Mulla nyt 28tkm takana uudella ST-linellä ja alusta on yhtä pintakova kuin edeltäjässä mutta ohjaus keskittyy paljon paremmin ja tuntuma muutenkin tarkempi mitä MK3.5:ssa oli. On myös aavistuksen hiljaisempi. Renkailla, ainakin tämän ketjun mukaan, on suht iso vaikutus uuden Focuksen ajettavuuteen. Mulla on alla contin jotkut sport contactit ja niiden kanssa ainakin toimii kuin ajatus.larna kirjoitti: ↑20 Heinä 2020 23:12 Niinpä olikin kun tarpeeks sekas ketjua taaksepäin. No samalla tuli kahlattua teidän s/s ja muutkin murheet läpi.
Empä olisi arvannut millaisia murheita uusissa Focuksissa on ollut kun oma mk3.5 on toiminut 3 vuotta ja 75tkm moitteettomasti.
(ST Line 1.5 dtci automaatti)
Liisari loppumassa elokuussa, joten nyt pitää päättää jatkanko vanhaa vai tilaanko uuden.
Kävin tänään ajaa Titanium bensan kun dieseliä ei tunnu mistään saavan koeajoon ainakaan ST Line mallina.
Onkohan alustassa,moottorissa, vaihteistossa tapahtunut muutosta huonompaan/parempaan suuntaan?
MK3.5 St Line alustasta olen kovasti tykännyt, no jos moitittavaa niin ehkä hiukan pinta kova.
Jos otat uuden 5-ovisena niin multi-link-jousitus jätettiin kaikista moottori- ja varustevaihtoehdoista pois viime kesän jälkeen. Farmareissa ja ST:ssä se kaiketi vielä on. Ajettavuudessa ei suurta eroa ole, mutta eron huomaa jos ajaa vähänkin reippaammin epätasasaisella tiellä. Hyvä se silti on.
Uusi A8-automaatti on nopeampi kuin edellinen A6, mutta tuskaisen hidas vaihto D->R ja toisinpäin. Etenkin sport-modella toi uus laatikko on erinomainen niin kauan kun mennään vain eteenpäin

Mulla on ollit edellise MK3.5:t bensakoneella niin tohon Diesel-myllyyn en osaa sanoa, onko parempi vai huonompi.
Mut lämmin suositus tälle uudelle vehkeelle. Kokonaisuutena ollut parempi kuin edeltäjä.