Hei. Rakenteilla sierra mk1 2.0 ohc 40 vaakatuplilla ahdettun. Sytytys on säädettävä ja se asia kunnossa mutta bensapuoli mietityttää.
Kaasarit on paineistettu ja tehty kestämään e85 jolla tarkotus ajaa. Eli minkälaista bensapumppua ja bensapaineen säädintä kannattaa ruveta katsomaan ja minne ne sijoittaa?
Nykynen kalvopumppuhan on koneen kyljessä. Missäpäin siirtopumppu sijaitsee ja mitä tälle kannattaa tehdä? Ja myös bensalinja mietityttää että kestääkö se etanolia.
Kiitos vastauksista etukäteen.
Kaasariturbottajilta vinkkejä.
Re: Kaasariturbottajilta vinkkejä.
Jos alkuperäinen vapari kaasari sierra niin eikös noissakin ollut ainostaan se mekaaninen pumppu koneen kyljessä joka imee tankkilinjasta ja pumppaa siitä etiäppäin? Korjatkaa ja haukkukaa jos olen muka väärässä 
Omaan 2.0ohc kaasari turbon p100 hain tankilta tulevaan linjaan pienen imevän ”race” siirtopumpun joka siirtää keruusäiliölle, sitten ostin myös jonkun iskevän boschin pumpun jotta saadaan polttoainepaineet sopiviksi säätimelle. Voin laittaa tarkempia tietoja sekä havainnollistavia kuvia kun kerkeän omaan rojektia ropailemaan. Itsellä myös ensimmäinen turboprojekti menossa joten ei ihan liikaa tietoa valitettavasti ole antaa tässä vaiheessa. Kovasti koitan selvitellä kyllä
Linjoista en osaa sanoa mutta kyllä itse vaihtaisin ne. Omasta tulee ihan 98 vehje.

Omaan 2.0ohc kaasari turbon p100 hain tankilta tulevaan linjaan pienen imevän ”race” siirtopumpun joka siirtää keruusäiliölle, sitten ostin myös jonkun iskevän boschin pumpun jotta saadaan polttoainepaineet sopiviksi säätimelle. Voin laittaa tarkempia tietoja sekä havainnollistavia kuvia kun kerkeän omaan rojektia ropailemaan. Itsellä myös ensimmäinen turboprojekti menossa joten ei ihan liikaa tietoa valitettavasti ole antaa tässä vaiheessa. Kovasti koitan selvitellä kyllä

-91 Ford P100 2.0 OHC
-89 Ford P100 1.8 Diesel Raato
-88 Ford Orion 1.3 kentti
-89 Ford P100 1.8 Diesel Raato
-88 Ford Orion 1.3 kentti
Re: Kaasariturbottajilta vinkkejä.
Kysyessä neuvoja oman kaasari-turbon rakenteluun tupla-turbo kuplan omistajalta, niin hän sanoi kokemuksen syvällä rintaäänellä, että unohda kaikki mekaaniset ja sähköiset pilipali pumput ja ruiskun pumppu suoraan tankkiin kiinni. Kertova paineensäädin pitämään peruspaineet kaasarille sopivina ja nostaa pensan painetta ahtopaineen noustessa. Ja tärkeänä pointtina paluulinja säätimeltä tankkiin yhtä isoa kuin tuloputki tai isompaa.
Tällä reseptillä 1.6l stokka klooni kesti sen 20t km, ennen seisomaan jäämistä.
Tällä reseptillä 1.6l stokka klooni kesti sen 20t km, ennen seisomaan jäämistä.
