Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Samoin ekoja farkkuja tämä, syyskuussa 18 tehty. Taitaa olla sellainen artesaaniyksilö kun kaikki on pelannut hienosti.
Piti oikein töistä lähtiessä kyylata miten tuon kelloprobleeman saa esiin. Tässäpä testiceissi...
Sync 3.4 build 20136 F7 kartat, kello oikeassa ajassa
1. Auto parkissa hallissa tai tallissa, GPS katveessa
2. Auto käyntiin, kello oikeassa ajassa
3. Auto ulos hallista ja takaisin GPS:n ‘kuuluville’, noin minuutin kuluttua kello siirtyy itsekseen +1h
4. Kello pysyy väärässä ajassa kotiin asti
5. Auto jää ulos parkkiin ja lukkoon
6. Vartin päästä takaisin autolle ja liikkeelle. Kello edelleen väärässä ajassa +1h
7. Noin minuutin kuluttua kello siirtyy itsestään oikeaan aikaan
Joltain bugiltahan tuo haisee - laitan pajalle tästä viestiä mutta taitaa olla sama vaikka menisi nevalle sahaa soittamaan ja uutta riliisiä odottelemaan.
Mutta en nyt enempää tästä täällä haastele - tauti todettu mutta lääke hakusessa.
Piti oikein töistä lähtiessä kyylata miten tuon kelloprobleeman saa esiin. Tässäpä testiceissi...
Sync 3.4 build 20136 F7 kartat, kello oikeassa ajassa
1. Auto parkissa hallissa tai tallissa, GPS katveessa
2. Auto käyntiin, kello oikeassa ajassa
3. Auto ulos hallista ja takaisin GPS:n ‘kuuluville’, noin minuutin kuluttua kello siirtyy itsekseen +1h
4. Kello pysyy väärässä ajassa kotiin asti
5. Auto jää ulos parkkiin ja lukkoon
6. Vartin päästä takaisin autolle ja liikkeelle. Kello edelleen väärässä ajassa +1h
7. Noin minuutin kuluttua kello siirtyy itsestään oikeaan aikaan
Joltain bugiltahan tuo haisee - laitan pajalle tästä viestiä mutta taitaa olla sama vaikka menisi nevalle sahaa soittamaan ja uutta riliisiä odottelemaan.
Mutta en nyt enempää tästä täällä haastele - tauti todettu mutta lääke hakusessa.
Kuga PHEV ja Fiesta Active
Re: Uusi Focus mk4 2018
Omani Lokakuussa 18 rekisteröity,alkupään yksilöitä siis myöskin.
Sync päivittyi muttei kartat.
Muista sähköistä, S/S ongelmia on ollut ja toisinaan vieläkin.
Jotain hämärää tuossa virranhallinnassa on, syyt lienee niitä mitä täällä käyty läpi.
Viime viikolla auto seisoi 3 päivää ja sen jälkeen oli virrat todella vähissä.Tai jos radio on vaikka puoli tuntia päällä auto herjaa virran vähyydestä.Saa nähdä pääseekö tällaisista joskus eroon vai ehtiikö auto vaihtua sitä ennen.
