Mun mielestä toimii nyt huonommin kuin viime talvena.focst kirjoitti: ↑18 Tammi 2021 05:54Sama vika. 2vuotta odottanut että tulis korjausta softaan 3 päivitystä tullut ei apua._JPA kirjoitti: ↑17 Tammi 2021 22:01 Nyt kun on oikea talvi ja lunta tiellä ja tien vieressä, niin kaukovaloautomatiikka toimii surkeasti. Vaihtaa lähivaloille milloin sattuu ilman mitää logiikkaa. Vaikka ajaa korvessa tiellä, missä ei ole muuta liikennettä, niin ei vaihda takaisin pitkille kun on kerran sattunut vaihtamaan lähivaloille.
Jos kääntää katkaisijasta ns. tavalliset valot päälle hetkeksi, niin sitten automaattiasennossa pitkät syttyy parin minuutin viiveellä. Tai sitten ei.
Uusi Focus mk4 2018
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Minunkin mielestä toimii hieman huonommin kuin vuosi sitten. Epäloogista käytöstä esiintyy toisinaan adaptiivisten valojen kanssa. Huollosta muutaman kerran kysellyt lääkettä tähän mutta ovat vain levitelleet käsiä. Eli eivät ole edes yrittäneet päivittää valojen softaa.
Webasto toiminut mulla aina tarvittaessa. Varoitusäänet on kyllä useasti mittaristossa mutta se ei minua haittaa kun sieltä tuleva ääni on paljon hiljaisempi kuin kajareista.
Sync ja kartat (F9) sain päivitettyä wifin kautta.
Loistava peli kaikinpuolin tämä Active. Sylinterin lepuutuksesta tuleva tärinä vain hieman v**uttaa. Ja takapenkin turvavyömuistutin, onkohan kukaan saanut siihen korjausta vieläkään?

Ex Ford Focus 5 ov. 1.0L Ecoboost M6 titanium bsn
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kuinka hiljaseksi olette saaneet nuo ovien yms. räminät Focuksissa, joissa on B&O:n järjestelmä? Kuskin puolta on nyt kahteen kertaan fixattu kahdessa eri huollossa ja edelleen tietyllä testikappaleella(Chris Jones - No sanctuary here) äänenvoimakkuuden ollessa 20 niin räminöitä on havaittavissa. Tuntuu myös kuuluvan toisen puolen ovista. Onko tuo tekemätön paikka saada ovet vaimennettua niin, että räminöitä ei tulisi vai pitäneekö tässä kääntyä autohifiliikkeiden puoleen ja asentamalla vaimennusmattoja yms. oviin, jotta räminät saadaan pois? 

Re: Uusi Focus mk4 2018
Jos omassa Focuksessa ei olisi tuota virranhallintavikaa ollut, niin eipä autosta olisi kauheasti moitittavaa. Virranhallinta vika on nyt ollut poissa viimeiset 1,5kk, ongelmia ei ole ollut viimeisimmän ohjelmistopäivityksen jälkeen vaikka ollut pakkastakin reilusti.
Ajettavuus, tilat, lämmityslaite, Agr-istuimet ja ketteryys ehdottomia positiivisia ominaisuuksia. Ja toki activen korkeampi maavara nyt talvikeleillä iso plussa. Itsellä ei ole koskaan ollut autoa jossa ei jotain pientä räminää tai kitinää sisustan muoveista kuuluisi, niin sen sanoisin kuuluvan perusautojen ominaisuuksiin. Omassa esim kuskinpuolen takaoven diskanttikaiuttimen ritilä natisee ärsyttävästi, mutta ompahan jotain syytä haaveilla jostain kalliimmasta (ja toivottavasti paremmasta) autosta.
