Ei mulla ole tullut tuota herjaa koskaan aikaisemmin, on ollut joskus pidempiäkin taukoja ajamisessa. Tai ainakin 1-2 päivää

Ei mulla ole tullut tuota herjaa koskaan aikaisemmin, on ollut joskus pidempiäkin taukoja ajamisessa. Tai ainakin 1-2 päivää
Nykyään tulee aina kun lämmittää webastolla yli 20min..aiemmin tuli kun akku rupes olemaan lopussa tiesi laittaa roikan keulaan. Tiputtaiskohan nyt uudella päivityksellä nopeammin lepotilaan.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑16 Huhti 2020 19:48 Mulle tuli tuo ilmoitus eilen.
Auto oli pari päivää ajamatta.
Luulen että se liittyy päivittyneeseen TCU softaan.
Oli päivittynyt itsekseen viime viikonloppuna.
Täytyykin mittailla taas lepovirtoja josko se olisi pienentynyt tällä softalla.focst kirjoitti: ↑16 Huhti 2020 20:11Nykyään tulee aina kun lämmittää webastolla yli 20min..aiemmin tuli kun akku rupes olemaan lopussa tiesi laittaa roikan keulaan. Tiputtaiskohan nyt uudella päivityksellä nopeammin lepotilaan.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑16 Huhti 2020 19:48 Mulle tuli tuo ilmoitus eilen.
Auto oli pari päivää ajamatta.
Luulen että se liittyy päivittyneeseen TCU softaan.
Oli päivittynyt itsekseen viime viikonloppuna.
Mihinkäs vaihtui, jos saa udella? Autokuumetta olisi, kun Focus ollut jo pian puolitoista vuotta alla. Mitään erityisen kiinnostavaa vaihtoehtoa ei kuitenkaan alle 40 k€ hintaluokassa ole tullut vastaan. Uutta Octaviaa vähän odottelen, että millainen se on. Korona vaan sekoittaa pakkaa, että milloinkohan niitä edes aletaan valmistaa.onik kirjoitti: ↑16 Huhti 2020 22:32 Se oli sit siinä se meikäläisen Fordinomistajan elämä, Focus lähti etsimään uutta omistajaa. Vuoden auto piti aika hyvin kutinsa, 21 päivää meni yli
Kiitos klubilaisille vertaistuesta ja neuvoista, maahantuonti ja myyjäliike ei kiitosta saa. Tällä kokemuksella oli ensimmäinen ja viimeinen Ford!
Onhan tämä ketju aika uskomatonta luettavaa sähkövikojen tai pitäisi kai sanoa softavikojen suhteen. Toivotaan, että Kuga ja Puma eivät saa samoja ongelmia perintönä.onik kirjoitti: ↑16 Huhti 2020 22:32 Se oli sit siinä se meikäläisen Fordinomistajan elämä, Focus lähti etsimään uutta omistajaa. Vuoden auto piti aika hyvin kutinsa, 21 päivää meni yli
Kiitos klubilaisille vertaistuesta ja neuvoista, maahantuonti ja myyjäliike ei kiitosta saa. Tällä kokemuksella oli ensimmäinen ja viimeinen Ford!
Onhan tämä kyllä aika paska auto. Tässä mun tämän hetken vikalista. Ensi torstaille aika varattu huoltoon:dr500 kirjoitti: ↑17 Huhti 2020 00:35Onhan tämä ketju aika uskomatonta luettavaa sähkövikojen tai pitäisi kai sanoa softavikojen suhteen.onik kirjoitti: ↑16 Huhti 2020 22:32 Se oli sit siinä se meikäläisen Fordinomistajan elämä, Focus lähti etsimään uutta omistajaa. Vuoden auto piti aika hyvin kutinsa, 21 päivää meni yli
Kiitos klubilaisille vertaistuesta ja neuvoista, maahantuonti ja myyjäliike ei kiitosta saa. Tällä kokemuksella oli ensimmäinen ja viimeinen Ford!
Tesla Model Y lähti tilaukseen, ja sen Suomeen rantautumista odotellessa (noin vuoden päästä) autona on Ruotsista tuotu nelivuotias Passat GTE. Pääsee vähän jo totuttelemaan latauspiuhojen käyttööntoasti kirjoitti:Mihinkäs vaihtui, jos saa udella? Autokuumetta olisi, kun Focus ollut jo pian puolitoista vuotta alla. Mitään erityisen kiinnostavaa vaihtoehtoa ei kuitenkaan alle 40 k€ hintaluokassa ole tullut vastaan. Uutta Octaviaa vähän odottelen, että millainen se on. Korona vaan sekoittaa pakkaa, että milloinkohan niitä edes aletaan valmistaa.onik kirjoitti: ↑16 Huhti 2020 22:32 Se oli sit siinä se meikäläisen Fordinomistajan elämä, Focus lähti etsimään uutta omistajaa. Vuoden auto piti aika hyvin kutinsa, 21 päivää meni yli
Kiitos klubilaisille vertaistuesta ja neuvoista, maahantuonti ja myyjäliike ei kiitosta saa. Tällä kokemuksella oli ensimmäinen ja viimeinen Ford!
Meni nyt kyllä offtopiciksi, pahoittelut.
Niinhän se Ford trolleineen väittää vikoja ominaisuuksiksi ja näin jättää ne korjaamatta.
Minä äänestäisin jaloillani myös mutta kun tämä on liisari niin minkä teet. Sais liisareissakin olla joku takaportti, että jos auto on aivan susi niin sopimuksen voisi purkaa ja vaihtaa toiseen.Arski57 kirjoitti: ↑17 Huhti 2020 07:17Niinhän se Ford trolleineen väittää vikoja ominaisuuksiksi ja näin jättää ne korjaamatta.
Sitä ihmettelen että käyttäjät tämän hyväksyy eikä äänestä jaloillaan. Toki joku tämän on tehnyt ja se on hieno juttu. Ehkä laatu paranee kun myyntikäyrät alkaa näyttää alaspäin.
Mielenkiinnosta, mikä on suurinpiirtein keskinopeus tuohon 10.4L kulutukseen?revote kirjoitti: ↑17 Huhti 2020 07:02
Onhan tämä kyllä aika paska auto. Tässä mun tämän hetken vikalista. Ensi torstaille aika varattu huoltoon:
- Suunnanvaihdot tapahtuvat viiveellä ja aina joskus vaihde melkeinpä ampuu päälle jolloin konepellin alta kuuluu kova paukaus. Joku siellä menee rikki ennen pitkää.
- Mittarissa on nyt noin 6500km ja vaihteidenvaihdot ovat muuttunut kulmikkaiksi, vaihdot huomaa nykyään selvästi. En osaa sanoa, että mitkä vaihteet erityisesti, mutta kaupunkinopeuksissa ilmenee. Pariin otteeseen on käynyt myös niin, kun rullaa vapaalla loivaan alamäkeen, että kierrokset humpaavat ja auto tavallaan nykkii
- Start/Stop ei ole toiminut kuukauteen. Webasto mielestäni toimii kun kerran kokeilin laittaa kakella päälle
- Sync herjaa "Järjestelmä pois päältä akun säästämiseksi”
- Varoitusäänet kuuluvat ajoittain mittaristosta
- Hätäpuhelujärjestelmävika
- Bensankulutus on korkea, nyt viimeisin noin 500km näyttää 10,4 (Ohjekirjan mukaan 1.5 Ecoboost kuluttaa kaupungissa 6,8 - 7,8l)
Tiedän, laatikosta sanovat että on ominaisuus. Ja sama bensankulutuksen kanssa. Silti vituttaa ja haluan heille sen kertoa.
En tiedä, en ole katsonut. Kaupunkiajoa kuitenkin, 40-70 alueella.
Just näin. Mukava se on saada uutuus käsiinsä nopeasti mutta kautta aikain ovat huonoimmat mallisarjan autot ovat aina olleet niitä ensimmäisiä.
Sen GTE pasuunan kanssa pääsee tutuksi volkkarin huollon kanssa..onik kirjoitti: ↑17 Huhti 2020 07:04Tesla Model Y lähti tilaukseen, ja sen Suomeen rantautumista odotellessa (noin vuoden päästä) autona on Ruotsista tuotu nelivuotias Passat GTE. Pääsee vähän jo totuttelemaan latauspiuhojen käyttööntoasti kirjoitti:
Mihinkäs vaihtui, jos saa udella? Autokuumetta olisi, kun Focus ollut jo pian puolitoista vuotta alla. Mitään erityisen kiinnostavaa vaihtoehtoa ei kuitenkaan alle 40 k€ hintaluokassa ole tullut vastaan. Uutta Octaviaa vähän odottelen, että millainen se on. Korona vaan sekoittaa pakkaa, että milloinkohan niitä edes aletaan valmistaa.
Meni nyt kyllä offtopiciksi, pahoittelut.![]()
Ajettavuus on se juttu tässä Focuksessa, olen tykännyt. Vaikka tuota nippelivikaa on ollut ja huollossa ravattu, ei kuitenkaan isompia teknisiä murheita ollut ja tielle ei ole ainakaan vielä jättänyt. Mielenkiintoista nähdä mitä kaikkea mainostettu "5 vuoden vuoden" takuu korvaa kahden vuoden jälkeen.@rsk@ kirjoitti: ↑17 Huhti 2020 11:24 Vähän varauksella saa suhtautua myös noihin VAG konsernin uutuuksiin. Moni esim volkkarin huollossa töissä oleva ei itselleen osta "oman työnantajan" tuotoksia. Sen voi allekirjoittaa, että uusi Focus St-linenä ainakin on omassa kokoluokassaan oikealla rengastuksella ajo-ominaisuuksiltaan parasta mitä on tarjolla tällä hetkellä. Ja tuo melutaso on kyllä esim paljon kalliimpaan A4 Audiin verrattuna hyvällä mallilla...
Kaikki normaalit käynnistyksen jälkeiset OK:ta näennäisesti vaativat ilmoitukset kyllä häipyvät itsekseen hetken kuluttua.
Kannattaa lukea Fordin sivuilta Protectin takuuehdot jos et niitä saanut auton mukana. Ei tule turhia yllätyksiä.Fixu kirjoitti: ↑17 Huhti 2020 11:53 Ajettavuus on se juttu tässä Focuksessa, olen tykännyt. Vaikka tuota nippelivikaa on ollut ja huollossa ravattu, ei kuitenkaan isompia teknisiä murheita ollut ja tielle ei ole ainakaan vielä jättänyt. Mielenkiintoista nähdä mitä kaikkea mainostettu "5 vuoden vuoden" takuu korvaa kahden vuoden jälkeen.
Itselläni on ollut myös muutaman kerran tämä sama ongelma.revote kirjoitti: ↑17 Huhti 2020 07:02 - Mittarissa on nyt noin 6500km ja vaihteidenvaihdot ovat muuttunut kulmikkaiksi, vaihdot huomaa nykyään selvästi. En osaa sanoa, että mitkä vaihteet erityisesti, mutta kaupunkinopeuksissa ilmenee. Pariin otteeseen on käynyt myös niin, kun rullaa vapaalla loivaan alamäkeen, että kierrokset
Onneksi on poikkeuksiakin. Tämä oma yksilöni on ensimmäisiä valmistuneita farkkuja ja on huolettomin auto viimeisten 20 vuoden aikana. Jos yhtä hyvin matka jatkuu niin hyvä, ei tarvitse vielä kolmeen - neljään vuoteen laittaa rahaa auton vaihtoon.