Focus 2015
Re: Focus 2015
Näkyy olevan 1.5 ja 2.0 dieseleille avoin huoltokampanja "17E09 - 1.5L AND 2.0L DURATORQ DE-SULPHURISATION".
Onko joku käyttänyt auton huollossa jossa tehty tuo kamppis?
Brittifoorumin puolella jollain ei ole mennyt kaikki ihan putkeen tuon päivityksen osalta..
Onko joku käyttänyt auton huollossa jossa tehty tuo kamppis?
Brittifoorumin puolella jollain ei ole mennyt kaikki ihan putkeen tuon päivityksen osalta..
Focus titanium wagon 1.5 TDCi -16
ex. Focus Titanium 1.8TDCi -08 + 7 muuta Fordia
ex. Focus Titanium 1.8TDCi -08 + 7 muuta Fordia
Re: Focus 2015
Otat nyt lasivakuutuksen ja menet kuukauden päästä vaihtamaan ikkunan vakuutuksen piikkiin...
Ja jos on vakuutus, niin kannattaa käydä merkkiliikkeessä vaihtamassa. Mulla vaihdettu kaksi kertaa ja jälkimmäinen Fordilla. Siellä asentaja sanoi, että on vanha lasi tarvikelasi ja sen kyllä huomaa. On kuulemma ohuempi ja heikompi laatuisempi.
Re: Focus 2015
Kyllä tuo lasivakuutus alkaa olla "pakollinen" eli taloudellisesti välttämätön kun tuulilasissa on lämmitystä tai tunnistimien asennuksia.. sen verran suolainen on vaihtohinta suhteessa lasivakuutukseen. Ja vakuutuksen kanssa voi huoletta viedä aina merkkiliikkeeseen.
Focus CC 2.0 titanium 2007
Focus STW ST-line 1.0 MY20
ex-Focus ST-line 1.0 MY17
Focus STW ST-line 1.0 MY20
ex-Focus ST-line 1.0 MY17
Re: Focus 2015
Kuulostaa pahalta, mitäs tuo pitää sisällään?
Re: Focus 2015
Missä vaiheessa focuksen osalta automaatti vaihtui powershiftistä perinteiseen, vasta seuraava malli (2018)?
Re: Focus 2015
kiitos! Kaikki muut ovatkin sitten varmaan powershiftiä (myös Fiesta) ja todennäköisimmin kuivakytkimisiä, muutettu 2018 Focuksessa (ja Fiestassa) ilmeisesti "torque converter" tyypiksi. Oma focus ST 2017 meni aikanaan tehdastilaukseksi kun halusin manuaalin ja oli hyvä ratkaisu omaan käyttöön ( 2 muuta auto torque converter automaateilla, ei Fordeja)
Re: Focus 2015
Tänään soittelin asian perään, kun ei ole viikkoon mitään kuulunut?Focus_2.0 kirjoitti: ↑14 Huhti 2020 20:39Toivottavasti saat takuuseen. Tunnettu ongelma kun on.. Vaikka takuu loppunut kuukausi sitten ei poista myyjän vastuuta. Se on sitten toinen juttu miten pitkään Focuksen vesipumpun tulisi kestää. Mulla vaihdettiin 30tkm kohdalla. Takuuna vaihdettaessa vaihdetaan pelkkä pumppu. Jakopää ja laturin osat jos haluaa vaihtaa samalla niin maksaa itse.Tipi kirjoitti: ↑14 Huhti 2020 19:34
Tänään kävin marmorilla näyttämässä autoa. Vaadein että korjattaisiin good Willin piikkiin, kun mittarissa on 99500km ja takuu loppui kk sitten. Aina on merkkihuollossa huollettu, joten ehkä jotain toivoa on. Ainakin laittoivat paperit vetämään...
Rahalla jos maksaa, niin hintaa tulisi 650€. Mutta tuskin tuossa on jakopään osia, mitkä tietysti kannattaa vaihtaa samalla.
Vastaus oli myönteinen. Vesipumppu menee goodwilliin piikkiin.
Jakopään hiluja eivät tietenkään maksa, joten siitä tulee noin 80€ lisiä, kun on nekin järkevä vaihtaa samalla.
Re: Focus 2015
Käännös Saksan foorumilta:
Moottorin ohjausyksikön (PCM) päivitys rikin poiston optimoimiseksi, koska ajan kuluessa polttoaineesta peräisin oleva rikki voi kerääntyä pakojärjestelmään ja säännöllisesti käynnistetty rikin poisto voidaan keskeyttää tietyissä ajo-olosuhteissa. PCM-päivityksen avulla rikin poiston mahdollinen keskeytyminen estetään.
Kuga 2.0 Tdci Powershift -18
Re: Focus 2015
Tänään kävin teettämässä vesipumppuremontin. Vaihto meni Fordin piikkiin.Tipi kirjoitti: ↑21 Huhti 2020 15:52Tänään soittelin asian perään, kun ei ole viikkoon mitään kuulunut?Focus_2.0 kirjoitti: ↑14 Huhti 2020 20:39
Toivottavasti saat takuuseen. Tunnettu ongelma kun on.. Vaikka takuu loppunut kuukausi sitten ei poista myyjän vastuuta. Se on sitten toinen juttu miten pitkään Focuksen vesipumpun tulisi kestää. Mulla vaihdettiin 30tkm kohdalla. Takuuna vaihdettaessa vaihdetaan pelkkä pumppu. Jakopää ja laturin osat jos haluaa vaihtaa samalla niin maksaa itse.
Vastaus oli myönteinen. Vesipumppu menee goodwilliin piikkiin.
Jakopään hiluja eivät tietenkään maksa, joten siitä tulee noin 80€ lisiä, kun on nekin järkevä vaihtaa samalla.
Sellainen hopeareunus tälläkin remontilla oli, että samalla tehty jakopääremontti maksoi minulle vain 84€.
Re: Focus 2015
Ois parin kk:n päästä ensimmäinen katsastus... Mitä on todennäköisesti odotettavissa??
Focus 1.0 edition a6 2017
Re: Focus 2015
Leima paperiin ilman huomatuksia jos valot kunnossa.
Focus titanium wagon 1.5 TDCi -16
ex. Focus Titanium 1.8TDCi -08 + 7 muuta Fordia
ex. Focus Titanium 1.8TDCi -08 + 7 muuta Fordia
Re: Focus 2015
Täällä yksi tyytyväinen 2016 1.5TDCI PowerShift Focuksen omistaja, nyt noin kuukauden ollut ajossa ja hyvin huomaa eron vanhaan 2007 Focukseen
.
Tuli juuri ajettua kiinasta tilatulla piuhalla navigaattori päälle Sync 2:seen. Kartatkin onnistui kaivamaan netistä, joten kustannukset niidenkin osalta jäi vain Verkkokaupasta tilatulle sd-kortille. (Paljonkohan tämänkin lisävarusteen hinta on ollut uutena?)
Muutamia ihmetyksen aiheitakin olen löytänyt, start/stopin logiikasta en ole oikein saanut kiinni. Todella harvoin sammuttaa auton valoihin, varmaan yhden käden sormilla laskettavat kerrat kuukauden aikana kyseinen ominaisuus on toiminut. Muuten vain mittaristossa näkyy harmaa A missä viiva päällä.

Tuli juuri ajettua kiinasta tilatulla piuhalla navigaattori päälle Sync 2:seen. Kartatkin onnistui kaivamaan netistä, joten kustannukset niidenkin osalta jäi vain Verkkokaupasta tilatulle sd-kortille. (Paljonkohan tämänkin lisävarusteen hinta on ollut uutena?)
Muutamia ihmetyksen aiheitakin olen löytänyt, start/stopin logiikasta en ole oikein saanut kiinni. Todella harvoin sammuttaa auton valoihin, varmaan yhden käden sormilla laskettavat kerrat kuukauden aikana kyseinen ominaisuus on toiminut. Muuten vain mittaristossa näkyy harmaa A missä viiva päällä.
Re: Focus 2015
Leima ilman huomautuksia. Sanotaanko näin, että ihmettelisin jos ei menis läpi ekasta katsastuksesta. Tosiaan valojen toiminta kannattaa tsekata.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Re: Focus 2015
Kerro lisää miten navin saa? Saako sync2 päivitettyä tuohon uudempaa, mikä lie onkaan?Porkki kirjoitti: ↑03 Kesä 2020 19:50 Täällä yksi tyytyväinen 2016 1.5TDCI PowerShift Focuksen omistaja, nyt noin kuukauden ollut ajossa ja hyvin huomaa eron vanhaan 2007 Focukseen.
Tuli juuri ajettua kiinasta tilatulla piuhalla navigaattori päälle Sync 2:seen. Kartatkin onnistui kaivamaan netistä, joten kustannukset niidenkin osalta jäi vain Verkkokaupasta tilatulle sd-kortille. (Paljonkohan tämänkin lisävarusteen hinta on ollut uutena?)
Muutamia ihmetyksen aiheitakin olen löytänyt, start/stopin logiikasta en ole oikein saanut kiinni. Todella harvoin sammuttaa auton valoihin, varmaan yhden käden sormilla laskettavat kerrat kuukauden aikana kyseinen ominaisuus on toiminut. Muuten vain mittaristossa näkyy harmaa A missä viiva päällä.
Re: Focus 2015
Kaikissa sync2:ssa on navi tehtaalta esiasennettuna mutta ominaisuus tarvitsee aktivoinnin. Netistä löytyy vaadittava kräkkitiedosto ja lisäksi Forscanilla tms. pitää muuttaa sync navimalliseksi. Ilmeisesti nykyään saa piuhan tilattua joka tekee saman asian. Kyllä navi oli aikoinaan aika kallis. Olisko ollu tonnin päälle+verot. Täällä kans kiinnostaa minkä kiinapiuhan hommasit vai hommasitko ELM:in?EeroH kirjoitti: ↑04 Kesä 2020 19:09Kerro lisää miten navin saa? Saako sync2 päivitettyä tuohon uudempaa, mikä lie onkaan?Porkki kirjoitti: ↑03 Kesä 2020 19:50 Täällä yksi tyytyväinen 2016 1.5TDCI PowerShift Focuksen omistaja, nyt noin kuukauden ollut ajossa ja hyvin huomaa eron vanhaan 2007 Focukseen.
Tuli juuri ajettua kiinasta tilatulla piuhalla navigaattori päälle Sync 2:seen. Kartatkin onnistui kaivamaan netistä, joten kustannukset niidenkin osalta jäi vain Verkkokaupasta tilatulle sd-kortille. (Paljonkohan tämänkin lisävarusteen hinta on ollut uutena?)
Muutamia ihmetyksen aiheitakin olen löytänyt, start/stopin logiikasta en ole oikein saanut kiinni. Todella harvoin sammuttaa auton valoihin, varmaan yhden käden sormilla laskettavat kerrat kuukauden aikana kyseinen ominaisuus on toiminut. Muuten vain mittaristossa näkyy harmaa A missä viiva päällä.
Uudemmissa mk3:saa on sync3 jonka senkin saa kikkailemalla päivitettyä uusimpaan 3.4:een. Mikäli haluaa päivittää sync2:sen sync3:een pitää rauta päivittää, joka on aika kallis operaatio. Toisaalta nykyään voi romikselta saada keskusyksiköitä suht edukkaasti.
Tuosta start/stopista niin taitaa virranhallinta olla sitä mieltä, että akun varaus liia alhainen tai akku huono. Itse otan S/S:n aina pois kun lähden ajamaan..
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Re: Focus 2015
Sync 3ssa carplay ja navin saa puhelimelta (maps,waze jne). En tiedä miten fordissa mutta oma kokemus autonvalmistajien naveista on että ovat tosi ”käpyjä” eli hankalia käyttää (niinkuin meidän mazda cx-3:ssa) ja päivitys kallis. Ei ollut aikanaan aikomustakaan ottaa st:hen navia
Re: Focus 2015
Ekana piti ajaa usb-tikulla Sync2 versioon 3.10 ja siihen navi tiedostot päälle jonka jälkeen juurikin Forscanilla Elm piuhan kanssa (Joita löytyy kiinasta 8-10€ hintaan) yksi muutos Apim moduuliin. Tämän jälkeen piti asettaa navipatch.png taustakuvaksi, joka asettaa oikeat lisenssit ja avaa navigoinnin käyttöön, kun järjestelmän on palauttanut tehdasasetuksille.
Kaiken kaikkiaan aikaa meni päivitysten kanssa, joissa muuten tuntui että asentui ikuisuuden, noin 2h.
Onhan tuo kieltämättä hitaampi käyttää, kuin esim maps puhelimesta, mutta hyvin osaa neuvoa perille. Juurikin kun tuossa Sync2 ei ole CarPlay/Android Auto mahdollisuutta niin mukavempi katsoa suoraan kojelaudasta navia kuin tihrustaa pienestä puhelimen näytöstä. Ainakaan vielä en ole uusimmista F8 kartoista pääkaupunkiseudulta löytänyt sanomista, että olisi väärässä/vanhentuneet.hke kirjoitti: ↑04 Kesä 2020 21:52 Sync 3ssa carplay ja navin saa puhelimelta (maps,waze jne). En tiedä miten fordissa mutta oma kokemus autonvalmistajien naveista on että ovat tosi ”käpyjä” eli hankalia käyttää (niinkuin meidän mazda cx-3:ssa) ja päivitys kallis. Ei ollut aikanaan aikomustakaan ottaa st:hen navia
Re: Focus 2015
Hei!
