Kuten myös automaalit.netissä lukee, että hapon päälle ei saa maalata pintaväriä.
Noh, en väittele asiasta sen kummemmin kun ei ole kokemusta.
Niin ja miksi alumiini vanteisiin ruiskitaan happo pohjille, peltivanteissa sen ymmärtäisi ?
Pelti- ja/tai aluvanteiden maalaus
Re: Pelti- ja/tai aluvanteiden maalaus
Kannattaa tosiaan lueskella käyttöohjeita, jokaisella automaalimerkillä joita itse olen käyttänyt (PPG, DuPont, Spies & Hecker ja Standox) on happovärien käyttöohjeissa mainittu että hapon päälle ei saa maalata pintaväriä suoraan. Syy tosin varmaankin liittyy ruostesuojaan, tuolla happovärillähän ei kummoisia ruostesuojaominaisuuksia ole, eli tarvitsee sen takia pohjamaalin pintavärin väliin.
Happoahan käytetään lähinnä tartuntapohjamaalina alumiinilla. Eipä noita enää edes happoväri nimellä myydäkään, vaan tartuntapohjamaalina
Happoahan käytetään lähinnä tartuntapohjamaalina alumiinilla. Eipä noita enää edes happoväri nimellä myydäkään, vaan tartuntapohjamaalina

http://corvettewoundedwarrior.blogspot.com/
Ei sillä auton merkillä niin väliä oo, kunhan se on Ford
Entiset:
-1.6 Escort -89
-1.6 cvh Sierra -90
Nykyset:
-2.6 Taunus 17M -70
Ei sillä auton merkillä niin väliä oo, kunhan se on Ford
Entiset:
-1.6 Escort -89
-1.6 cvh Sierra -90
Nykyset:
-2.6 Taunus 17M -70
Re: Pelti- ja/tai aluvanteiden maalaus
Korjaan puheita, oliki epoksia siinä purkis millä maalasin 

rojekti: 90' Ford Sierra 2.0i DOHC -> RS2300
ig: sierrars2300_project
ig: sierrars2300_project
Re: Pelti- ja/tai aluvanteiden maalaus
Löytypäs vielä vanha ketju aiheesta
Tuli hommattua halvalla (60e
) sarja 17" aluvanteita, joissa kahdessa on huulissa kantti-ihottumaa. Ilmeisesti naarmut voi täyttää kitillä, mutta onko lasikuitukitti tähän hyvää? Siis se oikea lasikuitukitti, ei mikään tokmannin Pakla tms...
Vanteet ajattelin maalata ekana 2k epoksilla, mutta se vielä auki että täytyykö olla ns. kovaa epoksia (10:1) vai voiko olla sellasta jolla mahdollista maalata "märkää märälle" (1:1)? Ajattelin vaan jos saisi vältyttyä sillä epoksin välihionnalta
Ja pitääkö 2k akryylimaalin päällekin laittaa vielä lakka? Kun ilmesesti osa näin tekee että kestää paremmin kiveniskuja jne.

Tuli hommattua halvalla (60e

Vanteet ajattelin maalata ekana 2k epoksilla, mutta se vielä auki että täytyykö olla ns. kovaa epoksia (10:1) vai voiko olla sellasta jolla mahdollista maalata "märkää märälle" (1:1)? Ajattelin vaan jos saisi vältyttyä sillä epoksin välihionnalta

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
DIY alujen maalaus 2k värkeillä
Vastataanpa ketjuun, vaikka esimerkki valssit eivät Fordin tulekaan
http://www.borehammer.net/omegab2_prokkis2.htm
Elikkä laitoin 10:1 2k epoksin alle, jonka kuivuttua karhesin ja päälle vesimassa sekä 2k lakkaa. Molemmat luonnollisesti ruiskulla pintaan. Siis jos joku muukin vielä itse maalaa vanteita...


http://www.borehammer.net/omegab2_prokkis2.htm
Elikkä laitoin 10:1 2k epoksin alle, jonka kuivuttua karhesin ja päälle vesimassa sekä 2k lakkaa. Molemmat luonnollisesti ruiskulla pintaan. Siis jos joku muukin vielä itse maalaa vanteita...


Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER