Kuulin että Teslan akuston vaihto 85kWh malliin maksoi n. 40 000 dollaria eli tekis ~470 dollaria per kWh. En halua edes tietää mikä hinta olisi Suomessa. Se etu hybrisissä on että akusto on pieni verrattuna täyssähköautoon.
Mondeo Hybrid 2019
Re: Mondeo Hybrid 2019
Mondeo Vignale 4D -15 2.0 D 210
Ex
Mondeo T.B. 5D -15 2.0 D 150
Mondeo T.B. Wagon AWD -15 2.0 D 150
Mondeo T.B. 5D -15 1.6 D 115
Focus ST HB Mountune -14 2.0 B 275
Focus ST Wagon -12 2.0 B 250
Mondeo T.B. Wagon -11 2.0 D 140
Mondeo T.B. 4D -11 2.0 D 140
Ex
Mondeo T.B. 5D -15 2.0 D 150
Mondeo T.B. Wagon AWD -15 2.0 D 150
Mondeo T.B. 5D -15 1.6 D 115
Focus ST HB Mountune -14 2.0 B 275
Focus ST Wagon -12 2.0 B 250
Mondeo T.B. Wagon -11 2.0 D 140
Mondeo T.B. 4D -11 2.0 D 140
Re: Mondeo Hybrid 2019
En pitäis mitenkään mahdottomana. Noissa akuissa hinta voi hyvin laskea per kWh jonkun verran, kun mennään täyssähkäreiden isoihin akkuihin. Kallista lystiä joka tapauksessa.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Re: Mondeo Hybrid 2019
Ainakin aiemmin Toyotan akkuun pystyi vaihtamaan pelkästään vioittuneen moduulin. Ei tartte nyt koko akkua vaihtaa.
Re: Mondeo Hybrid 2019
Toyotaan kyllä,mutta esim Volvoon pitää vaihtaa koko höskä.Fordista en tiedä...

Re: Mondeo Hybrid 2019
Jos akkutakuun kestosta voisi päätellä, Fordin voi joutua vaihtamaan koko akun.
Vanhemmissa Toyotoissa nimh akku. Fordeissa ihan eri.
Vanhemmissa Toyotoissa nimh akku. Fordeissa ihan eri.
Re: Mondeo Hybrid 2019
Eikös Toyota/Lexus käytä vieläkin yleisesti NiMH akkuja, joissakin myös toki Litium-ion akkuja. Fordissahan on jälkimmäinen.
Odottavan aika on pitkä. Tällä viikolla voipi tulla uusi Mondeo alle, vähän jo tekis mieli puikkoihin.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Re: Mondeo Hybrid 2019
Kuinka pitkä aika tilauksesta toimitukseen?
Re: Mondeo Hybrid 2019
9.6 tilattu eli ihan nopealla aikataululla tulossa.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Re: Mondeo Hybrid 2019
Ilmeisesti kaikilla valmistajilla on vapaata kapasiteettia. Onneksi tilauksesi valmistui ennen tehtaan kesäloma. Oletettavasti elokuu on myös Espanjassa kesälomakuukausi.
Re: Mondeo Hybrid 2019
Tänään haettu Mondeo alle. Onhan se kaikinpuolin ihan eri planeetalta Focukseen verrattuna. Hiljainen, mukava, viimeistellympi ja huomattavasti "herraskaisempi" pehmeällä kyydillään.
Toyota/Lexuksen hybrideillä ajaneena ajokokemus täysin vastaava, eli erittäin miellyttävä voimalinja. Itse olen aina pitänyt näistä "planeettavaihteistoista", vaikka moni niitä pitää ärsyttävinä. On ollut kaksoiskytkintä, momenninmuunninta ja nyt tämä. Tämä on ehdottomasti huomaamattomin ajossa. Kone pitää minustsa varsin miellyttävää ääntä kiihdytyksissä, eikä eroa minusta juurikaan esim. Focukseen kun voimaa haetaan ulos. Suurin yllätys oli auton pirteys, kulkupuolI hyvin sama kuin Focuksella ja ohitukset sujuvat yhtä mallikkaasti. 250km tuli kasitietä ajettua.
Olkoonkin vanha malli, mutta on se silti omaan silmään ihan hiton nätti kaikenmaailman Korean ihmeiden rinnalla. Erittäin positiiviset fiilikset Focuksen jälkeen. Vaalea sisusta ihan nappivalinta omaan makuun. Perus miinuksetkin...SYNC vieläkin aika ankea + musavehkeet snadi pettymys.
Toyota/Lexuksen hybrideillä ajaneena ajokokemus täysin vastaava, eli erittäin miellyttävä voimalinja. Itse olen aina pitänyt näistä "planeettavaihteistoista", vaikka moni niitä pitää ärsyttävinä. On ollut kaksoiskytkintä, momenninmuunninta ja nyt tämä. Tämä on ehdottomasti huomaamattomin ajossa. Kone pitää minustsa varsin miellyttävää ääntä kiihdytyksissä, eikä eroa minusta juurikaan esim. Focukseen kun voimaa haetaan ulos. Suurin yllätys oli auton pirteys, kulkupuolI hyvin sama kuin Focuksella ja ohitukset sujuvat yhtä mallikkaasti. 250km tuli kasitietä ajettua.
Olkoonkin vanha malli, mutta on se silti omaan silmään ihan hiton nätti kaikenmaailman Korean ihmeiden rinnalla. Erittäin positiiviset fiilikset Focuksen jälkeen. Vaalea sisusta ihan nappivalinta omaan makuun. Perus miinuksetkin...SYNC vieläkin aika ankea + musavehkeet snadi pettymys.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Re: Mondeo Hybrid 2019
Onnea uudelle autolle!
Mondeossa todella on jotakin tyyliä mitä ei muista Fordeissa löydy. Oli sitten jonkun mielestä vanhahtava sisältä, mutta on kuitenkin käytännöllinen. Samaa mieltä tuosta voimansiirrosta.
Jos työtilanne muuttuu vuoden vaihteen jälkeen paremmaksi, voisi vähän suunnitella tarjouksen pyytämistä.
Mondeossa todella on jotakin tyyliä mitä ei muista Fordeissa löydy. Oli sitten jonkun mielestä vanhahtava sisältä, mutta on kuitenkin käytännöllinen. Samaa mieltä tuosta voimansiirrosta.
Jos työtilanne muuttuu vuoden vaihteen jälkeen paremmaksi, voisi vähän suunnitella tarjouksen pyytämistä.
Re: Mondeo Hybrid 2019
Luulisi jo pikkuhiljaa olevan muodostunut paljon faktaa näiden akkujen kestoista ja remonttien hinnoista. Onko joku nähnyt jossain?
Olen yleensä ostellut pari-kolme vuotta vanhoja max noin 50tkm ajettuja laitteita joilla on sitten menty vähintään 5 vuotta. Joku hevosmiesten tarina on esimerkiksi ollut, että hybridin akut kestää 8v ja uusiminen 15k€. Jos tämä on totta niin hirveesti en enää 8-vuotta vanhasta voortista maksaisi vaan sehän alkaisi olla paalikamaa. Säälihän se olisi tänäpäivänä tuupata 2012 Mondeo romikselle.
Mutta mitä lie todellisuus... katalysaattoreistakin sanottiin joskus että ne kestää 60-80tkm ja sitten 5000mk vaihto - totuus on kuitenkin ollut toisenlainen.
Mondeo 5D 2.0 TDCi BiTurbo -15, Mondeo STW 2.0 -06
Ex-Fordit: Mondeo 5D 2.0 TDCi -08, Mondeo STW 2.0 -03, Fiesta 1.4 -02,
Sierra 2.0 DOHC -93, Sierra 2.0 OHC -89, Sierra 1.3 OHC -83
Ex-Fordit: Mondeo 5D 2.0 TDCi -08, Mondeo STW 2.0 -03, Fiesta 1.4 -02,
Sierra 2.0 DOHC -93, Sierra 2.0 OHC -89, Sierra 1.3 OHC -83
Re: Mondeo Hybrid 2019
Eräs valmistaja antaa akuille tälläisen takuun. Mikä on Fordin tulkinta onko tietoa.
Toyotan hybridiakku on suunniteltu kestämään koko auton eliniän. Toyota myöntää Toyota-merkkihuollossa huolletuille hybridiautoille 10 vuoden / 350 000 km täystakuun akulle
Toyotan hybridiakku on suunniteltu kestämään koko auton eliniän. Toyota myöntää Toyota-merkkihuollossa huolletuille hybridiautoille 10 vuoden / 350 000 km täystakuun akulle
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Mondeo Hybrid 2019
Tuolta voi perehtyä ehtoihin - Mondeo Hybrid käsitelty erityistapauksena. 5v 100tkm on max, ei auta vaikka rahalla pidentäisi.
https://www.ford.fi/content/dam/guxeu/ ... pimus.pdf
Aika edullisesti näitä uuden karheita Mondeo hybrid malleja näyttää olevan nettiautossa tarjolla. Itse en koske käytettyyn hybridiin vaikka saisi kuinka halvalla. Remontit maksaa... Akkujen kestosta kuluttajatuotteissa on hyvää kokemusta - 2 vuotta/n. 300-400 latausta ja akku kierrätykseen. Toki nämä isommat akut ovat varmasti erilaisia. Aika näyttää - edelläkävijät testaa.
https://www.ford.fi/content/dam/guxeu/ ... pimus.pdf
Aika edullisesti näitä uuden karheita Mondeo hybrid malleja näyttää olevan nettiautossa tarjolla. Itse en koske käytettyyn hybridiin vaikka saisi kuinka halvalla. Remontit maksaa... Akkujen kestosta kuluttajatuotteissa on hyvää kokemusta - 2 vuotta/n. 300-400 latausta ja akku kierrätykseen. Toki nämä isommat akut ovat varmasti erilaisia. Aika näyttää - edelläkävijät testaa.
Kuga PHEV ja Fiesta Active
Re: Mondeo Hybrid 2019
Perus itselataava hybridi ei korjauskustannuksiltaan juuri normi polttiksesta eroa, koska akkupaketti on varsin pieni ja vielä ”halpa”. Turbon vaihto taitaa maksaa marmorilla melkein saman kuin perus n.1.5kWh akku töineen. Ladattavat ja täyssähkärit sitten erikseen, joissa akut oikeasti maksavat ja paljon.xflex kirjoitti: ↑23 Elo 2020 13:13 Tuolta voi perehtyä ehtoihin - Mondeo Hybrid käsitelty erityistapauksena. 5v 100tkm on max, ei auta vaikka rahalla pidentäisi.
https://www.ford.fi/content/dam/guxeu/ ... pimus.pdf
Aika edullisesti näitä uuden karheita Mondeo hybrid malleja näyttää olevan nettiautossa tarjolla. Itse en koske käytettyyn hybridiin vaikka saisi kuinka halvalla. Remontit maksaa... Akkujen kestosta kuluttajatuotteissa on hyvää kokemusta - 2 vuotta/n. 300-400 latausta ja akku kierrätykseen. Toki nämä isommat akut ovat varmasti erilaisia. Aika näyttää - edelläkävijät testaa.
Ja leviäähän niitä normi moottoreitakin, eikä nekään halvaksi tule, 10-20ke se on tiskillä uusi bensa/diesel konekin. Suuremman riskin minä siinä näen käytetyssä, kuin siinä että akkua "leviäisi". Kyllähän akut testataan määrävälein akun kunnon toteamiseksi. Perus polttiksesta et ikinä tiedä milloin sieltä päättää venttiili katketa tai kampi pyrkiä lohkosta ulos. Akku harvoin antautuu "kerrasta".
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Re: Mondeo Hybrid 2019
Toyota on tehnyt itselataavia hybridejä muistaakseni n. 22 vuotta, Ford on tehnyt 15 vuotta (ensimmäinen oli Escape vuonna 2005). Jos akkujen kestossa olisi vakavia ongelmia, olisivat ne kyllä tulleet jo esille. Akut ovat luokkaa 1.5 kWh, joten niiden hinta on huomattavasti pienempi kuin ladattavien hybridien 10-20 kWh tai varsinaisten sähköautojen 40-100 kWh
Voihan hybrideihin vikoja tulla siinä missä kaikkeen muuhunkin. Mutta jos haluaa kulkuneuvon johon ei 100% varmuudella mekaanista vikaa tule, niin sitten on hankittava hevonen.
Voihan hybrideihin vikoja tulla siinä missä kaikkeen muuhunkin. Mutta jos haluaa kulkuneuvon johon ei 100% varmuudella mekaanista vikaa tule, niin sitten on hankittava hevonen.
Re: Mondeo Hybrid 2019
Fordin tekniikka on käytännössä samaa kuin Toyotan. Molemmat toki "valmistavat" ne itse. Ford sai lisenssisopimuksien mukaan Toyolta oikeudet hybriditekniikan ihmeisiin ja Toyota sai samassa kaupassa oikeudet Fordin kehittämään "päästöteknologiaan".aku8 kirjoitti: ↑23 Elo 2020 18:21 Toyota on tehnyt itselataavia hybridejä muistaakseni n. 22 vuotta, Ford on tehnyt 15 vuotta (ensimmäinen oli Escape vuonna 2005). Jos akkujen kestossa olisi vakavia ongelmia, olisivat ne kyllä tulleet jo esille. Akut ovat luokkaa 1.5 kWh, joten niiden hinta on huomattavasti pienempi kuin ladattavien hybridien 10-20 kWh tai varsinaisten sähköautojen 40-100 kWh
Voihan hybrideihin vikoja tulla siinä missä kaikkeen muuhunkin. Mutta jos haluaa kulkuneuvon johon ei 100% varmuudella mekaanista vikaa tule, niin sitten on hankittava hevonen.
Ei ehkä mekaaninen vika, mutta yhtälailla se hevonen voi heittää henkensä koska vain.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Re: Mondeo Hybrid 2019
Voihan hevosellekin tulla ähky, tai joku muu sairaus.aku8 kirjoitti: ↑23 Elo 2020 18:21 Toyota on tehnyt itselataavia hybridejä muistaakseni n. 22 vuotta, Ford on tehnyt 15 vuotta (ensimmäinen oli Escape vuonna 2005). Jos akkujen kestossa olisi vakavia ongelmia, olisivat ne kyllä tulleet jo esille. Akut ovat luokkaa 1.5 kWh, joten niiden hinta on huomattavasti pienempi kuin ladattavien hybridien 10-20 kWh tai varsinaisten sähköautojen 40-100 kWh
Voihan hybrideihin vikoja tulla siinä missä kaikkeen muuhunkin. Mutta jos haluaa kulkuneuvon johon ei 100% varmuudella mekaanista vikaa tule, niin sitten on hankittava hevonen.
Re: Mondeo Hybrid 2019
Tullut nyt joku sata kilometriä ajettua tällä hybridillä ja itse en voi kuin kehua. Viimeinen sata kilsaa pyöritty taajamassa, kaupungissa ja vähän maantiellä. Auto näyttää kulutukseksi 4.8l/100km kun on tarkoituksella ajellut ”hybridiperustein”. 1700kg ja tuon kokoiselle autolle minusta aika mainio tulos.
Toinen on kulkupuoli mikä vielä ihmetyttää. Auto on minusta yllättävän pirteä niin kaupungissa kuin erityisesti ohituksissa. Laiskuutta pelkäsin eniten mutta aivan turhaan. Itsellä ollut noita mm. ~230hp/500nm disukoita mutt yhtään ei ole niitäkään tullut ikävä. Voimalinja suorastaan loistava toiminnaltaan.
Hintaansa nähden tällä hetkellä aivan loistava kapistus. Joskus minultakin sentään kehuja Fordin suuntaan.
Toinen on kulkupuoli mikä vielä ihmetyttää. Auto on minusta yllättävän pirteä niin kaupungissa kuin erityisesti ohituksissa. Laiskuutta pelkäsin eniten mutta aivan turhaan. Itsellä ollut noita mm. ~230hp/500nm disukoita mutt yhtään ei ole niitäkään tullut ikävä. Voimalinja suorastaan loistava toiminnaltaan.
Hintaansa nähden tällä hetkellä aivan loistava kapistus. Joskus minultakin sentään kehuja Fordin suuntaan.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Re: Mondeo Hybrid 2019
Enemmän minun lähipiirissä on kuollut hevosia erilaisiin tapaturmiin ja äkillisiin sairauksiin kuin tullut moottoreiden täystuhojaFo2020 kirjoitti: ↑23 Elo 2020 19:26Voihan hevosellekin tulla ähky, tai joku muu sairaus.aku8 kirjoitti: ↑23 Elo 2020 18:21 Toyota on tehnyt itselataavia hybridejä muistaakseni n. 22 vuotta, Ford on tehnyt 15 vuotta (ensimmäinen oli Escape vuonna 2005). Jos akkujen kestossa olisi vakavia ongelmia, olisivat ne kyllä tulleet jo esille. Akut ovat luokkaa 1.5 kWh, joten niiden hinta on huomattavasti pienempi kuin ladattavien hybridien 10-20 kWh tai varsinaisten sähköautojen 40-100 kWh
Voihan hybrideihin vikoja tulla siinä missä kaikkeen muuhunkin. Mutta jos haluaa kulkuneuvon johon ei 100% varmuudella mekaanista vikaa tule, niin sitten on hankittava hevonen.
Toi tojota sanonta jotta 'suunniteltu kestämään auton iän' on vähän samaa sarjaa kuin se että Juicen laulussa muinoin luvattiin, että maksakin kestäis koko elämän... Suomessa on autojen keski-ikä nyt 12 vuotta - pääseekö jonkun Teslan patterilla edes niin pitkälle? Saakohan noille pattereille jotain kuntoindikastiota huollon yhteydessä?
Mondeo 5D 2.0 TDCi BiTurbo -15, Mondeo STW 2.0 -06
Ex-Fordit: Mondeo 5D 2.0 TDCi -08, Mondeo STW 2.0 -03, Fiesta 1.4 -02,
Sierra 2.0 DOHC -93, Sierra 2.0 OHC -89, Sierra 1.3 OHC -83
Ex-Fordit: Mondeo 5D 2.0 TDCi -08, Mondeo STW 2.0 -03, Fiesta 1.4 -02,
Sierra 2.0 DOHC -93, Sierra 2.0 OHC -89, Sierra 1.3 OHC -83
Re: Mondeo Hybrid 2019
Linkkisi koskee 2017 tietoja. Tammikuussa päivitetty 2020 vuoden Protect takuuehdot sanovat, että mahdollisen laajennetun takuun piiriin kuuluu muut komponentit paitsi korkeajänniteakun kaapelit ja korkeajänniteakku. Ennenhän tuohon oli lueteltu erikseen ties mitä. Eli nyt mm. vaihteisto ja paljon muuta pitäisi kuulua myös "laajenettun" takuun piiriin.xflex kirjoitti: ↑23 Elo 2020 13:13 Tuolta voi perehtyä ehtoihin - Mondeo Hybrid käsitelty erityistapauksena. 5v 100tkm on max, ei auta vaikka rahalla pidentäisi.
https://www.ford.fi/content/dam/guxeu/ ... pimus.pdf
Aika edullisesti näitä uuden karheita Mondeo hybrid malleja näyttää olevan nettiautossa tarjolla. Itse en koske käytettyyn hybridiin vaikka saisi kuinka halvalla. Remontit maksaa... Akkujen kestosta kuluttajatuotteissa on hyvää kokemusta - 2 vuotta/n. 300-400 latausta ja akku kierrätykseen. Toki nämä isommat akut ovat varmasti erilaisia. Aika näyttää - edelläkävijät testaa.
Näin ainakin oman auton mukana tulleissa papereissa sanotaan.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Re: Mondeo Hybrid 2019
Douh, my bad...Ishvan kirjoitti: ↑25 Elo 2020 11:52
Linkkisi koskee 2017 tietoja. Tammikuussa päivitetty 2020 vuoden Protect takuuehdot sanovat, että mahdollisen laajennetun takuun piiriin kuuluu muut komponentit paitsi korkeajänniteakun kaapelit ja korkeajänniteakku. Ennenhän tuohon oli lueteltu erikseen ties mitä. Eli nyt mm. vaihteisto ja paljon muuta pitäisi kuulua myös "laajenettun" takuun piiriin.