Ajettavuus, tilat, lämmityslaite, Agr-istuimet ja ketteryys ehdottomia positiivisia ominaisuuksia. Ja toki activen korkeampi maavara nyt talvikeleillä iso plussa. Itsellä ei ole koskaan ollut autoa jossa ei jotain pientä räminää tai kitinää sisustan muoveista kuuluisi, niin sen sanoisin kuuluvan perusautojen ominaisuuksiin. Omassa esim kuskinpuolen takaoven diskanttikaiuttimen ritilä natisee ärsyttävästi, mutta ompahan jotain syytä haaveilla jostain kalliimmasta (ja toivottavasti paremmasta) autosta.
Focus Active wagon, 182hp Ecoboost A8
Re: Uusi Focus mk4 2018
Nykyään tuppaa olemaan kalliimmassa autossa kalliimmat viat..Mon85 kirjoitti: ↑18 Tammi 2021 15:02 Jos omassa Focuksessa ei olisi tuota virranhallintavikaa ollut, niin eipä autosta olisi kauheasti moitittavaa. Virranhallinta vika on nyt ollut poissa viimeiset 1,5kk, ongelmia ei ole ollut viimeisimmän ohjelmistopäivityksen jälkeen vaikka ollut pakkastakin reilusti.
Ajettavuus, tilat, lämmityslaite, Agr-istuimet ja ketteryys ehdottomia positiivisia ominaisuuksia. Ja toki activen korkeampi maavara nyt talvikeleillä iso plussa. Itsellä ei ole koskaan ollut autoa jossa ei jotain pientä räminää tai kitinää sisustan muoveista kuuluisi, niin sen sanoisin kuuluvan perusautojen ominaisuuksiin. Omassa esim kuskinpuolen takaoven diskanttikaiuttimen ritilä natisee ärsyttävästi, mutta ompahan jotain syytä haaveilla jostain kalliimmasta (ja toivottavasti paremmasta) autosta.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Aivan sama havainto mullakin. Mulla siis perus ei-adaptiiviset._JPA kirjoitti: ↑17 Tammi 2021 22:01 Nyt kun on oikea talvi ja lunta tiellä ja tien vieressä, niin kaukovaloautomatiikka toimii surkeasti. Vaihtaa lähivaloille milloin sattuu ilman mitää logiikkaa. Vaikka ajaa korvessa tiellä, missä ei ole muuta liikennettä, niin ei vaihda takaisin pitkille kun on kerran sattunut vaihtamaan lähivaloille.
Jos kääntää katkaisijasta ns. tavalliset valot päälle hetkeksi, niin sitten automaattiasennossa pitkät syttyy parin minuutin viiveellä. Tai sitten ei.
Viime talvi oli minun ajoilla suht lumeton, jolloin automatiikka toimi suht hyvin tummaa tienpintaa vasten. Lyhyille vaihtaa aina liian aikaisin, käytännössä aina yli 500 m kohtaamiseen eli jää pimeää aluetta vaikka kuinka paljon. Tälle talvelle lumisa teitä on riittänyt ja tällöin vaihtaa pitkille yllättävän tahmaisesti: välillä ei ollenkaan, välillä muutaman sekunnin viiveellä. Lumi selvästi häiritsee kameran toimintaa.
Muutoin pidän valojen "fade"-ominaisuudesta kovasti. Valotehoa saisi olla vähän enemmän kauttaaltaan.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Sama havainto täällä._JPA kirjoitti: ↑17 Tammi 2021 22:01 Nyt kun on oikea talvi ja lunta tiellä ja tien vieressä, niin kaukovaloautomatiikka toimii surkeasti. Vaihtaa lähivaloille milloin sattuu ilman mitää logiikkaa. Vaikka ajaa korvessa tiellä, missä ei ole muuta liikennettä, niin ei vaihda takaisin pitkille kun on kerran sattunut vaihtamaan lähivaloille.
Jos kääntää katkaisijasta ns. tavalliset valot päälle hetkeksi, niin sitten automaattiasennossa pitkät syttyy parin minuutin viiveellä. Tai sitten ei.
Toinen havainto mikä näin talvikeleillä tuli vastaan, on bensaluukku ja sen jäätyvä lukko. Onneksi oli mahdollisuus viedä lämpimään talliin sulamaan, että sai auki. Kokeilin laittaa aseöljyä siihen, saa nähdä pysyykö auki kun alkaa taas kelit seilaamaan plussan ja pakkasen väliä.
Muuten ollaan oltu tyytyväisiä (ajettu 15tkm). Mitään virranhallintaongelmaan viittavia oikkuja ei ole ilmennyt (auto valmistunut 03/20). Autossa ei ole webastoa, pelkkä lohkolämppäri ja sisäpistoke. Synciä en ole edes yrittänyt päivitellä, kun käytän koko ajan apple car playtä.
Matalahan tuo vähän on tuon Eibachin alustan kanssa näin oikeana talvena, mutta se on itseaiheutettua pään vaivaa

Kuga PHEV ST-line X -20
Ex: Mondeo HEV ST-line -20, Focus 1.5 182hv ST-line -20, Focus ST TDCI -15 ja -16, Mondeo ST220 -03, Focus RS-09, Fiesta ST-14, Focus ST-07, Focus ST170 x 2, Mondeo 2.0 mk3- 01, Focus 1.6 -05, Escort 1.8 -93, Escort 1.3 -82 ja -83
Ex: Mondeo HEV ST-line -20, Focus 1.5 182hv ST-line -20, Focus ST TDCI -15 ja -16, Mondeo ST220 -03, Focus RS-09, Fiesta ST-14, Focus ST-07, Focus ST170 x 2, Mondeo 2.0 mk3- 01, Focus 1.6 -05, Escort 1.8 -93, Escort 1.3 -82 ja -83
Re: Uusi Focus mk4 2018
Itse kuuntelen useimmiten 3:lla tai 4:lla ja sitten 8:lla kun oikein "luukutan". Ehkä olenkin väärä ihminen kommentoimaan resonointeja...tonitu76 kirjoitti: ↑18 Tammi 2021 13:39 Kuinka hiljaseksi olette saaneet nuo ovien yms. räminät Focuksissa, joissa on B&O:n järjestelmä? Kuskin puolta on nyt kahteen kertaan fixattu kahdessa eri huollossa ja edelleen tietyllä testikappaleella(Chris Jones - No sanctuary here) äänenvoimakkuuden ollessa 20 niin räminöitä on havaittavissa.

Re: Uusi Focus mk4 2018
Miksi ihmeessä tekivät tuollaisen, kun vanhassa oli täydellinen tankinluukku. Omistuista miksi toimiva pitää parantaa pilalle.
Onneksi on viiksestä kaukovalot, syttyy ja sammuu just silloin kuin haluaa

-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
On se ihme keksintö. Lumi- ja pakkaskelillä saa aina jännittää aukeaako se vai ei.Tuksu kirjoitti: ↑18 Tammi 2021 16:46 Toinen havainto mikä näin talvikeleillä tuli vastaan, on bensaluukku ja sen jäätyvä lukko. Onneksi oli mahdollisuus viedä lämpimään talliin sulamaan, että sai auki. Kokeilin laittaa aseöljyä siihen, saa nähdä pysyykö auki kun alkaa taas kelit seilaamaan plussan ja pakkasen väliä.
