Uusi Focus mk4 2018
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Näissä akkuasioissa kanattaa aina muistaa akun lämpötila.
Se on erittäin ratkaisevassa osassa.
Jos auto on aina ulkona niin varsinkin pitkillä pakkasjaksoilla kylmän akun kyky huolia latausta on todella heikko.
Tilanne muuttuu aivan toiseksi jos auto yöpyy lämpimässä tallissa. Silloin lämmin akku latautuu hyvin heti liikkeelle lähdettäessa ja kestää päivän rasitukset.
Edellä kirjoitettu siis aivan yleisellä tasolla.
Nämä focuksen sähkönriittävyysongelmat ovat oma lukunsa ja tulevat tietysti vielä edellämainitun lisäksi.
Omalle autolla on ollut tyypillistä se, että auto väittää akun olavan liian vajaa webaston ja s/s:n toiminnalle vaikka akku olisi ladattu ulkosella laturilla täyteen.
Toinen ongelma on ollut akun purkautumin auton seistessä liian suuren lepovirran takia.
Aika näyttää olisiko viimeisestä TCU-päivityksestä ollut tähän apua.
Huollosta saadun tiedon mukaan näihin ongelmayksilöihin tultaisiin vaihtamaan akun valvontamoduli, joka ehkä on syynä siihen, että akun varaustilan kirjanpito menee sekaisin.
Se on erittäin ratkaisevassa osassa.
Jos auto on aina ulkona niin varsinkin pitkillä pakkasjaksoilla kylmän akun kyky huolia latausta on todella heikko.
Tilanne muuttuu aivan toiseksi jos auto yöpyy lämpimässä tallissa. Silloin lämmin akku latautuu hyvin heti liikkeelle lähdettäessa ja kestää päivän rasitukset.
Edellä kirjoitettu siis aivan yleisellä tasolla.
Nämä focuksen sähkönriittävyysongelmat ovat oma lukunsa ja tulevat tietysti vielä edellämainitun lisäksi.
Omalle autolla on ollut tyypillistä se, että auto väittää akun olavan liian vajaa webaston ja s/s:n toiminnalle vaikka akku olisi ladattu ulkosella laturilla täyteen.
Toinen ongelma on ollut akun purkautumin auton seistessä liian suuren lepovirran takia.
Aika näyttää olisiko viimeisestä TCU-päivityksestä ollut tähän apua.
Huollosta saadun tiedon mukaan näihin ongelmayksilöihin tultaisiin vaihtamaan akun valvontamoduli, joka ehkä on syynä siihen, että akun varaustilan kirjanpito menee sekaisin.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tässä autoa jo yli 5 kk odotelleena, voisitteko lämpimiksenne vääntää rautalangasta, mihin yleisiin vaivoihin on tulossa auton automaattisesti asentama päivitys ja mitkä taas vaativat huoltoon roudaamista + itkuvirttä?
TCU-soffta?
Hätäpuheluvika?
F9-kartat on ilmeisesti mahdollista päivittää manuaalisesti itse (?)
TCU-soffta?
Hätäpuheluvika?
F9-kartat on ilmeisesti mahdollista päivittää manuaalisesti itse (?)
Re: Uusi Focus mk4 2018
Noihin automaattipäivittymisiin en osaa vastata, mutta sen arvaan että jos päivität itse F9 -kartat (on se mahdollista, juu) tuolla tee_se_itse -metodilla, niin saattaa haitata takuuta koskevissa kahnauksissa. Itse päivitän vasta sitten, kun 2 vuoden perustakuu umpeutuu.Motorcade kirjoitti: ↑18 Huhti 2020 11:12 Tässä autoa jo yli 5 kk odotelleena, voisitteko lämpimiksenne vääntää rautalangasta, mihin yleisiin vaivoihin on tulossa auton automaattisesti asentama päivitys ja mitkä taas vaativat huoltoon roudaamista + itkuvirttä?
TCU-soffta?
Hätäpuheluvika?
F9-kartat on ilmeisesti mahdollista päivittää manuaalisesti itse (?)
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ja tänään taas navi toimii (opastaa). Välillä hommat korjaantuu, vaikkei asialle mitään tekiskään...Rusakko_ kirjoitti: ↑11 Huhti 2020 16:56 Tänään huomasin, että navi ei enää opasta. Osoitteen syöttämällä tai kohteen kartalla hakien ei lähde opastamaan puhumalla eikä karttaan ilmesty reittiviivaa.
Oonko menny sörkimään jotain asetuksia vai menikö muutaman viikon takainen huoltokäynti päivityksineen jotenkin pieleen. Ei siinä kyllä syncciä pitäny päivittää, ku moottorin ecu ja laatikko.
Mitähän sitä kokeilis? Jotain kevyttä resetointia?
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Sikäli mikäli olen ymmärtänyt oikein hätäpuheluvika liittyy juuri TCU-softaan?Motorcade kirjoitti: ↑18 Huhti 2020 11:12 Tässä autoa jo yli 5 kk odotelleena, voisitteko lämpimiksenne vääntää rautalangasta, mihin yleisiin vaivoihin on tulossa auton automaattisesti asentama päivitys ja mitkä taas vaativat huoltoon roudaamista + itkuvirttä?
TCU-soffta?
Hätäpuheluvika?
F9-kartat on ilmeisesti mahdollista päivittää manuaalisesti itse (?)
Viisaammat korjannevat väittämän mikäli tarpeen...
Täällä joku mainitsi, että moduuli päivittyi sen jälkeen autosta oli käytetty akun johto irti.
Eli virtabuutti ehkä aktivoi päivitysprosessin.
Sama tapahtui ilmeisesti itselläkin. AInakin päivitys on tapahtunut juuri samana päivänä kun pitkästä aikaa käytin akun kenkää irti.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
D3 moottori oli sentään Volvon omaa tuotantoa. Saatiin me tästä nykyisestä ’13 V60 D5:sta myös akku kyykkäämään. Tosin akku tais olla alkuperäinen ja kyykkäs samantien, kun asennutettiin webasto (tuontiauto) ja käytettiin ekan kerran
Mutta itse aiheeseen niin olen kyllä samaa mieltä, ettei autoa pitäisi joutua itse latailemaan jos ajomatkat vaan vähänkään pidempiä.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tuliko päivitys auton omalla modeemilla vai oliko auto wlan-verkossa kiinni? Ilmoittaako auto kun päivityksiä tehty? Ei tätä enää akkulaturillakaan lataamalla saa toimivaksi kun kahden päivän seisonta purkaa liikaa akkua.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑18 Huhti 2020 14:26Sikäli mikäli olen ymmärtänyt oikein hätäpuheluvika liittyy juuri TCU-softaan?Motorcade kirjoitti: ↑18 Huhti 2020 11:12 Tässä autoa jo yli 5 kk odotelleena, voisitteko lämpimiksenne vääntää rautalangasta, mihin yleisiin vaivoihin on tulossa auton automaattisesti asentama päivitys ja mitkä taas vaativat huoltoon roudaamista + itkuvirttä?
TCU-soffta?
Hätäpuheluvika?
F9-kartat on ilmeisesti mahdollista päivittää manuaalisesti itse (?)
Viisaammat korjannevat väittämän mikäli tarpeen...
Täällä joku mainitsi, että moduuli päivittyi sen jälkeen autosta oli käytetty akun johto irti.
Eli virtabuutti ehkä aktivoi päivitysprosessin.
Sama tapahtui ilmeisesti itselläkin. AInakin päivitys on tapahtunut juuri samana päivänä kun pitkästä aikaa käytin akun kenkää irti.
Ford Focus 1.5 Ecoblue Titanium A8 Wagon -18
Ex:
Ford Focus 1.6 Trend X Wagon -06
Ford Escort 1.6 Sedan -98
Ex:
Ford Focus 1.6 Trend X Wagon -06
Ford Escort 1.6 Sedan -98
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Auto oli kyllä wlanissa kiinni jonkun aikaa mutta loppupelissä on tiedä kumman kautta päivitys tuli.
Mistään muusta en sitä huomannut mutta etis kertoo päivityksen tapahuneen.
Siis mitään ilmoitusta auton näyttöön tai FordPass sovellukseen ei tullut.
Nyt muutaman päivän käytön jälkeen kaksi havaintoa:
1. Latausjännite käyttäytyy eri tavalla kuin aiemmin.
Ennen se nökötti koko ajan 13,4 voltissa normaalitilanteessa. Heti käynnistyksen jälkeen ladattiin täysillä 14.7 - 15V mutta parin minuutin jälkeen jännite putosi 13,4V arvoon.
Ainoastaan ulkoisen laturin käytön jälkeen oli havaittavissa SmartChargen tyypillistä vaihtelua jossa akkua ladataan moottorijarrutustilanteissa.
Nyt päivityksen jälkeen olen havainnut että moottorijarrutustilanteissa akkua ladataan 14,7V jännitteellä ja muuten jännite heiluu 13-13,7V välissä.
2. Auto sanoo parin päivän seisomisen jälkeen: "Järjestelmä pois päältä akun säästämiseksi. Käännä sytytysvirta pois päältä tai käynnistä moottori".
Aiemmin tämä tapahtui vasta noin viikon ajamattomuuden jälkeen.
Olisiko tätä lepotilaan menoa nyt aikaistettu jotta akku ei pääse tyhjenemään.
Auto seisoo nyt viikonlopun yli pihassa ja jätin pihtivirtamittarin konehuoneeseen ja seurailen lepovirtaa.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Nyt on vuosi huristeltu foocuksella. Vuoden aikana käyty takuuasioissa 4kertaa liikkeessä. Mukava auto ajaa pitkääkin matkaa. Roiskeläpät vain pitäisi jostain löytää St-lineen. Sorateillä saa kyllä auton kyljet kuraiseksi. Viimeisin päivitys kun autoon tuli, niin nyt kun nostaa kädet pois ratista, niin tulee heti ilmoitus, että auto hidastaa. Ei muistuta että pidä kädet ratissa. Töksähtelevä lähtö on myös poistunut.
Onko kukaan nostanut st-lineä hallitunkilla ylös renkaiden vaihdossa? Itse makasin auton alla ja enkä löytänyt hyvää kohtaa hallitunkille. Uskaltaako tuolla auton omalla vaihtaa kesätassut alle?
Onko kukaan nostanut st-lineä hallitunkilla ylös renkaiden vaihdossa? Itse makasin auton alla ja enkä löytänyt hyvää kohtaa hallitunkille. Uskaltaako tuolla auton omalla vaihtaa kesätassut alle?
Ja kaikki lähti Ford Ka:sta...
Focus St-Line wagon A8 150 2019
Fiesta 2018
Transit custom 2018
Ex: Ford Ka 99 2016-2018, Ford Transit 07 2018-2018
Focus St-Line wagon A8 150 2019
Fiesta 2018
Transit custom 2018
Ex: Ford Ka 99 2016-2018, Ford Transit 07 2018-2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Minä ainakin olen vaihtanut kesä- ja talvirinkelit jo pari kertaa tuohon omaani ja naisen, joka asuu meillä, Fiestaan pari kertaa siihenkin. Akkukäyttöisellä pulttikoneella vielä pyöritän sitä tunkin ruuvia nostossa ja laskussa, hyvin on kestänyt. Saa nähdä miten pitkään sitten, mutta se on sitten toinen juttu
Pölliä olen pitänyt helman alla varoilta renkaan kanssa suhratessani.
Focus Wagon 1.0L EcoBoost 125hp Titanium A8
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tommosen tunkin ostin tänä keväänä. On sopivan tukevan tuntuinen ja renkaanvaihtoon juuri sopiva. Korkeus passaa myös matalampaankin autoon.Jiippe kirjoitti: ↑18 Huhti 2020 19:44 Nyt on vuosi huristeltu foocuksella. Vuoden aikana käyty takuuasioissa 4kertaa liikkeessä. Mukava auto ajaa pitkääkin matkaa. Roiskeläpät vain pitäisi jostain löytää St-lineen. Sorateillä saa kyllä auton kyljet kuraiseksi. Viimeisin päivitys kun autoon tuli, niin nyt kun nostaa kädet pois ratista, niin tulee heti ilmoitus, että auto hidastaa. Ei muistuta että pidä kädet ratissa. Töksähtelevä lähtö on myös poistunut.
Onko kukaan nostanut st-lineä hallitunkilla ylös renkaiden vaihdossa? Itse makasin auton alla ja enkä löytänyt hyvää kohtaa hallitunkille. Uskaltaako tuolla auton omalla vaihtaa kesätassut alle?
https://www.puuilo.fi/epages/puuilo.sf/ ... s/10131488
Sitten urallinen jackpadi kumityyny siihen väliin.
Kun peltikantti painuu tarpeeksi tyynyyn, niin se ei väänny. Tilasin muutamia tyynyjä saksasta muun roinan kanssa ja sopii juuri hyvin mitoiltaan tuon yllämainitun tamforcen nostolautasen poteroon.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Meidän focus valmistunut 9.3.20 ja nyt kun kävin etiksessä huomasin että Ohjelmiston muutokset ja päivitykset näkymässä TCU ja ABS moduleille ilmaantunut "ohjelmistopäivitykset" linkki, mielestäni niitä ei ollut kun viimeksi etiksessä kävin.Motorcade kirjoitti: ↑18 Huhti 2020 11:12 Tässä autoa jo yli 5 kk odotelleena, voisitteko lämpimiksenne vääntää rautalangasta, mihin yleisiin vaivoihin on tulossa auton automaattisesti asentama päivitys ja mitkä taas vaativat huoltoon roudaamista + itkuvirttä?
TCU-soffta?
Hätäpuheluvika?
F9-kartat on ilmeisesti mahdollista päivittää manuaalisesti itse (?)
Muissa moduleissa ei tuota "ohjelmistopäivitykset" linkkiä ole joten päättelisin että tuo linkki ilmaantuu sitten kun uudempi versio ko. Modulista olemassa, siis uudempi kuin mitä autoon asennettu.
Jotenkin sellainen kutina minulla on että vain huollossa nuo ohjelmistomodulit voi päivittää, ehkä SYNC voi joiltain osin päivittyä verkon yli se kun lähinnä infotainmenttia, mutta muut vaikuttavat auton oleellisempiin ominaisuuksiin liekkö ford uskaltaisi niiden antaa päivittyä noin vain...
Ohjelmistoversioiden tarkastuksen auto tehnyt etiksen aikaleimojen mukaan TCU osalta 8.4 eli silloin kun auto luovutettiin ja ford pass aktivoitiin vaikkakin viimeksi tänään klikkasin auton asetuksista päivityksien tarkastuksen päälle ja auto oli kiinni wlan verkossa, SYNC osalta etis näyttääkin että tänään 18.4 versio tarkastettu...mutta TCU edelleen 8.4.20
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mulla tosiaan 11/19 valmistunut ja tässä oli tehtaalta sync 3.4 ja F9 kartat.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Re: Uusi Focus mk4 2018
Voisiko tuosta päätellä, että järjestelmä itsekin tietää akun varauksen olevan vajaa? Jos älyä olisi kunnolla, se tietäisi ettei täyteen akkuun ladata edes moottorijarrutuksessa.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑18 Huhti 2020 17:11 Nyt päivityksen jälkeen olen havainnut että moottorijarrutustilanteissa akkua ladataan 14,7V jännitteellä ja muuten jännite heiluu 13-13,7V välissä.
Ex Ford Mondeo 1,8 TDCi 2009
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ehkäpä.ynjevi kirjoitti: ↑19 Huhti 2020 07:50Voisiko tuosta päätellä, että järjestelmä itsekin tietää akun varauksen olevan vajaa? Jos älyä olisi kunnolla, se tietäisi ettei täyteen akkuun ladata edes moottorijarrutuksessa.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑18 Huhti 2020 17:11 Nyt päivityksen jälkeen olen havainnut että moottorijarrutustilanteissa akkua ladataan 14,7V jännitteellä ja muuten jännite heiluu 13-13,7V välissä.
Tuo käytös käy sikäli järkeen, että Smart Charge-systeemissähän pyritään noin 80% varaustilaan, jota 13,4V sunnilleen vastannee.
Silloin kun autolla kiihdytetään akkua ei ladata päästöjen minimoimiseksi, jolloin akku purkautuu ja taas vastaavasti moottorijarrutuksessa ladataan, koska se energia on näennäisesti ilmaista.
Mutta akun sulfatoitumisen estämiseksi se on ajoittain ladattava täyteen.
Tässä linkki Smart Carge dokumenttiin jonka joku täällä taannoin jakoi: https://mega.nz/#!VoRDUDJD!91ysT60dpehZ ... 6qKd0JPoE8
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Minäkin muistan tuon ja voisin napata sen talteen, mutta linkki on rikki - decryption key is invalid, lisäksi osa linkin osoitteesta oli ilmeisesti foorumipostauksessa URL:n ulkopuolellaPiuhaPoikki kirjoitti: ↑19 Huhti 2020 08:21 Tässä linkki Smart Carge dokumenttiin jonka joku täällä taannoin jakoi: https://mega.nz/#!VoRDUDJD!91ysT60dpehZ ... 6qKd0JPoE8
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
No niimpäs kävikin.Freeze kirjoitti: ↑19 Huhti 2020 09:32Minäkin muistan tuon ja voisin napata sen talteen, mutta linkki on rikki - decryption key is invalid, lisäksi osa linkin osoitteesta oli ilmeisesti foorumipostauksessa URL:n ulkopuolellaPiuhaPoikki kirjoitti: ↑19 Huhti 2020 08:21 Tässä linkki Smart Carge dokumenttiin jonka joku täällä taannoin jakoi: https://mega.nz/#!VoRDUDJD!91ysT60dpehZ ... 6qKd0JPoE8
Kokeillaas uudelleen:
https://mega.nz/file/VoRDUDJD#91ysT60dp ... 6qKd0JPoE8
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tästä olikin joskus puhetta, että smart chargen kalibrointi ei toimi koska lepovirta on liian suuri. Eri puolella autoa on jotakin ohjainyksikköjä, jotka eivät bugien takia mene virransäästötilaan niin kuin pitäisi? Testaus jäänyt tekemättä - no isossa firmassa tuttua ajattelua Final solution: smart charge helevettiin?
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tänks, nyt toimiiPiuhaPoikki kirjoitti: ↑19 Huhti 2020 09:39No niimpäs kävikin.
Kokeillaas uudelleen:
https://mega.nz/file/VoRDUDJD#91ysT60dp ... 6qKd0JPoE8
Re: Uusi Focus mk4 2018
Oma on 1/2020 ja tässä on sync 3.4 mutta F8 kartat. Useasti hakennut hotspotin kautta päivityksiä, mutta aina ilmoittanut kaiken olevan ajan tasalla. Eipä silti, tuo vakio navi on suht karsea verrattuna vaikkapa Androindauton kautta käytettyyn, että enpä tuolle vakiolle kyllä ole kertaakaan tarvetta keksinyt.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Re: Uusi Focus mk4 2018
TCU päivittyy auton omalla mobiiliverkkoyhteydellään. SYNC:n kautta "hae päivityksiä" toiminnon käyttäminen tms. ei hae TCU-moduulin päivityksiä. Se elää omaa elämäänsä ja päivittyy kun tykkää. Oman auton TCU-moduuli on kahdesti päivittynyt noin 1,5 vuoden aikana ihan itsestään ilman erillisiä toimenpiteitä.Hode kirjoitti: ↑18 Huhti 2020 23:50 Jotenkin sellainen kutina minulla on että vain huollossa nuo ohjelmistomodulit voi päivittää, ehkä SYNC voi joiltain osin päivittyä verkon yli se kun lähinnä infotainmenttia, mutta muut vaikuttavat auton oleellisempiin ominaisuuksiin liekkö ford uskaltaisi niiden antaa päivittyä noin vain...
Minkään muun moduulin päivityksiä ei ole automaattisesti verkon yli tullut, enkä usko että tuleekaan.
SYNC:n ja kartat voi päivittää verkon yli, mutta SYNC pitää olla yhdistetty silloin WiFi-verkkoon, esim. omaan kotiverkkoon pihalla tai tekemällä kännykästään hotspotin.
No on siinä omat puolensa näin laiskana ihmisenä, koska itse en jaksa piuhaa aina kytkeä kännykkään.
Auton oma navi osaa myös jatkaa navigointia, jos pysähtyy vaikka kahville. Olenko väärässä, jos väitän, että Google Maps Android Auton kautta käytettynä ei näin tee, jos otat puhelimen johdon päästä irti? Muistelisin, että kun johdon ottaa irti ja Android Auton sulkee itsensä, kadotetaan kaikki olemassa oleva reittitieto. Tämä tosiaan perustuu vanhoihin muistikuviin ja voin olla väärässäkin.
Mikäli Android Auto toimisi tässä autossa langattomasti, tulisi Google Mapsia varmasti käytettyäkin navigointiin.
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei ole kyllä ainakaan kartat päivittynyt vaikka kuinka ollut kännykän hotspotti päällä auto yhdistettynä. Hakee päivityksiä ja ilmoittaa hetken päästä että kaikki on ajan tasalla. Silti on F8 kartat vielä.
Itsellä on aina piuha kiinni, lähinnä Spotifyn ja Tidalin takia. Toimivat molemmat jouhevammin piuha kiinni.
Itsellä on aina piuha kiinni, lähinnä Spotifyn ja Tidalin takia. Toimivat molemmat jouhevammin piuha kiinni.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Re: Uusi Focus mk4 2018
Niin koska niitä ei ole saatavilla. Äskeinen viestini koski yleisellä tasolla päivityksiä.
F9-kartat on olemassa ja tehtaalta tulevat autot on varustettu niillä. Päivityksenä sitä ei kuitenkaan ole saatavilla, ei itse päivittäen eikä huollon kautta. Omakin auto on jumissa vielä F7-kartoissa. Maahantuoja lupaili F9-päivitystä viime kuun loppuun, mutta eipä tullut. Eräs toinen foorumikäyttäjä sai maahantuojalta uuden tiedon, että korona viivästyttää ja uutta aikataulua ei annettu.
Edit. Vaikka nyt ilmaisin aika ehdottomasta asian, niin ei mulla varmaa tietoa ole siitä, että voisiko F9-päivitys olla saatavilla juuri sinun autoosi, vaikka auto ei wifin yli sitä löydä. F9-päivitystä ei joka tapauksessa ole saatavilla ainakaan niihin autoihin, jotka on toimitettu F7-kartoilla.
Voit tarkastaa päivitysten saatavuuden myös seuraavasta linkistä, jos epäilyttää wifi-päivityksen toimivuus https://www.ford.fi/oma-ford/hyodyllist ... oth/update#/
Viimeksi muokannut toasti, 19 Huhti 2020 14:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Jännä että marraskuussa tehdyssä autossa on F9 kartat mutta omassa 1/2020 ei ole ? Ei kovin loogisesti tunnu hommat Fordilla rullaavan.toasti kirjoitti: ↑19 Huhti 2020 14:04Niin koska niitä ei ole saatavilla. Äskeinen viestini koski yleisellä tasolla päivityksiä.
F9-kartat on olemassa ja tehtaalta tulevat autot on varustettu niillä. Päivityksenä sitä ei kuitenkaan ole saatavilla, ei itse päivittäen eikä huollon kautta. Omakin auto on jumissa vielä F7-kartoissa. Maahantuoja lupaili F9-päivitystä viime kuun loppuun, mutta eipä tullut. Eräs toinen foorumikäyttäjä sai maahantuojalta uuden tiedon, että korona viivästyttää ja uutta aikataulua ei annettu.
Edit: Samaa ilmoittaa Fordin sivu että päivitykset kunnossa
Viimeksi muokannut Ishvan, 19 Huhti 2020 14:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tässä 9.3.2020 valmistetussa fokkarissa kans F8 kartat. Ehkä F9 ollut tehtaalla jossain vaiheessa mutta syystä tai toisesta vedetty pois tuotannostaIshvan kirjoitti: ↑19 Huhti 2020 14:13Jännä että marraskuussa tehdyssä autossa on F9 kartat mutta omassa 1/2020 ei ole ? Ei kovin loogisesti tunnu hommat Fordilla rullaavan.toasti kirjoitti: ↑19 Huhti 2020 14:04
Niin koska niitä ei ole saatavilla. Äskeinen viestini koski yleisellä tasolla päivityksiä.
F9-kartat on olemassa ja tehtaalta tulevat autot on varustettu niillä. Päivityksenä sitä ei kuitenkaan ole saatavilla, ei itse päivittäen eikä huollon kautta. Omakin auto on jumissa vielä F7-kartoissa. Maahantuoja lupaili F9-päivitystä viime kuun loppuun, mutta eipä tullut. Eräs toinen foorumikäyttäjä sai maahantuojalta uuden tiedon, että korona viivästyttää ja uutta aikataulua ei annettu.