Näin ainakin oman auton mukana tulleissa papereissa sanotaan.

Kiitokset virheen oikaisusta! Tuolta löytyy oikeat ehdot suoraan Fordin sivuilta. Fiksaan linkin myös tuonne ylös; edit(paitsi etten voikaan). Hyvä juttu kun ehdot ovat parantuneet ainakin Mondeon osalta.

https://www.ford.fi/hanki-ford/tuotteet ... n-autoihin
Kuga PHEV ja Fiesta Active
Re: Mondeo Hybrid 2019
Kysyin pari vuotta sitten Lexuksen maahantuojalta itselataavien akkujen kestosta. Vastaus oli, että ovat myyneet Suomessa itselataavia Toyota/Lexus -malleja 13 vuotta, eikä yhtään akkupakettia ollut tarvinnut vaihtaa. Uusi akusto maksaisi 3500 euroa.
Melko luotettavia tuntuisivat olevan, tietenkään ei voi tietää mitä vauhtia kapasiteetti akuissa vähenee.
En ostanut Lexusta, vaan Mondeo 1,5 Ecoboostin ja ollut erittäin tyytyväinen.
Melko luotettavia tuntuisivat olevan, tietenkään ei voi tietää mitä vauhtia kapasiteetti akuissa vähenee.
En ostanut Lexusta, vaan Mondeo 1,5 Ecoboostin ja ollut erittäin tyytyväinen.
Re: Mondeo Hybrid 2019
Ihan täysin en uskoisi edes Toyota/Lexus myyjien tai huollon esimiehen puheisiin. Kuten en muihinkaan automyyjien juttuihin. Toyota face ryhmässä oli joskus juttua siitä mitä tapahtuu kun akusto sippaa. Toyotaan pitää teettää kerran vuodessa hybrid testi (30€). Niin akkuturva pysyy voimassa. Fordista en tiedä, kun automyyjältä en saanut vastaukseksi muuta kuin kuminaa huollosta. Ei ihan vakuuttanut. Olisi pitänyt kysyä huoltotiskiltä. Sinänsä 8 v/ 160 tkm akkuturva olisi riittävä.
Katsoin Ford Protect hintaa Kuga PHEVlle. Huh huh, vähän on laskettu isompien akkujen lisää.
Toyotassa se akkuturvan hinta on laitettu auton myyntihinta. Ladattava RAV4 alkaen n 55 t€.
Katsoin Ford Protect hintaa Kuga PHEVlle. Huh huh, vähän on laskettu isompien akkujen lisää.
Toyotassa se akkuturvan hinta on laitettu auton myyntihinta. Ladattava RAV4 alkaen n 55 t€.
Re: Mondeo Hybrid 2019
En nyt sanoisi Tojon hinnan tulevan pelkästään siitä...74km sähköllä, neliveto, 306hevosta yms. Onhan se muutenkin eri peli, kuin tuo Kuga, joka yhtä aneeminen kuin Focus.Fo2020 kirjoitti: ↑25 Elo 2020 20:46 Ihan täysin en uskoisi edes Toyota/Lexus myyjien tai huollon esimiehen puheisiin. Kuten en muihinkaan automyyjien juttuihin. Toyota face ryhmässä oli joskus juttua siitä mitä tapahtuu kun akusto sippaa. Toyotaan pitää teettää kerran vuodessa hybrid testi (30€). Niin akkuturva pysyy voimassa. Fordista en tiedä, kun automyyjältä en saanut vastaukseksi muuta kuin kuminaa huollosta. Ei ihan vakuuttanut. Olisi pitänyt kysyä huoltotiskiltä. Sinänsä 8 v/ 160 tkm akkuturva olisi riittävä.
Katsoin Ford Protect hintaa Kuga PHEVlle. Huh huh, vähän on laskettu isompien akkujen lisää.
Toyotassa se akkuturvan hinta on laitettu auton myyntihinta. Ladattava RAV4 alkaen n 55 t€.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne