Eli asia on näin moottori rupes 90km/h nopeudessa savuttamaan ja kierrokset nousi aivan sairaasti. Ei sammunut virta avaimesta, mutta sammui kymmenen sekunnin päästä itsekseen. Takana aivan tajuton savu pilvi!
Konenpelti auki, diagnoosissa paljastui että öljytikku oli pompannut paikaltaan.
Sopiiko p100 kaikki sierran koneet vaihteistoineen heittämällä vai tarviiko ostaa p100 kone? Yks on et avaa sen motin ja vaihtaa männän mut kannattaako se on eri asia.
Ford p100 -89 Mäntään reikä, uus motti vai?? Help!
Tuo kierrosten nouseminen viittaisi kiisseliin
Volkkarin vanhemmissa diisseleissä on sellainen ominaisuus että kun alkaa kone väljistyä niin alkaa huohottaa (normaalia). Huohotus on johdettu ilmanputsarikoteloon jossa on imusarjaan johtavien kurkkujen kohdalla sellaiset ihmeelliset kuopat. Jossain vaiheessa käy niin että ne kuopat täyttyy öljystä jos ei putsaa (4 kuoppaa ja yhteen menee about 2 ruokalusikallista) ja sitten kun vaikka jarruttaa reippaammin liikennevaloihin niin öljy roiskahtaa kuopista imusarjaan. Diisselissähän kierrokset määräytyvät polttoaineen määrän mukaan ja öljy syttyy puristuksessa vielä helpommin kuin diisseli. Siitä seuraa sitten raju kierrosten nousu joka päättyy yleensä siihen että jotain laukeaa ja täystuho valmis. Ja diisseliä kun ei taas saa sammumaan kuin vaihteella ja kierrokset tapissa siellä on kuitenkin sen verran vääntöä että tekee tiukkaa pitääkö kytkin tai rengas.
Eli tuossa p100 tapauksessa varmaankin on joku vastaava käynnyt eli on saannut öljyä pyttyyn tai jotain muuta vastaavaa
Volkkarin vanhemmissa diisseleissä on sellainen ominaisuus että kun alkaa kone väljistyä niin alkaa huohottaa (normaalia). Huohotus on johdettu ilmanputsarikoteloon jossa on imusarjaan johtavien kurkkujen kohdalla sellaiset ihmeelliset kuopat. Jossain vaiheessa käy niin että ne kuopat täyttyy öljystä jos ei putsaa (4 kuoppaa ja yhteen menee about 2 ruokalusikallista) ja sitten kun vaikka jarruttaa reippaammin liikennevaloihin niin öljy roiskahtaa kuopista imusarjaan. Diisselissähän kierrokset määräytyvät polttoaineen määrän mukaan ja öljy syttyy puristuksessa vielä helpommin kuin diisseli. Siitä seuraa sitten raju kierrosten nousu joka päättyy yleensä siihen että jotain laukeaa ja täystuho valmis. Ja diisseliä kun ei taas saa sammumaan kuin vaihteella ja kierrokset tapissa siellä on kuitenkin sen verran vääntöä että tekee tiukkaa pitääkö kytkin tai rengas.
Eli tuossa p100 tapauksessa varmaankin on joku vastaava käynnyt eli on saannut öljyä pyttyyn tai jotain muuta vastaavaa
joo... niin diesel se on, tai oli ihan miten vaan.
Se ností kierrokset aivan normaalissa matka ajossa. Moottorilla on ajettu jo 240000 km eli aika paljon tohon koneeseen.
Sopiiko sierran kone p100 vaihteistoon?
siinä p100 koneessa on kuulemma tyyppi vika että koneen viimeinen pytty ennen tuliseinää lämpeää tosi paljon ja sen männän päähän tulee noen syttyessä tulitikun pään kokonen reikä! Sieltä tulee ainakin kivasti öljyä palotilaan ja sieltä myös paine pääsee alakertaan joka selittää mittatikun pomppaamisen.
Se ností kierrokset aivan normaalissa matka ajossa. Moottorilla on ajettu jo 240000 km eli aika paljon tohon koneeseen.
Sopiiko sierran kone p100 vaihteistoon?
siinä p100 koneessa on kuulemma tyyppi vika että koneen viimeinen pytty ennen tuliseinää lämpeää tosi paljon ja sen männän päähän tulee noen syttyessä tulitikun pään kokonen reikä! Sieltä tulee ainakin kivasti öljyä palotilaan ja sieltä myös paine pääsee alakertaan joka selittää mittatikun pomppaamisen.
-
- Viestit: 153
- Liittynyt: 06 Helmi 2005 17:36
- Paikkakunta: Kouvola/Savisto
kallita
männät maksaa noin 160e/kpl, joten kalliiksi tulee motin remppaaminen.Itsellä on sierran koneremppa meneillä, enkä tiedä olisinko alkanut, jos olisin tiennyt mitä tulee maksamaan. Itselle on jäänyt käytettyjä mäntiä, joten jos kiinnostaa ilmottele.Hintaa 50e/kpl.Männissä on pieni imuventtiilin jälki laessa, mutta niin pieni ettei käytännössä haittaa mitään(jakohihna mennyt joskus ilmeisesti poikki)