Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Liekö kulunut aihe moottorin kestävyys mutta kiinnostaisi ostaa Ford 20v tauon jälkeen, perus Focus 1.6 koneella, 150tkm ajettu vm. 2009, miten tuo kone kestää jo onko mitään perusmurheita?
Tykästyin ajettavuuteen
Moottorihan tuossa on rautapuolelta aika samaa kauraa kuin mitä Mk1-mallin Zetec S, ero enemmän apulaitteissa, Mk2 Focuksessa sähköinen kaasuläppä jne. Noilla kilometreillä on toki riski että jakopäätä ei ole ehkä vielä tehty tai "ehditty tehdä", mutta sen tekeminen saattaisi olla ajankohtaista. Muutoin ei tule mitään poikkeavia vikoja mieleen, omalla 1.6 Zetec S:llä menty 298tkm, edelleen tehot tallella, ei syö öljyä ja päästöt menee läpi että heilahtaa, toki huollot on olleet ratkaisevassa roolissa. Ainoa mitä oon kylillä kuullut että puola näistä menee joissain tapauksissa omia aikojaan, muttei itseltä ole kyllä sekään vielä zipannu
Jos korjaamolla teetät niin joku 500e, ja taas saa mennä 120tkm/10v. Vaihtoon menee siinä siis hammashihna, kiristin, se kampiakselinpultti, vesipumppu, rullat ja moniurahihna. Osat taisi kustantaa vaan 200e, kun tein itse omaani tuon rempan. Pelimies ehkä vaihtaa myös venttiilikopantiivisteen samalla.
jks90 kirjoitti: ↑18 Joulu 2020 22:32
Niin, onkohan tuo kampiakselin pultti vakiona tapana vaihtaa jakohihnan vaihdon yhteydessä?
Uusitaan aina.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
jks90 kirjoitti: ↑19 Joulu 2020 10:23
Onko 1.8 kone sen paremmassa tai huonommassa maineessa?
Samaa on ilmeisesti ainakin Mazdoissa ja Volvoissa?
Kai se Duratec ihan moottori on siinä missä muutkin. Osa sanoo vähän laiskaksi, tai vaatii kierroksia että alkaa tapahtua jotain, mutta tämä siis kuultua puhetta, ei omakohtaista kokemusta. Yksi Mk3 Mondeo 1.8 Duratecillä kävi meillä hallissa tutkittavana, kun oli venttiili palannut siitä, mutta kyseisellä autolla oli ajettu jo 350tkm joten ei liene moottori tyypin syytä enää tuo vika
jks90 kirjoitti: ↑19 Joulu 2020 10:23
Onko 1.8 kone sen paremmassa tai huonommassa maineessa?
Samaa on ilmeisesti ainakin Mazdoissa ja Volvoissa?
Kai se Duratec ihan moottori on siinä missä muutkin. Osa sanoo vähän laiskaksi, tai vaatii kierroksia että alkaa tapahtua jotain, mutta tämä siis kuultua puhetta, ei omakohtaista kokemusta. Yksi Mk3 Mondeo 1.8 Duratecillä kävi meillä hallissa tutkittavana, kun oli venttiili palannut siitä, mutta kyseisellä autolla oli ajettu jo 350tkm joten ei liene moottori tyypin syytä enää tuo vika
Eihän se vaan ollu mun auto, kun käytin amiksessa, kolmesataa tuhatta on liikaa, päästöt karkaa pilviin, männänrenkaat jumii, katti paskana..
duckworth kirjoitti: ↑19 Joulu 2020 13:01
Kai se Duratec ihan moottori on siinä missä muutkin. Osa sanoo vähän laiskaksi, tai vaatii kierroksia että alkaa tapahtua jotain, mutta tämä siis kuultua puhetta, ei omakohtaista kokemusta. Yksi Mk3 Mondeo 1.8 Duratecillä kävi meillä hallissa tutkittavana, kun oli venttiili palannut siitä, mutta kyseisellä autolla oli ajettu jo 350tkm joten ei liene moottori tyypin syytä enää tuo vika
Eihän se vaan ollu mun auto, kun käytin amiksessa, kolmesataa tuhatta on liikaa, päästöt karkaa pilviin, männänrenkaat jumii, katti paskana..
Tuskin Ylä-Savon ammattiopistolla asti käytit kuitenkaan?
Tää on tätä kun lukee liikaa tarinoita, 1.8 öljynkulutuksesta aika kovia tarinoita, kuullostaa siltä ettei uskalla lähteä ostoksille.
Onko tämä 1.6 sen suhteen parempi?
Meillä on 384 tkm ajettu 1,6 zetec sitä ekaa mk1 faceliftissä. Pelaa muuten tosi hyvin, mutta syö öljyä normia enempi. Tosin tuo vika on itseaiheutettu kun rouiva ei tajunnut että ölymäärää pitää tarkkailla. Autoon oli tehty vuosihuolto joulukuussa jas seuraavassa lokakuussa kyseli että pitääkö sitä öljyä välillä tarkistaa. Vajausta oli 2,5 ltr. No toii se vielä, hiukan naputtaa ja öljyä kuluu, mutta toimii muuten moitteetta.
Ford Freak since 1988 - yksi viidestäkymmenestä aateloidusta Fordhomosta
Mä näkisin mahd. öljynsyönnin kannalta parhaaksi ennakoivaksi ratkaisuksi ostaa vähillä kilometreillä oleva yksilö, esim. aloitusviestin (150tkm ajettu) mukainen kulkine, jota huoltaisin hyvin, jolloin luulisi kestävän toiset mokomat ajoa