Sierra jyrisee ja takapää "kolisee"
Sierra jyrisee ja takapää "kolisee"
Elikkäs ensin tuosta jyrinästä, mistähän mahtanee kuulua? Ei ole ainakaan se kardaanin kumilimppu, mikä se muuten oikealta nimeltään on?
Veljeni tuossa vähän tiiraili ja puhui jostain laakerista joka siis ilmeisesti sen kumin jälkeen jossain on. Onkohan minkä hintanen osanen ja kuinka vaikea itse vaihtaa? Niin ja sitte se kolina, mistähän se mahtaa tulla.. Ei siis kolise koko ajan vaan yleensä jonkun töyssyn kohdalla kuuluu aika kovakin pamaus, ei ole ainakaan iskareissa eikä jousissa vikaa. Mistä se johtuu, tuntuu kuin perä tippuisi. 
"Pelastakaa Sierrat Ry" =D
*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
Tuon kumilimpun oikea nimi voisi olla joku värinänvaimennin ja siitä hieman taaksepäin on sitten keskilaakeri ja kannatinkumi, jotka aiheuttavat jyrinää ja muuta kopinaa ollessaan paskana.
Keskilaakeri ja kumi maksaa ~30€ yht. ja vaatii tietysti kardaanin irroituksen, jos sen meinaa sinne siis vaihtaa.
Keskilaakeri ja kumi maksaa ~30€ yht. ja vaatii tietysti kardaanin irroituksen, jos sen meinaa sinne siis vaihtaa.
-
turbiiniriesa
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
ei ihan niin asian tunteva vastaus ku jypeltä,mutta...
se kolina vois tulla pakoputkestakin>meneekö putki jostain niin läheltä runkoa tai jotain muuta osaa et ottas monttuun ajettaessa kiinni.varsinkin jos on kovin vanhat kannatinkumit,jonka varassa putki on.
missäs kunnossa ite perä on?sekin saattaa aiheuttaa jyrinää.samaten kannattaa tarkistaa takapyörän laakerien kunto,vetaritkin jos on väljät saattaa aiheuttaa jyrinää.
tuossa nyt jotain tarkastettavaa jaakko85:en kertoman lisäksi eli kannattaa noita kaikkia aluksi tutkia.vaikee hiukan noiden selostusten perusteella sanoa varmaksi mistä äänet tulevat.
se kolina vois tulla pakoputkestakin>meneekö putki jostain niin läheltä runkoa tai jotain muuta osaa et ottas monttuun ajettaessa kiinni.varsinkin jos on kovin vanhat kannatinkumit,jonka varassa putki on.
missäs kunnossa ite perä on?sekin saattaa aiheuttaa jyrinää.samaten kannattaa tarkistaa takapyörän laakerien kunto,vetaritkin jos on väljät saattaa aiheuttaa jyrinää.
tuossa nyt jotain tarkastettavaa jaakko85:en kertoman lisäksi eli kannattaa noita kaikkia aluksi tutkia.vaikee hiukan noiden selostusten perusteella sanoa varmaksi mistä äänet tulevat.
Mulla sierrassa (dohc -91) oli tuo jyrinä myös, vaihdoin ensin kardaanin laakerin ja kumin, vaimeni mutta ei loppunut, sitten sain käsiini 20tkm ajetun kardaanin joka piti edelleen jyrinää, mutta hauskaa tässä kardaanissa oli se että kaverin sierrassa se oli hiljainen kuin hiiri. Mutta ihme ja kumma kun tasapainotutin ja nivellytin alkuperäsen kardaanin rupes kulkemaan kuin sukkasillaan. Mut vielä ihmetyttää vaihdekepin ylös alas nytkytys tos alle 60km/h nopeudes 
mites moottorin tuennat?tumakirj kirjoitti:Mulla sierrassa (dohc -91) oli tuo jyrinä myös, vaihdoin ensin kardaanin laakerin ja kumin, vaimeni mutta ei loppunut, sitten sain käsiini 20tkm ajetun kardaanin joka piti edelleen jyrinää, mutta hauskaa tässä kardaanissa oli se että kaverin sierrassa se oli hiljainen kuin hiiri. Mutta ihme ja kumma kun tasapainotutin ja nivellytin alkuperäsen kardaanin rupes kulkemaan kuin sukkasillaan. Mut vielä ihmetyttää vaihdekepin ylös alas nytkytys tos alle 60km/h nopeudes
ja onko perässä väljää?
ei sieltä mitään junia t...
moottorin tuenta mielestäni ok..käynnistyksessä ei juur liikahdakkaan, ja kaasua sotkiessa pientä liikettä. Täytyyhän sen hiukan liikahtaa näillä hevosvoimilla (120):shock: Se on mielenkiintosta että keppi vetää semmosta tasasta ylös alas liikettä(alle 60km/h), kun polkasee kunnolla menemään niin pysyy aivan paikallaan.
sen kummilimpun kaikki varaosamyyjät tuntee kun kertoo tarvitsevansa rättinivelen.
noita rättiniveliä on sitten 2 mallia ja toisen hinta on ainakin 60e(muistaisin näin)
tosta vaihtes kepin heilumisesta vois todeta että on se laatikon takakannake sökö ja kun laatikon pää laskee alas niin rupee jyrisemään ja kun menee tarpeeksi alas niin tulee sellainen olo että kohta se laatikko lähtee kuuhun.
mutta itse lähtisin liikkeelle siitä vaihteiston taka kannakkeesta
onkos siellä takaa ne apurungon ja korin väliset isot kummi tyynyt ehjät voi kolista sieltä.
sitten sierrassa on sellainen ominaisuus että se "kerää" taakse jouseen?(luultavasti) sellaisen jännityksen joka laukee tietyssä kohdassa(yleensä kun kääntyy ja vielä niin että etupää menee alaspäin) ja kuulostaa siltä kuin jousi irtoaisi
noita rättiniveliä on sitten 2 mallia ja toisen hinta on ainakin 60e(muistaisin näin)
tosta vaihtes kepin heilumisesta vois todeta että on se laatikon takakannake sökö ja kun laatikon pää laskee alas niin rupee jyrisemään ja kun menee tarpeeksi alas niin tulee sellainen olo että kohta se laatikko lähtee kuuhun.
mutta itse lähtisin liikkeelle siitä vaihteiston taka kannakkeesta
onkos siellä takaa ne apurungon ja korin väliset isot kummi tyynyt ehjät voi kolista sieltä.
sitten sierrassa on sellainen ominaisuus että se "kerää" taakse jouseen?(luultavasti) sellaisen jännityksen joka laukee tietyssä kohdassa(yleensä kun kääntyy ja vielä niin että etupää menee alaspäin) ja kuulostaa siltä kuin jousi irtoaisi
Huh huh kun paljo tullut vastauksia, mistähän sitä alottelis..
Ei kyllä mitään hajua missä kunnossa perä on, eipä ole koskaan tullut katsottua kyseistä kapistusta. Siitä tulikii mieleen et onkos 1.6 ja 2.0 perät erilaiset ja mitäs kardaani?
Renkaat kyllä pitäisi olla kiinni. Ja tulipa itsekin koettua tuo takapyörien ruostuminen tossa seisonnan aikana.
Mut en kyllä tosiaankaan tiedä mistä se kolaus peräpäässä kuuluu kun niin kaamea pamaus aina on. Pakoputkesta tuskin niin kova ääni kuuluu jos runkoon osuu, no mutta jos siitä tulisi niin nyt senkin äänen pitäis olla poissa kun just tänään putosi koko putken takapää. Ihmetyttää ettei katsastusmies sanonut mitään niin ruosteisesta putkesta.
Niin ja katsastuksesta mieleen tuli et ei kyllä katsastusmies mitään huomautettavaa sieltä suunnalta siis auton alapuolelta löytänyt, takaa ainakaan. Ei luulis olevan kovin vakava juttu mut eikai nekään kaikkea huomaa? 
Renkaat kyllä pitäisi olla kiinni. Ja tulipa itsekin koettua tuo takapyörien ruostuminen tossa seisonnan aikana.
Mut en kyllä tosiaankaan tiedä mistä se kolaus peräpäässä kuuluu kun niin kaamea pamaus aina on. Pakoputkesta tuskin niin kova ääni kuuluu jos runkoon osuu, no mutta jos siitä tulisi niin nyt senkin äänen pitäis olla poissa kun just tänään putosi koko putken takapää. Ihmetyttää ettei katsastusmies sanonut mitään niin ruosteisesta putkesta.
"Pelastakaa Sierrat Ry" =D
*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
Kyllähän tos katseltiin niitä kaikkia mahdollisia mut kun tietäis miltä ne sit näyttää kun ihan lopussa on. 8) Jotkut kumit ainakin näyttivät vähän haperoilta, ei pelkästään kardaanissa olevat. Kai niillekin käy samaten kun jarruletkuille jotka kumia on että seisoessa rupee murenemaan. Täytyis kai vaihdella niitä pusliakin, tietäis vaan paljo sellaset maksaa. Motonetistä en kyseisiä palikoita löytänyt et olis vähän hintasuuntaa saanut tietää.
"Pelastakaa Sierrat Ry" =D
*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...