ei starttaa
ei starttaa
Riesa toimii muuten ihan uuden veroisesti, mutta kun on ajanut yli 20km eli moottori on varmasti täysin lämmin ja sammuttaa auton niin ei starttaa,
sitten jos käy kahvilla niin taas lähtee kuin palmun alta.
Venttiilit, suodattimet ym. on jo edellisen vian takia vaihdettu.
nyt ei nyi eikä kuluta liikaa, saattaa mennä aika lähelle sitä 7l/100km.
paitsi jos ei juo kahvia, ja vetää akun + navasta solenoidille niin sillä lähtee aina käyntiin, joka ikinen kerta, vaikka avainta vääntäessä vain valot himmenee mutta solenoidi ei edes naksahda.
Mitä ihmeen mutkia se heräte johto tekee sierrassa?
( -86 2.0 ohc).
manuaalin mukaan se kiertää jonkin (releen?) jalkojen kautta (jalat kuitenkin yhdessä joten hälläväliä, toisaalta ainut ehkä huonon liitoksen kohta) mutta missä ihmeessä moinen sitten käytännössä on?
Eihän tuo haittaa, muuten mutta jos esim. pysähtyy tankkamaan ja ei ole piuhaa mukana niin menee hitaasti yöllä minuutit
sitten jos käy kahvilla niin taas lähtee kuin palmun alta.
Venttiilit, suodattimet ym. on jo edellisen vian takia vaihdettu.
nyt ei nyi eikä kuluta liikaa, saattaa mennä aika lähelle sitä 7l/100km.
paitsi jos ei juo kahvia, ja vetää akun + navasta solenoidille niin sillä lähtee aina käyntiin, joka ikinen kerta, vaikka avainta vääntäessä vain valot himmenee mutta solenoidi ei edes naksahda.
Mitä ihmeen mutkia se heräte johto tekee sierrassa?
( -86 2.0 ohc).
manuaalin mukaan se kiertää jonkin (releen?) jalkojen kautta (jalat kuitenkin yhdessä joten hälläväliä, toisaalta ainut ehkä huonon liitoksen kohta) mutta missä ihmeessä moinen sitten käytännössä on?
Eihän tuo haittaa, muuten mutta jos esim. pysähtyy tankkamaan ja ei ole piuhaa mukana niin menee hitaasti yöllä minuutit
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
ei niin
eikä solenoidi inahdakaan,
mutta jos menen saman tien konepellin alle ja vedän akun + navasta solenoidille suoraan niin sitten kyllä lähtee pyörittämään ja käynnistyy.
kylmänä ei mitään ongelmia.
ensin epäilin että solenoidi jumissa, mutta ei se ole kun tuo suoraan akusta annettu virta auttaa.
Epäilin jännitettäkin mutta, kyllähän se kylmänä on vähemmän kuin lämpimänä.
mutta jos menen saman tien konepellin alle ja vedän akun + navasta solenoidille suoraan niin sitten kyllä lähtee pyörittämään ja käynnistyy.
kylmänä ei mitään ongelmia.
ensin epäilin että solenoidi jumissa, mutta ei se ole kun tuo suoraan akusta annettu virta auttaa.
Epäilin jännitettäkin mutta, kyllähän se kylmänä on vähemmän kuin lämpimänä.
Re: ei starttaa
Itsellä samamoisia ongelmia useissa autoissa... Lähes aina vika löytyi likaantuneesta solenoidista jota kyllä ei kannata puhdistaa vaan vaihtaa... Kerran vika oli huonossa maadoituksessa...
Eli tarkista/puhdista madoitukset (ja herätejohdon liitokset), ellei auta niin vaihda solenoidi/startti...
Eli tarkista/puhdista madoitukset (ja herätejohdon liitokset), ellei auta niin vaihda solenoidi/startti...
Re: ei niin
Hmm... Itselläni oli aikoinaan Chevy Scottsdale, jossa oli sellainentjh kirjoitti:eikä solenoidi inahdakaan,
ensin epäilin että solenoidi jumissa, mutta ei se ole kun tuo suoraan akusta annettu virta auttaa.
Epäilin jännitettäkin mutta, kyllähän se kylmänä on vähemmän kuin lämpimänä.
hauska pikku juttu että pitkien valojen kaapelit lämpeni ihan
Erkkinä pitemmän ajon aikana ja sitten tuli pimeys. Mutkaisella
tiellä syyspimeällä, se ikäänkuin hieman herättää kun kaikki
valot lähtee kerralla. Jep, pitkästä juonnosta päästään asiaan:
voisiko olla niin että solenoidille menevä herätejohto on ottanut
vähän itteensä ja on esim. osittain poikki. Jos siellä on muutama
kuparilanka enää jäljellä, kulkee virta erinomaisen heikosti kun
johto lämpenee.
Mulla on Sierran ja Scorpion starteissa ollut hiilet finaalissa ja
se on aiheuttanut samankaltaisen ongelman. Kun antaa huilata
hetken, startti saattaa pyörittää ihan kohtuullisesti ja toisinaan
taas sitten vaan valot himmenee. Tätä teoriaa ei kuitenkaan
oikein tue toi että suoralla johdolla saat startin laulamaan.
Noh, siinä pari tarinaa jota voi miettiä.
F.O.R.D = Full Of Rusty Details
-= Reilu 30v Fordeja ja muitakin ropposia =-
-= Reilu 30v Fordeja ja muitakin ropposia =-
voi olla
mikään ei tunnu enää mahdottomalta....
täytyy ettiä, löytyiskö se kohta jostain minkä kautta heräte tulee virtalukolta startille, se kiertää jonkin releen/vastaavan jalkojen kautta(alfamerin mukaan) siitä pääsis varmaan kätevimmin kokeilemaan ensin jos siitä kohtaa vetäis toisenkin johdon.
täytyy ettiä, löytyiskö se kohta jostain minkä kautta heräte tulee virtalukolta startille, se kiertää jonkin releen/vastaavan jalkojen kautta(alfamerin mukaan) siitä pääsis varmaan kätevimmin kokeilemaan ensin jos siitä kohtaa vetäis toisenkin johdon.
Re: ei niin
Jenkki vehkeissä tuo pitkien katoaminen johtuupappa kirjoitti: Hmm... Itselläni oli aikoinaan Chevy Scottsdale, jossa oli sellainen
hauska pikku juttu että pitkien valojen kaapelit lämpeni ihan
Erkkinä pitemmän ajon aikana ja sitten tuli pimeys. Mutkaisella
tiellä syyspimeällä, se ikäänkuin hieman herättää kun kaikki
valot lähtee kerralla. Jep, pitkästä juonnosta päästään asiaan:
voisiko olla niin että solenoidille menevä herätejohto on ottanut
vähän itteensä ja on esim. osittain poikki. Jos siellä on muutama
kuparilanka enää jäljellä, kulkee virta erinomaisen heikosti kun
johto lämpenee.
Mulla on Sierran ja Scorpion starteissa ollut hiilet finaalissa ja
se on aiheuttanut samankaltaisen ongelman. Kun antaa huilata
hetken, startti saattaa pyörittää ihan kohtuullisesti ja toisinaan
taas sitten vaan valot himmenee. Tätä teoriaa ei kuitenkaan
oikein tue toi että suoralla johdolla saat startin laulamaan.
Noh, siinä pari tarinaa jota voi miettiä.
siitä,että kaikki valojen virrat kulkee katkaisijan
kautta.
ko.katkaisijassa on piimetallirele,joka
lämmettyään katkoo valoja ja jäähdyttyään
taas pelittää.
Ongelma tulee esiin erikoisesti kun lamput
vaihdetaan halogeeneihin,niiden virrankulutuksen
ollessa suurempi.