Joka kerta sitä joutuu vähän nyrkittämään

Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mulla rupeaa resonoimaan 6 ylöspäin, melko paljon kelistä kiinni kylmällä resonoi jo pienellä. Lämpimällä kestää laittaa melko isolle ennen kun lasin tiiviste rupeaa rasittavasti pärisemään lasia vasten..birkku kirjoitti: ↑18 Tammi 2021 17:17Itse kuuntelen useimmiten 3:lla tai 4:lla ja sitten 8:lla kun oikein "luukutan". Ehkä olenkin väärä ihminen kommentoimaan resonointeja...tonitu76 kirjoitti: ↑18 Tammi 2021 13:39 Kuinka hiljaseksi olette saaneet nuo ovien yms. räminät Focuksissa, joissa on B&O:n järjestelmä? Kuskin puolta on nyt kahteen kertaan fixattu kahdessa eri huollossa ja edelleen tietyllä testikappaleella(Chris Jones - No sanctuary here) äänenvoimakkuuden ollessa 20 niin räminöitä on havaittavissa.![]()

Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Focus mk4 2018
Moro,
Omassa autossa rupeaa räpättämään ehkä noin 10 kieppeillä, mutta 8 on yleensä max kuunnellessa.
Varmaan hankala korjata. Alemmilla taajuuksilla tulee paineen vaihtelua oven sisään.Jos se ulkopelti altistuu tälle, eikä ole kunnon jäykistettä lasin lähellä, niin sehän sitten liikkuu.
Bassojakaan ei saa säädettyä siten, että subbari hoitaisi enemmän, ja ovikajarit vähemmän. Vai saako jotenkin?
Isompi (tai ylipäänsä) hengitysreikä oveen...jonnekin, niin pullistelu vähenee. Ei varmaan hirveästi vaikuttaisi äänen laatuunkaan.
P
Omassa autossa rupeaa räpättämään ehkä noin 10 kieppeillä, mutta 8 on yleensä max kuunnellessa.
Varmaan hankala korjata. Alemmilla taajuuksilla tulee paineen vaihtelua oven sisään.Jos se ulkopelti altistuu tälle, eikä ole kunnon jäykistettä lasin lähellä, niin sehän sitten liikkuu.
Bassojakaan ei saa säädettyä siten, että subbari hoitaisi enemmän, ja ovikajarit vähemmän. Vai saako jotenkin?
Isompi (tai ylipäänsä) hengitysreikä oveen...jonnekin, niin pullistelu vähenee. Ei varmaan hirveästi vaikuttaisi äänen laatuunkaan.
P
Re: Uusi Focus mk4 2018
Saisko siihen subbarin ja vahvistimen väliseen johtoon liitettyä jonkun härpäkkeen millä voi saada bassoa subbarista kovemmalle ? (Enemmän tietävät voisi kommentoida)pajatso kirjoitti: ↑21 Tammi 2021 07:01 Moro,
Omassa autossa rupeaa räpättämään ehkä noin 10 kieppeillä, mutta 8 on yleensä max kuunnellessa.
Varmaan hankala korjata. Alemmilla taajuuksilla tulee paineen vaihtelua oven sisään.Jos se ulkopelti altistuu tälle, eikä ole kunnon jäykistettä lasin lähellä, niin sehän sitten liikkuu.
Bassojakaan ei saa säädettyä siten, että subbari hoitaisi enemmän, ja ovikajarit vähemmän. Vai saako jotenkin?
Isompi (tai ylipäänsä) hengitysreikä oveen...jonnekin, niin pullistelu vähenee. Ei varmaan hirveästi vaikuttaisi äänen laatuunkaan.
P
Niin ja yksi ratkaisu olis varmaan päällystää ovi sisältä esim Dynamatilla joka ilmeisesti vaimentaa ylimääräisiä värähtelyjä todella tehokkaasti.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Hieman rasittava piirre Focuksen mistä lie huovasta tehdyt sisälokarit. Näin nollakelin tai pikkupakkasten ajoilla kerryttää loskaa renkaan ympärille ja sen kun päästää jäätymään, niin... yleensä kyllä irrottelen ja puhdistan isoimmat kerrostumat, mutta sekään ole niin helppoa kuin muovilokareista.
Olisikohan dB-näkökulmasta lokarin voinu vaimentaa muovisen kaaren sisäpinnasta? Vai onko siellä muovia, pelkkää huopaa?
Olisikohan dB-näkökulmasta lokarin voinu vaimentaa muovisen kaaren sisäpinnasta? Vai onko siellä muovia, pelkkää huopaa?

-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tässä nollan ja pikkupakkasen aikoihin on käynyt niin, että on ollut helpointa ottaa kastelukannuun kuumaa vettä ja sulatella sillä jäät irti huovasta.Rusakko_ kirjoitti: ↑22 Tammi 2021 06:51 Hieman rasittava piirre Focuksen mistä lie huovasta tehdyt sisälokarit. Näin nollakelin tai pikkupakkasten ajoilla kerryttää loskaa renkaan ympärille ja sen kun päästää jäätymään, niin... yleensä kyllä irrottelen ja puhdistan isoimmat kerrostumat, mutta sekään ole niin helppoa kuin muovilokareista.
Olisikohan dB-näkökulmasta lokarin voinu vaimentaa muovisen kaaren sisäpinnasta? Vai onko siellä muovia, pelkkää huopaa?![]()
Varsinkin sinne takapyörien taakse kun oikein kertyy jäätä niin se koko helma heiluu jään painosta sen näköisesti että irtoaa koko keksintö.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ensimmäisenä talvena takapuskuri muljahti toiselta puolelta hieman "sijoiltaan" kertyneen lumen takia. Saivat huollossa takas paikoilleen eikä ole sen jälkeen käynyt samoin. Mutta kyllähän tuo pelottavasti heiluu jos vähän kengällä roiskeläppää koputtelee. Etupyöräkoteloihin kertynyt todella tiivis jääklöntti, joka ei kyllä lähde millään. Nyt on ainakin viikonloppu leudompaa, jospa se siinä ehtisi sulaa. Tai sitten pitänee ottaa toi kuuma vesi käyttöön.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑22 Tammi 2021 08:45Tässä nollan ja pikkupakkasen aikoihin on käynyt niin, että on ollut helpointa ottaa kastelukannuun kuumaa vettä ja sulatella sillä jäät irti huovasta.Rusakko_ kirjoitti: ↑22 Tammi 2021 06:51 Hieman rasittava piirre Focuksen mistä lie huovasta tehdyt sisälokarit. Näin nollakelin tai pikkupakkasten ajoilla kerryttää loskaa renkaan ympärille ja sen kun päästää jäätymään, niin... yleensä kyllä irrottelen ja puhdistan isoimmat kerrostumat, mutta sekään ole niin helppoa kuin muovilokareista.
Olisikohan dB-näkökulmasta lokarin voinu vaimentaa muovisen kaaren sisäpinnasta? Vai onko siellä muovia, pelkkää huopaa?![]()
Varsinkin sinne takapyörien taakse kun oikein kertyy jäätä niin se koko helma heiluu jään painosta sen näköisesti että irtoaa koko keksintö.
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ennen tehtiin niin että johtojen väliin laitettiin jakosuotimet. Eli että esim diskanttikaiuttimelta otettiin kaikki paitsi korkeat taajuudet pois, ovikaiuttimista leikkaantuu pois muut paitsi keskitaajuudet ja taas subbari soittaa ainostaan matalia taajuuksia jne.Jeipii kirjoitti: ↑21 Tammi 2021 13:08
Saisko siihen subbarin ja vahvistimen väliseen johtoon liitettyä jonkun härpäkkeen millä voi saada bassoa subbarista kovemmalle ? (Enemmän tietävät voisi kommentoida)
Niin ja yksi ratkaisu olis varmaan päällystää ovi sisältä esim Dynamatilla joka ilmeisesti vaimentaa ylimääräisiä värähtelyjä todella tehokkaasti.
Ei ole tullut näitä asioita harrastettua kahteen- kolmeenkymmeneen vuoteen joten en tiedä miten hommat nykyään hoidetaan

https://fi.wikipedia.org/wiki/Jakosuodin
Re: Uusi Focus mk4 2018
Niin, mietin just sitä että jos sais jotenkin niitä matalampia taajuuksia vain subille ovien räminä ehkä hieman vähenisi. Toisaalta ei tuo silti välttämättä auta. Itellä on Fiestassa penkin alle asennettu subbari ja pystyin laittamaan ovien kajareille menevää bassoa pienemmälle kun subbarissa voi itse säätää voimakkuutta ja sitä mitä taajuuksia se toistaa. Toisaalta tuossa ei kyllä muutenkaan ole juuri lainkaan mitään räminöitä joten on sattunut hyvä yksilö kohdalle.Fjöördis kirjoitti: ↑22 Tammi 2021 21:15Ennen tehtiin niin että johtojen väliin laitettiin jakosuotimet. Eli että esim diskanttikaiuttimelta otettiin kaikki paitsi korkeat taajuudet pois, ovikaiuttimista leikkaantuu pois muut paitsi keskitaajuudet ja taas subbari soittaa ainostaan matalia taajuuksia jne.Jeipii kirjoitti: ↑21 Tammi 2021 13:08
Saisko siihen subbarin ja vahvistimen väliseen johtoon liitettyä jonkun härpäkkeen millä voi saada bassoa subbarista kovemmalle ? (Enemmän tietävät voisi kommentoida)
Niin ja yksi ratkaisu olis varmaan päällystää ovi sisältä esim Dynamatilla joka ilmeisesti vaimentaa ylimääräisiä värähtelyjä todella tehokkaasti.
Ei ole tullut näitä asioita harrastettua kahteen- kolmeenkymmeneen vuoteen joten en tiedä miten hommat nykyään hoidetaan![]()
https://fi.wikipedia.org/wiki/Jakosuodin
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ainoastaan ne matalimmat sieltä subbarilta normaalistikin toistetaan. Ei sinne subbarille mitään midejä kuulu ajaa. On siellä vahvarilla dsp, mikä suodattaa taajuudet elementeille. Etuovien midit on juuri keskibasareja varten ja ne sieltä kuuluu kuulua. Valitettavasti nuo Focuksen ovet ovat vain niin paperia, että rämisevät.Jeipii kirjoitti: ↑23 Tammi 2021 11:11Niin, mietin just sitä että jos sais jotenkin niitä matalampia taajuuksia vain subille ovien räminä ehkä hieman vähenisi. Toisaalta ei tuo silti välttämättä auta. Itellä on Fiestassa penkin alle asennettu subbari ja pystyin laittamaan ovien kajareille menevää bassoa pienemmälle kun subbarissa voi itse säätää voimakkuutta ja sitä mitä taajuuksia se toistaa. Toisaalta tuossa ei kyllä muutenkaan ole juuri lainkaan mitään räminöitä joten on sattunut hyvä yksilö kohdalle.Fjöördis kirjoitti: ↑22 Tammi 2021 21:15
Ennen tehtiin niin että johtojen väliin laitettiin jakosuotimet. Eli että esim diskanttikaiuttimelta otettiin kaikki paitsi korkeat taajuudet pois, ovikaiuttimista leikkaantuu pois muut paitsi keskitaajuudet ja taas subbari soittaa ainostaan matalia taajuuksia jne.
Ei ole tullut näitä asioita harrastettua kahteen- kolmeenkymmeneen vuoteen joten en tiedä miten hommat nykyään hoidetaan![]()
https://fi.wikipedia.org/wiki/Jakosuodin
Etuovien kuuluu potkia, takakontin murista, kuten sanotaan.
Katselin tänään liikkeessä kolmea uutta Active Focusta. On nuo etuovien yläosat niin säälittävät rakenteeltaan, että miten voi tuollaista roskaa suoltaa ulos. Oven yläosa painuu sisään sormen painalluksella vaikka kuinka paljon. Lisäksi kahdessa kolmesta autosta oli etuovista molemmin puolin tuo musta ikkunalista irti oven yläosasta, nousi siis ihan senttejän ylös oven yläpellistä, kun käsin sitä nosti. Yhdessä oli asianmukaisesti kiinni. Viimosen päälle laaduntarkkailua. Jotenkin ihmeellistä, ettei edes liikkeen myynti kiinnitä tuollaiseen huomiota...
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Re: Uusi Focus mk4 2018
Täällä on useasti mainittu tuo etuoven ikkunalista joka resonoi musiikin tahtiin. Itsellänikin resonointia on esiintynyt mutta en ole onnistunut oikein paikantamaan sitä. Voisiko joku laittaa valokuvan että mistä listasta tässä on kyse? Kiitos etukäteen!

Ex Ford Focus 5 ov. 1.0L Ecoboost M6 titanium bsn
Re: Uusi Focus mk4 2018

Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Re: Uusi Focus mk4 2018
Jos raappaat jäätä ikkunasta niin alareunassa raappa ottaa siihen listaan kiinni.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Moro,
Säätelin tänään vähän bassoja, ja kyllä tuntuu että sinne ovikaiuttimiin menee vähän turhan matalia taajuuksia omaan makuun. Tokihan osa radiokanavista myös korostaa aikalailla alapäätä, että kuulostaa hieman tuhdimmalta matkaradiossa.
Kokeilin kännykän Signal Generator sovelluksella. Auton ääniasetusten säätimet keskellä, volume 6, lähde iPhone 6s jossa volat täysillä:
- Subi kuuluu kivasti noin 30Hz alkaen.
- Noin 55Hz kohdalla alkaa olla elämää ovikajareissa. Tätä olisi mukava voida säätää.
- 60Hz kohdalla vas takaoven ikkunan alareuna alkaa säristä.
- 79Hz kuskin oven kahva rämisee voimakkaasti ulkopuolella. Vaihtelee paljon kun kahvaa koskettaa. Huom, tällä sovelluksella voi kätevästi säätää taajuutta myös auton ulkopuolella, ja kuulostella siellä mikä paikka milloinkin rallattaa.
- 70 - 80Hz etuoven paneelit liikkuu paljon. Jos joku on rämistäkseen, niin varmasti rämisee. Nyt, tällä yksilöllä, yllättävän vähän...paitsi tuo kahva...
- Noin 130Hz kuskin oven hiilikiitua muistuttava lista...tai joku sen alla särisee.
- Tuosta ylöspäin aika hyvä.
Olispa vähän enemmän säätöjä tarjolla, kun on tuollainen hieno audiosysteemi.
Ja tietenkin syöttämällä jotain tosi outoa signaalia auton audiosysteemiin, voit sen ehkä hajottaa.
P
Säätelin tänään vähän bassoja, ja kyllä tuntuu että sinne ovikaiuttimiin menee vähän turhan matalia taajuuksia omaan makuun. Tokihan osa radiokanavista myös korostaa aikalailla alapäätä, että kuulostaa hieman tuhdimmalta matkaradiossa.
Kokeilin kännykän Signal Generator sovelluksella. Auton ääniasetusten säätimet keskellä, volume 6, lähde iPhone 6s jossa volat täysillä:
- Subi kuuluu kivasti noin 30Hz alkaen.
- Noin 55Hz kohdalla alkaa olla elämää ovikajareissa. Tätä olisi mukava voida säätää.
- 60Hz kohdalla vas takaoven ikkunan alareuna alkaa säristä.
- 79Hz kuskin oven kahva rämisee voimakkaasti ulkopuolella. Vaihtelee paljon kun kahvaa koskettaa. Huom, tällä sovelluksella voi kätevästi säätää taajuutta myös auton ulkopuolella, ja kuulostella siellä mikä paikka milloinkin rallattaa.
- 70 - 80Hz etuoven paneelit liikkuu paljon. Jos joku on rämistäkseen, niin varmasti rämisee. Nyt, tällä yksilöllä, yllättävän vähän...paitsi tuo kahva...
- Noin 130Hz kuskin oven hiilikiitua muistuttava lista...tai joku sen alla särisee.
- Tuosta ylöspäin aika hyvä.
Olispa vähän enemmän säätöjä tarjolla, kun on tuollainen hieno audiosysteemi.
Ja tietenkin syöttämällä jotain tosi outoa signaalia auton audiosysteemiin, voit sen ehkä hajottaa.
P
Re: Uusi Focus mk4 2018
Eli noin 60hz alkaa midit tulemaan mukaan. Ihan ok taajuus etupäälle tuolla 60-70Hz:ssä. Oman kokemuksen mukaan ihan ok tuo setin trimmaus, ongelma on vain auton luokaton kokoonpano.pajatso kirjoitti: ↑26 Tammi 2021 19:04 Moro,
Säätelin tänään vähän bassoja, ja kyllä tuntuu että sinne ovikaiuttimiin menee vähän turhan matalia taajuuksia omaan makuun. Tokihan osa radiokanavista myös korostaa aikalailla alapäätä, että kuulostaa hieman tuhdimmalta matkaradiossa.
Kokeilin kännykän Signal Generator sovelluksella. Auton ääniasetusten säätimet keskellä, volume 6, lähde iPhone 6s jossa volat täysillä:
- Subi kuuluu kivasti noin 30Hz alkaen.
- Noin 55Hz kohdalla alkaa olla elämää ovikajareissa. Tätä olisi mukava voida säätää.
- 60Hz kohdalla vas takaoven ikkunan alareuna alkaa säristä.
- 79Hz kuskin oven kahva rämisee voimakkaasti ulkopuolella. Vaihtelee paljon kun kahvaa koskettaa. Huom, tällä sovelluksella voi kätevästi säätää taajuutta myös auton ulkopuolella, ja kuulostella siellä mikä paikka milloinkin rallattaa.
- 70 - 80Hz etuoven paneelit liikkuu paljon. Jos joku on rämistäkseen, niin varmasti rämisee. Nyt, tällä yksilöllä, yllättävän vähän...paitsi tuo kahva...
- Noin 130Hz kuskin oven hiilikiitua muistuttava lista...tai joku sen alla särisee.
- Tuosta ylöspäin aika hyvä.
Olispa vähän enemmän säätöjä tarjolla, kun on tuollainen hieno audiosysteemi.
Ja tietenkin syöttämällä jotain tosi outoa signaalia auton audiosysteemiin, voit sen ehkä hajottaa.
P
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Re: Uusi Focus mk4 2018
Moro,
Joo, aika monessa autossa nuo paneelit on vähän löysät, ja erillistä jäykkää koteloa ei välttämättä ole.
Omasta mielestä jakotaajuus voisi ”pieni / keskikokoisella” kaiuttimella olla vaikka 100Hz. Ei ne kovin alas pysty puhtaasti toistamaan.
Nyt tuo koko ovi säteilee paineenvaihtelun alla, ja systeemi kuulostaa vähän semmoiselta tasapaksulta/epätarkalta jos pitää bassoja kovalla.
Olen päätynyt säätämään bassot aika pienelle.
P
Joo, aika monessa autossa nuo paneelit on vähän löysät, ja erillistä jäykkää koteloa ei välttämättä ole.
Omasta mielestä jakotaajuus voisi ”pieni / keskikokoisella” kaiuttimella olla vaikka 100Hz. Ei ne kovin alas pysty puhtaasti toistamaan.
Nyt tuo koko ovi säteilee paineenvaihtelun alla, ja systeemi kuulostaa vähän semmoiselta tasapaksulta/epätarkalta jos pitää bassoja kovalla.
Olen päätynyt säätämään bassot aika pienelle.
P