Yksi mahdollinen skenaario on myös sellainen, että sinulla on sensorit, jotka eivät ole yhteensopivat auton kanssa. Minulla teki viime talven sitä, että n. 10 kilometrin ajon jälkeen heitti lähes aina virheilmoituksen rengaspaineiden valvontajärjestelmän virheestä. Sitä ennen näytti jotain paineita, mutta sen jälkeen ei.Nipa kirjoitti: ↑15 Marras 2020 12:08 Joo täytyy huomenna kokeilla kun töihin lähtee. Kävin tossa ajelemassa ni tuntuu että ihan sama vaikka painais 5 kiloa joka renkaaseen ni itse auto näyttää 2.1 vasen etusessa ja muissa 2.2. Kuittailin useamman kerran tossa reissun aikana. Nyt ei valo syttynyt että jotain positiivista![]()
Fordin huollossa muutaman kerran ihmeteltiin tuota ja sitten keväällä tultiin siihen tulokseen, että sensorit ovat epäyhteensopivat auton kanssa. Tälle talvikaudelle hommasin uudet sensorit ja nyt ovat pelittäneet ainakin toistaiseksi.
Vanhat epäyhteensopivat sensorit olivat osanumeroltaan 2036804. Näitä mainostetaan useassa paikassa yhteensopiviksi nykymallin Fiesta STn kanssa, mutta eivät siis ilmeisesti kuitenkaan ole. Sensoreiden kyljessä oleva neliö kuulemma kertoo niiden olevan passiviset sensorit ja siksi epäyhteensopivat. Auto minulla Fiesta ST vm.2019. Sensorit olin ostanut erikseen, mutta kyseessä kuitenkin Fordin alkuperäisosa.
Nyt alla osanumero 2318453, jonka pitäisi olla oikea. Näiden kyljessä kolmio kertomassa niiden olevan aktiiviset sensorit.