensaeberin tarkka malli mahtaa olla, jos etsis jostain tähän keraamisen tulpan?
Ei bensa ebereitä tarvitse huoltaa. Diesel mallissa menee sukka/sihti tukkoon kun ajaa lyhyttä matkaa eikä lämmitin käy tarpeeksi pitkään ja kuumaksi. Korjaa sitten jos joskus ongelmia tulee.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
No jopas nyt taas... Nollakelillä syttyy abs ja luistoneston merkkivalot, sekä satunnaisesti huutelee ettei mäkilähtöavustin ole käytettävissä... Kosteuttahan se varmaan, mutta vinkkejä että missä?
jaska74 kirjoitti: ↑13 Maalis 2021 14:37
No jopas nyt taas... Nollakelillä syttyy abs ja luistoneston merkkivalot, sekä satunnaisesti huutelee ettei mäkilähtöavustin ole käytettävissä... Kosteuttahan se varmaan, mutta vinkkejä että missä?
Ja nyt lopetti parkkitutkakin toiminnan... Outokeskuksessa valohoito 149€/tunti, mikäli ei mene takuuseen. Aika arpapeliä että uskaltaako tuonne viedä vai ei
jaska74 kirjoitti: ↑13 Maalis 2021 14:37
No jopas nyt taas... Nollakelillä syttyy abs ja luistoneston merkkivalot, sekä satunnaisesti huutelee ettei mäkilähtöavustin ole käytettävissä... Kosteuttahan se varmaan, mutta vinkkejä että missä?
Ja nyt lopetti parkkitutkakin toiminnan... Outokeskuksessa valohoito 149€/tunti, mikäli ei mene takuuseen. Aika arpapeliä että uskaltaako tuonne viedä vai ei
Tottakai menee takuuseen. Soitat ja kerrot viat ja sanot että laittakaa takuuna kuntoon ja antakaa ilmaiseksi sijaisauto siksi aikaa kiitos.
jaska74 kirjoitti: ↑13 Maalis 2021 14:37
No jopas nyt taas... Nollakelillä syttyy abs ja luistoneston merkkivalot, sekä satunnaisesti huutelee ettei mäkilähtöavustin ole käytettävissä... Kosteuttahan se varmaan, mutta vinkkejä että missä?
Itsellä tekee saman jos takajarrut jäätyy jumiin. Eli aina kun on pöllyävää lunta ja ajon jälkeen pysäköit auton siksi aikaa, että jarrusatulaan kertynyt lumi sulaa ja jäätyy jarrulevyyn kiinni. Peruuttamalla onneksi irronnut tähän asti joka kerta. Eipä aiemmissa autoissa yhtä herkästi jarrut jäätyneet.
Aika huomaamattomasti menee taajama-ajossa liukkaalla kitkarenkailla toinen takapyörä sujona.
jaska74 kirjoitti: ↑13 Maalis 2021 14:37
No jopas nyt taas... Nollakelillä syttyy abs ja luistoneston merkkivalot, sekä satunnaisesti huutelee ettei mäkilähtöavustin ole käytettävissä... Kosteuttahan se varmaan, mutta vinkkejä että missä?
Itsellä tekee saman jos takajarrut jäätyy jumiin. Eli aina kun on pöllyävää lunta ja ajon jälkeen pysäköit auton siksi aikaa, että jarrusatulaan kertynyt lumi sulaa ja jäätyy jarrulevyyn kiinni. Peruuttamalla onneksi irronnut tähän asti joka kerta. Eipä aiemmissa autoissa yhtä herkästi jarrut jäätyneet.
Aika huomaamattomasti menee taajama-ajossa liukkaalla kitkarenkailla toinen takapyörä sujona.
Mulla tekee samaa esim. pesun jälkeen kun jättää yöksi lämpimään halliin pelkästään vaihde päälle. Ei johdu jäätymisestä tässä tapauksessa. Pienen pamauksen kera irtoaa liikkeelle lähdettäessä. En ole muuten huomannut ongelmaa.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Taitaakin kosteuden sijasta olla kosketushäiriö jossain. Eilen 50km lenkillä viimeiset 5km valot olivat poissa ja kaikki toimi ok, tänään aamulla taas kaikki pimeää...
Ihmetyttää tuo parkkitutkan toimimattomuus samalla, ei kai se jarruihin tai niiden antureihin liity?
jaska74 kirjoitti: ↑25 Maalis 2021 07:27
Taitaakin kosteuden sijasta olla kosketushäiriö jossain. Eilen 50km lenkillä viimeiset 5km valot olivat poissa ja kaikki toimi ok, tänään aamulla taas kaikki pimeää...
Ihmetyttää tuo parkkitutkan toimimattomuus samalla, ei kai se jarruihin tai niiden antureihin liity?
Voisko olla myös jotain maadotuksiin liittyvää ongelmaa.
ST taas käytössä, 950 km kahdella tauolla 11h, auto niin täynnä kuin mahtuu+boksi, kulutusmittari näytti 5.1 keskikulutusta, kuorma ei tuntunut ajossa ja kiihtyy... Kun saman saisi Mondeon korilla niin olisi perfect
hke kirjoitti: ↑27 Maalis 2021 17:32
ST taas käytössä, 950 km kahdella tauolla 11h, auto niin täynnä kuin mahtuu+boksi, kulutusmittari näytti 5.1 keskikulutusta, kuorma ei tuntunut ajossa ja kiihtyy... Kun saman saisi Mondeon korilla niin olisi perfect
Saahan sen. Sama 2l tdci niissä on, ohjelmalla 218hv ja 480nm.
jaska74 kirjoitti: ↑25 Maalis 2021 07:27
Taitaakin kosteuden sijasta olla kosketushäiriö jossain. Eilen 50km lenkillä viimeiset 5km valot olivat poissa ja kaikki toimi ok, tänään aamulla taas kaikki pimeää...
Ihmetyttää tuo parkkitutkan toimimattomuus samalla, ei kai se jarruihin tai niiden antureihin liity?
Hmm.. forscan sanoi että takapään abs:ssä on jotain hämminkiä. Noh, auto vaan ylös pääsiäisenä ja kurkkaamaan että mitä löytyy. Toivotaan että ois vaan löysä liitos tms
jaska74 kirjoitti: ↑25 Maalis 2021 07:27
Taitaakin kosteuden sijasta olla kosketushäiriö jossain. Eilen 50km lenkillä viimeiset 5km valot olivat poissa ja kaikki toimi ok, tänään aamulla taas kaikki pimeää...
Ihmetyttää tuo parkkitutkan toimimattomuus samalla, ei kai se jarruihin tai niiden antureihin liity?
Hmm.. forscan sanoi että takapään abs:ssä on jotain hämminkiä. Noh, auto vaan ylös pääsiäisenä ja kurkkaamaan että mitä löytyy. Toivotaan että ois vaan löysä liitos tms
Mulla oli abs-anturin piuha "nirhaantunut" niin ajoittain syttyi luistoneston ja abs:n merkkivalo sekä aktiivinen pysäköintiavustin oli pois pelistä. Liikkeessä asennettiin madallusjouset niin piuha oli jäänyt puristuksiin johonkin jousen väliin..
Toinenkin ja viimeinen mk3.5 vaihtui mk4:seen. Jään kaiholla muistelemaan vanhakorista. Erittäin hyviä autoja, ei vikoja ja kaikki toimii. Hyviä ajaa ja vielä nykyaikaisen näköisiä.
Komero kirjoitti: ↑06 Huhti 2020 15:30
Ostin 2017-mallisen 1.0 Focuksen viime kesänä. Ostaessa autolla oli ajettu karvan alle 21 tkm ja nyt työmatkapöristelyn seurauksena mittarissa on reilu 31 tkm. Auto on vielä lähes uudenveroinen. Yksi asia vaivaa ja se on vaihteensiirto. Ennen ko. auton ostoa koeajoin viime keväänä kuusivaihteisen 1.0 C-Maxin ja siinä oli loistava laatikko, vaihteet lupsahtelivat kuin itsestään koloon. Sitä ennen olen töissä ajanut toisinaan Transit Connectilla ja siinäkin on loistavan sujuva vaihteensiirto.
Tämän oman auton vaihteiden kanssa en meinaa päästä sinuiksi. Tapana on ajaa autoa säästäen, ilman rallivaihtoja ja nuo vaihteet ovat jotenkin hitaita vaihtaa. Erityisesti kolmosen saa huolella työntää koloon, ettei "napauta" sormille. Siinä on jokin este tiellä tai siltä se tuntuu. Vitonen on samanlainen, jokin pykälä tiellä. Välillä keppi on raskas työntää vapaalle, erityisesti kakkoselta tai neloselta. Ykköseltä kakkoselle pitää vetää vauhdilla, hitaammin vaihtaen keppi kanittaa.
Kortti on ollut pian 20 vuotta ja kaikenlaisia laatikoita on tullut kepitettyä. Fordin laatikoista olin lukenut ja katsonut videoita, että niiden pitäisi olla ilo käyttää. Onko mitään tehtävissä vai onko kaikki nuo 5-vaihteiset laatikot tuollaisia?
Itsellä 2018 focuksessa samanlaista vaivaa kolmosvaihteessa,kyseessä 6-vaihteinen laatikko.Todella rauhallisesti saa vaihtaa että menee ilman suurempia takkuiluita.Lämpimänä ehkä vähän herkemmin.Autolla ajettu 56000km
Toyota corolla hybrid touring sport
Focus 1.0 turnier -18
Focus 1.6 ecoboost sedan titanium -11
Focus wagon 1.6 -07
Focus sedan 1.6 -01
Kannattaa käydä huollossa juttelemassa tuosta vaihteenvaihdon kankeudesta. Mulla oli jossain vaiheessa Fiesta jossa vaihteisto takerteli (olisikohan ollut etenkin kakkoselle vaihdettaessa). Oli ihan tuttu juttu ja merkkiliike korjasi sen ihan ok. Muistaakseni jotain niiden vaihteiston ja kepin välisten kaapeleiden asennosta tms oli kiinni.
pietarj kirjoitti: ↑11 Huhti 2021 14:14
Itsellä 2018 focuksessa samanlaista vaivaa kolmosvaihteessa,kyseessä 6-vaihteinen laatikko.Todella rauhallisesti saa vaihtaa että menee ilman suurempia takkuiluita.Lämpimänä ehkä vähän herkemmin.Autolla ajettu 56000km
juu, huollossa kannattaa kyllä käydä neuvottelemassa, takuu kuitenkin voimassa tuossakin.
Hmm.. forscan sanoi että takapään abs:ssä on jotain hämminkiä. Noh, auto vaan ylös pääsiäisenä ja kurkkaamaan että mitä löytyy. Toivotaan että ois vaan löysä liitos tms
Mulla oli abs-anturin piuha "nirhaantunut" niin ajoittain syttyi luistoneston ja abs:n merkkivalo sekä aktiivinen pysäköintiavustin oli pois pelistä. Liikkeessä asennettiin madallusjouset niin piuha oli jäänyt puristuksiin johonkin jousen väliin..
Vika löytyi katkenneesta anturin johdosta.
Merkkihuollon asentajan mukaan noita on kuulemma mennyt niin paljon että melkein vois puhua tyyppiviasta