
Focus Mk1 syylärinvaihto/ilmastoinnilauhdutin ongelma?
Focus Mk1 syylärinvaihto/ilmastoinnilauhdutin ongelma?
Focukseen (1.6 Zetec S) pitäisi vaihtaa syyläri, mutta tässä faceliftissä (vm.04) on tietenkin ilmastoinninlauhdutinkenno ja syyläri yhtä puuta, eli jotenkin täytyisi saada ilmastoinnin korkeapaineputket irti... Itse syyläri vuotaa vettä siinä määrin ettei oikein houkuta ajella korjaamolle asti tyhjennyttämään kylmäaineita järjestelmästä, joten millainen räjähdys siitä seuraa kun noi linjat käyttää pihalla auki tai onnistuuko kotikonstein? Sen toki tiedän ettei ole mitään herkkua ympäristölle nuo myrkyt, mutta lähinnä itseni ja auton puolesta huolestuttaa, että uskaltaako tuon linjan käyttää auki syylärin vaihdon ajan?? Toki täytön käyn sitten korjaamolla teetättämässä ja nappaan magneettikytkimen töpselin irti matkan ajaksi korjaamolle ajellessa 

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Focus Mk1 syylärinvaihto/ilmastoinnilauhdutin ongelma?
Tuossa kerrotaan, että menee noin -04:ään asti:
https://www.youtube.com/watch?v=nHBbCT9hAQg
Tuossa tuolla tapaa: https://www.1aauto.com/how-to-replace-r ... ideo/22010
Eli ilmastoinnin putkiin ei tarvi kajota. Minustakaan facelift ei vaikuta asiaan mitenkään. Nimensä mukaan se on vain facelift.
(Facelift tuli 01 tai 02 enpä muista)
Kaikki osat, muut kuin korin yleensä käy -98-04.
Esim lauhdutin: https://alvadi.ee/fi/kataloog/varuosa/30800747/13590
Tuossa tarinaa ilmastoinninlauhduttiminen irroituksesta:
https://www.fordownersclub.com/forums/t ... condenser/
https://www.youtube.com/watch?v=nHBbCT9hAQg
Tuossa tuolla tapaa: https://www.1aauto.com/how-to-replace-r ... ideo/22010
Eli ilmastoinnin putkiin ei tarvi kajota. Minustakaan facelift ei vaikuta asiaan mitenkään. Nimensä mukaan se on vain facelift.
(Facelift tuli 01 tai 02 enpä muista)
Kaikki osat, muut kuin korin yleensä käy -98-04.
Esim lauhdutin: https://alvadi.ee/fi/kataloog/varuosa/30800747/13590
Tuossa tarinaa ilmastoinninlauhduttiminen irroituksesta:
https://www.fordownersclub.com/forums/t ... condenser/
Re: Focus Mk1 syylärinvaihto/ilmastoinnilauhdutin ongelma?
Sepä tässä onkin ongelma kun lauhdutin ja syyläri ovat yksi paketti, tämä kävi purkaessa ilmi eli joutuu linjat käyttämään auki. Mutta onnistuuko kotikonstein? 

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Focus Mk1 syylärinvaihto/ilmastoinnilauhdutin ongelma?
Mikä tuossa sitten on, jos muissa ei ole yhtä pakettia? En ymmärrä? Jos sama lauhdutinkin käy 98-04?
Purkautuu, kun irroittaa alaraudan, ensin tietysti köyttää lauhduttimen kiinni, alakautta syyläri pois.
Purkautuu, kun irroittaa alaraudan, ensin tietysti köyttää lauhduttimen kiinni, alakautta syyläri pois.
Viimeksi muokannut Toxox, 09 Kesä 2020 11:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Focus Mk1 syylärinvaihto/ilmastoinnilauhdutin ongelma?
Suosittelen että käyt tyhjentää ja sovit täytön samaan paikkaan niin ei tarvi aineista maksaa kun sen vajauksen verran. 

Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Focus Mk1 syylärinvaihto/ilmastoinnilauhdutin ongelma?
Mä vaihdoin joskus Focus Mk1:n ilmastoinnin letkun itse, koska se vuoti. Laskin kaasut taivaalle ja sitä olikin tallessa paljon enemmän kuin ajattelin - olihan systeemi vuotanut jo pidempään. Sellaiselle hevostallille se haisi. Mutta eipä sitten ollut viime talvena juuri yhtään lunta ja pakkasta, ehkä olisi pitänyt ottaa aineet talteen.... 
Sen jälkeen täyttö ja hyvin pelaa edelleen.
Ei se nyt hirveää myrkkyä voi olla ihmisille, koska kolarissahan kaasut voivat tulla naamalle. Mutta ilman muuta talteen, jos on mahdollista.

Sen jälkeen täyttö ja hyvin pelaa edelleen.

Ei se nyt hirveää myrkkyä voi olla ihmisille, koska kolarissahan kaasut voivat tulla naamalle. Mutta ilman muuta talteen, jos on mahdollista.
Re: Focus Mk1 syylärinvaihto/ilmastoinnilauhdutin ongelma?
Nyt on tosiaan uudet osat taas nätisti paikallaan
AC:n linjat tosiaan käytin auki, avasin varovasti ensin putkia, että alkoi pihistä, näin siis yks duunikaveri neuvo. Ongelma tosiaan oli se että alkuperäinen syyläri ja AC-lauhdutin olivat yksi ja sama osa, eivät siis kiinni toisissaan tiukasti klipseillä vaan samaa metallia
Uudessa vastaavsti oli lauhdutin ja syyläri erillisiä, ainoastaan klipseillä kiinni kuten prelifteissä. Mukana tuli onneksi uudet o-renkaat, joten sain kaiken kotikonstein läjään. Kompuralta nyppäsin toki magnettikytkimeltä johdon irti ettei pyöri kun ei oo aineita järjestelmässä. Enää ois jäljellä täyttö
Flektejä en saanu pyörimään enää, kuinkahan kuumana niitten kuuluisi lähteä mukaan, ilman ilmastoinnin mukana oloa?



Flektejä en saanu pyörimään enää, kuinkahan kuumana niitten kuuluisi lähteä mukaan, ilman ilmastoinnin mukana oloa?
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Focus Mk1 syylärinvaihto/ilmastoinnilauhdutin ongelma?
Kuinkahan kuumana toi flekti lähtee oikein pyörimään sitten?
Ulkona 21 astetta plussalla, kovaa ajoa ja 20 min sen jälkeen annoin auton käydä pihalla-> kaikki letkut ja syyläri kuumia ja puhaltaa kuumaa sisätilaan, mutta flekti ei lähde vaan pyörimään..
Toki nyt mulla on AC-kompura pois pelista, kun johto irti mankkukytkimeltä, eli ei sen puolesta potki flektiä päälle.

Toki nyt mulla on AC-kompura pois pelista, kun johto irti mankkukytkimeltä, eli ei sen puolesta potki flektiä päälle.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Focus Mk1 syylärinvaihto/ilmastoinnilauhdutin ongelma?
Mutta moottorin lämmöt normi? Itsekkin joskus ihmetellyt tuota, mutta lämmöt kuitenkin on normi.
Tuossa ja ihmetellään:
https://www.focusfanatics.com/threads/t ... es.415538/
Joskus vois kyllä katsoa obd lukijalla paljonko lämmöt on. Oliko se syyläri/lauhdutin hässäkkä tuollainen:
https://www.tori.fi/keski-suomi/Jaahdyt ... 329751.htm
Tuossa ja ihmetellään:
https://www.focusfanatics.com/threads/t ... es.415538/
Joskus vois kyllä katsoa obd lukijalla paljonko lämmöt on. Oliko se syyläri/lauhdutin hässäkkä tuollainen:
https://www.tori.fi/keski-suomi/Jaahdyt ... 329751.htm