Kokeilisin madaltaa peltoralliautoa jos menis paremmin kovalla savipohjalla vähän madallettuna.
Tuli sellanen mieleen että jos sais niinkin helposti homman hoidettua että käyttäis jotain Bilteman puristimia mitkä puristaa pari ylintä jousen kierrettä yhteen. Tietysti jousi on erilainen, mutta myös auton painopiste putoaa ja kori ei sillon rullaa sivuille niin paljoa. Onko tässä mitään järkeä?
Madallus puristimilla
Re: Madallus puristimilla
Taitaa jousi tykatä huonoa jos niitää kiristellään kokoon. Eli katkeaa ja matka loppuu siihen. Mutta peltoauto niin eipä mitään estettä testata tuota systeemiä.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Madallus puristimilla
Suosiolla rälläkällä jousista kierrettä pois ellei löydy nurkista jo matalempia,rytkytksessä pellolla joutuu muuten osat koville,kokemusta on
Re: Madallus puristimilla
Varmaan normaali ajossa tollaset puristimet jotenkin pysyisi vielä paikallaan mutta jossain peltoralliautossa tuskin kestää kovinkaan kauan.
Focus ST -10 Ex
Fiesta ST -20 Ex
Fiesta ST -20 Ex
Re: Madallus puristimilla
Joskus madallettiin yhtä escorttia noilla bilteman puristimilla ja ei kauaa menny kun oli 2 jousta poikki 

Re: Madallus puristimilla
Jos löytyy hitsipillit, niin helpoin tapa pudottaa jousitusta on antaa jouselle kuumat, eli ylä- tai alapäästä kierre pieneltä matkalta punaiseksi ja auton paino hoitaa madalluksen. Siis vain ja ainoastaan peltoautoon tämä ohje.
Focus Wagon 1.0L EcoBoost 125hp Titanium A8