Olisi koeajossa kandidaatti ensimmäiseksi Fordiksi tähän taloon. Focus 2018, 1.0 125hv, reilusti alle 50tkm mittarissa.
Ensituntuma ajoon on hyvin tasainen ja sulava. Automaattilaatikko kuitenkin tuntuisi haluavan kovasti mennä matalilla kierroksilla, ja välillä loivaan vastamäkeen ajaessa täytyykin sinänsä tarpeettomasti antaa enemmän kaasua että kierrokset nousee ja vaihde vaihtuu. Lienee ominaista automaatti+pieni kone yhdistelmälle?
Mitäs tyypillisiä ongelmia, tai vikoja tässä koeajon yhteydessä kannattaisi koittaa bongailla pois?
Tuohan on tosin melko tuore tapaus vielä. Fordin appin mukaan takuutakin olisi vielä jäljellä.
Olisi koeajossa kandidaatti ensimmäiseksi Fordiksi tähän taloon. Focus 2018, 1.0 125hv, reilusti alle 50tkm mittarissa.
Ensituntuma ajoon on hyvin tasainen ja sulava. Automaattilaatikko kuitenkin tuntuisi haluavan kovasti mennä matalilla kierroksilla, ja välillä loivaan vastamäkeen ajaessa täytyykin sinänsä tarpeettomasti antaa enemmän kaasua että kierrokset nousee ja vaihde vaihtuu. Lienee ominaista automaatti+pieni kone yhdistelmälle?
Mitäs tyypillisiä ongelmia, tai vikoja tässä koeajon yhteydessä kannattaisi koittaa bongailla pois?
Tuohan on tosin melko tuore tapaus vielä. Fordin appin mukaan takuutakin olisi vielä jäljellä.
Re: Focus 2015
Koska kyseessä on litrainen Ecoboosti ainakin seuraavat asiat ovat tärkeitä:javal kirjoitti: ↑23 Kesä 2020 21:34 Hei!
Olisi koeajossa kandidaatti ensimmäiseksi Fordiksi tähän taloon. Focus 2018, 1.0 125hv, reilusti alle 50tkm mittarissa.
Ensituntuma ajoon on hyvin tasainen ja sulava. Automaattilaatikko kuitenkin tuntuisi haluavan kovasti mennä matalilla kierroksilla, ja välillä loivaan vastamäkeen ajaessa täytyykin sinänsä tarpeettomasti antaa enemmän kaasua että kierrokset nousee ja vaihde vaihtuu. Lienee ominaista automaatti+pieni kone yhdistelmälle?
Mitäs tyypillisiä ongelmia, tai vikoja tässä koeajon yhteydessä kannattaisi koittaa bongailla pois?
Tuohan on tosin melko tuore tapaus vielä. Fordin appin mukaan takuutakin olisi vielä jäljellä.
- öljyt ja suodatin vaihdettu aina ajallaan (vaihtoväli 1 vuosi/ 20 000 km)
- huolloissa käytetty aina oikeanlaisia öljyjä: 5w20 erityisesti Ecoboost koneille suunniteltuja öljyjä (Eri valmistajilta löytyy näitä )
(Jos yksikään huoltoväli on mennyt pitkäksi tai on epäilys että ei ole käytetty oikeita öljyjä en ostaisi autoa, sillä öljykylpyinen jakohihna saattaa hajota ennen aikojaan. Toisaalta tuo hihna kannattaa kyllä varmaan muutenkin vaihtaa jo 150 000 km / 8 v kohdin niinkuin Haynesin manuaalissa muistaakseni lukee)
- jäähdytysnestesäiliö ja siitä lähtevien jäähdytysnesteletkujen muoviosat ovat ehjiä (minä vaihtaisin nämä muovisia väliosia tai pikakiinnittimiä sisältävät letkut uusiin noin 5 vuoden välein , sillä muoviosat saattavat hajota pitkän ajan kuluessa kuumuuden takia)
Tässä lisätietoa noista muoviliittimistä Fiestan litraisen Ecoboostin muodossa. Myös Focuksessa on pari tällaista liitintä, ja olen myös nähnyt näitä PSAn autoissa.
https://www.fiestafaction.com/threads/f ... ted.53682/
Ja en siis halua maalata piruja seinille

Re: Focus 2015
Kiitos tiedoista! Huollot näytti hyvältä, tehty ajallaan Fordin liikkeissä. Ja kyllähän se auto sieltä liikkeestä mukaan lähtiJeipii kirjoitti: ↑24 Kesä 2020 13:18 Koska kyseessä on litrainen Ecoboosti ainakin seuraavat asiat ovat tärkeitä:
- öljyt ja suodatin vaihdettu aina ajallaan (vaihtoväli 1 vuosi/ 20 000 km)
- huolloissa käytetty aina oikeanlaisia öljyjä: 5w20 erityisesti Ecoboost koneille suunniteltuja öljyjä (Eri valmistajilta löytyy näitä )
(Jos yksikään huoltoväli on mennyt pitkäksi tai on epäilys että ei ole käytetty oikeita öljyjä en ostaisi autoa, sillä öljykylpyinen jakohihna saattaa hajota ennen aikojaan. Toisaalta tuo hihna kannattaa kyllä varmaan muutenkin vaihtaa jo 150 000 km / 8 v kohdin niinkuin Haynesin manuaalissa muistaakseni lukee)
- jäähdytysnestesäiliö ja siitä lähtevien jäähdytysnesteletkujen muoviosat ovat ehjiä (minä vaihtaisin nämä muovisia väliosia tai pikakiinnittimiä sisältävät letkut uusiin noin 5 vuoden välein , sillä muoviosat saattavat hajota pitkän ajan kuluessa kuumuuden takia)
Tässä lisätietoa noista muoviliittimistä Fiestan litraisen Ecoboostin muodossa. Myös Focuksessa on pari tällaista liitintä, ja olen myös nähnyt näitä PSAn autoissa.
https://www.fiestafaction.com/threads/f ... ted.53682/
Ja en siis halua maalata piruja seinille2018 vuoden Focuksen Ecoboosti on vikoja versioita kyseisestä moottorista ennen hihnan korvaamista ketjulla, eli lastentaudeista suurin osa on varmasti korjattu. Lisäksi nuo esittämäni jutut on aika harvinaisia. Mutta tuo huoltovälien noudattaminen ja oikean öljyn käyttö on tärkeä juttu joka pitää ehdottomasti tarkistaa.

Täytyy tarkkailla noita muovisia liittimiä jos rupeavat hajoilemaan...
Re: Focus 2015
Mainitsit takuusta niin muistutuksena vielä, että kaksi ensimmäistä vuotta ovat täystakuuta ja mahdolliset kolme seuraavaa rajoitettua Protectia. Kannattaa tutustua ehtoihin ellet ole niistä jo tietoinen. Ei tule yllätyksiä mikäli tulee asiaa takuukorjaukseen.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Re: Focus 2015
Hyvä pointti. Selailin tällä hetkellä voimassa olevia ehtoja, niin näyttäisi että pääpiirteittäin laajennetun takuun piiristä on rajattu pois normaalisti kuluvat osat, ja käyttäjän laiminlyönneistä aiheutuneet viat ja vauriot.Focus_2.0 kirjoitti: ↑24 Kesä 2020 21:40 Mainitsit takuusta niin muistutuksena vielä, että kaksi ensimmäistä vuotta ovat täystakuuta ja mahdolliset kolme seuraavaa rajoitettua Protectia. Kannattaa tutustua ehtoihin ellet ole niistä jo tietoinen. Ei tule yllätyksiä mikäli tulee asiaa takuukorjaukseen.
FordStoren myyjän mukaan vetokoukun asentaminen ei vaikuta takuuseen. Myyjä suositteli paikallista koukkufirmaa.
Eipä tuolla mitään vaunua ole tarkoitus vetää, mutta satunnaisesti pienelle kärrylle on tarvetta, ja fillarit reissuun mukaan.
Re: Focus 2015
Tehdasvarusteena muistaakseni koukku oli noin 1500e, itse kilpailutin autojerryn kautta ja sain ad-outopaikasta irroitettavan asennettuna 600e..
Ja ainakin farkuissa on tehtaalla jo ruksittu "vetokoukun asennussarja" eli ylimääräinen sähköinen vesipumppu moottorin kylkeen. 700kg venepaketti tulee aika mukavasti litraisen automaatin mukana, mutta en mä asuntovaunulla silti lappia lähtis kiertämään

Focus 1.0 edition a6 2017
Re: Focus 2015
Saiko ST-Focukseen parkkitutkia eteen? Kaikissa mitä olen nähnyt niin anturit vain takapuskurissa.. Ei ole mk3.5 esitettä nyt käsillä.
Oletteko joutuneet vaihtamaan alkuperäistä akkua? Itselläni tulee alkuvuodesta 5v täyteen ja alkuperäinen akku. Mm. S/S toimii normaalisti jos käytössä.
Oletteko joutuneet vaihtamaan alkuperäistä akkua? Itselläni tulee alkuvuodesta 5v täyteen ja alkuperäinen akku. Mm. S/S toimii normaalisti jos käytössä.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85