Focus 1.0 EcoBoost Mhev 2020
Re: Focus 1.0 EcoBoost Mhev 2020
Onko kukaan saanut tarkempaa valmistumis/luovutusajankohtaa uudelle Focukselle? Myyjä lupasi pitää ajan tasalla ja arvioi auton saapuvan heille joulukuussa. Ensi viikolla on kuukauden päivät menneet eikä lisätietoa ole herunut.
Re: Focus 1.0 EcoBoost Mhev 2020
Jos sinulla menee luovutus joulukuulle niin pitkitä se tammikuun alkuun. Saat sitten vuoden uudemman auton.
Ajossa Focus Active 2019 & Fiesta Titanium 2020
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
Re: Focus 1.0 EcoBoost Mhev 2020
Just tilasin uuden Focuksen ja painin Mhev 155hv ja dieselin välillä. Päädyin lopulta dieseliin automaatin, pienemmän kulutuksen ja parempien varusteiden takia. Mhev mallissa repsikan penkki on perusjakkara ilman säätöjä, dieseliin saa MOLEMMAT AGR penkit. Lisäksi ajattelen 5v päästä dieselin kelpaavan jollekkin pitkälle työmatkalle ja siten olevan helpompi myydä pois.
Kun katsoo millä varusteilla olette autoja tilanneet miksei AGR penkkejä? Vain 500€ ja selkeä ero niihin perus jakkaroihin. Tai jatkotakuu 220€, miksei sitä?
Kun katsoo millä varusteilla olette autoja tilanneet miksei AGR penkkejä? Vain 500€ ja selkeä ero niihin perus jakkaroihin. Tai jatkotakuu 220€, miksei sitä?
Re: Focus 1.0 EcoBoost Mhev 2020
Onnittelut Eerolle loistavasta valinnasta! Et tule pettymään - aikuiseen makuun voimaa mukavasti ja luotettavaa tekniikkaa ilman keskentekoisia sähköhärpäkkeitä. Tämä on ollut vuosikausiin huolettomin auto joka on ollut. Itsellä myös AGR-penkit millä on ollut mukava istua pitkiäkin matkoja. Alkaa tulla kaksi vuotta täyteen ja rapiat 50t rullattu. Kyllä puhtaille ja sivistyneille dieseleille kysyntää on vuosienkin päästä. Pidennetty takuu on hyvä jos aikoo pitää sen 5-7 vuotta - pikkurahalla huolettomuutta vuosiksi toki rajoitukset ymmärtäen. Kalleimmat osat on kuitenkin katettu.
Kuga PHEV ja Fiesta Active
Re: Focus 1.0 EcoBoost Mhev 2020
Sitten vaan EeroH tuonne foorumin autotalli -osioon omaa ketjua pystyyn 

Re: Focus 1.0 EcoBoost Mhev 2020
FordProtect-laajennettu takuu siis kannattaa ottaa uusiin autoihin? Mitä hyötyä lyhyesti siitä on? Mainoslauseet sivuilla tietenkin hienoja.
Re: Focus 1.0 EcoBoost Mhev 2020
Fordissa on nykyään 5v/100tkm takuu vakiona (2v täystakuu+3v protect). Rahalla saat tähän lisää vuosia tai kilometrejä. Lyhykäisyydessään protect korvaa moottorin/voimansiirron/sähköjärjestelmän viat ensimmäisen viiden vuoden aikana poislukien kuluvat osat ja umpiot. Tarkemmat tiedot löydät takuuehdoista.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Re: Focus 1.0 EcoBoost Mhev 2020
Rahalla saa jatkettua 5v/150tkm tai 7v/140tkm. Mulla ainakin toiminut protect hyvin enkä ole joutunut kinaamaan mistään, tosin tarvekkin ollut vähäistä kun ei näissä koskaan mitään vikaa. Ehkäpä se muuttuu kun ostaa kaikkien haukkuman MK4 

Re: Focus 1.0 EcoBoost Mhev 2020
Onkohan Puman MHev voimanlähteet eri viritysasteella kuin Focuksessa?
1,0 EcoBoost Hybrid (mHEV) 125hv M6 Titanium 5-ovinen
TiedotMyyntiHuolto
Moottori 999 cm3, Hybridi
Teho 92 kW / 125 Hv / 210Nm
1,0 EcoBoost Hybrid (mHEV) 155hv M6 Titanium 5-ovinen
TiedotMyyntiHuolto
Moottori 999 cm3, Hybridi
Teho 114 kW / 155 Hv / 220 Nm
Nämä kaivettu nettiautosta mutta nuo teho/vääntö arvot on aika lähellä molemmissa moottoreissa. Jos Focuksessa on sama juttu niin ei taida olla paljoa eroa suorituskyvyssä?
1,0 EcoBoost Hybrid (mHEV) 125hv M6 Titanium 5-ovinen
TiedotMyyntiHuolto
Moottori 999 cm3, Hybridi
Teho 92 kW / 125 Hv / 210Nm
1,0 EcoBoost Hybrid (mHEV) 155hv M6 Titanium 5-ovinen
TiedotMyyntiHuolto
Moottori 999 cm3, Hybridi
Teho 114 kW / 155 Hv / 220 Nm
Nämä kaivettu nettiautosta mutta nuo teho/vääntö arvot on aika lähellä molemmissa moottoreissa. Jos Focuksessa on sama juttu niin ei taida olla paljoa eroa suorituskyvyssä?
Re: Focus 1.0 EcoBoost Mhev 2020
Ultimatespecs sivusto antaa Focukselle 125hv/210Nm ja 155hv/235Nm.
Re: Focus 1.0 EcoBoost Mhev 2020
Nyt on reilu 700km päästelty uudella 1.0 MHev ST-line Focuksella. Mieleistä on kyyti edelleen. 700km keskikulutus auton mukaan 6.1l/100km. Olen ajanut koko ajan pelkällä sport modella. Adaptiivinen vakkari toimii kyllä hienosti myös sumussa,vesisateella ja räntäsateessa. Penkillä voi helposti taittaa matkaa usean tunnin putkeen ilman puutumisen pelkoa. Tuo sähkön tuoma lisäpotku auttaa kivasti ohituksissa sekä kiihdytyksissä yleensäkkin. Moottorijarrutus taas puolestaan on aika rajua jos löysää kaasun kokonaan alamäessä, tuppaa vauhti hiipumaan aika nopeasti. Kaikenlaikkiaan ei tässä vaiheessa ole mitään pahaa sanottavaa autosta.
Re: Focus 1.0 EcoBoost Mhev 2020
Tietääkö joku varmuudella että onko tässä uudessa 1.0 ecoboostissa jakohihna vaihtunut ketjuksi ja onko tässä kaksoissuihkutus (suora/epäsuora) kuten 1.5 ecoboostissa ?
Re: Focus 1.0 EcoBoost Mhev 2020
Litraisissa Ecoboosteissa on ollut ketju jo vuodesta 2018 lähtien. (Fiesta mk8, Focus MK4) En usko että tässä ihan uusimmassa versiossa olisi siirrytty takaisin öljyssä kylpevään hihnaan. En ole ainakaan lukenut enkä kuullut että litran koneissa olisi kaksoissuihkutusta niinkuin tuossa isoveljessä on. Käsittääkseni Fordilla ei ole kauheasti ollut ongelmia moottorin nakutuksen ja venttiilien karstoittumisen kanssa.
Re: Focus 1.0 EcoBoost Mhev 2020
Eikös tuo 1.0ecob ketju tullu vaan Focukseen toistaseksi?Jeipii kirjoitti: ↑10 Joulu 2020 15:45Litraisissa Ecoboosteissa on ollut ketju jo vuodesta 2018 lähtien. (Fiesta mk8, Focus MK4) En usko että tässä ihan uusimmassa versiossa olisi siirrytty takaisin öljyssä kylpevään hihnaan. En ole ainakaan lukenut enkä kuullut että litran koneissa olisi kaksoissuihkutusta niinkuin tuossa isoveljessä on. Käsittääkseni Fordilla ei ole kauheasti ollut ongelmia moottorin nakutuksen ja venttiilien karstoittumisen kanssa.
Re: Focus 1.0 EcoBoost Mhev 2020
Voi olla että muistan nyt väärin. Muistelin että olis tullut ketju noihin Fiestankin koneisiin vähän mallipäivityksen jälkeen mutta eipä taida ollakaan niin. Ainakin RS-huollossa oli huoltohinta jakohihnan vaihtoon mk8 Fiestalle. Mitenkähän nuo ihan uudet versiot 1.0 Ecoboostista, eli ne mild hybridit. Niissä taitaa kaikissa olla ketju@rsk@ kirjoitti: ↑10 Joulu 2020 16:33Eikös tuo 1.0ecob ketju tullu vaan Focukseen toistaseksi?Jeipii kirjoitti: ↑10 Joulu 2020 15:45
Litraisissa Ecoboosteissa on ollut ketju jo vuodesta 2018 lähtien. (Fiesta mk8, Focus MK4) En usko että tässä ihan uusimmassa versiossa olisi siirrytty takaisin öljyssä kylpevään hihnaan. En ole ainakaan lukenut enkä kuullut että litran koneissa olisi kaksoissuihkutusta niinkuin tuossa isoveljessä on. Käsittääkseni Fordilla ei ole kauheasti ollut ongelmia moottorin nakutuksen ja venttiilien karstoittumisen kanssa.

