Oli oikein tai väärin niin otin kokeeksi irti tuon miinus kaapelissa olevan anturin liittimen kun alkoi **tuttamaan webaston toimimattomuus. Jos liitin on kiinni, webasto ei lähde tulille, koska herjaa alhaista varaustasoa, liitin irti, webasto toimii ongelmitta. Tästä siis päätellen en laita tuota perkelettä kiinni kuin korkeintaan ennen vuosihuoltoon vientiä. Tätä on jo kerran tutkittu huollossa ja kerran eivät sitä saa siellä fixattua niin mennään sitten näin. En jaksa rampata moisen takia huollossa enää ketaakaan.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑04 Helmi 2020 22:50 Mielenkiinnosta: Koska autosi on valmistettu/otettu käyttöön?
Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tässä ehkä tullaan taas kysymykseen, mikä nyt sitten katsotaan turvajärjestelmäksi? Mun mielestä nopeusmerkkien tunnistus ei ole turvajärjestelmä,vaan kuljettajan elämää helpottava. Puoliso nykäisi juuri sakot luotettuaan ko. järjestelmään vaikka olen monen monta kertaa sanonut, että älä aja sen mukaan. Itse olisin kaupan purun kannalla siinä vaiheessa jos muut systeemit sekoilee eli auto alkaa hätäjarruttelemaan tai muuta vastaavaa ilman syytä.onik kirjoitti: ↑03 Helmi 2020 06:26 Mutta lopuksi myös sanotaan: ”Jos auton turvajärjestelmän viat ovat laajoja, kuluttaja voi vaatia hyvitystä autokaupasta.
– Jos tällaiset avustavat turvajärjestelmät laajamittaisesti tai pääsääntöisesti näyttävät vääriä tuloksia, tällöin ehdottomasti niissä on virhekynnyksen ylittävä puute, sanoo Ståhlberg.”
Täälläpäin ainakin 50% ajasta auto näyttää vääriä nopeuksia, joten on aika laajamittaista.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei kai se muuta tee, kuin lataa akun täyteen, lisää jonkin verran kulutusta, polttaa vikavaloa kojelaudassa ja kirjaa vikakoodin...mjasa kirjoitti: ↑10 Helmi 2020 22:58 Oli oikein tai väärin niin otin kokeeksi irti tuon miinus kaapelissa olevan anturin liittimen kun alkoi **tuttamaan webaston toimimattomuus. Jos liitin on kiinni, webasto ei lähde tulille, koska herjaa alhaista varaustasoa, liitin irti, webasto toimii ongelmitta. Tästä siis päätellen en laita tuota perkelettä kiinni kuin korkeintaan ennen vuosihuoltoon vientiä. Tätä on jo kerran tutkittu huollossa ja kerran eivät sitä saa siellä fixattua niin mennään sitten näin. En jaksa rampata moisen takia huollossa enää ketaakaan.
Ymmärrän kyllä, että paskasti suunnitellut sähköt sylettää.

Bonuksena tietysti auto lähtee talvella myös käyntiin pakkasesta riippumatta.

Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei mitään vikavaloja / ilmoja tullut tauluun tästä? Tässähän olis helppo ratkaisu sitten tuohon virtaongelmaan.mjasa kirjoitti: ↑10 Helmi 2020 22:58 Oli oikein tai väärin niin otin kokeeksi irti tuon miinus kaapelissa olevan anturin liittimen kun alkoi **tuttamaan webaston toimimattomuus. Jos liitin on kiinni, webasto ei lähde tulille, koska herjaa alhaista varaustasoa, liitin irti, webasto toimii ongelmitta. Tästä siis päätellen en laita tuota perkelettä kiinni kuin korkeintaan ennen vuosihuoltoon vientiä. Tätä on jo kerran tutkittu huollossa ja kerran eivät sitä saa siellä fixattua niin mennään sitten näin. En jaksa rampata moisen takia huollossa enää ketaakaan.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mielenkiinnolla odotellaan kokemuksia tästä ratkaisusta.mjasa kirjoitti: ↑10 Helmi 2020 22:58 Oli oikein tai väärin niin otin kokeeksi irti tuon miinus kaapelissa olevan anturin liittimen kun alkoi **tuttamaan webaston toimimattomuus. Jos liitin on kiinni, webasto ei lähde tulille, koska herjaa alhaista varaustasoa, liitin irti, webasto toimii ongelmitta. Tästä siis päätellen en laita tuota perkelettä kiinni kuin korkeintaan ennen vuosihuoltoon vientiä. Tätä on jo kerran tutkittu huollossa ja kerran eivät sitä saa siellä fixattua niin mennään sitten näin. En jaksa rampata moisen takia huollossa enää ketaakaan.
Tämä on niin yksinkertainen ja helppo konsti, ettei ole tullut edes mieleen.
Latausjännitettä kuitenkin seuraisin ainakin alkuun ettei se vaan lataa ylijännitteellä ja keitä akkua pilalle.
Jos latausjännite pysyy aisoissa ja mitään vikaherjoja ei ilmaannu pariin viikkoon niin tuossa voisi olla ratkaisu koko ongelmaan.
Ainakin itselläni lataussysteemi pysyy resetoinnin jälkeen tolkuissaan viikon verran, jonka jälkeen alkaa herjaamaan varaustilasta.
SmartChargen prosyyrissä mainitaan juuri tämä 7 vuorokautta akun kalibrointivälin maksimipituutena.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Pari kertaa mennyt ajossa jarrupoljin jäykäksi ja tämän takia sitten jarrutus pitkäksi. Sitten taas palautunut tuntuma normaaliksi. Automaattivehkeissähän tähän on ilmeisesti jotain fiksausta mutta onko manuaalista vastaavia havaintoja?
Ensi viikolla auto menossa pajalle vesipumpun vaihtoon (ääntää) ja etuovien räminöiden poistoon (jonkin sortin vaahtoa/massaa laittavat). Pähkäilkööt jarruja samalla.
Ensi viikolla auto menossa pajalle vesipumpun vaihtoon (ääntää) ja etuovien räminöiden poistoon (jonkin sortin vaahtoa/massaa laittavat). Pähkäilkööt jarruja samalla.

Ex Ford Focus 5 ov. 1.0L Ecoboost M6 titanium bsn
Re: Uusi Focus mk4 2018
Anteeksi olen utelias paljon mittarissa kun vesipumppu hajosi. Katso että vaihtaa jakohihnan samalla kun huoltokaavion mukaan ne kulkee käsikädessä.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Uusi Focus mk4 2018
Milloin auto on valmistunut, onko tietoa?s_herra kirjoitti: ↑11 Helmi 2020 07:37 Pari kertaa mennyt ajossa jarrupoljin jäykäksi ja tämän takia sitten jarrutus pitkäksi. Sitten taas palautunut tuntuma normaaliksi. Automaattivehkeissähän tähän on ilmeisesti jotain fiksausta mutta onko manuaalista vastaavia havaintoja?
Ensi viikolla auto menossa pajalle vesipumpun vaihtoon (ääntää) ja etuovien räminöiden poistoon (jonkin sortin vaahtoa/massaa laittavat). Pähkäilkööt jarruja samalla.
Onko auto käynyt tätä ennen pajalla minkään syyn takia eli onko tehty päivityksiä tms.?
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 PowerShift ST-Line Wagon 2023
Re: Uusi Focus mk4 2018
Totta on katsonut allekirjoitusta luulin normi 1.5. Mutta kyllä sen vesipumpun pitäsi kestää siitä huolimatta vähintäin 160tkm.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mittarissa 13500 km. Oisko valmistunut 5/2019. On käynyt pajalla, lähinnä tuon sivuäänen selvittelyssä. Epäilivät vesipumppua, katsotaan auttaako vaihto. Lämpimällä koneella ja tyhjäkäynnillä tuon tarkalla korvalla kuulee kabiiniin kun laittaa puhaltimen ja radion seis, sellainen nouseva/laskeva ääni. Hankala selittää.
Varapyörän/subbarin mutteri/kiristin oli jumissa uutuuttaan, liekö tämä homma kyseessä: 18P14 - FOCUS MINI SPARE WHEEL / SUBWOOFER RETAINER
Päivityksiä ei ole tietääkseni tehty.
Kaikkinensa mahtava kulkupeli muuten


Ex Ford Focus 5 ov. 1.0L Ecoboost M6 titanium bsn
Re: Uusi Focus mk4 2018
Jarruongelmat ovat aina vakava juttu. Nopealla haulla tästäkin ketjusta löytyy viitteitä siihen suuntaan että jopa jarrujärjestelmän osia olisi jouduttu vaihtamaan. Liittyyköhän samaan asiaan myös jokin ABS:n päivitys? Mutta ovatko jarruongelmat ilmenneet hiljattain vai onko alusta asti ollut oireita?s_herra kirjoitti: ↑11 Helmi 2020 12:32 Mittarissa 13500 km. Oisko valmistunut 5/2019. On käynyt pajalla, lähinnä tuon sivuäänen selvittelyssä. Epäilivät vesipumppua, katsotaan auttaako vaihto. Lämpimällä koneella ja tyhjäkäynnillä tuon tarkalla korvalla kuulee kabiiniin kun laittaa puhaltimen ja radion seis, sellainen nouseva/laskeva ääni. Hankala selittää.
Varapyörän/subbarin mutteri/kiristin oli jumissa uutuuttaan, liekö tämä homma kyseessä: 18P14 - FOCUS MINI SPARE WHEEL / SUBWOOFER RETAINER
Päivityksiä ei ole tietääkseni tehty.
Kaikkinensa mahtava kulkupeli muuten![]()
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 PowerShift ST-Line Wagon 2023
Re: Uusi Focus mk4 2018
Nämä jarruhavainnot ilmeni vasta äskeittäin.fordever kirjoitti: ↑11 Helmi 2020 13:22 Jarruongelmat ovat aina vakava juttu. Nopealla haulla tästäkin ketjusta löytyy viitteitä siihen suuntaan että jopa jarrujärjestelmän osia olisi jouduttu vaihtamaan. Liittyyköhän samaan asiaan myös jokin ABS:n päivitys? Mutta ovatko jarruongelmat ilmenneet hiljattain vai onko alusta asti ollut oireita?

Ex Ford Focus 5 ov. 1.0L Ecoboost M6 titanium bsn
Re: Uusi Focus mk4 2018
Nopeasti ja amatöörimäisesti pääteltynä voisi olettaa että kyseessä on sitten ihan mekaaninen vika. Ja mistä se sitten johtuu, jostain huonolaatuisesta osasta vai mistä? Kerrothan mitä huollossa saivat selville.
Viimeksi muokannut fordever, 11 Helmi 2020 18:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 PowerShift ST-Line Wagon 2023
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mulla ei ole edelleenkään ollut virtaongelmia webaston tai SS:n käytön myötä. Koitin testi mielessä uhrata oman kiesini aiheeseen, kun täällä siitä niin hanakasti kirjoitetaan. Varmasti syystäkin.
Vuoden lopulla ajelin kuukauden päivittäistä 20-25 km suuntaansa työajoa ja päälle lyhyempiä (1 -5 km) pyrähdyksiä taajamassa ladaten Defalla akkua napoihin käytännössä 1 krt/vrk 2h. Ulkolämpötilat pyörineet pääosin pikkuplussalla, välillä pikkupakkasta. Webastoa käyttänyt esilämmittämiseen vähintään aamuisin. Oletinkin, että virtaongelmia ei tällä tavoin tule, eikä siis tullutkaan.
Vuoden vaihteessa auto seisoi viikon lomareissun ajan runsaan pätkäajon ja SS:n käytön päätteeksi (lopussa SS ei enää toiminut). Ajot lähinnä 1-3 km pätkiä lukuisia kertoja parina päivänä. Viikon jälkeen webasto tulille ja auto normaalisti käyntiin. Suunnilleen nollakelejä edelleen. Ei siis havaittavissa akun purkautumista, mutta vajaa akku oli aivan varmasti.
Viimeisen kuukauden ajan olen jättänyt akun ulkoisen latauksen pois, käyttänyt webastoa aamuin illoin ja SS toimii helposti 10 krt kunnes lepäilee 5-20 km ja taas toimii. Kuukauden aikana on ollut jopa joitain pakkasjaksoja täällä pk-seudulla. Ei siis vieläkään ongelmia akun tai webaston kanssa.
Kunnon pakkasjaksoa ei näytä tulevan etelään, joten se jäänee nyt testaamatta. Auto valmistettu keväällä 2019.
Vuoden lopulla ajelin kuukauden päivittäistä 20-25 km suuntaansa työajoa ja päälle lyhyempiä (1 -5 km) pyrähdyksiä taajamassa ladaten Defalla akkua napoihin käytännössä 1 krt/vrk 2h. Ulkolämpötilat pyörineet pääosin pikkuplussalla, välillä pikkupakkasta. Webastoa käyttänyt esilämmittämiseen vähintään aamuisin. Oletinkin, että virtaongelmia ei tällä tavoin tule, eikä siis tullutkaan.
Vuoden vaihteessa auto seisoi viikon lomareissun ajan runsaan pätkäajon ja SS:n käytön päätteeksi (lopussa SS ei enää toiminut). Ajot lähinnä 1-3 km pätkiä lukuisia kertoja parina päivänä. Viikon jälkeen webasto tulille ja auto normaalisti käyntiin. Suunnilleen nollakelejä edelleen. Ei siis havaittavissa akun purkautumista, mutta vajaa akku oli aivan varmasti.
Viimeisen kuukauden ajan olen jättänyt akun ulkoisen latauksen pois, käyttänyt webastoa aamuin illoin ja SS toimii helposti 10 krt kunnes lepäilee 5-20 km ja taas toimii. Kuukauden aikana on ollut jopa joitain pakkasjaksoja täällä pk-seudulla. Ei siis vieläkään ongelmia akun tai webaston kanssa.
Kunnon pakkasjaksoa ei näytä tulevan etelään, joten se jäänee nyt testaamatta. Auto valmistettu keväällä 2019.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Nyt nyt jätti tuo omakin kosla käyttämättä S/S ja syy oli Akun latautuminen. Lepojännite 12,25 eli öbaut 55-60% varaus. 1990km meni, että tää tuli ekan kerran.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kateudesta vihreänä luetaanRusakko_ kirjoitti: ↑11 Helmi 2020 17:15 Viimeisen kuukauden ajan olen jättänyt akun ulkoisen latauksen pois, käyttänyt webastoa aamuin illoin ja SS toimii helposti 10 krt kunnes lepäilee 5-20 km ja taas toimii. Kuukauden aikana on ollut jopa joitain pakkasjaksoja täällä pk-seudulla. Ei siis vieläkään ongelmia akun tai webaston kanssa.

Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Siis 1.5 Ecoboost on nokkaketjulla. Mikä on sitten normi 1.5?
Ford Focus 1.5 EcoBoost 150 hv Titanium Wagon M6
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mondeosaa sama moottori on normi jakohihnalla. Sielläkin paukkuu vesipumput samaan tahtiin kuin Focuksissa.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mondeossa ja Focus mk3.5:ssa nelimukinen nokkahihnallinen 1.5. Tässä uudessa mk4:ssa kolmemukinen ketjullinen 1.5. Eri koneet kyseessä.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Re: Uusi Focus mk4 2018
Joo, en tiedä onko tavallaan sama paska tuo uus 1.5ecoboost, mutta pakattuna vaan kolmeen sylinteriin.
Mutta eiköhän tässä muutaman vuoden sisään ala selviämään miten Ford on onnistunut "säästämään" tavallisen kuluttajan kustannuksella..
Re: Uusi Focus mk4 2018
Monelle varmaakin sotkee toi ecoboost merkintä moottorissa. Vaikea sisäistää toisessa ketju ja 3 sylinteriä ja toisesa jakohihna ja 4 sylinteriä. Voisi vähän selvemmin laittaa vaikka 3 numeron tuonne loppuun vaikka Focuksen moottoreihin.. Ettei ihan juntiksi itseään tunne.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Uusi Focus mk4 2018
Eipä ole tullut Webastoa käytettyä kuin pari kertaa erikseen. Itse tulee käytettyä oikeastaan vallan tuota moottorin kaukokäynnistystä kuten Volvoissakin tuli. Saa ratin ja penkinkin valmiiksi lämpimäksi. Toki se webastokin huutaa kun on automaatilla. On kyllä taas loisto ominaisuus. Ihme ettei tuota ole jo kaikilla merkeillä(Amerikoissa ollut arkipäivää jos ties mistä asti). Volvoihin taisi tulla Euroopassa 2013 jos en väärin muista.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Re: Uusi Focus mk4 2018
Eihän Volvoa saanut etäkäynnistettyä puhelimella.Vebaston sai käymään,
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kyllä sai. Uudet VEA-koneiset siis. 2013 vuonna tuli mallivuoden 2014 autot myyntiin uudella VEA-tekniikalla jolloin kaukokäynnistys tuli myös niihin. Itse hankein tuolloin V60 D4:n disukalla. S/V60 tuo ominaisuus ainakin löytyi.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne