Startti talviautoiluun tuli aloitettua pohjoisen kautta ja pari (vanhaa) huomiota jälleen (Focus ST diesel 2017)
- 2015 leimaiset nastarenkaat auttamattoman vanhat ja liukkaat vaikka kaikki nastat jäljellä ja kulutuspinta kunnossa ->vaihtoon
- takaparkkitutkat koko ajan jäässä/lumessa, en vaivautunut alle -15 putsaamaan/sulattamaan koska oli muutakin tekemistä ja olisivat taas mökki-rinne ajon jälkeen tukossa. OFF nappi olisi tarpeen!
- auto tosi lämmin (maskisuoja ehkä auttaa), eberi kyllä käy koko ajan katkoajossa (vaatii vähän suunnittelua ettei tule turhan lyhyitä käyttöjä)
- lunta satoi vain hieman ja takaluukun sauman hammasharjaputsaukseen pääsee vasta täällä etelämpänä (lumi sulaa ja jäätyy, avatessa....)
- matkustamon ilmanotto pyyhkijöiden alla ihan ok (vrt esim mazda jossa onnettomasti lumelle altis)
- takaisin tullessa aluvanteiden putsausta (sisäkehällä paksu jää) -20C pakkasella huoltoaseman parkissa, onneksi avonaiset, epätasapainoa ei juuri tosin huomannut
- manuaali tosi hyvä lumisilla/jäisillä teillä, vähän opastinta pienempi vaide koko ajan päällä
- kulutus maantieajossa tietokoneen mukaan 5.3/100, auto ihan täysi + boksi
- ST tosi matala (otettava huomioon), ajettavuus lähes sama kuin kuormaamattomana jäykän alustan ansiosta
Talviautoilusta
Re: Talviautoilusta
Jos ei nelikkoa niin lumilapio takakonttiin kannattaa nostaa autotallista. Varustautuu hyvin niin eipä ole ongelmia tiedossa. Kuten muutenki tuo.talviautoilu tuo vähän haasteita .
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Talviautoilusta
40% kitkalukkoperä ja parempi rengaspari taakse, hyvä resepti
Mikäs tän topicin tarkoitus muuten oli? Vapaata pohdiskelua vai vaan otsikon/aloitusviestin autosta ajatuksia, ko, kö?

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Talviautoilusta
Kitkalukko olisi hyvä!
Joo vapaata pohdiskelua ja pikkaisen valitusta autojen suunnittelusta. Ja omana kokemuksena se että renkaiden laatu, ikä ja kunto oleellista.
Lisäkokemuksena vielä kun tässä vein kolmena päivänä vaimon töihin ja hain tuusulantietä (ei motariosuutta), autona Mazda CX-3. Tunnoton ajettava, en ymmärrä miten testeissä saanut kehuja (ehkä riittävän kevyt ohjaus). Automaatista en liukkaalla tykkää.
Joo vapaata pohdiskelua ja pikkaisen valitusta autojen suunnittelusta. Ja omana kokemuksena se että renkaiden laatu, ikä ja kunto oleellista.
Lisäkokemuksena vielä kun tässä vein kolmena päivänä vaimon töihin ja hain tuusulantietä (ei motariosuutta), autona Mazda CX-3. Tunnoton ajettava, en ymmärrä miten testeissä saanut kehuja (ehkä riittävän kevyt ohjaus). Automaatista en liukkaalla tykkää.
Re: Talviautoilusta
Moro!
Miettinyt ottaako nää uudet autot kipeetä starttiboostereista
Harri
Miettinyt ottaako nää uudet autot kipeetä starttiboostereista

Harri

Re: Talviautoilusta
3 vuotta sitten vm2016 DSL Kugaa yritettiin sillä käyntiin hinausfirman vehkeellä mutta ei lähtenyt--->akku meni uusiksi. Vm.2018 eli nykyiseen myyjä laitatti Defan 10A ylläpitolaturin eikä ole sen jälkeen ollut ongelmia.
Kuga 2018 ST-Line Edition 2,0 TDCi Powershift 150/370 AWD A6 Magnetic
Mopona Suzuki Intruder M1500 vm.2012 ajettu 51tkm
Mopona Suzuki Intruder M1500 vm.2012 ajettu 51tkm