
2.0 tdci outo ongelma
Re: 2.0 tdci outo ongelma
Kyllä kait ne otti, mutta sanoivat vain että hyvin pelaa 

Re: 2.0 tdci outo ongelma
Onko tähä löytyny mitää uutta?
Omassa Smaxissa lähinnä jatkuva ongelma tuo laiska kulku ja korkeahko kulutus. Omat ajot suht siistiä maantieajoa ja pitkän ajan keskikulutus 7.4 ja parilla kaverilla 6.6 ja toisella 6.1. Viitaisi ehkä ilmamassamittarin uupumiseen, mutta ei viitsisi ihan summamutikassa lähteä uusimaan.
Omassa Smaxissa lähinnä jatkuva ongelma tuo laiska kulku ja korkeahko kulutus. Omat ajot suht siistiä maantieajoa ja pitkän ajan keskikulutus 7.4 ja parilla kaverilla 6.6 ja toisella 6.1. Viitaisi ehkä ilmamassamittarin uupumiseen, mutta ei viitsisi ihan summamutikassa lähteä uusimaan.
S-Max Titanium business X -13
Re: 2.0 tdci outo ongelma
Otappa ilmamassamittarista piuha irti menee tehtaanasetuksilla. Muutuiko kulku ja käynti paremmaksi Tästä seuraa vikavalon syttyminen mutta muutaman kerran starttaat ja ajelet se sammuu itsestään.Jos ei arvota niin käyppä ottamassa vikakoodit sellaisessa paikassa jossa tulee varmasti oikealla lukijalla fakta tietoa.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: 2.0 tdci outo ongelma
Ei ne korjaamot mitään kerro jollei mitään maksele,monesti saman homman kuullu kaikilta kun autojaan niissä käyttelevät,kyllä ne viat tietää mutta suostuuko sitten joku makselee niiden poiston?
Kyllä nykyautoista näkee asiantunteva korjaaja kunnon laitteilla suurinpiirtein mitä pitäis tehdä,heidän selityksiä en kyllä usko,kummasti sitten löytäny heti joku pienempi korjaamo viat ja korjannukkin,kunhan vaan maksumies löytyy.
Näitä juttuja kuulen lähes päivittäin
Kyllä nykyautoista näkee asiantunteva korjaaja kunnon laitteilla suurinpiirtein mitä pitäis tehdä,heidän selityksiä en kyllä usko,kummasti sitten löytäny heti joku pienempi korjaamo viat ja korjannukkin,kunhan vaan maksumies löytyy.
Näitä juttuja kuulen lähes päivittäin
Re: 2.0 tdci outo ongelma
Mä pystyn mutta asutaanko ees viereisissä maakunnissa? Ite asun hieman seinäjoestä tampereelle päin? Jalasjärvellä tarkemmin.
"harder" is not a very good safeword
Re: 2.0 tdci outo ongelma
Olisiko järkeä käyttää auto jollain sellaisella korjaamolla, jolla voitaisiin ajaa hiukkasloukulle pakko regenerointi ? Siinä saisi ainakin mielenrauhan, että pönttö tulisi kerralla niin puhtaaksi kuin se yleensä on mahdollista.
Mulla on Mondeossa sama 163 hv kone ja kilsoja mittarissa nyt reilut 310 tkm. DPF on edelleen alkuperäinen. Viime kesänä tehtiin regenerointi ja kyllä se sieltä hetken tuli vähän mustempaa savua piipusta. Katsastuksessa päästöt oli melko lailla nollassa.
Ja miksei siinä olisi ideaa käyttää myös EGR pöydällä ja ainakin putsata se... Isohko hommahan se on mutta ehkäpä jostain kannattaa aloittaa.
Ahtopaineet näkee vaikkapa ihan perus OBD bluetooth palikalla ja esim. Torque aplikaatiolla kännykästä. Mulla omassa autossa ahtopaineet on max 0.9 bar.
Mulla on Mondeossa sama 163 hv kone ja kilsoja mittarissa nyt reilut 310 tkm. DPF on edelleen alkuperäinen. Viime kesänä tehtiin regenerointi ja kyllä se sieltä hetken tuli vähän mustempaa savua piipusta. Katsastuksessa päästöt oli melko lailla nollassa.
Ja miksei siinä olisi ideaa käyttää myös EGR pöydällä ja ainakin putsata se... Isohko hommahan se on mutta ehkäpä jostain kannattaa aloittaa.
Ahtopaineet näkee vaikkapa ihan perus OBD bluetooth palikalla ja esim. Torque aplikaatiolla kännykästä. Mulla omassa autossa ahtopaineet on max 0.9 bar.
...Luultavasti en tiiä...
Mondeo 2.0 tdci 120kW -11
Mondeo 2.0 tdci 120kW -11
Re: 2.0 tdci outo ongelma
Jos auton normaali regenerointi toimii normaalisti, niin se polttaa kaiken noen pois eikä pakkoregenellä saavuta mitään lisää.
Noilla kilometreillä voisi olla paikallaan ottaa pönttö irti ja huudella vastavirtaan tuhkat pois. Sen jälkeen opittujen arvojen nollaus, jotta ECU tietäisi pöntön olevan tyhjä.
Noilla kilometreillä voisi olla paikallaan ottaa pönttö irti ja huudella vastavirtaan tuhkat pois. Sen jälkeen opittujen arvojen nollaus, jotta ECU tietäisi pöntön olevan tyhjä.
Re: 2.0 tdci outo ongelma
eikö ECU osaa päätellä tuota täyttöastetta niiden pöntössä olevien paineantureiden arvojen perusteella

Näissä mk 4.5:ssa on jo keraamiset loukut ja niiden kai pitäisi kestää paremmin ku "vanhanmalliset". Näin mulle taannoin kerrottiin.
Melko harvakseltaan mun auto tekee polttoja. Kolmen vuoden aikana saanut sen kiinni vain muutaman kerran itse teosta käryjen perusteella. En seuraa hetkellistä kulutusmittaria ajaessani.
...Luultavasti en tiiä...
Mondeo 2.0 tdci 120kW -11
Mondeo 2.0 tdci 120kW -11
Re: 2.0 tdci outo ongelma
Joo, minulta jäi huomaamatta että MK4.5 on kyseessä. Siinä lienee täyttöasteen seuranta anturi- eikä karttapohjaisesti. Joka tapauksessa tuhkasta se täyttyy kuitenkin, ja silloin regen.välit lyhenevät.