Mondeo 1.8i vm-99
Mondeo 1.8i vm-99
Elikkäs ongelmana ois 99mondeon päästöt. Leimalla jäi kiinni siitä koska co arvo oli kierroksilla liian korkea sekä hc arvo tyhjäkäynnillä liian matala. Osaisko joku neuvoa mistä lähtisi vikaa ensimmäisenä etsimään?
Re: Mondeo 1.8i vm-99
Ei kait siitä liian matalasta hc arvosta leimalla hylätä..mitäköhän ne mahto olla ne co arvot ? Ekana ettisin jonkun korjaamon, joka tekee pakokaasumittauksia, josko ne sais konetta ja kattia vähän lämmittämällä hyväksytyt arvot..pistä ne arvot tänne näkyviin.
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: Mondeo 1.8i vm-99
Moi lueppa tuo juttu ja ne perushuolto autolle tehtty ja lämöimästä moottorisya otettiin enmen katsatulseen mrnla huolossa. Kun banhaa sutoa ei kannatta suoraan nonttorille ajaa ilman pakookasipäästöjä.
Kuten sanottiin lisää tietoa julki.
viewtopic.php?p=294921#p294921
Kuten sanottiin lisää tietoa julki.
viewtopic.php?p=294921#p294921
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Mondeo 1.8i vm-99
Sori sanoin epähuomiossa väärin eli co arvo kierroksilla liian korkea sekä hc arvo tyhjäkäynnillä liian korkea, ei matala kuten aloituksessa epähuomiossa mainitsin.
Re: Mondeo 1.8i vm-99
Lisäksi autoon jää normi maantie ajossa kierrokset huutamaan tonne reiluun 2tonniin kun kytkimen polkaisee pohjaan, lisäksi voimakkaassa kiihdytyksessä kun polkaisee kaasua reippaammin niin auto ikäänkuin pyrkii "tukehtumaan" olisko mahdollisesti jotakin ilmavuotoja
Re: Mondeo 1.8i vm-99
Voimakkaassa kiihdytyksessä...
..kun ei nyt tiedetä mitään sen auton huoltohistoriasta tms..öljyt, tulpat, ilmanputsarit jne..niin paha sanoa mitään..eti niitä katsastuksen pakokaasuarvoja, siitä on hyvä lähteä liikkeelle..paljonko kilsoja...onko auto sulle ihan uusi..savuttaako se, viekö paljon bensaa..

Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: Mondeo 1.8i vm-99
Niin häkä ja HC korkeella? Jostain syystähän siellä on epätäydellistä palamista havaittavissa, mutta lähtisin liikkeelle helpoista eli ilmanputsari ja tulpat vaihtoon ainakin. Imuvuotokin voi olla mahdollinen, jos kerta kierrokset jää leijumaan hetkeksi, syyniin imusarjan alue/letkut 
EDIT:Ja kaippa se kone oli huolella lämmitelty ennen mittausta? Itse ajanut esim. 2- ja 3-vaihteilla kierrokset 5000rpm hujakoilla ja siitä mittaukseen, ja on tullu pirun hyvät lukemat, vaikka Euro 3-luokkaa jo toi -04 Focus onkin.

EDIT:Ja kaippa se kone oli huolella lämmitelty ennen mittausta? Itse ajanut esim. 2- ja 3-vaihteilla kierrokset 5000rpm hujakoilla ja siitä mittaukseen, ja on tullu pirun hyvät lukemat, vaikka Euro 3-luokkaa jo toi -04 Focus onkin.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Mondeo 1.8i vm-99
Päästöt oli siis tyhjäkäynnillä
Co% 0,40
Co2 14,10
Hc ppm 153
O2 0,90
Kierroksilla
Co% 0,47
Co2 14,10
Hc ppm 74
O2 0,80
Lambda 1,022.
Tässäpä päästöarvot joista pitäs lähtee muokkaamaan kohillee. Täällä varmaa enempi tietäjiä jotka näistä päästöarvoista enempi ymmärtää eli onko kuin paljo pielessä?
Co% 0,40
Co2 14,10
Hc ppm 153
O2 0,90
Kierroksilla
Co% 0,47
Co2 14,10
Hc ppm 74
O2 0,80
Lambda 1,022.
Tässäpä päästöarvot joista pitäs lähtee muokkaamaan kohillee. Täällä varmaa enempi tietäjiä jotka näistä päästöarvoista enempi ymmärtää eli onko kuin paljo pielessä?
Re: Mondeo 1.8i vm-99
Samaa asiaa puitiin tuolla..
viewtopic.php?f=6&t=58020
meet jollekin asian osaavalle korjaamolle, annat niiden rauhassa lämmittää koneen ja ottaa uudet arvot/lapun, joka kelpaa sitten suoraan katsurille näyttämällä, tein juuri saman eukon tojotan kanssa..
viewtopic.php?f=6&t=58020
meet jollekin asian osaavalle korjaamolle, annat niiden rauhassa lämmittää koneen ja ottaa uudet arvot/lapun, joka kelpaa sitten suoraan katsurille näyttämällä, tein juuri saman eukon tojotan kanssa..
Viimeksi muokannut tursas, 19 Huhti 2020 11:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: Mondeo 1.8i vm-99
No co on liian korkea
Hc liian korkea tyhjäkäynillä
Eli siellä on huono palamista sylinterissä.
Koska huolettu auto.
Lue tuo linkki siinä on vinkit mitkä kannatta tehdä.
viewtopic.php?f=6&t=58020
https://images.app.goo.gl/RqGzKNFzGNNxQRyC7
Alla päästöarvot joilla leima tulee
Hc liian korkea tyhjäkäynillä
Eli siellä on huono palamista sylinterissä.
Koska huolettu auto.
Lue tuo linkki siinä on vinkit mitkä kannatta tehdä.
viewtopic.php?f=6&t=58020
https://images.app.goo.gl/RqGzKNFzGNNxQRyC7
Alla päästöarvot joilla leima tulee
Viimeksi muokannut Renee, 19 Huhti 2020 12:13. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Mondeo 1.8i vm-99
Tossa on se aikaisemminkin sanottu pointti, että se katsastusmies ei viitsi/halua sitä konetta yhtään lämmittää, kunhan saa äkkiä hylyn aikaiseksi ja saa potilaan jälkitarkastukseen ja lisää rahaa..sitten ellet hae sitä lappua jostain muualta vaan lähet tekemään jonkinlaista huoltoa itse, niin lopputulos voi olla taas siellä katsastusasemalla ja niiden mittareilla täsmälleen sama, eli hylky.. 

Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: Mondeo 1.8i vm-99
Tässä myös sellanen kummallisuus, sama kuin tuolla Focuksen päästö-topicissa, että annettu tieto ei syystä tai toisesta kelpaa
Kirjoittelin jo maanantaina ketjunaloittajalle:
Oma auton laitto alkoi varnaisesti 2007 kun tein kansirempan ja jakopään OHC Sierraan, tämän jälkeen vaihtanut koneita, kasannut/tehnyt täydenkonerempan (laakerit, renkaat, ö-pumppu ym, ym.), vaihtanut kaasarin tilalle ruiskulaitteiston, maalannut kokonaisen auton sekä lukuisia yksityttäisten paneelien maalauksia, turvakaarten hitsausta ja muita harrastehommia. Toki olen väkisin sekaantunut uudempiinkin autoihin koulutuksen puolesta, jokunen huolto PSA- sekä VAG-konsernin vehkeisiin, ja viimesimpänä jakopää -04 käyttis-Focukseen, jos sitä nyt kannattaa meritoida
Tästä huolimatta opittavaa toki vielä ihan pirusti, mutta alkuun oon mielestäny jo päässyt........
EDIT: Vähän meni jo Off Topicin puolelle

Ja näin vastattiin:duckworth kirjoitti: ↑13 Huhti 2020 12:25 Niin häkä ja HC korkeella? Jostain syystähän siellä on epätäydellistä palamista havaittavissa, mutta lähtisin liikkeelle helpoista eli ilmanputsari ja tulpat vaihtoon ainakin. Imuvuotokin voi olla mahdollinen, jos kerta kierrokset jää leijumaan hetkeksi, syyniin imusarjan alue/letkut
EDIT:Ja kaippa se kone oli huolella lämmitelty ennen mittausta? Itse ajanut esim. 2- ja 3-vaihteilla kierrokset 5000rpm hujakoilla ja siitä mittaukseen, ja on tullu pirun hyvät lukemat, vaikka Euro 3-luokkaa jo toi -04 Focus onkin.
Lihavoin tekstistä sen kohdan johon tarvitaan vähän täydennystä, eli osaisko korjaamopäällikkö kertoa millanen CV vastaajalla piti olla että neuvot kelpaavat?Voorti868 kirjoitti: ↑19 Huhti 2020 11:19 Päästöt oli siis tyhjäkäynnillä
Co% 0,40
Co2 14,10
Hc ppm 153
O2 0,90
Kierroksilla
Co% 0,47
Co2 14,10
Hc ppm 74
O2 0,80
Lambda 1,022.
Tässäpä päästöarvot joista pitäs lähtee muokkaamaan kohillee. Täällä varmaa enempi tietäjiä jotka näistä päästöarvoista enempi ymmärtää eli onko kuin paljo pielessä?
Oma auton laitto alkoi varnaisesti 2007 kun tein kansirempan ja jakopään OHC Sierraan, tämän jälkeen vaihtanut koneita, kasannut/tehnyt täydenkonerempan (laakerit, renkaat, ö-pumppu ym, ym.), vaihtanut kaasarin tilalle ruiskulaitteiston, maalannut kokonaisen auton sekä lukuisia yksityttäisten paneelien maalauksia, turvakaarten hitsausta ja muita harrastehommia. Toki olen väkisin sekaantunut uudempiinkin autoihin koulutuksen puolesta, jokunen huolto PSA- sekä VAG-konsernin vehkeisiin, ja viimesimpänä jakopää -04 käyttis-Focukseen, jos sitä nyt kannattaa meritoida

EDIT: Vähän meni jo Off Topicin puolelle

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Mondeo 1.8i vm-99
Vähä tuolta ylempää kun lukee niin siellä monessa vastauksessa sanottii että laita arvot näkyviin ja nyt näin tein ja kyselin nyt lähinnä sitä että minkä verran arvot heittää eli onko miten kaukana sallituista rajoista, ote kun en näistä päästöarvoista ymmärrä mitää minkä verran ne saa olla että ne on hyväksytty. Sinun vaggihuoltojen ja sierran jakopää remppojen tiedoilla en minä tee yhtää mittää.
Re: Mondeo 1.8i vm-99
Katseleppa tuolta päästöarvoja: viewtopic.php?f=6&t=58020Voorti868 kirjoitti: ↑19 Huhti 2020 12:31 Vähä tuolta ylempää kun lukee niin siellä monessa vastauksessa sanottii että laita arvot näkyviin ja nyt näin tein ja kyselin nyt lähinnä sitä että minkä verran arvot heittää eli onko miten kaukana sallituista rajoista, ote kun en näistä päästöarvoista ymmärrä mitää minkä verran ne saa olla että ne on hyväksytty. Sinun vaggihuoltojen ja sierran jakopää remppojen tiedoilla en minä tee yhtää mittää.
http://www.xn--mntslnautohuolto-vnbdb.f ... ittaukset/
Eli toi fordisi kuuluu kolmitoimi kat luokkaan.
Re: Mondeo 1.8i vm-99
Noi on rimaa hipoen hylky, ainakin CO, jos kattoo sitä pakokaasumittaria minuutin päästä, niin tulee hylky (0,4), jos jaksaa odottaa 3 min. niin se laskee sinne 0,2:een tai sen alle, niin idioottimaiselta kuin se kuulostaakin ja uusi lappu ja kärry menee läpi.Voorti868 kirjoitti: ↑19 Huhti 2020 12:31 Vähä tuolta ylempää kun lukee niin siellä monessa vastauksessa sanottii että laita arvot näkyviin ja nyt näin tein ja kyselin nyt lähinnä sitä että minkä verran arvot heittää eli onko miten kaukana sallituista rajoista, ote kun en näistä päästöarvoista ymmärrä mitää minkä verran ne saa olla että ne on hyväksytty. Sinun vaggihuoltojen ja sierran jakopää remppojen tiedoilla en minä tee yhtää mittää.
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: Mondeo 1.8i vm-99
Juu nyt tulevalle viikkoo on menossa uuteen testiin, korjaamon ohjeki oli että kokeilla sillä ens alkuun että ajaa pienenlenkin korkeilla kierroksilla että lämpenee kunnolla ja sitte uusinta testiin. Jos ei sillä korjaannu ni kuulema seuraavana lambda anturia sekä kattia kahtelemmaa. Tosin kovin isoja remontteja kehtoo enää alkaa tuoho tehä ku mondeolle tyypillisesti takakaaret jo läpipaskat ja helmakotelossa 3sormen mentävä reikä, näistä ei ihme kyllä tullu ku korjauskehotus. Viime kesänä ostin miltei pilkkahintaan kakkosautoks.