Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Kyllä sama kaveri Autokeskuksella puhelimeen vastaili vielä kuukausi sitten.
Hyvä diilihän se oli. Laakkosella oli just vähän vastaavan tasoinen. Nollakorot/-kulut ja lisäksi talvirenkaat ja olikohan vielä Weba kaupan päälle (en muista).
Mahtoiko olla että koski varastoautoja? Niihin saa helposti 2-4000€ aleja.
En ole varma, mutta en ainakaan kyseistä mainintaa Laakkosen ilmoituksessa nähnyt. Yleensähän se menee juuri noin kuin sanoit.
Oma autoni oli valmistunut tehtaalta jo helmikuussa. Tänään soittelin Autokeskukselle. Auto odottaa kuljetusta, mutta tehdas on kiinni, joten ei tietoa milloin liikahtaa. Mikäs tässä odotellessa, kun ei juuri nyt autoa sattuneesta syystä mihinkään edes tarvitse. Odotellaan odotellaan - ehkä korona vie ennen kuin maahantuoja tuo...
Ishvan kirjoitti:Olikos jollakin kokemusta näistä Focuksen räminöistä. Muuten ihan suht hiljainen auto, mutta kovempaa musiikkia kuunnellessa etuovien kaiuttimien luota kuuluu räminää, tästä taisikin joku mainita myös. Erityisesti kuskin puolelta. Toinen on jostain takaa kuuluva pieni ärsyttävä sirinä...takapenkin selkänojien luota, jostakin ylhäältä...joka kuuluu ihan normiajossa koko ajan.
Jep, mulla auto on odotellut 4 kuukautta ovien massausta, sitä ennen 2 kuukautta meni huolto-ohjetta etsiessä. Sitten oli ongelmana ettei ollut massaa, ja kun massa löytyi niin ei löydy siihen tuubiin sopivaa puristinta. 3 kertaa on käynyt huollossa tänä aikana.
Tässähän ehtii myydä auton ennenkuin massa oviin päätyy, on nimittäin kaupat jo sovittu. Eikä uus ole Ford.
Laitoin eilen postia huoltoon, tänään tuli ilmoitus että ovien natinoihin on huolto-ohje ja työhön tarvittavat vaimennusaineet löytyy hyllystä. Pyysi tuomaan heti huomenna aamupäivästä auton. Pari päivää menee, kun massataan ja annetaan kuivua. Sijaisauto tietty siksi aikaa. Toinen hyvä kokemus Fordin huollosta.
Ishvan kirjoitti:Laitoin eilen postia huoltoon, tänään tuli ilmoitus että ovien natinoihin on huolto-ohje ja työhön tarvittavat vaimennusaineet löytyy hyllystä. Pyysi tuomaan heti huomenna aamupäivästä auton. Pari päivää menee, kun massataan ja annetaan kuivua. Sijaisauto tietty siksi aikaa. Toinen hyvä kokemus Fordin huollosta.
Mikä huolto? Pitää sanoa omalle huollolle että hommaa sieltä ne puristimet vaikka.
Ishvan kirjoitti:Laitoin eilen postia huoltoon, tänään tuli ilmoitus että ovien natinoihin on huolto-ohje ja työhön tarvittavat vaimennusaineet löytyy hyllystä. Pyysi tuomaan heti huomenna aamupäivästä auton. Pari päivää menee, kun massataan ja annetaan kuivua. Sijaisauto tietty siksi aikaa. Toinen hyvä kokemus Fordin huollosta.
Mikä huolto? Pitää sanoa omalle huollolle että hommaa sieltä ne puristimet vaikka.
Vesa-Matti Pori. Ilmeisesti aika vähissä hommat, vein auton sinne samantien. Nyt sitten odotellaan.
Onko muuten kenelläkään tullut vastaan epämääräistä kolahtelevaa ääntä alustasta? Omaan korvaan jostain takapään suunnalta. Alkoi pari viikkoa sitten kuulumaan kun varsinkin epätasaisella alustalla kääntyy jompaan kumpaan suuntaan... Eikä ole jyrätty mihinkään isoon kuoppaan tms. Huoltoaikaa joutuu varaamaan joka tapauksessa mut jos jollain on aikaisempaa kokemusta että onko laitettu luulosairauden piikkiin vai löytyikö jotain.
Mulla on noin 6100km mittarissa ja vaihteiden vaihto on muuttunut kulmikkaaksi. Toinen minkä olen huomannut niin tietyissä tilanteissa, esim. alamäkeen rullatessa, kierrokset humpaa edes takas ja auto samalla vähän "nykii".
revote kirjoitti: ↑24 Maalis 2020 19:15
Mulla on noin 6100km mittarissa ja vaihteiden vaihto on muuttunut kulmikkaaksi. Toinen minkä olen huomannut niin tietyissä tilanteissa, esim. alamäkeen rullatessa, kierrokset humpaa edes takas ja auto samalla vähän "nykii".
Mulla tekee nykyään samaa. Mainitsin pari kk sitten aiheesta huollossa mut eivät osanneet tehdä asialle mitään. Joku täällä on mainostanut jo saaneensa päivityksen laatikkoon niin vielä oon toiveikas. Alkaa muistuttaan jo liikaa Peugeotin 2-tronic laatikkoa epämukavuuden puolesta...
toasti kirjoitti: ↑21 Maalis 2020 09:53
Eilen on tullut uusi päivitys TCU-moduuliin.
Eiköhän se sieltä aikanaan OTAna sitten valu autoon.
Nyt on niin hiljasta huollossa niin sama varata aika..
Kyselimpä asiaa....
Sen uudempaa softaa kun autossani jo on ei ole tarjolla.
Sain kuitenkin kuulla, että autoni kuuluu sellaiseen erään johon tullaan ilmeisesti vaihtamaan akunvalvontamoduli ja softaakin saattaa olla vielä tulossa. Tämä korona kuitenkin todennäköisesti sotkee osatoimitusten aikataulun.
Nyt on niin hiljasta huollossa niin sama varata aika..
Kyselimpä asiaa....
Sen uudempaa softaa kun autossani jo on ei ole tarjolla.
Sain kuitenkin kuulla, että autoni kuuluu sellaiseen erään johon tullaan ilmeisesti vaihtamaan akunvalvontamoduli ja softaakin saattaa olla vielä tulossa. Tämä korona kuitenkin todennäköisesti sotkee osatoimitusten aikataulun.
Muutetut valvontamodulit oli tulossa huhtikuussa. Mutta jos edes syksyksi ehtis kun taas webastoa tarvitsee.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Sivupeilin maavalo lakkasi toimimasta. En löytänyt ohjekirjasta tuolle omaa sulaketta ja peilin kääntymismoottori yms. toimii, joten mikään yhteinen sulake ei voi olla mennyt. Tuleeko teille jotain mieleen mitä voisi itse kokeilla ennen kuin on taas pajalle asiaa? Pelkästään tuon takia ei jaksaisi viedä.
Niin ja onko tosiaan niin, että jos on polttimo (led) mennyt tuosta niin koko sivupeili vaihtoon? Onneksi on takuu, jos näin on.
PiuhaPoikki kirjoitti: ↑25 Maalis 2020 20:16
Kyselimpä asiaa....
Sen uudempaa softaa kun autossani jo on ei ole tarjolla.
Sain kuitenkin kuulla, että autoni kuuluu sellaiseen erään johon tullaan ilmeisesti vaihtamaan akunvalvontamoduli ja softaakin saattaa olla vielä tulossa. Tämä korona kuitenkin todennäköisesti sotkee osatoimitusten aikataulun.
Muutetut valvontamodulit oli tulossa huhtikuussa. Mutta jos edes syksyksi ehtis kun taas webastoa tarvitsee.
Välikysymys: Onko tämä juttu sellainen, että tulee kampanja eli kutsutaan huoltoon vai että tehdään jonkun määräaikaishuollon yhteydessä (jos huolto on hereillä) vai sittenkö vasta jos asiasta valittaa?
Muutetut valvontamodulit oli tulossa huhtikuussa. Mutta jos edes syksyksi ehtis kun taas webastoa tarvitsee.
Välikysymys: Onko tämä juttu sellainen, että tulee kampanja eli kutsutaan huoltoon vai että tehdään jonkun määräaikaishuollon yhteydessä (jos huolto on hereillä) vai sittenkö vasta jos asiasta valittaa?
Sain käsityksen että ainakin aluksi tehdään niille joilla on ongelmia ollut eli valitusten mukaan.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Saas nähdä tuleeko jo tosiaan ensi kuun puolella päivitys tuohon hätäpuhelinjärjestelmävikahäröön. Samalla muuten FordPass ei saa enää yhteyttä autoon. No jäi Passiin päivämäärä näkyviin siitä kun tuo vika tuli päälle.
@rsk@ kirjoitti: ↑26 Maalis 2020 08:45
Saas nähdä tuleeko jo tosiaan ensi kuun puolella päivitys tuohon hätäpuhelinjärjestelmävikahäröön. Samalla muuten FordPass ei saa enää yhteyttä autoon. No jäi Passiin päivämäärä näkyviin siitä kun tuo vika tuli päälle.
Mulla noi ongelmat on korjaantuneet kun on käyttänyt akunkenkää irti.
Neljä kuukautta pysyi poissa viimeksi töpseliresetillä
No jopas....
Mistä sen sitten tietää, että päivitys on tullut/tuloillaan?
Etis..mullakin oli tullut uusi TCU päivitys saataville. Samoin mittaristoon ja kuvankäsittelymoduliin ois päivitykset. Toi kuvankäsittelymodulin päivitys pitäis poistaa kaukovalo automatiikan sekoilut..saapa nähdä.
Onko mittariston ja kaukovaloautomatiikan päivitykset erikseen? Vai yksi ja sama päivitys joka vaikuttaa molempiin? Ja onko jollain ollut jotain oireita mittariston/näytön kanssa johon tälla ko. päivityksellä olisi jotain parantavia vaikutuksia?
Focus Active Wagon 1.0L Ecoboost M6
Ex Ford Focus 5 ov. 1.0L Ecoboost M6 titanium bsn
Etis..mullakin oli tullut uusi TCU päivitys saataville. Samoin mittaristoon ja kuvankäsittelymoduliin ois päivitykset. Toi kuvankäsittelymodulin päivitys pitäis poistaa kaukovalo automatiikan sekoilut..saapa nähdä.
Onko mittariston ja kaukovaloautomatiikan päivitykset erikseen? Vai yksi ja sama päivitys joka vaikuttaa molempiin? Ja onko jollain ollut jotain oireita mittariston/näytön kanssa johon tälla ko. päivityksellä olisi jotain parantavia vaikutuksia?
Eri päivitykset kuvankäsittelymoduli ja mittaristo. Mittariston päivityksellä ainakin se vilkunmerkkiääni muuttuu hiljaisemmaksi oli vissiin muutakin..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
PiuhaPoikki kirjoitti: ↑25 Maalis 2020 20:16
Kyselimpä asiaa....
Sen uudempaa softaa kun autossani jo on ei ole tarjolla.
Sain kuitenkin kuulla, että autoni kuuluu sellaiseen erään johon tullaan ilmeisesti vaihtamaan akunvalvontamoduli ja softaakin saattaa olla vielä tulossa. Tämä korona kuitenkin todennäköisesti sotkee osatoimitusten aikataulun.
En muuten tullut kysyneeksi sitä, että kun se suurin ongelma taitaa edelleen olla liian suuri lepovirta niin milläs se korjataan?
Eihän tämä akunvalvontamoduli siihen vaikuta.
Sitä lepovirtaa pienentävää softaa ei siis ainakaan toistaiseksi liene vielä olemassa.
Parina päivänä tuli ajeltua Mk4 Trend 1.0 ecoboostilla.
Sen verran täytyy kommentoida, että kannattaa sijoittaa tuohon B&O parempaan äänentoistoon. Varsinkin silloin eron huomaa bassopuolella kun auto on liikkeellä ja stereokuva tai miten sen nyt sanoisi läsnäolontuntu on selkeästi parempi, vaikka nämä nyt ei millään muotoa mitään hifilaitteita ole. Mutta kun muistaa mikä hintaluokka on kyseessä, niin menettelee. Vähemmällä bensalla mk4 1.0eco näyttäs kulkevan kuin mk3.5 vanhemman mallisella 1.0ecolla. Ajettavuudesta tuli samalla mielikuvia koeajoajoista virkisteltyä, niin kyllä st-linen alusta on selkeästi tanakampi ja sitä kautta enemmän itselle mieluisampi. Makuasia tuokin..
@rsk@ kirjoitti: ↑27 Maalis 2020 10:00
Parina päivänä tuli ajeltua Mk4 Trend 1.0 ecoboostilla.
Sen verran täytyy kommentoida, että kannattaa sijoittaa tuohon B&O parempaan äänentoistoon. Varsinkin silloin eron huomaa bassopuolella kun auto on liikkeellä ja stereokuva tai miten sen nyt sanoisi läsnäolontuntu on selkeästi parempi, vaikka nämä nyt ei millään muotoa mitään hifilaitteita ole. Mutta kun muistaa mikä hintaluokka on kyseessä, niin menettelee. Vähemmällä bensalla mk4 1.0eco näyttäs kulkevan kuin mk3.5 vanhemman mallisella 1.0ecolla. Ajettavuudesta tuli samalla mielikuvia koeajoajoista virkisteltyä, niin kyllä st-linen alusta on selkeästi tanakampi ja sitä kautta enemmän itselle mieluisampi. Makuasia tuokin..
Tuo vakiokrammari on kyllä suht surkea. B&O kanssa pystyy hyvin elämään, hintaansa nähden se on vakioon verrattuna todella hyvä sijoitus.
Alustalle pitäis kyllä tässä tehdä jotain, vakionakin liian pintakova joka laskee aika paljon fiilistä kyydistä. Alusta voi olla jämäkkä myös ilman pintakovuutta...sitä tosin alkaa saamaan oman kokemuksen mukaan sitten noissa "premiumeissa". Tosin ranskikset taitavat myös tämän ihan peruskinnereissäänkin, tosin ilman jämäkkyyttä
B12 settiä jos sais Focukseen. Siinä tulis vaimennus (B8:t) joka toimii. Mutta tuo setti madaltaa. Vakiojousilla B6 bilsteinit vois pelata myös hyvin kun niitä ei ole lyhennetty. Mutta täytyy nyt tuolla mennä jonkun aikaa...
@rsk@ kirjoitti: ↑27 Maalis 2020 10:00
Parina päivänä tuli ajeltua Mk4 Trend 1.0 ecoboostilla.
Sen verran täytyy kommentoida, että kannattaa sijoittaa tuohon B&O parempaan äänentoistoon. Varsinkin silloin eron huomaa bassopuolella kun auto on liikkeellä ja stereokuva tai miten sen nyt sanoisi läsnäolontuntu on selkeästi parempi, vaikka nämä nyt ei millään muotoa mitään hifilaitteita ole. Mutta kun muistaa mikä hintaluokka on kyseessä, niin menettelee. Vähemmällä bensalla mk4 1.0eco näyttäs kulkevan kuin mk3.5 vanhemman mallisella 1.0ecolla. Ajettavuudesta tuli samalla mielikuvia koeajoajoista virkisteltyä, niin kyllä st-linen alusta on selkeästi tanakampi ja sitä kautta enemmän itselle mieluisampi. Makuasia tuokin..
Tuo vakiokrammari on kyllä suht surkea. B&O kanssa pystyy hyvin elämään, hintaansa nähden se on vakioon verrattuna todella hyvä sijoitus.
Alustalle pitäis kyllä tässä tehdä jotain, vakionakin liian pintakova joka laskee aika paljon fiilistä kyydistä. Alusta voi olla jämäkkä myös ilman pintakovuutta...sitä tosin alkaa saamaan oman kokemuksen mukaan sitten noissa "premiumeissa". Tosin ranskikset taitavat myös tämän ihan peruskinnereissäänkin, tosin ilman jämäkkyyttä
Konin FSD on ratkaisu tuohon jos pintakovuus häiritsee.
Ei taida focus mk4 olla vielä valikoimassa.
Joskus tullut Konia kokeiltua ja erittäin hyviähän ne ovat. Ihmetyttää vain kun pikkurahalla saataisiin premiumin kyyti jos tehtaalla vähän panostettaisiin. Tuollainen pintakova alusta saa lisäksi vielä kaikki pienet natinat ja sirinät pirun helposti esiin sisustasta. Pitää tehdä uusi kierros vielä huoltoon tuon lasikaton takia. Tuntuu että pientä sirinää kuuluu sieltä sun täältä.
Ishvan kirjoitti: ↑27 Maalis 2020 16:38Pitää tehdä uusi kierros vielä huoltoon tuon lasikaton takia. Tuntuu että pientä sirinää kuuluu sieltä sun täältä.
Kerro sitten tekivätkö mitään. Mulla sirisee mutta vain pakkasilla ennen kuin kabiini lämpeää.
Ishvan kirjoitti: ↑27 Maalis 2020 16:38Pitää tehdä uusi kierros vielä huoltoon tuon lasikaton takia. Tuntuu että pientä sirinää kuuluu sieltä sun täältä.
Kerro sitten tekivätkö mitään. Mulla sirisee mutta vain pakkasilla ennen kuin kabiini lämpeää.
Ei nuo suomen olosuhteet ole olleet ekana mielessä kun on tuota katon rakennetta suunnitelleet.