Sullako toimii automaattisesti? Omassa autossa ei oo koskaan mennyt. Onko tuohon joku kikka millä sen saa toimimaan?
Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ford Focus 1.5 Ecoblue Titanium A8 Wagon -18
Ex:
Ford Focus 1.6 Trend X Wagon -06
Ford Escort 1.6 Sedan -98
Ex:
Ford Focus 1.6 Trend X Wagon -06
Ford Escort 1.6 Sedan -98
Re: Uusi Focus mk4 2018
Jos auton sammuttaa D:llä, niin loota menee itse P:lle ja samalla menee seisontajarru päälle. Itse tosin teen aina kaiken itse. Joskus ajatuksissani sammuttanut suoraan D:llä ruutuun.
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Re: Uusi Focus mk4 2018
Noista kulutuksista. Talvirajotusten aikaan tuli ajettua vain yksi pitempi lenkki 1.5ecoboost 182hp manuaalilla ja kulutus oli siinä tankkausesta laskettuna 5.3L/100km. Pitäisin ihan kohtuullisena. Kesärenkailla sen 0.3L sekalaisessa pyörityksessä järjestään lisää. En tiedä miten kesärajotuksilla ja "rengaslisä" mukaan lukien matka-ajossa menee.
Manuaalina ihan kelvollinen ajaa myös kaupungilla, kun kytkin ja vaihteisto pelaa kiitettävästi. Onneksi kytkin ei irrota vasta pellissä kiinni ja ota sitten kiinni vastaavasti "puoli metriä ylempänä".
Veto alkaa ihan kohtuullisesti, sen minkä vetää, jo tuolta 1500rpm nurkilta, siinä on onnistuneet.
Ja ei tunnu tukkoselta koko alueella missään vaiheessa ihan rajottajalle asti.
Ainoa miinus, että sitä puhtia sais olla vaan enemmän.
Manuaalina ihan kelvollinen ajaa myös kaupungilla, kun kytkin ja vaihteisto pelaa kiitettävästi. Onneksi kytkin ei irrota vasta pellissä kiinni ja ota sitten kiinni vastaavasti "puoli metriä ylempänä".
Veto alkaa ihan kohtuullisesti, sen minkä vetää, jo tuolta 1500rpm nurkilta, siinä on onnistuneet.
Ja ei tunnu tukkoselta koko alueella missään vaiheessa ihan rajottajalle asti.
Ainoa miinus, että sitä puhtia sais olla vaan enemmän.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tuosta hätäpuhelujärjestelmäviasta, onko muilla käynyt samoin että ensin herja tulee heti käynnistyksen yhteydessä ja softapäivityksen x jälkeen herja tulee vasta ajossa?
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tiedän mistä puhut.
Yritin varmasti kymmenen vuotta aina kyydissä ollessani puhua anopille, että eikö kannattaisi kuitenkin osaaa automaattivaihteinen auto.
No siten kun se lopulta osti niin kehui sitten myöhemmin punaviinipäissään, että se ei ole kertaakaan sammunut liikennevaloissa.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei ole moista automatiikkaa meikäläisen autossa.Liekö softapäivityksellä ”korjattavissa”.

D->P vaihto tapahtuu mutta missään tilanteessa ei ole seisontajarru toiminut automaattisesti.
Ford Focus Wagon 1.0 Ecoboost A8 Titanium -18
Re: Uusi Focus mk4 2018
Alle 7l/100km en ole päässyt, 1.0l automaatti kyseessä.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑25 Huhti 2020 11:16Joo eihän niissä kulutuksissa isoa eroa nykyään ole varsinkaan maantiellä.
Kaasujalkakaan ei mielestäni ole erityisen painava

Litranen lienee janoisempi..olettaisin.
Ford Focus Wagon 1.0 Ecoboost A8 Titanium -18
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tuota ns. Automaattista seisontajarrua olen ohimennen testannut, manuaali kyseessä mutta ilmeisesti seisontajarru menee "automaattisesti" päälle kun painaa jarrua autoa sammutettaessa (ja automaattinen seisontajarru aktivoituna). Mutta jotenkin tuntuu varmemmalta kun itse "vetäsee" seisontajarrun päälle...
Re: Uusi Focus mk4 2018
Testattu ja toimii juurikin noin kuten kuvasit.Hode kirjoitti: ↑26 Huhti 2020 19:01Tuota ns. Automaattista seisontajarrua olen ohimennen testannut, manuaali kyseessä mutta ilmeisesti seisontajarru menee "automaattisesti" päälle kun painaa jarrua autoa sammutettaessa (ja automaattinen seisontajarru aktivoituna). Mutta jotenkin tuntuu varmemmalta kun itse "vetäsee" seisontajarrun päälle...
Allekirjoittaneelta jäänyt tuotteeseen tutustuminen kesken

Samaa mieltä tuosta että jotenkin varmemmalta tuntuu kun vetäisee seisontajarrun päälle ihan itse.
Ford Focus Wagon 1.0 Ecoboost A8 Titanium -18
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kävin muutama päivä sitten psykedeelisen chat-keskustelun FordPassin chat-toiminnon kautta. Asiahan oli se että FordPass ei ollut toiminut moneen päivään (juu, mutta chat-toiminto toimi!). Keskustelu johti siihen, että ko. asiantuntija chatin toisessa päässä pyysi kokeilemaan autossa saako kännykkäni yhteyttä autoon, siis esim. piti kuulemma yrittää soittaa vaikka musiikkia kännykästä bluetoothin tai piuhan välityksellä. Kyse oli siis jotenkin sen varmistamisesta, että kännykkä saa yhteyden autoon tai siis että FordPass saa. Putosin kärryiltä ja poistuin chat-keskustelusta kiireeseen vedoten.
Pari päivää sitten poistin FordPass-sovelluksen ja latasin sen uudelleen. Sen jälkeen pääsin auton kanssa yhteyteen - yhden kerran. En tosin saanut näkyviin sitä uutta polttoaineraporttia eli siinä kohdassa alkoi taas Ladataan pyöriä ruudulla. Tuntuu ihan siltä, että sovellus tuhrii itsensä sen yhden onnistuneen yhteyden jälkeen niin, että seuraavat yritykset eivät onnistu.
Toki välillä latasin FordPass Pron ja totesin sen toiminnan olevan aika lähellä vanhan ajan junanvessaa. Siis tuo mielestäni todistaa, että autossa lienee kaikki kunnossa ja siellä ei mikään jumita. Kai normi- ja pro-sovellus kuitenkin menevät autoon samaa reittiä pitkin eli jumi johtuu itse sovelluksesta tai serverillä olevasta sovelluskohtaisesta osuudesta?
Kun lukee Google Play-kaupan arvosteluja FordPassista niin on siellä muillakin samaa ongelmaa. Kai se vähän lohduttaa.
Pari päivää sitten poistin FordPass-sovelluksen ja latasin sen uudelleen. Sen jälkeen pääsin auton kanssa yhteyteen - yhden kerran. En tosin saanut näkyviin sitä uutta polttoaineraporttia eli siinä kohdassa alkoi taas Ladataan pyöriä ruudulla. Tuntuu ihan siltä, että sovellus tuhrii itsensä sen yhden onnistuneen yhteyden jälkeen niin, että seuraavat yritykset eivät onnistu.
Toki välillä latasin FordPass Pron ja totesin sen toiminnan olevan aika lähellä vanhan ajan junanvessaa. Siis tuo mielestäni todistaa, että autossa lienee kaikki kunnossa ja siellä ei mikään jumita. Kai normi- ja pro-sovellus kuitenkin menevät autoon samaa reittiä pitkin eli jumi johtuu itse sovelluksesta tai serverillä olevasta sovelluskohtaisesta osuudesta?
Kun lukee Google Play-kaupan arvosteluja FordPassista niin on siellä muillakin samaa ongelmaa. Kai se vähän lohduttaa.
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 PowerShift ST-Line Wagon 2023
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tänään oli auto lähes koko päivän marmorilla etuovien / kattoluukun räminöiden takia. Etuoviin liittyen oli ilmeisesti uusi huoltotiedote sitten viime kerran. Nyt oviin lisättiin ilmeisesti useampi "vaahtomuovinen" vaimennuspala tiettyyn paikkoihin. Pari meni kuulemma vielä kaupan päälle pariin kohtaan. Nyt kelpaa popittaa vaikka kuinka, eikä rämise ainakaan toistaiseksi, kuten ennen. Kattoluukunkin fiksi tuntuisi varsin onnistuneelta, lievää särinää nimismiehen kiharoissa luukun tuuletusasennossa, mutta tuntuisi sekin paremmalta.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kauan sitä kestikin, SS meni taas mykäksi.revote kirjoitti: ↑24 Huhti 2020 22:16Tottero kävi tänään huollossa.revote kirjoitti: ↑10 Huhti 2020 18:31
Tähän kun lisätään, että nyt minullakaan ei toimi enää SS (ei ole toiminut pariin kolmeen viikkoon) ja tänään tuli hätäpuhelujärjestelmävika niin ei paljoa enää naurata. Tähän päälle vielä jo hyvän aikaa ollut vika jossa varoitusäänet kuuluvat mittaristosta.
Upea auto. Ja liisarilla vielä niin tästä ei pääse eroonkaan.
Sanatarkasti en kaikkea muista mutta suurinpiirtein näin:
- Start & Stoppiin liittyen on tehty ohjelmapäivitys jonka ansiosta auto lataa nyt akkua tehokkaammin / enemmän
Ja niin vain olikin, että hetken ajon jälkeen SS alkoi toimimaan.
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kävin koeajamassa tuollaista 2019 lopussa käyttöönotettua 1.5/150hp St-Line focusta. Autohan vaikutti ajoltaan ja tiloiltaan todella hyvälle. Kiinnitin huomiota siihen,että koko tunnin koeajon aikana ei start/stop toiminut kertaakaan. En osannut katsoa syytä ajotietokoneesta. Kuvake oli mittaristossa harmaana. Onko tämä nyt sitten lopun alkua virtaongelmiin vai voisikohan tuo olla vain hetkellinen ajamattomuudesta johtunut asia? Autolla ajettu vasta 11000km. En ihan viitsinyt myyjän kanssa lyödä kauppoja lukkoon vaan ajattelin miettiä asiaa vähän tarkemmin. Kuinkas tuosta nyt sitten varmistaisi tuon ongelman syyn? Jos asiasta myyjälle mainitsee niin sehän vain pyytää huoltoa lataamaan yön yli akkua ja taas kaikki toimii jonkin aikaa.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tänään tuli auto huollosta jossa vaihdettiin jokin akun varauksen/latauksen hallintamoduuli. Aiemmin testasivat että akku latautuu normaalisti ulkopuolisella laturilla, ei siis akussa ongelmaa, mutta auton omalla laturilla lataus loppuu liian aikaisin kun auto luulee että akun varaus on suurempi kuin mitä todellisuudessa.
Ongelmat alkoivat ilmetä tässä alkukeväästä juuri Webaston kanssa joka ei suosutunut enää starttaamaan. Mittasin eräänä päivänä jännitteenkin akun navoilta, 11.9 V parin päivän seisonnan jälkeen, ei ihan normaali jännite mielestäni. Huomasin jonkun mitanneen 400mA lepovirrankin, kuulostaa melko isolta. Siihen vielä päälle väärin toimiva latausautomatiikka niin ei ihme jos ilmenee ongelmia.
Ongelmat alkoivat ilmetä tässä alkukeväästä juuri Webaston kanssa joka ei suosutunut enää starttaamaan. Mittasin eräänä päivänä jännitteenkin akun navoilta, 11.9 V parin päivän seisonnan jälkeen, ei ihan normaali jännite mielestäni. Huomasin jonkun mitanneen 400mA lepovirrankin, kuulostaa melko isolta. Siihen vielä päälle väärin toimiva latausautomatiikka niin ei ihme jos ilmenee ongelmia.
Focus 1.0 Ecoboost Titanium 2019 M6
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kaiken täältä lukemani perusteella sanoisin, että jos autossa on webasto ja ehdottomasti haluaa sitä käyttää, saattaa edessä olla ongelmia johtuen auton virranhallinnasta, joka ei taida olla vieläkään hallinnassa.Teppu kirjoitti: ↑27 Huhti 2020 20:41 Kävin koeajamassa tuollaista 2019 lopussa käyttöönotettua 1.5/150hp St-Line focusta. Autohan vaikutti ajoltaan ja tiloiltaan todella hyvälle. Kiinnitin huomiota siihen,että koko tunnin koeajon aikana ei start/stop toiminut kertaakaan. En osannut katsoa syytä ajotietokoneesta. Kuvake oli mittaristossa harmaana. Onko tämä nyt sitten lopun alkua virtaongelmiin vai voisikohan tuo olla vain hetkellinen ajamattomuudesta johtunut asia? Autolla ajettu vasta 11000km. En ihan viitsinyt myyjän kanssa lyödä kauppoja lukkoon vaan ajattelin miettiä asiaa vähän tarkemmin. Kuinkas tuosta nyt sitten varmistaisi tuon ongelman syyn? Jos asiasta myyjälle mainitsee niin sehän vain pyytää huoltoa lataamaan yön yli akkua ja taas kaikki toimii jonkin aikaa.
Start-stophan on ihan turha toiminne. Esimerkiksi allekirjoittaneelle se on vain mittari akun varaustilalle ja sitä kautta jonkinlainen tapa seurata onko virranhallintaan joskus tullut parannusta.
Tässä ketjussa on vakuutettu, että akkua ei kuitenkaan päästetä niin tyhjäksi, että auto ei käymään lähtisi.
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 PowerShift ST-Line Wagon 2023
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Näitä on nyt siis saatu maahan.
Täytyykin soitella huoltoon....
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Jos oli SPORT- moodissa niin Start/Stop ei pelitä tuolloin.Teppu kirjoitti: ↑27 Huhti 2020 20:41 Kävin koeajamassa tuollaista 2019 lopussa käyttöönotettua 1.5/150hp St-Line focusta. Autohan vaikutti ajoltaan ja tiloiltaan todella hyvälle. Kiinnitin huomiota siihen,että koko tunnin koeajon aikana ei start/stop toiminut kertaakaan. En osannut katsoa syytä ajotietokoneesta. Kuvake oli mittaristossa harmaana. Onko tämä nyt sitten lopun alkua virtaongelmiin vai voisikohan tuo olla vain hetkellinen ajamattomuudesta johtunut asia? Autolla ajettu vasta 11000km. En ihan viitsinyt myyjän kanssa lyödä kauppoja lukkoon vaan ajattelin miettiä asiaa vähän tarkemmin. Kuinkas tuosta nyt sitten varmistaisi tuon ongelman syyn? Jos asiasta myyjälle mainitsee niin sehän vain pyytää huoltoa lataamaan yön yli akkua ja taas kaikki toimii jonkin aikaa.
Ford Focus 1.5 EcoBoost 150 hv Titanium Wagon M6
Re: Uusi Focus mk4 2018
Noin alas ei ole tosiaan itsellä ainakaan päässyt vaikka virtaongelmista auto onkin kärsinyt.
Kuitenkin käynnistyksessä jännite on notkahtanut niin alas, että kaikki vikavalot syttyivät ja mikään lisävaruste ei oikeastaan toiminut. Oli kiva kun FordPassiin tuli joku noin 6 vikailmoitusta kerralla.
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Pyytäisin vaihtamaan akun uuteen ja samalla asentamaan uuden parannetun akunvalvontaanturin. Ja kun kerran on pajalla niin samalla päivitykset ajantasalle..Teppu kirjoitti: ↑27 Huhti 2020 20:41 Kävin koeajamassa tuollaista 2019 lopussa käyttöönotettua 1.5/150hp St-Line focusta. Autohan vaikutti ajoltaan ja tiloiltaan todella hyvälle. Kiinnitin huomiota siihen,että koko tunnin koeajon aikana ei start/stop toiminut kertaakaan. En osannut katsoa syytä ajotietokoneesta. Kuvake oli mittaristossa harmaana. Onko tämä nyt sitten lopun alkua virtaongelmiin vai voisikohan tuo olla vain hetkellinen ajamattomuudesta johtunut asia? Autolla ajettu vasta 11000km. En ihan viitsinyt myyjän kanssa lyödä kauppoja lukkoon vaan ajattelin miettiä asiaa vähän tarkemmin. Kuinkas tuosta nyt sitten varmistaisi tuon ongelman syyn? Jos asiasta myyjälle mainitsee niin sehän vain pyytää huoltoa lataamaan yön yli akkua ja taas kaikki toimii jonkin aikaa.

Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Focus mk4 2018
Täytyy huomenna keskustella asiasta myyjän kanssa. Auto on kyllä muuten mieluinen ja kaupat kyllä kiinnostaisi kovasti. Autossa on myös polttoainetoiminen lämmitin joten viimeistään ensi syksynä varmasti ongelmat alkaisivat jos niitä tuon tiimoilta sattuisi tulemaan.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Teppu kirjoitti: ↑27 Huhti 2020 22:35 Täytyy huomenna keskustella asiasta myyjän kanssa. Auto on kyllä muuten mieluinen ja kaupat kyllä kiinnostaisi kovasti. Autossa on myös polttoainetoiminen lämmitin joten viimeistään ensi syksynä varmasti ongelmat alkaisivat jos niitä tuon tiimoilta sattuisi tulemaan.
Webastoautoihin suosittelen joka tapauksessa ylläpitolaturia. Tätä kun muutaman tunnin viikossa lataa, niin virtaa riittää, eikä herjoja tule. Start stoppikin toimii, mutta sen pois kytkentä joka startissa on yhtä rutiini kuin vilkun käyttö.
Näin omasta puolestani
Re: Uusi Focus mk4 2018
Itsellä ei kyllä hermo riitä uutta autoa roikottaa laturin päässä. En ole koskaan omistanut laturia, enkä ajatellut alkaa omistajaksi Fordinkaan myötä. Webastojen kanssa ei ole koskaan ollut ennen Fordia ongelmia sähköjen riittävyyden kanssa omalla ajoprofiililla. Autossa on vika, joka tulee korjata. Itsellä webasto on tosin mystisesti alkanut toimimaan ilman ongelmia viimeisen kuukauden aikana. Saas nähdä miten kauan kestää tämä ilo.Rusakko_ kirjoitti: ↑28 Huhti 2020 04:47Teppu kirjoitti: ↑27 Huhti 2020 22:35 Täytyy huomenna keskustella asiasta myyjän kanssa. Auto on kyllä muuten mieluinen ja kaupat kyllä kiinnostaisi kovasti. Autossa on myös polttoainetoiminen lämmitin joten viimeistään ensi syksynä varmasti ongelmat alkaisivat jos niitä tuon tiimoilta sattuisi tulemaan.
Webastoautoihin suosittelen joka tapauksessa ylläpitolaturia. Tätä kun muutaman tunnin viikossa lataa, niin virtaa riittää, eikä herjoja tule. Start stoppikin toimii, mutta sen pois kytkentä joka startissa on yhtä rutiini kuin vilkun käyttö.
Näin omasta puolestani
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tällaiset yleisellä tasolla annettavat suositukset on täysin turhia. Laturin tarpeellisuus riippuu täysin ajoprofiilista. Omalla autolla ajetaan yli 60 km työmatkaa päivittäin ja silti se Webasto ei toiminut. Omassa tapauksessa laturin käyttäminen ei voi olla ratkaisu (vaikka myyjä aluksi sitä mieltä olikin).Rusakko_ kirjoitti: ↑28 Huhti 2020 04:47 Webastoautoihin suosittelen joka tapauksessa ylläpitolaturia. Tätä kun muutaman tunnin viikossa lataa, niin virtaa riittää, eikä herjoja tule. Start stoppikin toimii, mutta sen pois kytkentä joka startissa on yhtä rutiini kuin vilkun käyttö.
Näin omasta puolestani
Autoon vaihdettiin lopulta akku ja olisiko jotain päivityksiäkin tehty, jonka jälkeen ei ole ongelmia enää ollut.
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Onneksi sen startti-stoppi turhakkeen saa pois päältä. Sama niinkuin tämän sylinterin lepuutus onneksi lähtee pois yhtä nappia painamalla valitsemalla sportmoden. Automaatilla tietysti vaan startti-stoppi pois jos ei halua turhaan kierrättää.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Jos auto on ollut myynnissä jonkun aikaa ja siirrelty välillä vaan vähän, niin äkkiä tulee virtaongelmia.Teppu kirjoitti: ↑27 Huhti 2020 20:41 Kävin koeajamassa tuollaista 2019 lopussa käyttöönotettua 1.5/150hp St-Line focusta. Autohan vaikutti ajoltaan ja tiloiltaan todella hyvälle. Kiinnitin huomiota siihen,että koko tunnin koeajon aikana ei start/stop toiminut kertaakaan. En osannut katsoa syytä ajotietokoneesta. Kuvake oli mittaristossa harmaana. Onko tämä nyt sitten lopun alkua virtaongelmiin vai voisikohan tuo olla vain hetkellinen ajamattomuudesta johtunut asia? Autolla ajettu vasta 11000km. En ihan viitsinyt myyjän kanssa lyödä kauppoja lukkoon vaan ajattelin miettiä asiaa vähän tarkemmin. Kuinkas tuosta nyt sitten varmistaisi tuon ongelman syyn? Jos asiasta myyjälle mainitsee niin sehän vain pyytää huoltoa lataamaan yön yli akkua ja taas kaikki toimii jonkin aikaa.
Ei myyjä sitä halua myöntää, tai tietääkö edes. Riippuu miten kiinnostunut on siitä mitä on myymässä ja varsinkin jos ei ollut Foordin liikkeellä.