Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Iltaa, ja hyvää joulua!
Tässä vajaa vuosi aikaa vaihdoin suuttimet - 05 2.0 tdci mondeoon, auto pelaa hyvin. Mutta muita tarkastuksia tehdessä tulin katsoneeksi suuttimien korjaus kertoimet. Ja ne näytti olevan yhden suuttimen osalta pielessä. Takuuhan näissä oli vuoden niin ajattelin että pitää hoitaa homma kuntoon ennen takuuajan päättymistä. Arvot näyttivät seuraavaa.
Injector A 1.369
Injector B 1.329
Injector C - 3.932
Injector D 1.229
Eli tuo suutin C, on ihan persiillään muihin verrattuna. Mutta millä sylinterillä tämä suutin c on? Onko se ohjelmointi järjestyksessä oleva suutin 3, vai sylinteri numero 3?
Ake83 kirjoitti: ↑25 Joulu 2020 18:51
Iltaa, ja hyvää joulua!
Tässä vajaa vuosi aikaa vaihdoin suuttimet - 05 2.0 tdci mondeoon, auto pelaa hyvin. Mutta muita tarkastuksia tehdessä tulin katsoneeksi suuttimien korjaus kertoimet. Ja ne näytti olevan yhden suuttimen osalta pielessä. Takuuhan näissä oli vuoden niin ajattelin että pitää hoitaa homma kuntoon ennen takuuajan päättymistä. Arvot näyttivät seuraavaa.
Injector A 1.369
Injector B 1.329
Injector C - 3.932
Injector D 1.229
Eli tuo suutin C, on ihan persiillään muihin verrattuna. Mutta millä sylinterillä tämä suutin c on? Onko se ohjelmointi järjestyksessä oleva suutin 3, vai sylinteri numero 3?
Millä ohjelmalla sä katoit noi korjausarvot? Fordiag antaa ainakin järjestyksen sytytysjärjestyksessä (mun muistaakseen) ja se ilmoittaa ne malliin Suutin 1
Suutin 2 ja niin eespäin...
No ainakin jos siellä on vuotava niin löytyy sillä helpoiten, korjaus arvoon se ei tietenkään suoraan vaikuta. Forscanilla katselin suuttimien korjaus kertoimia,se näytti että suutin C on ihan eri lukemilla kuin muut. Mitenhän se tuossa forscanissa paikottuu, onkohan ihan loogisesti et c on 3 sylinterissä?
Ohivuodoissa ei ole poikkeamaa. Ja nyt pitäis vain tietää et onko tuo injector C sylinterissä 3,vai sytytysjärjestyksen sylinteri 3 Korjaus arvot ei tietenkään vaikuta suoraan ohivuotoon, mutta jokinhan tuossa suuttimessa mättää muihin verrattuna. Ja siksi olikin takuun aikana tarkotus saada hoidettua kuntoon.
Ake83 kirjoitti: ↑27 Joulu 2020 12:12
Forscanilla katselin suuttimien korjaus kertoimia,se näytti että suutin C on ihan eri lukemilla kuin muut. Mitenhän se tuossa forscanissa paikottuu, onkohan ihan loogisesti et c on 3 sylinterissä?
Forscanissa olen nähnyt numeroina 1234 enkä ABCD suuttimien järjestyksen....
Yleensä Forscan esittää Mondeo MK3 2.0 TDCI (Puma) suuttimet jakopäästä eli vasemmalta laskien sytytysjärjestyksessä 1423,
eli suutin nro 3 on sylinterissä nro 4. Mutta tuo ABCD merkintä tässä hämää - 100% varma en ole.
Ake83 kirjoitti: ↑27 Joulu 2020 12:12
Forscanilla katselin suuttimien korjaus kertoimia,se näytti että suutin C on ihan eri lukemilla kuin muut. Mitenhän se tuossa forscanissa paikottuu, onkohan ihan loogisesti et c on 3 sylinterissä?
Forscanissa olen nähnyt numeroina 1234 enkä ABCD suuttimien järjestyksen....
Yleensä Forscan esittää Mondeo MK3 2.0 TDCI (Puma) suuttimet jakopäästä eli vasemmalta laskien sytytysjärjestyksessä 1423,
eli suutin nro 3 on sylinterissä nro 4. Mutta tuo ABCD merkintä tässä hämää - 100% varma en ole.
siinä kun suuttimet ohjelmoidaan, on merkattu kyllä ihan numeroin. Mutta kun live dataa katsoin niin siellä lukee suuttimet kirjainkoodilla, mutta oiskohan todennäkösesti sijainti kuiten ihan sama kuin nuneroituna