Ford Focus Wagon 1.0 Ecoboost A8 Titanium -18
Re: Uusi Focus mk4 2018
Auto kävi nyt Porvoon Laakkosella. Koeajolla huomasivat jyristävän. Renkaissa ja vanteissa ei vikaa, eikä myöskään tasapainotus ongelmaa. Lopputulema oli, että johtuu renkaasta, on tuon renkaan pintakuvioinnin ominaisuus. Tätä samaa se rengasasentajakin tuumasi. Ei kait sille sitten mitään voi. Sanoivat, että siellä on joku toinenkin käynyt saman asian takia! Parempi näin kuin että olisi ollut jotain vikaa.@rsk@ kirjoitti: ↑13 Marras 2020 09:11Ei muuta kuin merkkiliikkeelle vaan liukkaasti selvittämään asiaa, niinkauan kun auton myynyt liikekkin on sitä mieltä.kakadu kirjoitti: ↑12 Marras 2020 18:04
On Fordin omat mukana tulleet vanteet ja renkaat. Olin jo yhteydessä myyjäliikkeeseen ja kehotti käyttämään lähimmässä Ford huollossa. En nyt sit tiedä mitä tuolle on tehtävissä muuta kuin renkaiden uudelleen tasapainotus. Vaikka rengasliikkeen asentaja kävi koeajamassa auton ja sanoi, ettei se enää johdu tasapainotuksesta, vaan ehkä enemmän juuri itse renkaasta, pintakuviosta, nastoista, koko, paineet, kaikki yhdessä.. Jos tasapainotus ei auta niin sit kai on vaan totuttava. Toivottavasti se on vain ominaisuus eikä vika.. Onhan se vähän puuduttavaa lähteä pitemmälle reissulle, tosin eipä talvella tule yli 120 kmh ajettua kuitenkaan...
Re: Uusi Focus mk4 2018
Edellisessä autossa oli hakkapeliitta 8 ja ne oli rungoltaan tukevat ja suuntavakaat. Nykyisessä on Contin Icecontact 3 kuminastoilla ja tuntuma on noiden hakkojen ja kitkarenkaiden välimaastosta. Varsinkin kevään lämpimillä oli todella vetelät mutta kylmemmällä kelillä (alle +5) ihan hyvät ajella
Focus Active wagon, 182hp Ecoboost A8
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mk4 Focus taitaa olla siinä mielessä herkkä sekä renkaille että tienpinnan laadulle, että ainakin äänimaailma riippuu kovinkin paljon em. tekijöistä. Itse väittäisin, että suurin osa äänistä ja sitä myötä muista tuntemuksista tulee ns. rungon kautta eikä ehkä niinkään suoraan äänenä tienpinnan ja renkaan välistä.kakadu kirjoitti: ↑17 Marras 2020 12:02Auto kävi nyt Porvoon Laakkosella. Koeajolla huomasivat jyristävän. Renkaissa ja vanteissa ei vikaa, eikä myöskään tasapainotus ongelmaa. Lopputulema oli, että johtuu renkaasta, on tuon renkaan pintakuvioinnin ominaisuus. Tätä samaa se rengasasentajakin tuumasi. Ei kait sille sitten mitään voi. Sanoivat, että siellä on joku toinenkin käynyt saman asian takia! Parempi näin kuin että olisi ollut jotain vikaa.
Saattaa olla niin, että näistä vakio-Focuksista ST-Line on kaikkein herkin, koska alusta on "tiukin"?
Silloin kun "tähdet ovat kohdillaan", Focus on ihan kohtuullisen hiljainen, mutta on myös hetkiä jolloin äänimaailma raastaa. Lausunnon perusteena 215/50R17 koossa olevat Michelin Primacy 4-kesärenkaat ja Continental ContiIceContact 2-nastarenkaat.
Jossakin sadussa kerrotaan prinsessasta, joka aisti herneen kahdeksan patjan läpi. Vähän samalla tavalla Focus kyllä löytää renkaista ja tienpinnasta aika tavalla kaiken ääntä ja kenties muitakin tuntemuksia aiheuttavan.
Jos vaikka nastojen ja renkaiden hioutuminen (kuluminen) vähän tasaisi menoa muutaman sadan kilometrin jälkeen?
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 PowerShift ST-Line Wagon 2023
Re: Uusi Focus mk4 2018
Talvirenkaat pitäisi vaihtaa. Jää epäselväksi, mihin kohtaan tunkki pitäisi tällätä, koska käyttöohjekirjan kuva on epäselvä enkä näe autossakaan mitään merkkejä (kuulemma "pienet nuolenmuotoiset merkit näyttävät paikat"). Youtubestakaan en löytänyt videoita. Vinkkejä? (Ensimmäinen kerta, kun tuli vanhaa Puntoa ikävä, haha.)
-
- Viestit: 1218
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
On mulla ainakin helmassa sellaiset syvennykset edessä ja takana. Erottyy kyllä kun kurkkii helman alle.Motorcade kirjoitti: ↑18 Marras 2020 10:07 Talvirenkaat pitäisi vaihtaa. Jää epäselväksi, mihin kohtaan tunkki pitäisi tällätä, koska käyttöohjekirjan kuva on epäselvä enkä näe autossakaan mitään merkkejä (kuulemma "pienet nuolenmuotoiset merkit näyttävät paikat"). Youtubestakaan en löytänyt videoita. Vinkkejä? (Ensimmäinen kerta, kun tuli vanhaa Puntoa ikävä, haha.)
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kurkin sinne juu, mutta en näe mitään nuolia. Ainoastaan sellainen ehkä vajaan 10 cm:n levyinen alue, jonka kohdalta helma (musta) "katkeaa" ja näkyvissä on vain auton pellin väriä (minun tapauksessani siis valkoista). Tästä valkoisesta kohdasta siis ilmeisesti tunkataan, ts. pääasia ettei helmaan tunkilla kosketa?PiuhaPoikki kirjoitti: ↑18 Marras 2020 10:14 On mulla ainakin helmassa sellaiset syvennykset edessä ja takana. Erottyy kyllä kun kurkkii helman alle.
Neuvoista kiittäen - huomenna sataa ja perjantaina tuleekin jo lunta.

Re: Uusi Focus mk4 2018
Tarkoitat syvennyksellä varmaan siis sitä kohtaa/lovea, missä helma "katkeaa" jokusen sentin matkalta?PiuhaPoikki kirjoitti: ↑18 Marras 2020 10:14 On mulla ainakin helmassa sellaiset syvennykset edessä ja takana. Erottyy kyllä kun kurkkii helman alle.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Eli tunkki linkin kuvassa ympyröityyn kohtaan (kuva etuvasemmalta)?
https://photos.google.com/album/AF1QipN ... CdiCvJYAey
https://photos.google.com/album/AF1QipN ... CdiCvJYAey
-
- Viestit: 1218
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kuva ei aukea mutta muovihelman ketkeamasta olen tunkannut hallitunkilla. Kumitassu vaan väliin ettei suostesuojaukset vaurioiu.Motorcade kirjoitti: ↑18 Marras 2020 11:34 Eli tunkki linkin kuvassa ympyröityyn kohtaan (kuva etuvasemmalta)?
https://photos.google.com/album/AF1QipN ... CdiCvJYAey
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Jees, kiitos vinkeistä. Oudon kapea/terävä se kohta, josta nostetaan, mutta kumin suojaamana kun pumppasi, niin hyvin onnistui, ehe ehe.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑18 Marras 2020 12:26 Kuva ei aukea mutta muovihelman ketkeamasta olen tunkannut hallitunkilla. Kumitassu vaan väliin ettei suostesuojaukset vaurioiu.
Talkoisiin "vahingossa" eksynyt isäukko oli heti nostamassa ihan väärästä paikasta. Olisi varmaan muovit komiasti paukkunut.

Puntossa kun ei mitään muovihelmoja ollut, niin ei ollut niin millipeliä, mihin tunkin tyrkkää. Mutta en valita, koska siihen ne Punton "paremmat" puolet sitten jäävätkin.

Re: Uusi Focus mk4 2018
Vaikuttaako sisätilan lämpötilan säätö webaston lämmitystehoon? Oli yöllä tullut sentti lunta ja lämpötila just ja just pakkasen puolella. Webasto ajastettuna ja tuulilasista oli sulanu 2 nyrkin kokosta aluetta ja etusivuista 1/3. Autos sisälämpötila lähdettäessä 10astetta. Sisälämpötilan säätö 22. Mietin vaan, että onko 5kw webasto noin tehoton vai teenkö jotain väärin? Tuttava vinkkasi, että hänen opelissa lämpötilan säätö vaikuttaisi webastoon? Että tarttis laittaa ns lämmöt täysille?
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Re: Uusi Focus mk4 2018
Seikkailin juuri alkuviikosta auton valikoissa ja siellä oli muistaakseni kohta, mistä pääsi valitsemaan, onko sisätilassa Webaston default-asetus (mikä tuntuu vähän hengettömältä) vai itse asetettu sisätilan puhaltimen asento & lämpötila.AAR85 kirjoitti: ↑20 Marras 2020 05:54 Vaikuttaako sisätilan lämpötilan säätö webaston lämmitystehoon? Oli yöllä tullut sentti lunta ja lämpötila just ja just pakkasen puolella. Webasto ajastettuna ja tuulilasista oli sulanu 2 nyrkin kokosta aluetta ja etusivuista 1/3. Autos sisälämpötila lähdettäessä 10astetta. Sisälämpötilan säätö 22. Mietin vaan, että onko 5kw webasto noin tehoton vai teenkö jotain väärin? Tuttava vinkkasi, että hänen opelissa lämpötilan säätö vaikuttaisi webastoon? Että tarttis laittaa ns lämmöt täysille?

Nyt: Focus ST-line 5-ov, 1,5 ecoboost A8 -19
Ex: Focus ST-line wagon, 1,0 ecoboost A6 -17
Ex: Focus Trend 5-ov, 1,0 ecoboost M6 -15
Ex: Focus wagon, 1,6 tdci M5 -09
-
- Viestit: 1218
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
EI ne säädöt ymmärtääkseni itse webaston tehoon vaikuta. Sillä 5kw teholla se posottaa kunnes tietty jäähdytysnesteen lämpötila on saavutettu. Sitten pudottaa tehoa.
Pitää ottaa huomioo se, että webasto lämittää ja kierrättää jäähdytysnstettä ja se ottaa aikansa ennen kuin se ämpärillinen vettä on lämmittty.
Mutta vähän hengetön se sisälämmitys on verrattuna esimerkiksi MK2 focuksn eberiin. Olen itse tullut siihen tulokseen että parhaan lopputuloksen saa aikaiseksi pitämällä lämmityslaitteen auto-asennossa.
Vanhassa connectissa kun laittoi illalla puhaltimen III-asentoon ja puhalluksen kokonaan tuulilasille niin lasi oli aamulla eberin käynnistyttyä hetkessä sula. Tässä MK4 fokkerissa sama taktiikka ei tunnu toimivan ja aikaa kuluu kolminkertaisesti.
Pitää ottaa huomioo se, että webasto lämittää ja kierrättää jäähdytysnstettä ja se ottaa aikansa ennen kuin se ämpärillinen vettä on lämmittty.
Mutta vähän hengetön se sisälämmitys on verrattuna esimerkiksi MK2 focuksn eberiin. Olen itse tullut siihen tulokseen että parhaan lopputuloksen saa aikaiseksi pitämällä lämmityslaitteen auto-asennossa.
Vanhassa connectissa kun laittoi illalla puhaltimen III-asentoon ja puhalluksen kokonaan tuulilasille niin lasi oli aamulla eberin käynnistyttyä hetkessä sula. Tässä MK4 fokkerissa sama taktiikka ei tunnu toimivan ja aikaa kuluu kolminkertaisesti.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Eikö tää asetus ollut siihen, että miten se puhaltaa silloin, kun auto käynnistetään etänä?
Okei. Kiitos. Kyllä tuo tosiaan on aika hengetön. Käytännössä nollakeli ja hieman vetistä lunta ei pysty sulattamaan.. Ruksasin webaston sen takia, kun oli muutaman kympin liikkeen lämpöpakettia (lohko+lämppäri) halvempi. Emännän edellisessä ’12 V50:ssä oli todella paljon tehokkaampi se eberi.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑20 Marras 2020 07:06 EI ne säädöt ymmärtääkseni itse webaston tehoon vaikuta. Sillä 5kw teholla se posottaa kunnes tietty jäähdytysnesteen lämpötila on saavutettu. Sitten pudottaa tehoa.
Pitää ottaa huomioo se, että webasto lämittää ja kierrättää jäähdytysnstettä ja se ottaa aikansa ennen kuin se ämpärillinen vettä on lämmittty.
Mutta vähän hengetön se sisälämmitys on verrattuna esimerkiksi MK2 focuksn eberiin. Olen itse tullut siihen tulokseen että parhaan lopputuloksen saa aikaiseksi pitämällä lämmityslaitteen auto-asennossa.
Vanhassa connectissa kun laittoi illalla puhaltimen III-asentoon ja puhalluksen kokonaan tuulilasille niin lasi oli aamulla eberin käynnistyttyä hetkessä sula. Tässä MK4 fokkerissa sama taktiikka ei tunnu toimivan ja aikaa kuluu kolminkertaisesti.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ainakin jälkiasenteisissa polttoainelämmitinasennuksissa usein kytketään ilmastoinnin ohjaus siten, että se pohottaa tuulilasiin ja suht kovalla puhallinnopeudella ja näin oli omassanikin aikoinaan. 4,7 kW "pikku"Eberi sulatti tuulilasin suht nopeasti, vaikka kone oli parin litran dieselfarkku. Siinä keskityttiin oikeasti tuulilasin sulattamiseen. NykyFocus lämpeää 5kW:n Webastolla "hitaammin", mutta minusta tuntuu, että sitä puhallusta ohjataan jalkatilaankin, mikä näkyy tietenkin siinä että tuulilasi sulaa hitaammin. Mulla on oikeastaan aina ilmanvaihto AUTO-asennossa ja pienimmällä puhallinnopeudella ajossa. Ja joo, rauhallisempi tuo on lämpeämään, mutta lämpeää tasaisemmin. Eikä tuokaan mikään hidas ole. Nollakelillä 10 min, pakkasilla max 20 min. Tulipalopakkasia en ole kokenutkaan Focuksella.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Focusta miettiville. ST-line Focuksella, jossa on litranen manuaali tekniikka on nyt takana 37tkm. Viimeaikoina olen käynyt koeajamassa uutta A3 ja Golfia, miettien vaihtoa. Täytyy kyllä sanoa, että ajettavuudessa Focus pesee nämä molemmat. Ohjauksen tuntuma, alustan jäykkyys ja ohjauksen nopeus ovat Focuksen valtteja. Lisäksi minusta Focuksessa, ainakin tuntumaltaan istutaan matalammalla. Golf ja A3 vetävät taas hieman pidemmän korren laatuvaikutelmassa ja erikoispenkeillä (sportit ja ergot) ajoasennossa näin pitkälle +185 senttiselle on parempi.
Ainoa negatiivinen asia autossa on Autokeskuksen toiminta. Se voi henkilöityä joihinkin ei-asiakaspalvelualttiisiin. Summa summarum, voisin ehkä harkita Fordia myös uudelleen.
Ainoa negatiivinen asia autossa on Autokeskuksen toiminta. Se voi henkilöityä joihinkin ei-asiakaspalvelualttiisiin. Summa summarum, voisin ehkä harkita Fordia myös uudelleen.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Jep. ST-line täällä ja kun vaihtoi alkuperäiset kesätassut kitkoille, niin mukavuus koheni heitolla. Kesätassut taitaa olla aika jäykkää luokkaa, joten välittää erinomaisesti värinät kabiiniin. Rengasvalinnalla voi vaikuttaa melkoisesti.fordever kirjoitti: ↑17 Marras 2020 15:00Mk4 Focus taitaa olla siinä mielessä herkkä sekä renkaille että tienpinnan laadulle, että ainakin äänimaailma riippuu kovinkin paljon em. tekijöistä. Itse väittäisin, että suurin osa äänistä ja sitä myötä muista tuntemuksista tulee ns. rungon kautta eikä ehkä niinkään suoraan äänenä tienpinnan ja renkaan välistä.kakadu kirjoitti: ↑17 Marras 2020 12:02
Auto kävi nyt Porvoon Laakkosella. Koeajolla huomasivat jyristävän. Renkaissa ja vanteissa ei vikaa, eikä myöskään tasapainotus ongelmaa. Lopputulema oli, että johtuu renkaasta, on tuon renkaan pintakuvioinnin ominaisuus. Tätä samaa se rengasasentajakin tuumasi. Ei kait sille sitten mitään voi. Sanoivat, että siellä on joku toinenkin käynyt saman asian takia! Parempi näin kuin että olisi ollut jotain vikaa.
Saattaa olla niin, että näistä vakio-Focuksista ST-Line on kaikkein herkin, koska alusta on "tiukin"?
Silloin kun "tähdet ovat kohdillaan", Focus on ihan kohtuullisen hiljainen, mutta on myös hetkiä jolloin äänimaailma raastaa. Lausunnon perusteena 215/50R17 koossa olevat Michelin Primacy 4-kesärenkaat ja Continental ContiIceContact 2-nastarenkaat.
Jossakin sadussa kerrotaan prinsessasta, joka aisti herneen kahdeksan patjan läpi. Vähän samalla tavalla Focus kyllä löytää renkaista ja tienpinnasta aika tavalla kaiken ääntä ja kenties muitakin tuntemuksia aiheuttavan.
Jos vaikka nastojen ja renkaiden hioutuminen (kuluminen) vähän tasaisi menoa muutaman sadan kilometrin jälkeen?
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mulla oli auto2 asennossa tuo puhallus. Kyllä mua huolestuttaa jos -0,5 ”pakkasessa” jää n. sentin vetinen lumikerros sulamatta. 40 minuuttiahan tuo webasto pöhisee maksimissaan ajastettuna. Sitä en osaa sanoa tarkkaan, että miten kauan se on pöhissyt, mutta herättyäni kävin kuuntelemassa ja täysi pöhinä oli päällä. Heräämisestä lähtöön oli 25min. Sen kumminkin tiedän, että edellinen mk4 focus calixin lämppärillä olisi ollut jokanen ikkuna sulana.Rusakko_ kirjoitti: ↑20 Marras 2020 14:23 Ainakin jälkiasenteisissa polttoainelämmitinasennuksissa usein kytketään ilmastoinnin ohjaus siten, että se pohottaa tuulilasiin ja suht kovalla puhallinnopeudella ja näin oli omassanikin aikoinaan. 4,7 kW "pikku"Eberi sulatti tuulilasin suht nopeasti, vaikka kone oli parin litran dieselfarkku. Siinä keskityttiin oikeasti tuulilasin sulattamiseen. NykyFocus lämpeää 5kW:n Webastolla "hitaammin", mutta minusta tuntuu, että sitä puhallusta ohjataan jalkatilaankin, mikä näkyy tietenkin siinä että tuulilasi sulaa hitaammin. Mulla on oikeastaan aina ilmanvaihto AUTO-asennossa ja pienimmällä puhallinnopeudella ajossa. Ja joo, rauhallisempi tuo on lämpeämään, mutta lämpeää tasaisemmin. Eikä tuokaan mikään hidas ole. Nollakelillä 10 min, pakkasilla max 20 min. Tulipalopakkasia en ole kokenutkaan Focuksella.
linkki kuvaan
Ps. Meidän 2. saksantuonti v60:een asennettiin jälkiasennuksena sama evo5 weba ja se on ihan yhtä tehoton. Edellinen kakkonen ’12 V50 eberi oli sitten taas sitä luokkaa, että -20 pakkasessa lasit sulana ajastettuna. Myös lumisateella.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Re: Uusi Focus mk4 2018
Eikö se säädä lämmitysajan itse ulkolämpötilan mukaan?
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kun muistais, niin täytyis kokeilla laittaa vaikka Auto3:lle ja ohjaus tuulilasille ennen sammutusta. Muutamana aamuna olen mennyt autoon seuraamaan auton lämmitystä. Sen kuulee selvästi, kun sisätilapuhallus käynnistyy ja se tapahtuu pikkupakkasilla ehkäpä vajaassa 10 minuutissa. Ilmeisesti lämpöä on jo verran kehittynyt , koska tuulilasiin pian sulat kohdat ilmestyvät. Puhallus on kyllä vaimea ja olenkin ajatellut, että lämpöä puhalletaan muistakin räppänöistä samaan aikaan. Pikkupakkasilla 20 min päästä auto on kyllä jo hyvinkin lämmin ja ikkunat sulat.AAR85 kirjoitti: ↑21 Marras 2020 00:12Mulla oli auto2 asennossa tuo puhallus. Kyllä mua huolestuttaa jos -0,5 ”pakkasessa” jää n. sentin vetinen lumikerros sulamatta. 40 minuuttiahan tuo webasto pöhisee maksimissaan ajastettuna. Sitä en osaa sanoa tarkkaan, että miten kauan se on pöhissyt, mutta herättyäni kävin kuuntelemassa ja täysi pöhinä oli päällä. Heräämisestä lähtöön oli 25min. Sen kumminkin tiedän, että edellinen mk4 focus calixin lämppärillä olisi ollut jokanen ikkuna sulana.Rusakko_ kirjoitti: ↑20 Marras 2020 14:23 Ainakin jälkiasenteisissa polttoainelämmitinasennuksissa usein kytketään ilmastoinnin ohjaus siten, että se pohottaa tuulilasiin ja suht kovalla puhallinnopeudella ja näin oli omassanikin aikoinaan. 4,7 kW "pikku"Eberi sulatti tuulilasin suht nopeasti, vaikka kone oli parin litran dieselfarkku. Siinä keskityttiin oikeasti tuulilasin sulattamiseen. NykyFocus lämpeää 5kW:n Webastolla "hitaammin", mutta minusta tuntuu, että sitä puhallusta ohjataan jalkatilaankin, mikä näkyy tietenkin siinä että tuulilasi sulaa hitaammin. Mulla on oikeastaan aina ilmanvaihto AUTO-asennossa ja pienimmällä puhallinnopeudella ajossa. Ja joo, rauhallisempi tuo on lämpeämään, mutta lämpeää tasaisemmin. Eikä tuokaan mikään hidas ole. Nollakelillä 10 min, pakkasilla max 20 min. Tulipalopakkasia en ole kokenutkaan Focuksella.
linkki kuvaan
Ps. Meidän 2. saksantuonti v60:een asennettiin jälkiasennuksena sama evo5 weba ja se on ihan yhtä tehoton. Edellinen kakkonen ’12 V50 eberi oli sitten taas sitä luokkaa, että -20 pakkasessa lasit sulana ajastettuna. Myös lumisateella.
Olisko polttoainelämppäreihinkin iskenyt jotain päästörajoituksia tms, niin että eivät ole ilmoitetusta tehostaan huolimatta niin tehokkaita. Tai niiden toimintaa karsoittumisen vuoksi muutettu tms...
Hankala arvioida kovin tieteellisesti laitteiden lämmitystehoa, kun pitäisi olla mittauslaitteita ym, että saadaan aistinvaraiset seikat eliminoitua, kuten "musta tuntuu" ja "mun mielestä", mitkä on olosuhteet (lämpötila, tuuli...), kuinka paljon lämmitetään moottoria ennen sisätiloja, mikä on oikeasti lämpötila mistä puhutaan (kabiinissa +15, +20, 25, moottorissa +30, 40, 50...) ja auton omat asetukset muun muassa puhallusvoimakkuudelle ja suuntaukselle. Loppupeleissähän polttoainelämppärit on kuitenkin suht nopeita ja erot jää herkästi tosi pieniksi.
Tuosta aiemmin mainitsemastani autosta poistin sisäpuhalluksen kokonaan. Moottori lämpesi tosi nopeasti ja kuumaksi, minkä jälkeen kun auton starttasi, niin lämpöä tuli tosi voimakkaasti sisään. Toki lämmöt laski silminnähden moottorista, mutta ei viisari toki tappiin asti laskenut. Vaarana nopeasta puhalluksesta on toki, että tuulilasi halkeaa nopeasta lämpötilaerosta (olisko tätä varjeltu myös Focuksessa?), vaikka näin ei koskaan käynyt. Itse asiassa, keksikonsolista nousi lämpöä tuulilasille ilman puhallustakin, mutta lämpöä ei auton takaosiin tietenkään kovin paljoa siirtynyt.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Miten pääsee mittariston test valikkoon josta näkyy tarkka moottorin lämpö?
EDIT: Löytykin jo https://www.youtube.com/watch?v=NOZckis ... Ford-Focus
EDIT: Löytykin jo https://www.youtube.com/watch?v=NOZckis ... Ford-Focus
Re: Uusi Focus mk4 2018
Torquella onnistuu myös jäähdytysnesteen- ja öljynlämpötilan seuraaminen yhtäaikaa.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Moi,
Iloisen amatöörin ensimmäinen viesti tälle foorumille. Ostin heinäkuussa saksasta tuodun 1.0 bensa ecoboostin. Nyt ajettu noin 41000 km, josta minun omistuksessa noin 6000. Pikkuvikoja on ollut, mutta olen ollut ihan tyytyväinen autoon.
Tänään vein auton lohkolämmittimen asennukseen (tarjouspyyntö Auto-Jerryn kautta, valitsin tunnetun brändin huoltamon). Ihmettelin, kun eivät soittaneet eivätkä vastanneet puhelimeen, lopulta menin sinne noin 10 min ennen sulkemisaikaa. Kävi sitten ilmi, että huollon aikana akun varoitusvalo oli syttynyt, eikä akku enää suostunut lataaman. Eivät osanneet antaa mitään syytä, vakuuttivat vain, että ei ainakaan liittynyt lohkolämmittimeen. Ohjeistivat ajamaan suoraan läheisen Laakkosen pihaan, jotta he ottaisivat auton tarkempaan syyniin. Kun lähdin liikkeelle, punainen akkuvalo syttyi melkein heti, käskyllä "aja suoraan huoltoon" tai jotain sinnepäin. Osaisiko joku arvata mistä tällainen voisi johtua? Löysin keskustelusta aiempia akkujärjestelmän ongelmia, mutta en ihan tämäntapaisia...
Auto siis nyt Laakkosen pihassa odottamassa korjausta.
Iloisen amatöörin ensimmäinen viesti tälle foorumille. Ostin heinäkuussa saksasta tuodun 1.0 bensa ecoboostin. Nyt ajettu noin 41000 km, josta minun omistuksessa noin 6000. Pikkuvikoja on ollut, mutta olen ollut ihan tyytyväinen autoon.
Tänään vein auton lohkolämmittimen asennukseen (tarjouspyyntö Auto-Jerryn kautta, valitsin tunnetun brändin huoltamon). Ihmettelin, kun eivät soittaneet eivätkä vastanneet puhelimeen, lopulta menin sinne noin 10 min ennen sulkemisaikaa. Kävi sitten ilmi, että huollon aikana akun varoitusvalo oli syttynyt, eikä akku enää suostunut lataaman. Eivät osanneet antaa mitään syytä, vakuuttivat vain, että ei ainakaan liittynyt lohkolämmittimeen. Ohjeistivat ajamaan suoraan läheisen Laakkosen pihaan, jotta he ottaisivat auton tarkempaan syyniin. Kun lähdin liikkeelle, punainen akkuvalo syttyi melkein heti, käskyllä "aja suoraan huoltoon" tai jotain sinnepäin. Osaisiko joku arvata mistä tällainen voisi johtua? Löysin keskustelusta aiempia akkujärjestelmän ongelmia, mutta en ihan tämäntapaisia...
Auto siis nyt Laakkosen pihassa odottamassa korjausta.