Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tuo lähinnä vaikuttaisi siltä, että ylipitkät välitykset isoimmilla vaihteilla vie puhdin pois. Tosiaan sinne neloseen asti vaihtojen jälkeen hyvin tehoalueella (+5krpm), mutta vitoselle mentäessä kierrokset tippuu 4k tietämille ja menohalut jää siihen samalla.
Ei ole ylipitkiä välityksiä, vaan ongelma on se, että kun laatikko vaihtaa 5500rpm:llä isompaan. Jos vaikka vaihto tapahtuisi "punarajalla" tippuisi kierrokset tuonne 5200rpm:ään eikä 4000rpm:ään kuten nyt. Ei välityksissä ole vikaa, vaan vaihtokohdan ohjelmoinnissa koska huipputehoa ei käytetä hyväksi nelosvaihteen jälkeen jolloin siis vaihtokohta muuttuu 6500-->5500. Koneen ei anneta kiertää nelosvaihteen jälkeen, mikä on ongelma. Autohan on vitosvaihteella ja siitä eteenpäin vaihtokohdassa enään reilu 160-hevosvoimainen. Vitoselta kutoselle mennään sitten taas 5000rpm:llä. Siellä vaihtokohdassa ei ole hevosia enään kuin puolitoista sataa.
Eli 182 A8 saavat täydet hevoset ekalla neljällä vaihteella. Lopuilla sitten vähemmän. Vääntöäkään tuskin on ohjelmoitu isommilla vaihteilla enempää, jolloin myös hevosia olisi luonnollisesti käytössä enemmän pienemmillä kierroksilla.
Ei ole ylipitkiä välityksiä, vaan ongelma on se, että kun laatikko vaihtaa 5500rpm:llä isompaan. Jos vaikka vaihto tapahtuisi "punarajalla" tippuisi kierrokset tuonne 5200rpm:ään eikä 4000rpm:ään kuten nyt. Ei välityksissä ole vikaa, vaan vaihtokohdan ohjelmoinnissa koska huipputehoa ei käytetä hyväksi nelosvaihteen jälkeen jolloin siis vaihtokohta muuttuu 6500-->5500. Koneen ei anneta kiertää nelosvaihteen jälkeen, mikä on ongelma. Autohan on vitosvaihteella ja siitä eteenpäin vaihtokohdassa enään reilu 160-hevosvoimainen. Vitoselta kutoselle mennään sitten taas 5000rpm:llä. Siellä vaihtokohdassa ei ole hevosia enään kuin puolitoista sataa.
Eli 182 A8 saavat täydet hevoset ekalla neljällä vaihteella. Lopuilla sitten vähemmän. Vääntöäkään tuskin on ohjelmoitu isommilla vaihteilla enempää, jolloin myös hevosia olisi luonnollisesti käytössä enemmän pienemmillä kierroksilla.
Kyllä siellä on ylipitkät välityksetkin. En kyllä omassani huomannu mainitsemaasi aikaista isommalle vaihtoa. Pitää testailla.
182 A8 saavuttaa 150hv rajapyykin 4000rpm jälkeen ja huipputeho n5750rpm.
Vajaassa 4500rpm väitän olevan sen 150hp. 5500-6000rpm taitaa olla huipputehon alue paremmin tsekattuna. Suuri ongelma on kuitenkin vaihtokohta, jolloin tehoa ei saa käyttöönsä. Kannattaa testata niin huomaat. Saksan palstoillahan tuo on herättänyt suuriakin tunteita.
Saa ton käyrän näyttämään tietty paremmalta kun ei anneta kiertää ylemmäs...vakiona pitäisi olla vasta välillä 5500-6000rpm:llä max teho ja tuossa käyrät loppuu karvan päälle 5000rpm. Tietty jos superchip kyykkää ylempänä eli huipputehon erotus ylhäällä pienempi vakioon niin saa mainosmies näin enemmän katetta lupauksille. Vääntöhän ei vielä laske vakiolla tuossa niin hevosia olisi vielä luvassa enempi kun saisi vähän kierroksia alle, eli vakionakin löytyisi ne luvatut siellä ilmoitetulla kierrosalueella. Helppo tuohon keskialueelle on loihtia lisää kun vakiona selkesti kerran rajoitettu vääntöä. Nää on näitä "lastupajojen" puolitotuuksia.
Ei viitsi takuita polttaa hevosien takia. Ei se etteikö ne riittäisi vaan se ettei niitä saa käyttöönsä isommilla vaihteilla. Vaihdetaan auto kun tarvitaan lisää kyytiä.
Viimeksi muokannut Ishvan, 11 Huhti 2020 13:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kyselikös kukaan uutta veikkausta F9-karttojen päivityksen ajankohdasta meille, joilla on vielä F7 uusimmat (virallisesti) saatavilla olevat?
Maahantuoja tosiaan lupaili päivitystä maaliskuun loppuun mennessä, mutta eipä ole näkynyt. Ajattelin, että jos täällä olisi uutta tietoa, niin saisi sen tiedon tätä kautta nopeammin kuin maahantuojalta.
toasti kirjoitti:Kyselikös kukaan uutta veikkausta F9-karttojen päivityksen ajankohdasta meille, joilla on vielä F7 uusimmat (virallisesti) saatavilla olevat?
Maahantuoja tosiaan lupaili päivitystä maaliskuun loppuun mennessä, mutta eipä ole näkynyt. Ajattelin, että jos täällä olisi uutta tietoa, niin saisi sen tiedon tätä kautta nopeammin kuin maahantuojalta.
Kyselin, sanoivat että koronan takia myöhässä, tulee kun tulee. Sanoin että ”vai jos tulee”, niin ei oikein mitään sanonu.
toasti kirjoitti:Kyselikös kukaan uutta veikkausta F9-karttojen päivityksen ajankohdasta meille, joilla on vielä F7 uusimmat (virallisesti) saatavilla olevat?
Maahantuoja tosiaan lupaili päivitystä maaliskuun loppuun mennessä, mutta eipä ole näkynyt. Ajattelin, että jos täällä olisi uutta tietoa, niin saisi sen tiedon tätä kautta nopeammin kuin maahantuojalta.
Kyselin, sanoivat että koronan takia myöhässä, tulee kun tulee. Sanoin että ”vai jos tulee”, niin ei oikein mitään sanonu.
Kiitos tiedosta. Ihmetyttää mikä siinä on niin vaikeaa saada pakettia jakoon, kun se epävirallisesti on ollut saatavilla jo pitkän aikaa. F8-kartat on ollut saatavilla jo yli vuoden tehdasuusissa focuksissa, mutta päivitystä ei saa. Mahtaako sama toistua nyt F9-karttojen kanssa ja katsellaan sitten vuonna 2021 josko saisi ne F10-kartat.
onik kirjoitti: ↑11 Huhti 2020 15:47
Kyselin, sanoivat että koronan takia myöhässä, tulee kun tulee. Sanoin että ”vai jos tulee”, niin ei oikein mitään sanonu.
Kiitos tiedosta. Ihmetyttää mikä siinä on niin vaikeaa saada pakettia jakoon, kun se epävirallisesti on ollut saatavilla jo pitkän aikaa. F8-kartat on ollut saatavilla jo yli vuoden tehdasuusissa focuksissa, mutta päivitystä ei saa. Mahtaako sama toistua nyt F9-karttojen kanssa ja katsellaan sitten vuonna 2021 josko saisi ne F10-kartat.
Luulen että yrittävät vaivihkaa olla päivittämättä tätä versiota, ovat alunperin muuttaneet osiojakoa sellaiseksi ettei ole mietitty kartan päivityksiä ja nyt ei onnistukaan ilman esimerkiksi tilapäismuistin kytkemistä, eli kaikki päivitykset pitäisi tehdä huollossa. Tämä tietenkin vaan omaa mutuilua, mutta ei olisi eka laite missä osioinnin muutos estää päivitykset.
Sync 3.4 on ollut epävirallisena jaossa kohta puoli vuotta, mutta onko F8/F9-kartatkin jossain saatavilla tähän välimalliin?
Noille karttapäivityksille voi viitata kintaalla..
Kun niitä ei pysty säännöllisesti päivittämään ja F9 on jo vanhentunut valmiiksi myös.
Waze.. Googlemaps. Tai sitten ihan kunnon erillinen navigaattori. Siinä toimivia vaihtoehtoja.
onik kirjoitti: ↑11 Huhti 2020 16:04
Sync 3.4 on ollut epävirallisena jaossa kohta puoli vuotta, mutta onko F8/F9-kartatkin jossain saatavilla tähän välimalliin?
Onhan nekin olleet jo jaossa pidemmän aikaa. Netistä myös lukenut, että päivitys mennyt kivuttomasti. Eilen myös katsoin videon, jossa tuo paketti laitettu vuoden 2016 Focukseen ongelmitta.
Tänään huomasin, että navi ei enää opasta. Osoitteen syöttämällä tai kohteen kartalla hakien ei lähde opastamaan puhumalla eikä karttaan ilmesty reittiviivaa.
Oonko menny sörkimään jotain asetuksia vai menikö muutaman viikon takainen huoltokäynti päivityksineen jotenkin pieleen. Ei siinä kyllä syncciä pitäny päivittää, ku moottorin ecu ja laatikko.
Mitähän sitä kokeilis? Jotain kevyttä resetointia?
TCU moduli oli päivittynyt 9.4.20. Saapa nähdä auttoiko hätäpuhelujärjestelmän vikaan.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ishvan kirjoitti: ↑11 Huhti 2020 11:44Vajaassa 4500rpm väitän olevan sen 150hp. 5500-6000rpm taitaa olla huipputehon alue paremmin tsekattuna. Suuri ongelma on kuitenkin vaihtokohta, jolloin tehoa ei saa käyttöönsä. Kannattaa testata niin huomaat. Saksan palstoillahan tuo on herättänyt suuriakin tunteita.
Ishvan kirjoitti: ↑11 Huhti 2020 11:44Vajaassa 4500rpm väitän olevan sen 150hp. 5500-6000rpm taitaa olla huipputehon alue paremmin tsekattuna. Suuri ongelma on kuitenkin vaihtokohta, jolloin tehoa ei saa käyttöönsä. Kannattaa testata niin huomaat. Saksan palstoillahan tuo on herättänyt suuriakin tunteita.
focst kirjoitti: ↑11 Huhti 2020 17:17
TCU moduli oli päivittynyt 9.4.20. Saapa nähdä auttoiko hätäpuhelujärjestelmän vikaan.
Mistä näkee tuon TCU version?
Etis kautta pääsee näkemään mitä päivityksiä saatavilla ja historian milloin tarkastettu. Vaatii rekisteröitymisen.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Jaahas. Tässä aikani kuluksi rassailen.. Nyt ei sitten tankissa ole yhtään bensaa ProPassin mielestä ja toinen passi ei päivitä rengaspaineita. No toimihan ne vähän aikaa. Hätäpuheluhärö on kuitenkin pysynyt poissa...
@rsk@ kirjoitti: ↑12 Huhti 2020 16:17
Jaahas. Tässä aikani kuluksi rassailen.. Nyt ei sitten tankissa ole yhtään bensaa ProPassin mielestä ja toinen passi ei päivitä rengaspaineita. No toimihan ne vähän aikaa. Hätäpuheluhärö on kuitenkin pysynyt poissa...
Onkohan mulla ainoana toimivat Passit. On normi, sekä Pro puhelimella. Molemmat toimivat 99/100:sta. Kerran tai pari mennyt jumiin, mutta heti kaatumisen jälkeen toiminut. Rengaspaineet päivittyy, paikannus toimii aina jne. Volvon OnCall toimi käytännössä myös aina, kuten Mersun MercedesMe. Ei koskaan minkään kanssa oikeita ongelmia, satunnaisen kaatuilun lisäksi.