Ford Focus mk3 2011
Re: Ford Focus mk3 2011
onkos väki käynyt tekemässä kytkinkampanjan ecoboosteihin?
Focus CC 2.0 titanium 2007
Focus STW ST-line 1.0 MY20
ex-Focus ST-line 1.0 MY17
Focus STW ST-line 1.0 MY20
ex-Focus ST-line 1.0 MY17
Re: Ford Focus mk3 2011
Onko Mk3:ssa joku bensakoneista yleisesti parempi/luotettavampi kuin muut? Mitenkä nuo litraset turbot on kestäneet kilometrejä?
Saattaapi olla, että farmarina bensakoneella tässä ois seuraava auto..
Saattaapi olla, että farmarina bensakoneella tässä ois seuraava auto..
Re: Ford Focus mk3 2011
Omani vm.-12 focus vaihtui tänään uuteen focukseen. Litraisesta koneesta ei jäänyt pahaa sanottavaa tuon edellisen osalta. Hyvin kulki ja oli voimissaan. Saas nähdä miten tää uusi pelaa.
Kilometrejä kertyi 124tkm mittariin. Ja onhan noita paljon enemmänkin ajettuja liikenteessä ja myytävänä.
Omasta mielestäni hyvä valinta käyttöautoksi.
Kilometrejä kertyi 124tkm mittariin. Ja onhan noita paljon enemmänkin ajettuja liikenteessä ja myytävänä.
Omasta mielestäni hyvä valinta käyttöautoksi.
Focus 1.5 Ecoboost A8 182hv Active Wagon -19
Ex Focus 1.0 Ecoboost M6 125hv Titanium Wagon -19
Ex Focus 1.0 Ecoboost M6 125hv Titanium Wagon -12
Ex Mondeo 2.0 145hv Trend Hatchpack -07
Ex Focus 1.0 Ecoboost M6 125hv Titanium Wagon -19
Ex Focus 1.0 Ecoboost M6 125hv Titanium Wagon -12
Ex Mondeo 2.0 145hv Trend Hatchpack -07
Re: Ford Focus mk3 2011
Liittyyköhän noihin 182hv moottoreihin mitään hyvä tietää-juttuja?
Onko 1.6 EkoPuusti moteissa ollut jotain takaisin kutsuja, tyyppivikoja tms?
Ja vaikuttaako ensirekisteröinnin ajankohta mitenkään? (Pl. Facelift)
Onko 1.6 EkoPuusti moteissa ollut jotain takaisin kutsuja, tyyppivikoja tms?
Ja vaikuttaako ensirekisteröinnin ajankohta mitenkään? (Pl. Facelift)
Re: Ford Focus mk3 2011
Käsittääkseni hyvin harmiton moottori. Ainakaan minun korviini ei ole kantautunut mitään tyyppivikajuttua. Eikös faceliftiin tullut jo se 1.5 ecoboost?
Ajossa Focus Active 2019 & Fiesta Titanium 2020
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
Re: Ford Focus mk3 2011
Faceliftissä on 1.5 ecoboost. Eri kone kyseessä.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Re: Ford Focus mk3 2011
Ainakin Brexiteissä 1.6 EcoBoost on saanu huomiota.
Kytkin, öljyvuoto/moottoripalo/kansivaurio... Eipä näistä tiedä.
Koodeilla ei löytynyt mitään takaisinkutsuja, joten mene ja tiedä näistäkin sitten.
Re: Ford Focus mk3 2011
Mulla oli vm.14 mondeo 1.6 ecoboost 84tkm ajoin ilman ongelmia. Vaimolla 1.6 ecoboost focus vm.2011 110tkm ajettu ei isompia ongelmia bypass kalvo meni puhki ja volvon kautta sai korjaussarjan, muuten ei ongelmia. Molempiin tehtiin kytkimen tarkastus ja päivitys kamppanja ja jäähdytysnesteen tasoanturi kamppanja.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Ford Focus mk3 2011
Eli kerää koko sarja toteutui. Eikä siinä sinällään ole ongelmsa, kun kaikki ennalta laitettu.focst kirjoitti: ↑05 Tammi 2020 14:53 Mulla oli vm.14 mondeo 1.6 ecoboost 84tkm ajoin ilman ongelmia. Vaimolla 1.6 ecoboost focus vm.2011 110tkm ajettu ei isompia ongelmia bypass kalvo meni puhki ja volvon kautta sai korjaussarjan, muuten ei ongelmia. Molempiin tehtiin kytkimen tarkastus ja päivitys kamppanja ja jäähdytysnesteen tasoanturi kamppanja.
Re: Ford Focus mk3 2011
Onko tietoa mikä vikana kun auton virtojen ollessa pois päältä niin radio/cd soitin ei pysy päällä kuin 5 minuuttia, vaikka pitäisi pysyä tunnin?
Re: Ford Focus mk3 2011
Onkohan akku missä kunnossa?
https://www.focusfanatics.com/threads/1 ... on.677601/
Tuossa ei pysy kuin kolme minuuttia päällä.
Re: Ford Focus mk3 2011
Itsekin mietin akkua mutta se on tänään vaihdettu eikä vaikuttanut asiaan.Toxox kirjoitti: ↑29 Heinä 2020 19:21Onkohan akku missä kunnossa?
https://www.focusfanatics.com/threads/1 ... on.677601/
Tuossa ei pysy kuin kolme minuuttia päällä.
Tuossa linkissä joku meinasi että auto pitäisi vielä ohjelmoida uutta akkua vastaavaksi.
Kysäisenpä samalla perjantaina kun vien auton muutenkin vuosihuoltoon.
Re: Ford Focus mk3 2011
Akun valvonta pitää myös nollata että tietää akun olevan uusi.Ford-72 kirjoitti: ↑29 Heinä 2020 20:38Itsekin mietin akkua mutta se on tänään vaihdettu eikä vaikuttanut asiaan.Toxox kirjoitti: ↑29 Heinä 2020 19:21
Onkohan akku missä kunnossa?
https://www.focusfanatics.com/threads/1 ... on.677601/
Tuossa ei pysy kuin kolme minuuttia päällä.
Tuossa linkissä joku meinasi että auto pitäisi vielä ohjelmoida uutta akkua vastaavaksi.
Kysäisenpä samalla perjantaina kun vien auton muutenkin vuosihuoltoon.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Ford Focus mk3 2011
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 18 Marras 2018 15:41
Re: Ford Focus mk3 2011
Onko näissä ecoboosteissa ongelmana sylinterilohkon rakenne? Sylinteriputket yläosastaan tukemattomia ja aikaisemmissa versioissa lovi putkien välissä. Lujuusopin ja murtumismekaniikan kannalta rakenne joka ei tule kestämään, pahimmillaan tulee säröjä vuodon lisäksi. Mitä kaikkia moottoreita koskee =? Käsittääkseni jopa focus rs saattaa kuulua joukkoon.
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 18 Marras 2018 15:41
Re: Ford Focus mk3 2011
Meillä oli kansl haljennut aivan turbon lähdön juuresta noin sentin päästä. Yläpuolella ja vesi valuu siitä sylintereihin missä sattuu olemaan pakiventtili auki
Re: Ford Focus mk3 2011
Tietääkseni 1.5 ja 1.6 ecoboost koneita koskee tämä sylinteriputkien murtuminen. 1.5 lohkot muutettu Uudemmissa ja vaihto-osa lohkot uuden mallisia. 1.6 vaihto lohkot vieläkin läpi asti olevalla uralla. Eli 1.6 koneita ei ole vahvistettu/parannettu.hke kirjoitti: ↑21 Marras 2021 07:01 Onko näissä ecoboosteissa ongelmana sylinterilohkon rakenne? Sylinteriputket yläosastaan tukemattomia ja aikaisemmissa versioissa lovi putkien välissä. Lujuusopin ja murtumismekaniikan kannalta rakenne joka ei tule kestämään, pahimmillaan tulee säröjä vuodon lisäksi. Mitä kaikkia moottoreita koskee =? Käsittääkseni jopa focus rs saattaa kuulua joukkoon.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Ford Focus mk3 2011
Millaisia ylläpitokuluja olette laskeneet omille Focuksillenne? Vai oletteko laskeneet? Rupesin itse miettimään autoilun hintaa, kun vajaa vuosi sitten omaan -14 malliseen 127tkm ajettuun 1.0 ecoboostiin tuli moottorivaurio ja korjaus maksoi n. 4000€. Auton vaihtoarvo liikkeessä olisi ollut tuolloin n. 8500€, suoralla kaupalla n. 10000€.
Ostin auton käytettynä helmikuussa 2017 ja 57tkm ajettuna. Nyt mittarissa on 143tkm, joten omaa ajoa on tullut n. 86tkm. Tänä aikana olen ostanut kahdet renkaat, asennuttanut lasien tummennukset, katsastanut auton kahteen kertaan (toinen oli samalla kertaa muutoskatastus alustasarjalle), käyttänyt auton vuosittain merkkihuollossa ja korjauttanut siinä ohessa muutaman huollossa havaitun vian. Kalleimpana niistä oli viime joulukuussa jarrujen ja takatukivarsien vaihto, jonka takia koko huollon hinta oli n. 1400€. Ja sitten melkein heti perään se moottoriremontti, jossa uusittiin samalla kytkin.
Alustasarjan laiton lasken siksi käyttökuluiksi, koska alkuperäinen etujousi oli mennyt poikki, ja se olisi pitänyt joka tapauksessa uusia ainakin parina. Tummennuksiin mennyt 200€ on kokonaisuudessaan enää pieni erä. Moottoriremontti, alusta ja tummennukset tehtiin ei-merkkihuollossa.
Näillä huoltomenoilla, vuotuisella ajoneuvoverolla ja vakuutusmaksuilla keskimääräiseksi kuukausikuluksi tulee n. 208€. Ilman moottoriremonttia kulu olisi n. 138€. Ja tähän ei siis vielä ole laskettu mukaan bensoja.
Kuulostaa äkkiseltään aika kalliilta?
Ostin auton käytettynä helmikuussa 2017 ja 57tkm ajettuna. Nyt mittarissa on 143tkm, joten omaa ajoa on tullut n. 86tkm. Tänä aikana olen ostanut kahdet renkaat, asennuttanut lasien tummennukset, katsastanut auton kahteen kertaan (toinen oli samalla kertaa muutoskatastus alustasarjalle), käyttänyt auton vuosittain merkkihuollossa ja korjauttanut siinä ohessa muutaman huollossa havaitun vian. Kalleimpana niistä oli viime joulukuussa jarrujen ja takatukivarsien vaihto, jonka takia koko huollon hinta oli n. 1400€. Ja sitten melkein heti perään se moottoriremontti, jossa uusittiin samalla kytkin.
Alustasarjan laiton lasken siksi käyttökuluiksi, koska alkuperäinen etujousi oli mennyt poikki, ja se olisi pitänyt joka tapauksessa uusia ainakin parina. Tummennuksiin mennyt 200€ on kokonaisuudessaan enää pieni erä. Moottoriremontti, alusta ja tummennukset tehtiin ei-merkkihuollossa.
Näillä huoltomenoilla, vuotuisella ajoneuvoverolla ja vakuutusmaksuilla keskimääräiseksi kuukausikuluksi tulee n. 208€. Ilman moottoriremonttia kulu olisi n. 138€. Ja tähän ei siis vielä ole laskettu mukaan bensoja.
Kuulostaa äkkiseltään aika kalliilta?
Ford Focus 1.0 Ecoboost Titanium Wagon 2014
Re: Ford Focus mk3 2011
Olen laskenut jo pitkään. Minulle halvin on ostaa uusi n.5v välein eli kun takuu loppuu. Ei remonttikuluja eikä juuri rengaskulujakaan. Lainanlyhennyksen kk erä vain joka vastaa arvon alenemaa. Tosta sun laskelmasta puuttuu vielä arvon alenema eli samalla rahalla oisit voinut ajaa uudella. Tuntuu että kallein on ostaa pari vuotta vanha johon joutuu heti ostamaan renkaita ja jotain muutakin ja takuu loppuu nopeasti jonka jälkeen kaikki menee omasta pussista. Monesti nuo pari vuotta vanhat on uudenhintaisia ja rahoituskulut karmeat vrt uuteen johon yleensä saa nolla korolla.
Kävin syksyllä koeajamassa 2018 Focusta jossa hintaa 29k€ ja rahoituskuluineen hinnaksi tuli n. 33k€. Uuden sai 34k€ (jos se koskaan tulee).
Kävin syksyllä koeajamassa 2018 Focusta jossa hintaa 29k€ ja rahoituskuluineen hinnaksi tuli n. 33k€. Uuden sai 34k€ (jos se koskaan tulee).
Re: Ford Focus mk3 2011
En tosiaan osannut laskea järkevästi arvon alenemaa ja tuossa laskelmassani ei ole huomioitu sitäkään, että maksoin pari ensimmäistä vuotta n. 270€/kk autolainaa, kunnes kuittasin sen kerralla pois.
Miten sen arvon aleneman voisi laskea helpoiten käytetylle, kun kaikissa valmiissa laskureissa se tunnutaan laskevan aina uuden hinnasta ja laina- tai leasing-maksu huomioon ottaen?
Miten sen arvon aleneman voisi laskea helpoiten käytetylle, kun kaikissa valmiissa laskureissa se tunnutaan laskevan aina uuden hinnasta ja laina- tai leasing-maksu huomioon ottaen?
Viimeksi muokannut hatapalo, 19 Joulu 2021 22:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ford Focus 1.0 Ecoboost Titanium Wagon 2014
Re: Ford Focus mk3 2011
Paljon maksoit siitä ja paljonko siitä nyt realistisesti saisi? Tai kun vaihdat seuraavaan niin paljonko hyvittävät.
Re: Ford Focus mk3 2011
Maksoin puhdasta rahaa 15000. Vanha auto meni silloin vaihdossa ja nimellisesti hyvuittivöt siitä 2000 (todellinen arvo tonnin luokkaa). Nyt näyttäisi olevan Nettiautossa vastaavien pyynnit 8000-9000.
Ford Focus 1.0 Ecoboost Titanium Wagon 2014
Re: Ford Focus mk3 2011
N. 145e kk arvon alenemaa?
Re: Ford Focus mk3 2011
Ok, kiitos. Sehän on siis noin 10% hankintahinnasta, kuten yleisesti on todettu. Eli tuon verranko pitäisi vielä lisätä kuukausittain menoihin? Pitää vielä kokeilla, miten saisin tuon Exceliin siten, että kun lisään yhteen soluun vuosittaiset menot ja toiseen monesko vuosi on, niin Excel laskisi vuosi- ja kuukausikulujen päälle vielä arvon aleneman.
Nyt olen tehnyt silleen, että syötän joka vuodelle huoltokulut ja muut menot, ja jaan sen summan kuukautta kohden. Lisäksi olen lisännyt nuo vuosittaiset kulut ostohintaan jakanut sen vuosien määrällä, niin näen, paljonko auto on tullut maksamaan minulle per vuosi.
Nyt olen tehnyt silleen, että syötän joka vuodelle huoltokulut ja muut menot, ja jaan sen summan kuukautta kohden. Lisäksi olen lisännyt nuo vuosittaiset kulut ostohintaan jakanut sen vuosien määrällä, niin näen, paljonko auto on tullut maksamaan minulle per vuosi.
Ford Focus 1.0 Ecoboost Titanium Wagon 2014