Joo elikkäs projektien puolella kirjottelinkin jo tästä, mutta summataan nyt vähän siis millanen homma oli..

Sellanen kämmi kävi osien kanssa että näemmä tosta motonetin setistäkin puuttui ne 17cm pätkät vaijeria jotka menee jarrukengille/linkuille, nämä löytyi onneksi hyllystä Fixukselta. Säätö tosiaan kahvan päässä 10mm mutteri löysälle tai kokonaan pois, käsiksi pääsee kun vaan poistaa pussin kahvan ympäriltä, itse kahva niin ikään 10mm kantaisilla pulteilla kiinni. Alapuolelta tarvitsi irrottaa vaan se keskimmäin lämpösuojapelti ja irrottaa jarru sekä bensaputket kahdesta takimmaisesta kiinnikkeestä että sain pelivaraa/tilaa. Vaijerin koriin kiinnittyvät mokkulat irtosi 7mm hylsyllä ja vasaralla. Rummun läheltä vedin tarkotuksella vaijerin poikki, itse tukivarren kiinnityskappale irtosi 7mm hylsyllä. Rummut nykäisin pois napoineen koska mulla ei ollu uusia napamuttereita. Vaijeri irtosi jarrukilvestä, kun painoi läpiviennin kynsiä pienellä meisselillä.
Kasaus aika simppeliä pätkät kiinni kengille ja kilpiin. Keskiosa paikoilleen pohjaan ja klipseihin. Etuosa ekana kahvaan ja jättää säädön ihan löysälle, kahva kiinni, ja auton alta keskinosavaijerin kiinni etupätkään. Rummut paikoilleen, pari polkasua ja sitten kässärin säätöä kirimään. Loput säädön hain parkkipaikalla, kun liike oli ok, niin pussi takaisin kepin ympärille.
Kokeilin maantiellä plussa/sohjo-kelissä ja takapyörät lukkiutu 80:n vauhdissa

Eikä muuten tartte enää jännittää että hirttää jarrut parkkiin. Kovasti tekisi vielä mitata dynossa jarruvoimat, kunhan hallissa tilaa.
Työkalut hommaan olivat aika simppelit, vartin räikkä, puolen tuuman räikkä sekä hylsyjä. Nosturi oli kiva kans, niin ei tarvinnu maata auton alla. Aikaa meni ehkä joku 3-4h taukoja ja osien hakua ja pari jätkää piti kyydittää takas hallille.
-Arde
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER