Terve
Googlettelin mutta en saanut yksiselitteistä vastausta.
2.0 OHC lohko ja vauhtipyörä, sekä Type9 vaihdelaatikko löytyy. Miksi DOCH malleihin myydään eri kytkintä, ja eikö se tosiaan sovi tuohon kokoonpanoon? Painelaakeri on eri paksuinen, mutta onko muuta eroa? Eli voinko kytkinpaketista kuitenkin hyödyntää kytkinlevyn ja paineasetelman?
Eikös molemmat kuitenkin ole samanpaksuisella 23 hampaisella kytkinakselilla, Type 9 ja MT75?
Kyseinen paketti mikä löytyy nurkista on LuK 622066700.
MT75 ja Type9 kytkimen erot
Re: MT75 ja Type9 kytkimen erot
Toinen kysymys vielä, että mistä tunnistaa OHC ja DOHC vauhtipyörät? Pulttijako kampiakseliin eri? Jälkimmäinen ilmeisesti painavampi, mutta jos on vain yksi näkösällä niin onko tuntomerkkejä mistä tietää sen olevan jompi kumpi?
Re: MT75 ja Type9 kytkimen erot
DOHC moottoreissa oli yleensä se MT75 vaihdelaatikko ja sitten OHC moottoreille oli tätä Type9 laatikkoa. tässä se ero minun tietääkseni.
Sierra DOHC 4x4 -91vm "käyttöauto"
Mercedes-Benz s124 om606 turbo "tuleva käyttöauto"
Mercedes-Benz s124 om606 turbo "tuleva käyttöauto"
Re: MT75 ja Type9 kytkimen erot
Olikohan juuri näin et kytkimet meni paineasetelmalla heittämällä toisiin, mutta vauhtipyörässä tuli tämä ero, kun DOHC vauhtipyörä huomattavasti painavempi ja paksumpi kuin OHC perässä oleva.
Sierra DOHC 4x4 -91vm "käyttöauto"
Mercedes-Benz s124 om606 turbo "tuleva käyttöauto"
Mercedes-Benz s124 om606 turbo "tuleva käyttöauto"