Mondeo Hybrid 2019
Re: Mondeo Hybrid 2019
Farkussa ainakin akusto tekee kontin käytännössä käyttökelvottomaksi, siitä tulee tosi matala. Verhon jos ottaa pois niin ok mutta verhon/näkösuojan kanssa sinne ei saa edes kauppakasseja.
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Re: Mondeo Hybrid 2019
Sedanissa taas tulee tuo akuston iso kyhmy luukkuun. Itselle ei mitään väliä ollut koskaan takaluukuilla. Aina mahtunut kaikki tarvittava mukaan ( emäntä, mukula ja tavarat ) vaikka millä olisi ajellut.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Re: Mondeo Hybrid 2019
Täytyy sanoa että jos Focus, Mondeo ja S-MAX/C-MAX yritetään fuusioida crossoveriksi niin menee överiksi. Tuo Focuksen keulan istuttaminen Mondeoon on huono veto mielestäni. Ottaisivat mallia jostain isomman auton keulasta esim. uuden (2019) Edgen keulasta. Muutenkin nämä muovilokasuoja ja korotetut kopit ei jaksa säväyttää, kyllä mökille menee ihan tasainen hiekkatie eikä marjassa ole ollut tapana autolla käydä (siis metsässä autolla ajaen, ikkunasta marjoja haroen)... Muutenkin nykyään Fordissa liikaa muovisuutta niin en sitä enää auton ulkopuolelle kaipaa...Freeze kirjoitti: ↑12 Heinä 2020 15:05Meilkoinen sekasikiö, ei varmasti ole onneksi lopullinen versio. Siihen viitataan jo artikkelissakin:69dude kirjoitti: ↑12 Heinä 2020 14:14 Aika erikoisen näköinen![]()
https://www.autocar.co.uk/car-news/new- ... nt-reveals
The test mule features a number of obvious characteristics that point to a radical repositioning for the Mondeo. The suspension, for example, has been raised considerably for a more SUV-like stance, while the protruding wheels hint at a widened track for enhanced interior space. We can also see that the donor car has been extended behind the B-pillar to fit the new model's platform.
Mondeo Vignale 4D -15 2.0 D 210
Ex
Mondeo T.B. 5D -15 2.0 D 150
Mondeo T.B. Wagon AWD -15 2.0 D 150
Mondeo T.B. 5D -15 1.6 D 115
Focus ST HB Mountune -14 2.0 B 275
Focus ST Wagon -12 2.0 B 250
Mondeo T.B. Wagon -11 2.0 D 140
Mondeo T.B. 4D -11 2.0 D 140
Ex
Mondeo T.B. 5D -15 2.0 D 150
Mondeo T.B. Wagon AWD -15 2.0 D 150
Mondeo T.B. 5D -15 1.6 D 115
Focus ST HB Mountune -14 2.0 B 275
Focus ST Wagon -12 2.0 B 250
Mondeo T.B. Wagon -11 2.0 D 140
Mondeo T.B. 4D -11 2.0 D 140
Re: Mondeo Hybrid 2019
Ei tuohon perus Mondeo Sedanin takaloosteriin mahdu juuri mitään muutenkaan, saati että siitä vietäisiin yli 100 litraa akkujen säilytykseen. Kyllä ne akut saisi laitettua jonnekin muualle. Jos vain Fordin suunnitteluosasto jaksaisi pysyä hereillä ja piirtää/suunnitella vähän enemmän.
Mondeo Vignale 4D -15 2.0 D 210
Ex
Mondeo T.B. 5D -15 2.0 D 150
Mondeo T.B. Wagon AWD -15 2.0 D 150
Mondeo T.B. 5D -15 1.6 D 115
Focus ST HB Mountune -14 2.0 B 275
Focus ST Wagon -12 2.0 B 250
Mondeo T.B. Wagon -11 2.0 D 140
Mondeo T.B. 4D -11 2.0 D 140
Ex
Mondeo T.B. 5D -15 2.0 D 150
Mondeo T.B. Wagon AWD -15 2.0 D 150
Mondeo T.B. 5D -15 1.6 D 115
Focus ST HB Mountune -14 2.0 B 275
Focus ST Wagon -12 2.0 B 250
Mondeo T.B. Wagon -11 2.0 D 140
Mondeo T.B. 4D -11 2.0 D 140
Re: Mondeo Hybrid 2019
Jos sinne kaks lauppakassia mahtuu ni riittää hyvin.Whitewill kirjoitti: ↑28 Heinä 2020 20:22Ei tuohon perus Mondeo Sedanin takaloosteriin mahdu juuri mitään muutenkaan, saati että siitä vietäisiin yli 100 litraa akkujen säilytykseen. Kyllä ne akut saisi laitettua jonnekin muualle. Jos vain Fordin suunnitteluosasto jaksaisi pysyä hereillä ja piirtää/suunnitella vähän enemmän.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Re: Mondeo Hybrid 2019
Edellistä viestiä korjaten...lauppa = kauppa 

Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Re: Mondeo Hybrid 2019
Se on vaan 'jännä" sinänsä että farkku Mondeo on ulkoa oikeastaan jopa valtava auto. Sitten hybridissä takaloosteri on kissankopin kokoinen.
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Re: Mondeo Hybrid 2019
Eikai siinä sen enempää ihmeteltävää ole. Autot joissa ei ole suunnitteluvaiheessa "perusrakenteessa" otettu huomioon sähköjärjestelmän vaativaa tilaa akkuineen, on nähty tämänkaltaisia virityksiä, kun päätetäänkin lähteä hybridileikkiin mukaan. Dieseliä sitten alle, jos luukku ei riitä.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Mondeo Hybrid 2019
Miten te, jotka olette enemmän tuollaisella ajelleet, niin miltä se tuntuu voiman puolesta?
Itse en ole edes kokeillut mutta eräs maalla asuva isäntämies, joka oli hybrid Mondeon ostanut, sanoi auton olevan ihan kiva mutta laiska.
Hän asuinpaikastaan johtuen ajaa pääasiassa maantiellä jolloin hybriditekniikka ei taida päästä oikeuksiinsa.
Tuo ilmoitettu max vääntömomentti 300nm ei lukemana ole mitenkään järisyttävä painavalle autolle.
Mutta voiko hybridin vääntömomenttia verrata suoraan polttomottorin lukemiin?
Itse en ole edes kokeillut mutta eräs maalla asuva isäntämies, joka oli hybrid Mondeon ostanut, sanoi auton olevan ihan kiva mutta laiska.
Hän asuinpaikastaan johtuen ajaa pääasiassa maantiellä jolloin hybriditekniikka ei taida päästä oikeuksiinsa.
Tuo ilmoitettu max vääntömomentti 300nm ei lukemana ole mitenkään järisyttävä painavalle autolle.
Mutta voiko hybridin vääntömomenttia verrata suoraan polttomottorin lukemiin?
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Mondeo Hybrid 2019
Voi verrata. Sedan on kiihtynyt testien mukaan vaiheluvälillä 8.8-9.2 sekunnissa 0-100km/h. Ei se raketti ole mutta luulisi riitävän. Moni tuntee auton laiskemmaksi, koska veto on tasaista koko matkan ilman vaiheenvaihtoja. Moni mieltää uudet Toyotan hybriditkin laiskoiksi vaikka kellolla eivät sitä ole.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑29 Heinä 2020 09:19 Miten te, jotka olette enemmän tuollaisella ajelleet, niin miltä se tuntuu voiman puolesta?
Itse en ole edes kokeillut mutta eräs maalla asuva isäntämies, joka oli hybrid Mondeon ostanut, sanoi auton olevan ihan kiva mutta laiska.
Hän asuinpaikastaan johtuen ajaa pääasiassa maantiellä jolloin hybriditekniikka ei taida päästä oikeuksiinsa.
Tuo ilmoitettu max vääntömomentti 300nm ei lukemana ole mitenkään järisyttävä painavalle autolle.
Mutta voiko hybridin vääntömomenttia verrata suoraan polttomottorin lukemiin?
https://www.youtube.com/watch?v=9A3IwHKIDIU
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Mondeo Hybrid 2019
En tarkoittanutakaan viivalta lähtöä vaan nimenomaan tuntumaa pitkillä taipaleilla.
Lähinnä siis sitä, että riittääkö akussa potku myös silloin kun on puskettu 110km/h vastatuuleen 500km ja ohiteltu rekkoja ylämäissä.
Lähinnä siis sitä, että riittääkö akussa potku myös silloin kun on puskettu 110km/h vastatuuleen 500km ja ohiteltu rekkoja ylämäissä.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Mondeo Hybrid 2019
Akussahan on aina virtaa, eli se ei "tyhjene" koskaan kokonaan eli ajetulla matkalla ei ole mitään väliä lataukseen. Aina on tietty minimivaraus jäljellä. Polttomoottorilla sinne ladataan tarvittaessa lisää, että saadaan pidettyä "potentiaali" käytössä.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑29 Heinä 2020 10:16 En tarkoittanutakaan viivalta lähtöä vaan nimenomaan tuntumaa pitkillä taipaleilla.
Lähinnä siis sitä, että riittääkö akussa potku myös silloin kun on puskettu 110km/h vastatuuleen 500km ja ohiteltu rekkoja ylämäissä.
Viimeksi muokannut Ishvan, 29 Heinä 2020 10:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Mondeo Hybrid 2019
Onko se minimi käytettävissä jos se on aina jäljellä?Ishvan kirjoitti: ↑29 Heinä 2020 10:20Akussahan on aina virtaa, eli se ei "tyhjene" koskaan kokonaan eli ajetulla matkalla ei ole mitään väliä lataukseen. Aina on tietty minimivaraus jäljellä.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑29 Heinä 2020 10:16 En tarkoittanutakaan viivalta lähtöä vaan nimenomaan tuntumaa pitkillä taipaleilla.
Lähinnä siis sitä, että riittääkö akussa potku myös silloin kun on puskettu 110km/h vastatuuleen 500km ja ohiteltu rekkoja ylämäissä.
Kuulostaa ikiliikkujalta....
Viimeksi muokannut PiuhaPoikki, 29 Heinä 2020 10:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Mondeo Hybrid 2019
Lisäsin tuohon edelliseen, että polttomoottorilla pidetään minimilataus aina saatavilla, eli tarvittaessa sinne hierotaan siis lisää sähkö polttiksella eli aina on nimellisteho käytännössä saatavilla.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Mondeo Hybrid 2019
Tästä nimenomaan toivisin kuulevani käytännön kokomuksia.
Eli onko edelläkuvatuissa olosuhteissa oikeasti se minimi aina käytettvävissä vai tuleeko eteen tilanteita jossa minimi on käytetty edelliseen ohitukseen ja edelleen ylämäkeen jatkettaessa seuraavaan ohitukseen ei olekaan tehoreserviä.
Joskushan sen rajan on tultava vastaan mutta oleellista on se, että tuleeko se käytännön olosuhteissa.
Edes Norjan vuoristossa, jossa ylämäki saattaa olla 30km pitä?
Eli onko edelläkuvatuissa olosuhteissa oikeasti se minimi aina käytettvävissä vai tuleeko eteen tilanteita jossa minimi on käytetty edelliseen ohitukseen ja edelleen ylämäkeen jatkettaessa seuraavaan ohitukseen ei olekaan tehoreserviä.
Joskushan sen rajan on tultava vastaan mutta oleellista on se, että tuleeko se käytännön olosuhteissa.
Edes Norjan vuoristossa, jossa ylämäki saattaa olla 30km pitä?
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Mondeo Hybrid 2019
Ei lopu normaali ajossa koskaan, vieläkään. Osa polttiksen energiasta lataa tällöin tarvittaessa akkua, jolla pidetään koko ajan tarvittava lataus sähkömoottorin toimintaa varten. Eli polttomoottori/generaattori huolehtii koko ajan myös akun riittävästä latauksesta, eli käytännössä varaus aina noin 20-80'%. Eli virta ei lopu koskaan normaali-ajossa. Kaasupohjassa kiihdytettäessä varaus laskee minimissään 20%, samanaikaisen latauksen takia. Tottakai tämä vaikuttaa taas taloudellisuuteen osittain negatiivisesti. Huippunopeudella ajettaessa akku tyhjenee tietyn ajan kuluessa ja huipputeho voi laskea, mutta teho riittää nopeuden ylläpitämiseksi, joka usein hybrideissä rajoitettu muutenkin "alhaiseksi" sähkömoottorin ominaisuuksien takia.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑29 Heinä 2020 10:32 Tästä nimenomaan toivisin kuulevani käytännön kokomuksia.
Eli onko edelläkuvatuissa olosuhteissa oikeasti se minimi aina käytettvävissä vai tuleeko eteen tilanteita jossa minimi on käytetty edelliseen ohitukseen ja edelleen ylämäkeen jatkettaessa seuraavaan ohitukseen ei olekaan tehoreserviä.
Joskushan sen rajan on tultava vastaan mutta oleellista on se, että tuleeko se käytännön olosuhteissa.
Edes Norjan vuoristossa, jossa ylämäki saattaa olla 30km pitä?
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Re: Mondeo Hybrid 2019
Kyllä dieselillä ajo on yksinkertaista jos hybridien kanssa tarvitsee akun varauksia murehtia ennen rekan ohitusta tms. Aina mehevät väännöt tarjolla kohtuullisella kulutuksella kunhan on ainetta tankissa - hiukan painaa poljinta alemmas ja aina mennään ripeästi ohi. Näitä juttuja kun lukee painavista, kalliista ja tilaa tuhlaavista akuista niin kiinnostaa aina vaan vähemmän hankkia hybridiä - seuraavakin auto on melko varmasti diesel jos omilla aivoilla (ei lehdistön tai poliitikkojen) ajattelen. Jos Mondeo kiinnostaisi niin 150 heppainen A8 farkku ecoblue olisi oma valinta.
Kuga PHEV ja Fiesta Active
Re: Mondeo Hybrid 2019
Mahdoitko lukea ollenkaan edellistä kirjoitustani ?xflex kirjoitti: ↑29 Heinä 2020 11:20 Kyllä dieselillä ajo on yksinkertaista jos hybridien kanssa tarvitsee akun varauksia murehtia ennen rekan ohitusta tms. Aina mehevät väännöt tarjolla kohtuullisella kulutuksella kunhan on ainetta tankissa - hiukan painaa poljinta alemmas ja aina mennään ripeästi ohi. Näitä juttuja kun lukee painavista, kalliista ja tilaa tuhlaavista akuista niin kiinnostaa aina vaan vähemmän hankkia hybridiä - seuraavakin auto on melko varmasti diesel jos omilla aivoilla (ei lehdistön tai poliitikkojen) ajattelen. Jos Mondeo kiinnostaisi niin 150 heppainen A8 farkku ecoblue olisi oma valinta.
Ei tarvi hybrideissä miettiä yhtään enempää ajamista kuin siinä dieselissä tai bensassa. Aina on samat paukut konepellin alla tarjolla kuin muissa eikä tarvi kytätä akun varausta. Ihmisillä tuntuu olevan ihan lapsenkengissä tieto nykyhybrideistä ja suurin osa mielipiteistä perustuu pelkkiin oletuksiin. Tuo HEV on joka tilanteessa nopeampi kuin esim. 150hp disukka, varsinkin ohituskiihtyvyys parempi. Hybridi vielä aavistuksen kevyempikin.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Mondeo Hybrid 2019
Minullahan ei ole mitään mielipidettä. Pelkkiä kysymyksiä vain.
Olisi kyllä mielenkiintoista testata esimerkiksi juuri Norjan reissulla pitkissä nousuissa kohtaako teoria ja käytäntö.
Olisi kyllä mielenkiintoista testata esimerkiksi juuri Norjan reissulla pitkissä nousuissa kohtaako teoria ja käytäntö.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Mondeo Hybrid 2019
Usko pois. Polttomoottori lataa( eli generoi) tarvittaessa koko ajan lisää voimaa sinne akkuihin, eli sieltä ei paukut lopu.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑29 Heinä 2020 11:55 Minullahan ei ole mitään mielipidettä. Pelkkiä kysymyksiä vain.
Olisi kyllä mielenkiintoista testata esimerkiksi juuri Norjan reissulla pitkissä nousuissa kohtaako teoria ja käytäntö.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Re: Mondeo Hybrid 2019
Pointti kai oli siinä että auton renkaille antama teho ei voi olla sama jatkuvasti.Ishvan kirjoitti: ↑29 Heinä 2020 12:01Usko pois. Polttomoottori lataa tarvittaessa koko ajan lisää voimaa sinne akkuihin, eli sieltä ei paukut lopu.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑29 Heinä 2020 11:55 Minullahan ei ole mitään mielipidettä. Pelkkiä kysymyksiä vain.
Olisi kyllä mielenkiintoista testata esimerkiksi juuri Norjan reissulla pitkissä nousuissa kohtaako teoria ja käytäntö.
Jos moottoria kuormitetaan maksimit -> akku minimivaraukseen -> aletaan lataamaan ajoakkua polttomoottorilla -> osa polttomoottorin energiasta menee akun lataukseen eikä renkaille kuten se voi mennä kun akku täynnä.
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
Re: Mondeo Hybrid 2019
Se on normiajossa ja normi generoinnilla käytännössä aina aika vakio. Täydellä moottorien kuormituksella akun varaus laskee, kuten aikaisemmin kirjoitin ja huipputeho voi laskea pitkässä maksimi kuormituksessa. Mondeossa polttomoottorin teho on 140hp/175nm ja sähkömoottorin 120hp/200nm. Sähkömoottorista otetaan 1.4kW/h akustolla se vajaa 50hp vetäviin pyöriin eli yhteisteho sen 187hp/300nm. Polttiksella generointi on varsin nopea ja tehokas tapa täyttää akku. Tai no...akkua ladataan aina taloudellisuuden ehtoilla, eli puhutaan minuuteista latausajassa täyteen varaukseen, koska käytetään tietysti mahdollisimman vähän bensaa ja bensakoneen kuormitus pienenä.toasti kirjoitti: ↑29 Heinä 2020 12:20Pointti kai oli siinä että auton renkaille antama teho ei voi olla sama jatkuvasti.
Jos moottoria kuormitetaan maksimit -> akku minimivaraukseen -> aletaan lataamaan ajoakkua polttomoottorilla -> osa polttomoottorin energiasta menee akun lataukseen eikä renkaille kuten se voi mennä kun akku täynnä.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Mondeo Hybrid 2019
En jankkaa yhtään enempää mutta kysyn tarkentavan kysymyksen:Ishvan kirjoitti: ↑29 Heinä 2020 12:45Se on normiajossa ja normi generoinnilla käytännössä aina aika vakio. Täydellä moottorien kuormituksella akun varaus laskee, kuten aikaisemmin kirjoitin ja huipputeho voi laskea pitkässä maksimi kuormituksessa. Mondeossa polttomoottorin teho on 140hp/175nm ja sähkömoottorin 120hp/200nm. Sähkömoottorista otetaan 1.4kW/h akustolla se vajaa 50hp vetäviin pyöriin eli yhteisteho sen 187hp/300nm. Polttiksella generointi on varsin nopea ja tehokas tapa täyttää akku. Tai no...akkua ladataan aina taloudellisuuden ehtoilla, eli puhutaan minuuteista latausajassa täyteen varaukseen, koska käytetään tietysti mahdollisimman vähän bensaa ja bensakoneen kuormitus pienenä.toasti kirjoitti: ↑29 Heinä 2020 12:20
Pointti kai oli siinä että auton renkaille antama teho ei voi olla sama jatkuvasti.
Jos moottoria kuormitetaan maksimit -> akku minimivaraukseen -> aletaan lataamaan ajoakkua polttomoottorilla -> osa polttomoottorin energiasta menee akun lataukseen eikä renkaille kuten se voi mennä kun akku täynnä.
Puhutko nyt ajokokemuksen syvävällä rintaäänellä vai myyntiesitteestä luettua?
Kun mulla kaikuu edelleen se isäntämiehen lausahdus takaraivossa: "Ihan kiva mutta laiska"
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Mondeo Hybrid 2019
Mondeon myyntiesitteestä et näitä asioita taida löytää. Olen tässä viimeisen 10-vuotta seurannut hyvin läheltä elämää Toyotan / Lexuksen hybridien kanssa. Ajanut, ollut paljon kyydissä ja keskustellut aika syvällisesti näiden tekniikasta tietävän kanssa. Väitän jotain faktaa olevan siis mukana. Fordissahan on paljon Toyotalta lisensioitua tekniikkaa.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑29 Heinä 2020 16:06En jankkaa yhtään enempää mutta kysyn tarkentavan kysymyksen:Ishvan kirjoitti: ↑29 Heinä 2020 12:45
Se on normiajossa ja normi generoinnilla käytännössä aina aika vakio. Täydellä moottorien kuormituksella akun varaus laskee, kuten aikaisemmin kirjoitin ja huipputeho voi laskea pitkässä maksimi kuormituksessa. Mondeossa polttomoottorin teho on 140hp/175nm ja sähkömoottorin 120hp/200nm. Sähkömoottorista otetaan 1.4kW/h akustolla se vajaa 50hp vetäviin pyöriin eli yhteisteho sen 187hp/300nm. Polttiksella generointi on varsin nopea ja tehokas tapa täyttää akku. Tai no...akkua ladataan aina taloudellisuuden ehtoilla, eli puhutaan minuuteista latausajassa täyteen varaukseen, koska käytetään tietysti mahdollisimman vähän bensaa ja bensakoneen kuormitus pienenä.
Puhutko nyt ajokokemuksen syvävällä rintaäänellä vai myyntiesitteestä luettua?
Kun mulla kaikuu edelleen se isäntämiehen lausahdus takaraivossa: "Ihan kiva mutta laiska"
Voihan se isäntämiehestä olla laiska jos on 400 hevosvoimaan tottunut. Käytännössä sama suorituskyky Mondeo HEV:ssä mittausten valossa, kuin nykyisessä farkku 182 A8 Focuksessa.
Muutenkin tuntuu, että jopa autoalan lehdistö varsinkin Suomessa sekoilee näiden hybridien kanssa ja kirjoitellaan välillä puolitotuuksia, kun ei keritä tutustumaan tarpeeksi autoon ja sen tekniikkaan koeajojen yhteydessä.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Re: Mondeo Hybrid 2019
Paljon akkujen laskettu käyttöikä on . Onko 6v vai 10v. Laskee jälkeenmyyntia arvoa jos tiedossa akku vetää viimeisiä. Hinnoissa aika paljon heittoa.
https://www.taloustaito.fi/vapaalla/sah ... /#d3aeba1c
https://www.taloustaito.fi/vapaalla/sah ... /#d3aeba1c
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali