Olen tutustunut kyseisen firman tuotteisiin heidän sivuillaan ja lukenut erinäisistä käyttökokemuksista ja vertailuista. Hyvä, että sinulla on hyviä kokemuksia viriboksista. Viripajojen antamiin takuisiin suhtautuisin varsin skeptisesti. Kaikki hyvin niin kauan kun auto toimii. Muitakin viripajoja jotka myöntävät takuita moottorille/voimasiirrolle ja mainostavat yksilöllisestä tuotekehityksestä. Valmistajan takuusta mahdollisen moottori- tai vaihteistovaurion sattuessa ei kannata kuvitella apuja (pl. valmistajan hyväksymät optimoinnit). Monessa ongelmatilanteessa saadaan selville eri parametrit. Eli en lähtisi takuunalaista autoa virittämään. En myöskään rahoitusyhtiön omistamaaWhitewill kirjoitti: ↑17 Touko 2020 23:17Yksi maailman suurimmista teholastujen (tehoboksien) valmistajista, yli 500 000 maailmanlaajuista asiakasta, Saksalainen RaceChip on aika kokenut elektronisen optimoimisen saralla. Kannattaa käydä itse tutustumassa yritykseen heidän sivuillaan. Antavat hyvät takuut ja eivätkä kajoa suoraan autovalmistajan omaan ecun karttaan millään tavalla. Jokainen teholastu on yksilöity automerkki, -malli, ja moottori- sekä vuosimallikohtaisesti. Noin 60 valmistajaa ja yli 3000 automallia. Itsellä toiminut moitteetta vuosia. Toki suora ecun optimointi antaa tarkemman yksilöllisen optimointikartan ja siten optimaalisen tehon ja väännön (mieleisen), tosin usein ecun kartan muuttamisen lisäksi etetenkin automaattivaihteisto kaipaa myös mukauttamista kun optimoidaan optimaalisia teho- ja vääntöalueita. Hintaa tulee. Lisäksi valitettavan usein kierretään tai poistetaan auton omat suojarajat esim. mainitsemasi väännön ym suhteen ja sitten ongelmia tulee.Focus_2.0 kirjoitti: ↑17 Touko 2020 08:05
Racechiphän on ”tehoboksi” joka huijaa auton ecua. Ohjelmoinnissa muokataan auton ecun karttaa. Ei ole kokemusta kummastakaan mutta ehkä ottaisin itse ohjelmoinnin tehomittauksin osaavalta pajalta. Saa sellaisen kun haluaa. Esim. 1.5 ecoboost manuaalissa pitää olla tarkkana väännön lisäyksen kanssa. Laatikko ei kestä juuri lisävääntöä.
RaceChip on harvoja optimoijia jotka antavat takuun suoraan moottorin ja vaihdelaatikon toiminnalle. Suurin osa ecun uudelleen ohjelmoijista ei anna takuuta kuin itse optimoinnille. En lähtisi omistajana uusiin tai uudehkoihin autoihin suoraa ecun karttaa muuttamaan. Toki maku asia, en halua ottaa itse riskejä. Toinen aspekti on hinta, alkaen 199 eurolla saa jo kivasti puhtia ja teholastun voi itse ottaa pois milloin vain sekä asentaa takaisin jos siltä tuntuu. Lastussa myös kartan vaihto kytkin, josta saa myös auton tehdasasetuksen takaisin. Paremmissa RaceChip malleissa enemmän karttoja, päivitys mahdollisuus ja lisää tehoa. Minusta hintansa arvoinen, mutta jokainen ostaa mitä haluaa tai itselleen parhaaksi katsoo.![]()