Ohjekirjassa lukee, että kun autolla on ajettu 3000km, niin ajotietokoneella saadaan tarkempi näyttö keskikulutuksestarevote kirjoitti: ↑06 Kesä 2020 18:13Mulla on nyt mittarissa noin 7700km.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑06 Kesä 2020 17:50
Mullakin muuten tapahtui tuollaista aluksi. Siis ihan uutena.
Enää aikoihin en ole huomannut.
Olisiko kyse ollut jostain systeemien kalibroitumisesta ja säätöarvojen "oppimisesta"
Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
OK. Hämmästyttävän tarkka se ainakin omassa autossa onkin.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
S/S palasi takaisin unten maille. Voi voi. Fordin pitäisi nyt hoitaa tämä kerralla kuntoon. Siinä ei akunvalvontamoduulin vaihtokamppikset auta jos ongelma on liiallisessa lepovirrassa.
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mulla se taas heräsi äsken vaikka autolla oli ajettu viimeksi perjantaina.
Lähdin pihasta ja muutaman kilometrin ajon jälkeen pysähdyin risteykseen niin auto sammui.
Katsoin forscanilla lataustilannetta niin akussa oli sen mukaan 72%.
Hämmästyttävää. Perjantaina se jäi seisomaan samoissa pikkuisen päälle 70% lukemissa.
Olisiko tässä sittenkin jotain parannusta tapahtunut....
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Hauskinta on että mulla toimi auto moitteetta ennen päivitystä..

Eikä toimi enää edes satunnaisesti!
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Focus mk4 2018
Jos muistatte talvella kun taistelin ohjauksen / ajettavuuden suhteen, totteroa piti ajamalla ajaa ihan suorallakin tiellä. Korjaantui osittain pyöränkulmien säädöllä ja rengaspaineiden laskulla. Suurin syyllinen taisi olla kuitenkin Michelin X-Ice North 4 -nastarengas ja sula asfaltti, tuo rengas ei ole hyvä ajaa sulalla/paljaalla asfaltilla.
Nyt on kesärenkaat alla, Michelinit (215/50/R17 koossa) ja niilläkin tuntuu että auto hakee koko ajan johonkin suuntaan. Tosi tuuliherkkä myös. Mulla oli noissa paineet melkein 3 kiloa, laskin 2,7 kiloon joka nurkassa. Tuntuu että ohjaus rauhoittui jälleen.
Ohjekirja suosittelee jopa 2,3 kilon paineita, pitääpä kokeilla noilla vielä.
Tuntuu, että ainakin tämä mun tottero on tosi herkkä rengaspaineille. Pitää ihan hakemalla hakea oikeat paineet suhteessa ajettavuuteen.
Nyt on kesärenkaat alla, Michelinit (215/50/R17 koossa) ja niilläkin tuntuu että auto hakee koko ajan johonkin suuntaan. Tosi tuuliherkkä myös. Mulla oli noissa paineet melkein 3 kiloa, laskin 2,7 kiloon joka nurkassa. Tuntuu että ohjaus rauhoittui jälleen.
Ohjekirja suosittelee jopa 2,3 kilon paineita, pitääpä kokeilla noilla vielä.
Tuntuu, että ainakin tämä mun tottero on tosi herkkä rengaspaineille. Pitää ihan hakemalla hakea oikeat paineet suhteessa ajettavuuteen.
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Re: Uusi Focus mk4 2018
Minulla on autossa samankokoiset Michelinit myös ja tuttua tuo hakeminen ja tuuliherkkyys. Luulin ensin, että ohjauksessa on jotain pielessä, mutta ratti on kyllä niin nätisti. Ja kun viettävä puoli vaihtelee, riippuu niin tiestä ja siitä kummalla puolella uria yrittää ajaa.. Paineet oli alkujaan 3,0, nyt laskeneet noin 2,8 bariin.revote kirjoitti: ↑07 Kesä 2020 19:20 Nyt on kesärenkaat alla, Michelinit (215/50/R17 koossa) ja niilläkin tuntuu että auto hakee koko ajan johonkin suuntaan. Tosi tuuliherkkä myös. Mulla oli noissa paineet melkein 3 kiloa, laskin 2,7 kiloon joka nurkassa. Tuntuu että ohjaus rauhoittui jälleen.
Ohjekirja suosittelee jopa 2,3 kilon paineita, pitääpä kokeilla noilla vielä.
Tuntuu, että ainakin tämä mun tottero on tosi herkkä rengaspaineille. Pitää ihan hakemalla hakea oikeat paineet suhteessa ajettavuuteen.
Nastat on Goodyearin ultragripit, niillä ei ole vielä ajettu, saas nähdä millaiset on.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mun mutu-pätevyydellä tekemä diagnoosi on että Focus on luokassaan poikkeuksellisen tarkan (mielestäni hyvän) ajettavuuden takia todella nirso renkaiden suhteen. Mulla oli ekassa MK3.5 Focuksessa kesärenkina Nokiat, jotka oli ihan ok ajaa. Toisessa, joka oli ST-line, oli Goodyearit, jotka oli aivan täyttä kuraa. Koko ajan sai ohjata ja auto veteli pienissäkin urissa ihan järjettömästi. Nykyisessä on Continentalin Sport-jotain ja ne toimii kuin ajatus. Jos mun tulkinta on lähelläkään totuutta, toivoisi että Fordilla panostettais enemmän oikeiden renkaiden asentamiseen (vai mikä taho ne nyt päättääkään) ettei pilata esimerkillistä ohjaustuntumaa renkailla, jotka ei vaan toimi alustan kanssa.revote kirjoitti: ↑07 Kesä 2020 19:20 Nyt on kesärenkaat alla, Michelinit (215/50/R17 koossa) ja niilläkin tuntuu että auto hakee koko ajan johonkin suuntaan. Tosi tuuliherkkä myös. Mulla oli noissa paineet melkein 3 kiloa, laskin 2,7 kiloon joka nurkassa. Tuntuu että ohjaus rauhoittui jälleen.
Ohjekirja suosittelee jopa 2,3 kilon paineita, pitääpä kokeilla noilla vielä.
Tuntuu, että ainakin tämä mun tottero on tosi herkkä rengaspaineille. Pitää ihan hakemalla hakea oikeat paineet suhteessa ajettavuuteen.

Nyt: Focus ST-line 5-ov, 1,5 ecoboost A8 -19
Ex: Focus ST-line wagon, 1,0 ecoboost A6 -17
Ex: Focus Trend 5-ov, 1,0 ecoboost M6 -15
Ex: Focus wagon, 1,6 tdci M5 -09
Re: Uusi Focus mk4 2018
Joo voi se olla toki noinkin, että on nirso oikealle renkaalle. Ei ole kokemusta kuin tästä omasta totterosta ja koeajokin oli kohta vuosi sitten.
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Re: Uusi Focus mk4 2018
Vaikuttaa siltä, että Focus tykkää jäykkärakenteisista renkaista. Ohjaustuntuma välittyy ilman ”välikäsiä” ohjaamoon. On aika arpapeliä millä renkailla auton sattuu saamaan. Mikä on ollut kulloinkin halvin valmistajalle. Huonolla säkällä käy niinkun revotella että auto hakee koko ajan. Suomessa on nykyään niin uraiset/huonot tiet ettei oikein osaa sanoa mikä setuppi täällä toimii parhaiten.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Re: Uusi Focus mk4 2018
Noista renkaista, hkpl9 on aivan liian lötkö 16".
Niinku monta kertaa kirjoittanut, nuljahtelee urista ja tuulen puuskat heilauttaa. Se jo kuvastaa paljon, kun kuskinoven nakkaa kiinni normaalisti, niin auto heilahtaa renkaiden varassa sivusuunnassa!
Kesärenkaat Contin Sport-Contact 215/50/17 ja julmetun hyvä ajaa. Vähä reilu 20asteessa tallissa 2.5bar pitänyt painetta joka nurkassa ja tuntuu todella hyvältä. Alotin 2.8paineista, mutta nuo vähän kevyemmätkin tuntuu toimivan, kun tuolla pääsääntöisesti yksin tulee ajettua. Ja St-line siis.
Niinku monta kertaa kirjoittanut, nuljahtelee urista ja tuulen puuskat heilauttaa. Se jo kuvastaa paljon, kun kuskinoven nakkaa kiinni normaalisti, niin auto heilahtaa renkaiden varassa sivusuunnassa!
Kesärenkaat Contin Sport-Contact 215/50/17 ja julmetun hyvä ajaa. Vähä reilu 20asteessa tallissa 2.5bar pitänyt painetta joka nurkassa ja tuntuu todella hyvältä. Alotin 2.8paineista, mutta nuo vähän kevyemmätkin tuntuu toimivan, kun tuolla pääsääntöisesti yksin tulee ajettua. Ja St-line siis.
Re: Uusi Focus mk4 2018
En tiedä käviskö miten hyvin Focukseen Michelinin Pilot Sport 4? Tai Pirellin P7 tai P Zero?
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mielenkiintoista, että niin paljon erilaisia kokemuksia focuksen omistajilla rengastuksien kanssa. Itselläni myös tuo 17 tuumainen koko ja Michelinin ensiasennus renkaat. Menee kuin juna raiteilla. Sama myös kitkarenkaiden kanssa. Ainut mikä nokian kitkoja hieman vaivaa on humise äänimaailma mistä en pidä. Mutta nuo michelin 17 tuumaiset ovat itseasiassa jopa hiljasemmat kuin toisessa focuksessa olevat 16tuumaiset continentalit.revote kirjoitti: ↑07 Kesä 2020 19:20 Jos muistatte talvella kun taistelin ohjauksen / ajettavuuden suhteen, totteroa piti ajamalla ajaa ihan suorallakin tiellä. Korjaantui osittain pyöränkulmien säädöllä ja rengaspaineiden laskulla. Suurin syyllinen taisi olla kuitenkin Michelin X-Ice North 4 -nastarengas ja sula asfaltti, tuo rengas ei ole hyvä ajaa sulalla/paljaalla asfaltilla.
Nyt on kesärenkaat alla, Michelinit (215/50/R17 koossa) ja niilläkin tuntuu että auto hakee koko ajan johonkin suuntaan. Tosi tuuliherkkä myös. Mulla oli noissa paineet melkein 3 kiloa, laskin 2,7 kiloon joka nurkassa. Tuntuu että ohjaus rauhoittui jälleen.
Ohjekirja suosittelee jopa 2,3 kilon paineita, pitääpä kokeilla noilla vielä.
Tuntuu, että ainakin tämä mun tottero on tosi herkkä rengaspaineille. Pitää ihan hakemalla hakea oikeat paineet suhteessa ajettavuuteen.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mullakin on tää mennyt, kuin juna raiteilla kaikilla rengastuksilla. Ja mulla on ollut alla lähes kaikki koot 16”-19” väliltä.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Re: Uusi Focus mk4 2018
Hkpl 9 pitäs ainakin kieltää Focukseen sopimattomana renkaana 205/60/16 kokoisena jos ajoalustana on asfaltti, oli sitten märkä tai kuiva.. 
Lumikelille tai peilijäälle voi sitten käydä nuo vaihtamassa..
Lumikelille tai peilijäälle voi sitten käydä nuo vaihtamassa..
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ääntääkö näissä ohjaustehostin kun kääntää renkaat aivan ääriasentoon? Tänään huomasin että kuuluu tavallaan laahaava ääni kun kääntää renkaat jompaan suuntaan linkkuun ja ääni loppuu kun vähän vaan kääntää siitä takaisin keskelle. En kuitenkaan väännä rattia rajoitinta vasten, että sen takia ääni kuuluisi.
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Re: Uusi Focus mk4 2018
Alkaa tuntumaan että tällä forkalla on vaan ihmeellisen tarkkaa porukkaa tuon "vetelyn" suhteen.
Ihan perusrengastuksella täälläkin mennään eikä auto vetele yhtään minnekään, ainakaan enempää mitä Suomen tiestö antaa myöten.
Ei kertakaikkiaan mitään valittamista edes talvirenkailla HKPL 9:llä.
Ihan perusrengastuksella täälläkin mennään eikä auto vetele yhtään minnekään, ainakaan enempää mitä Suomen tiestö antaa myöten.
Ei kertakaikkiaan mitään valittamista edes talvirenkailla HKPL 9:llä.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Edellinen auto oli 4- veto Octavia ja meni kuin juna urissa, Continentalin nastoillla. Focus vetelee samalla rengastuksella (sama kokokin) ihan eri malliin. Ero oli kuin yöllä ja päivällä. Kesä Misukoilla 2,8 bar paineilla Focus ihan ok. Mutta Octavia meni vielä suorempaan. En tiedä olisiko voinut johtua 4- vedosta...
Ford Focus 1.5 EcoBoost 150 hv Titanium Wagon M6
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mutta miksi kaikki paitsi Trend tulevat tummennetuilla takasivuikkunoilla? Eikä voi valita.toasti kirjoitti: ↑30 Touko 2020 13:43 Uus hinnasto tullut julki. On mielestäni huomattavasti järkevämpiä varustepaketteja ja yleisesti vakiovarusteet titaniumissa alkaa olla sitä tasoa mitä toivoin jo 2018 autoa ostaessa niiden olevan. Digimittaristo on vakiona titaniumista ylöspäin kuten myös sähkötoiminen takaluukku wagoneissa. Enää ei tartte myöskään ottaa design packia, jotta saa mukautuvat ledit![]()
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 PowerShift ST-Line Wagon 2023
Re: Uusi Focus mk4 2018
11tkm Focuksella takana. Viimeaikoina vain pelkkää ajoa, kaikki toiminut kuten pitääkin eli meno niin sanotusti maistunut. Joku ei vaan oikein Focuksessa ole natsannut korvien välissä, ei ole vaan tuntunut oikein omalta. Merkin vaihtoa tutumpaan ajattelin, mutta sain niin pirun houkuttelevan tarjouksen, että jonkun kuukauden päästä pitäisi ajella Mondeo Vignale Hybridillä. X-Packin kanssa tuossa onkin sitten oikeastaan kaikki varusteet mitä itse autoon toivonkin. Lasikatto sai jäädä, kun se ei tuossa 4/5 ovisessa edes aukea. Mitä Mondeota joskus ajanut, pitäisi olla hiljaista ja pehmeää kyytiä tiedossa. Hybridin voimalinjakin saanut viimeisimpien hienosäätöjensä jälkeen lähinnä kehuja toiminnastaan.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Re: Uusi Focus mk4 2018
No jopas, jollakulla vaihtuu autot vielä useammin kuin mulla. Ei varmasti huono valinta, Mondeo jo vanhempi mallina joten suurimmat lastentaudit lie korjattu. Onnea.Ishvan kirjoitti: ↑09 Kesä 2020 14:00 11tkm Focuksella takana. Viimeaikoina vain pelkkää ajoa, kaikki toiminut kuten pitääkin eli meno niin sanotusti maistunut. Joku ei vaan oikein Focuksessa ole natsannut korvien välissä, ei ole vaan tuntunut oikein omalta. Merkin vaihtoa tutumpaan ajattelin, mutta sain niin pirun houkuttelevan tarjouksen, että jonkun kuukauden päästä pitäisi ajella Mondeo Vignale Hybridillä. X-Packin kanssa tuossa onkin sitten oikeastaan kaikki varusteet mitä itse autoon toivonkin. Lasikatto sai jäädä, kun se ei tuossa 4/5 ovisessa edes aukea. Mitä Mondeota joskus ajanut, pitäisi olla hiljaista ja pehmeää kyytiä tiedossa. Hybridin voimalinjakin saanut viimeisimpien hienosäätöjensä jälkeen lähinnä kehuja toiminnastaan.