Re: Focus 1.0 EcoBoost Mhev 2020
Ennen Mhevejä ainakin hihna.Jeipii kirjoitti: ↑10 Joulu 2020 16:56Voi olla että muistan nyt väärin. Muistelin että olis tullut ketju noihin Fiestankin koneisiin vähän mallipäivityksen jälkeen mutta eipä taida ollakaan niin. Ainakin RS-huollossa oli huoltohinta jakohihnan vaihtoon mk8 Fiestalle. Mitenkähän nuo ihan uudet versiot 1.0 Ecoboostista, eli ne mild hybridit. Niissä taitaa kaikissa olla ketju![]()
Re: Focus 1.0 EcoBoost Mhev 2020
Kaikissa bensakoneissa ketju tässä mk4 mallissa.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Focus 1.0 EcoBoost Mhev 2020
Tämä on hyvä uutinen, se että pelkkä DI tekniikka käytössä, hieman hirvittää. Kuten edellä mainittu, Fordilla ei ole pikkumoottoreissa ollut ongelmia. Jenkkilän puolella isommissa on kyllä ollut.
Re: Focus 1.0 EcoBoost Mhev 2020
Itselläni on juuri samanlainen uusi Focus MHEV ST-line 155hv suunnilleen samoilla kilsoilla. Vielä ovat varsinkin maantieajot jääneet aika vähille, mutta tässä ensimmäisiä yleisiä havaintoja:Teppu kirjoitti: ↑05 Joulu 2020 18:35 Nyt on reilu 700km päästelty uudella 1.0 MHev ST-line Focuksella. Mieleistä on kyyti edelleen. 700km keskikulutus auton mukaan 6.1l/100km. Olen ajanut koko ajan pelkällä sport modella. Adaptiivinen vakkari toimii kyllä hienosti myös sumussa,vesisateella ja räntäsateessa. Penkillä voi helposti taittaa matkaa usean tunnin putkeen ilman puutumisen pelkoa. Tuo sähkön tuoma lisäpotku auttaa kivasti ohituksissa sekä kiihdytyksissä yleensäkkin. Moottorijarrutus taas puolestaan on aika rajua jos löysää kaasun kokonaan alamäessä, tuppaa vauhti hiipumaan aika nopeasti. Kaikenlaikkiaan ei tässä vaiheessa ole mitään pahaa sanottavaa autosta.
- Eri ajomoodien välillä on todella selkeät erot ainakin suorituskyvyn osalta, Sport-tilassa auto tuntuu aika sähäkältä
- Moottorin ääni on aika persoonallinen pörinä, aivan erilainen kuin edellisissä omistamissani Ecoboost-koneissa
- Hybridi-järjestelmän aiheuttana moottorijarrutus on aika voimakasta
- Ainakin näin talvikeleillä auto käyttää hybridiavustusta aika säästeliäästi; toisin kuin kuvittelisi, esim. liikkeillelähdöissä lisäpotkua harvoin tulee ainakaan Hybridi-mittarin mukaan
- Auto ei kerro missään näytössä, milloin sylinterin lepuutustoiminto on käytössä
- Kulutus sekalaisessa taajama-ajossa on ollut n. 6 l/100km
- Omaa esteettistä silmää häiritsee hiukan se, että keskinäytön värit/grafiikka eivät muutu päänäytön värien (ajotilojen) mukaan
- ST-line alusta tuntuu aika napakalta jopa kitkarenkailla...sitä saa, mitä tilaa
Re: Focus 1.0 EcoBoost Mhev 2020
En vielä ole oikein uskaltanut revitellä, kun mittarissa on vasta n. 700 km. Luulisi kuitenkin taloudellisuuden nimissä, että sähköapuja tulisi vähän alemmillakin kierroksilla. En sitten tiedä imeekö tuo kehittyneempi start/stop-järjestelmä niin paljon akkukapasiteettia, että virtaa ei oikein muuhun riitä.
Re: Focus 1.0 EcoBoost Mhev 2020
Sama moottori & Puma. Ainakin normal ja liukas asetuksilla avustaa vasta sitten, kun polkaisee reippaammin kaasua alhaisilta kieroksilta lähtiessä.
Sport on kiva jos pitoa löytyy


Re: Focus 1.0 EcoBoost Mhev 2020
Mulla ST line 155 hv. Keskikulutus 6.0 sekalaisessa ajossa, kilometrejä nyt 2100.
Mihin ajotilan valinnat oikeasti vaikuttavat, jossain lontoonkielisessä jutussa oli että Sport tilassa saisi hetkellisesti 50 Nm lisää vääntöä, pitäneekö pakkaansa?
Mihin ajotilan valinnat oikeasti vaikuttavat, jossain lontoonkielisessä jutussa oli että Sport tilassa saisi hetkellisesti 50 Nm lisää vääntöä, pitäneekö pakkaansa?
Re: Focus 1.0 EcoBoost Mhev 2020
Kyllä olen niin ymmärtänyt jostain Fordin teknisestä esittelystä, että normal/eco-asetuksilla hybridijärjestelmä "keventää" polttomoottorin kuormaa kun taas sport-asetuksilla se "täydentää" moottorin tarjoamaa tehoa ja vääntöä. Eli suomeksi - sport-asetuksella potkua ilmeisesti tulee oikeasti lisää.