Vanteiden maalaus ja ilmanpaineanturit
-
- Viestit: 111
- Liittynyt: 06 Marras 2019 15:07
Vanteiden maalaus ja ilmanpaineanturit
Oli ajatus maalauttaa aluvanteet mutta maalaamossa ongelmaksi tuli ilmanpaineanturit. Tekevät kyllä normi rengastyöt eli kumit pois vanteelta, maalaus ja kumit takaisin vanteelle mutta anturit on ongelma. Mikäs niissä on ongelma? Vaatiiko jotain työkalua tms niiden irroittaminen?
Ford Mondeo Hybrid Edition ST-line 2022
Ford Mondeo 1.5 ecoboost st-line wagon 2017
Ford Mondeo 1.5 ecoboost st-line wagon 2017
Re: Vanteiden maalaus ja ilmanpaineanturit
Olisiko siinä kun anturit poistetaan vanteesta niin takaisin laitto voi aiheuttaa ongelmia eli häiriötä aiheuttaa. Kannattaa kysyä minkä takia ei irroiteta.
https://www.rengas-online.com/TPMS-reng ... html#13403
https://www.rengas-online.com/TPMS-reng ... html#13403
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
-
- Viestit: 111
- Liittynyt: 06 Marras 2019 15:07
Re: Vanteiden maalaus ja ilmanpaineanturit
Ei käryä. En edes tiennyt, että moiset on autossa. Kun kävin koeajolenkillä ostohetkellä, herjasi paineista. Oli juuri vaihdettu talvirenkaat alle. Tehtiin myyjän kanssa nollaus setupin kautta. Se kuittasi asian. Harmillista, niin mieli tekisi maalauttaa kesävanteet.
Ford Mondeo Hybrid Edition ST-line 2022
Ford Mondeo 1.5 ecoboost st-line wagon 2017
Ford Mondeo 1.5 ecoboost st-line wagon 2017
Re: Vanteiden maalaus ja ilmanpaineanturit
Voiko nykyautoon enää edes vaihtaa vannetta missä ei ole sitä anturaa? itse luulisin että ei mutta mikä on vastaus tuohon?
Kiva olisi tietää
Kiva olisi tietää
Re: Vanteiden maalaus ja ilmanpaineanturit
Sehän lukee tuossa Reneen linkissä:
Eli pelkkiä etuja:
Mikäli autossa on suoralla TPMS:llä varustetut kesä- ja talvirenkaat, se on tuotava korjaamoon vähintään kahdesti vuodessa.
Asiakassuhteiden parantuminen säännöllisen asiakaskontaktin ansiosta. Mahdollisuus tarjota lisäpalveluja.
Korjaamojen merkitys kasvaa rengashuollossa (esim. auton omistaja ei voi enää vaihtaa renkaita ilman muuta itse).
Kättä taskuun ja iloista ilmettä..

Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: Vanteiden maalaus ja ilmanpaineanturit
Kuulostaa nykyautoilu aika pahalta näin köyhän korviin,eipä taida olla enää mulla asiaa uusimpien rattiin,hirvittää kaikki hinnatkin johan niillä saa vanhaan katiskaan puol autoa heh!
Re: Vanteiden maalaus ja ilmanpaineanturit
Miksi pitää viedä korjaamoon? Sen kun vaan nollaa järjestelmän renkaiden vaihdon jälkeen. Näin itse olen tehnyt jo vuosia vaikka kummassakin autossa on nuo anturit.
Maalauksessa ongelma on se että anturi on kiinni venttiilissä ruuvilla. Vanhaa venttiilliä ei voi laittaa takaisin ja uutta ei saata saada ostettua ilman anturia.
Re: Vanteiden maalaus ja ilmanpaineanturit
aiheeseen liittyen; Focus ST 2017 wagon ja rengaspaineanturit eivät koskaan vaatineet nollausta edes rankaanvaihtojen yhteydessä, eikä tullut turhia hälytyksiä. Jospa olisi niin onni etteivät toimi
Maxda CX-3:ssa saa vähän väliä nollata anturit, ensimmäisellä kerralla tarkastin paineen käsimittarilla, hyvät olivat....

Maxda CX-3:ssa saa vähän väliä nollata anturit, ensimmäisellä kerralla tarkastin paineen käsimittarilla, hyvät olivat....
Re: Vanteiden maalaus ja ilmanpaineanturit
Tarjolla on osittain fake news.
Nykyään TPMS:n anturit saa koodattua samoille id:lle mitä toisessakin rengassetissä on (tai autossa on paikat useammalle rengassarjalle) jolloin mitään lisäkäyntiä huoltoon ei tarvita, kun vaihtaa kesä- ja talvirengassetin välillä. Vanhemmat anturit ja autot voivat toki olla poikkeuksia nykykäytäntöön. Jos tämän kanssa on ongelmia, niin kannattaa konsultoida asiansa tuntevaa rengasliikettä. Uudet anturit toki maksaa mutta se on kertakulu.
Rengaspaineiden muutoksesta johtuen voi joutua tarkistamaan ja kuittaamaan uudet paineet muutaman kymmen kilometrin ajon jälkeen. Autosta riippuen tämä voi olla tehty käyttäjälle helpoksi tai vaikeaksi.
Nykyään TPMS:n anturit saa koodattua samoille id:lle mitä toisessakin rengassetissä on (tai autossa on paikat useammalle rengassarjalle) jolloin mitään lisäkäyntiä huoltoon ei tarvita, kun vaihtaa kesä- ja talvirengassetin välillä. Vanhemmat anturit ja autot voivat toki olla poikkeuksia nykykäytäntöön. Jos tämän kanssa on ongelmia, niin kannattaa konsultoida asiansa tuntevaa rengasliikettä. Uudet anturit toki maksaa mutta se on kertakulu.
Rengaspaineiden muutoksesta johtuen voi joutua tarkistamaan ja kuittaamaan uudet paineet muutaman kymmen kilometrin ajon jälkeen. Autosta riippuen tämä voi olla tehty käyttäjälle helpoksi tai vaikeaksi.
Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/