2021 Tesla Model 3 LR
Re: Uusi Focus mk4 2018
Niin no, sinänsä hassua että "pilalle tuunattu" vitossarjan bemmi menee suoraan ilman mitään jatkuvaa ohjaamista. Bemmi, jossa tappiin säädetty alusta ja mörkörenkaat.HMS77 kirjoitti: ↑09 Kesä 2020 13:09 Alkaa tuntumaan että tällä forkalla on vaan ihmeellisen tarkkaa porukkaa tuon "vetelyn" suhteen.
Ihan perusrengastuksella täälläkin mennään eikä auto vetele yhtään minnekään, ainakaan enempää mitä Suomen tiestö antaa myöten.
Ei kertakaikkiaan mitään valittamista edes talvirenkailla HKPL 9:llä.
Ford ei pääse tähän edes tehdassetupilla, tai sitten mulla on totterossa jossain on jotain vikaa. Rengaskulmat on kyllä säädetty - ei tosin Fordin huollossa kun eivät suostuneet niitä edes mittaamaan - ja kahdet eri renkaat kokeiltu, joten missä lie sitten vika.
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ootko kokeillut laittaa renkaisiin ohjekirjan mukaiset paineet ?revote kirjoitti: ↑09 Kesä 2020 15:52Niin no, sinänsä hassua että "pilalle tuunattu" vitossarjan bemmi menee suoraan ilman mitään jatkuvaa ohjaamista. Bemmi, jossa tappiin säädetty alusta ja mörkörenkaat.HMS77 kirjoitti: ↑09 Kesä 2020 13:09 Alkaa tuntumaan että tällä forkalla on vaan ihmeellisen tarkkaa porukkaa tuon "vetelyn" suhteen.
Ihan perusrengastuksella täälläkin mennään eikä auto vetele yhtään minnekään, ainakaan enempää mitä Suomen tiestö antaa myöten.
Ei kertakaikkiaan mitään valittamista edes talvirenkailla HKPL 9:llä.
Ford ei pääse tähän edes tehdassetupilla, tai sitten mulla on totterossa jossain on jotain vikaa. Rengaskulmat on kyllä säädetty - ei tosin Fordin huollossa kun eivät suostuneet niitä edes mittaamaan - ja kahdet eri renkaat kokeiltu, joten missä lie sitten vika.
Jatkuuko vetely kovassakin vauhdissa? Käsittääkseni Fordeissahan ohjaustuntuma jämäköityy kun auton nopeus lisääntyy.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Talvirenkailla kokeilin korkeampia että valmistajan suosituksia. Valmistajan suosituksilla tilanne rauhoittui mutta ei loppunut kokonaan kuitenkaan. Luulin tämän johtuvan renkaista (sula asfaltti ja renkaat jossa enemmän nastoja kuin muissa eli X-Ice North 4) mutta tilanne tosiaan jatkuu myös kesärenkailla niin en sitten tiedä. Kesärenkailla en ole vielä aivan tehdassuosituksia paineilla kokeillut mutta lähellä ollaan jo, seuraavaksi lasken suosituksiin.
Kyllä, vetelyä/rauhattomuutta ja jatkuvaa ohjaustarvetta esiintyy mielestäni kaikilla nopeuksilla.
Ja en sotkisi tähän ohjaustuntumaa siinä mielessä, jos sillä tarkoitetaan kuinka tieto välittyy renkaista rattiin. Se saakin olla tarkka, tykkään. En vain tykkää ohjata koko ajan että auto menee suoraan. Haluan auton jolle annan kerran suunnan ja se menee sinne, oli sitten tasainen tie tai urilla tjsp.
Edit: ja sen verran vielä, että mulla muuten oli yhden huollon ajan vastaava Focus mutta Trend laina-autona. Se oli vakaa ajettava.
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee