Uusi Focus mk4 2018
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Onkohan ollut aiemmin juttua? Itselle ainakin uusi ilmiö:
Ajelin mukautuva vakkari päällä tuttua tietä, jolla on 50km/h rajoitus. Yhden risteyksen jälkeen nopeusnäytön oikeanpuoleiseen liikennemerkin paikkaan ilmestyy 50km/h merkki ja vasen muuttuu 60km/h. Auto tietysti kiihdyttää kuuteenkymppiin.
Tämä tapahtui matkan aikana useampaan kertaan.
Melestäni en ole ennen nähnyt tilannetta, että näytössä palaa kaksi nopeurajoitusmerkkiä yhtäaikaa ja vielä eri suuruiset.
Oikealla on ollut vain ohituskieltomerkkejä aiemmin.
Ajelin mukautuva vakkari päällä tuttua tietä, jolla on 50km/h rajoitus. Yhden risteyksen jälkeen nopeusnäytön oikeanpuoleiseen liikennemerkin paikkaan ilmestyy 50km/h merkki ja vasen muuttuu 60km/h. Auto tietysti kiihdyttää kuuteenkymppiin.
Tämä tapahtui matkan aikana useampaan kertaan.
Melestäni en ole ennen nähnyt tilannetta, että näytössä palaa kaksi nopeurajoitusmerkkiä yhtäaikaa ja vielä eri suuruiset.
Oikealla on ollut vain ohituskieltomerkkejä aiemmin.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Joissain tapauksissa kun on vasta ollut liikennemerkki ja karttadatasta tulee eri nopeus, tulee se esille juuri noin. Mulla käy monesti 60:n alueella, joka on karttadatan mukaan 80 alue. Jospa tuo korjaantuisi uusien karttojen myötä!PiuhaPoikki kirjoitti:Onkohan ollut aiemmin juttua? Itselle ainakin uusi ilmiö:
Ajelin mukautuva vakkari päällä tuttua tietä, jolla on 50km/h rajoitus. Yhden risteyksen jälkeen nopeusnäytön oikeanpuoleiseen liikennemerkin paikkaan ilmestyy 50km/h merkki ja vasen muuttuu 60km/h. Auto tietysti kiihdyttää kuuteenkymppiin.
Tämä tapahtui matkan aikana useampaan kertaan.
Melestäni en ole ennen nähnyt tilannetta, että näytössä palaa kaksi nopeurajoitusmerkkiä yhtäaikaa ja vielä eri suuruiset.
Oikealla on ollut vain ohituskieltomerkkejä aiemmin.

Re: Uusi Focus mk4 2018
Nyt huomasin, kuinka valoteho muuttui, kun korjasivat tuon apukuskin valojen moduulin. Hyvin toimii automaattiset kaukovalot, vaikka yksisilmäisiä autoja se ei huomioi. Oli jännä katsella valojen muotoutumista, kun tuli pimeitä kiiloja edessä olevan auton päälle, sekä kääntyvien autojen päälle. Yllättävän hienosti toimii nuo adaptiiviset ajovalot. Tuli nähtyä ketunpoikasiakin tien sivussa.
Nyt viimeisen pävityksen jälkeen on webastokin lähtenyt jo toistamiseen peräkkäin päälle. Toivottavasti tulisi pakkasia, että saisi kunnolla kokeiltua.
Nyt viimeisen pävityksen jälkeen on webastokin lähtenyt jo toistamiseen peräkkäin päälle. Toivottavasti tulisi pakkasia, että saisi kunnolla kokeiltua.
Ja kaikki lähti Ford Ka:sta...
Focus St-Line wagon A8 150 2019
Fiesta 2018
Transit custom 2018
Ex: Ford Ka 99 2016-2018, Ford Transit 07 2018-2018



Ex: Ford Ka 99 2016-2018, Ford Transit 07 2018-2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Yleensä menee mulla niin ettei malta lukea kun on kiire toteuttaaxflex kirjoitti: ↑16 Tammi 2020 21:42 Lukeminen pelkästään ei riitä mutta tuolla pitäisi toeta.
Yhden kosketuksen sulkemisen nollaaminen
Käykää kaikki vaiheet läpi 30 sekunnin sisällä toiminnon aloittamisesta.
Sulje ikkuna.
Painakaa kytkintä ja pitäkää sitä painettuna niin kauan, että ikkuna on täysin avattu.Pitäkää kytkin painettuna muutaman sekunnin ajan.
Nostakaa kytkintä ja pitäkää sitä nostettuna niin kauan, että ikkuna on täysin suljettu.Pitäkää kytkin nostettuna muutaman sekunnin ajan.
Painakaa kytkintä ja pitäkää sitä painettuna niin kauan, että ikkuna on täysin avattu.Pitäkää kytkin painettuna muutaman sekunnin ajan.
Nostakaa kytkintä ja pitäkää sitä nostettuna niin kauan, että ikkuna on täysin suljettu.Pitäkää kytkin nostettuna muutaman sekunnin ajan

Nyt luin neuvot ja toteutin.Auttoihan se eikä manuaalia edes tullut avattua.
Kiitos!
Ford Focus Wagon 1.0 Ecoboost A8 Titanium -18
Re: Uusi Focus mk4 2018
Itselläni on tosiaan autossa ollut vakio-ongelma, eli akku ei lataudu täyteetn.
Hommasin ylläpitolaturin, tai mikälie onkaan nimeltään. Ihan laadukas vehje pitäisi olla.
Webasto ei ole syksyn jälkeen toiminus ja S/S ei toiminut edes kesällä.
Auto oli latauksessa viime yön.
Aamulla kun lähdin töihin niin kaikki toimi, webasto meni kaukosäätimestä päälle ja jopa S/S toimi kun moottori oli tarpeeksi lämmennyt.
Mutta sitten kun lähdin töistä, niin itselleni iski se "hätäpuhelujärjestelmän virhe". Voisiko tuolla akun lataamisella olla yhteys tuohon hätäpuhelujärjestelmän virheeseen?
En ole ihan varma, mutta luulen että nyt vain etukaiuttimet ovat käytössä. Auto vuoden vanha joten ajattelin viedä öljynvaihtoon, niin katsokoot myös latausongelman ja hätäpuheluongelman siinä samalla.
Hommasin ylläpitolaturin, tai mikälie onkaan nimeltään. Ihan laadukas vehje pitäisi olla.
Webasto ei ole syksyn jälkeen toiminus ja S/S ei toiminut edes kesällä.
Auto oli latauksessa viime yön.
Aamulla kun lähdin töihin niin kaikki toimi, webasto meni kaukosäätimestä päälle ja jopa S/S toimi kun moottori oli tarpeeksi lämmennyt.
Mutta sitten kun lähdin töistä, niin itselleni iski se "hätäpuhelujärjestelmän virhe". Voisiko tuolla akun lataamisella olla yhteys tuohon hätäpuhelujärjestelmän virheeseen?
En ole ihan varma, mutta luulen että nyt vain etukaiuttimet ovat käytössä. Auto vuoden vanha joten ajattelin viedä öljynvaihtoon, niin katsokoot myös latausongelman ja hätäpuheluongelman siinä samalla.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Vasta huhtikuussa on tulossa hätäpuhelujärjestelmään odotettu päivitys..täytyy vaan odotella ja toivoa että ois nyt lopulta toimiva ja lopullinen.Fjöördis kirjoitti: ↑17 Tammi 2020 18:41 Itselläni on tosiaan autossa ollut vakio-ongelma, eli akku ei lataudu täyteetn.
Hommasin ylläpitolaturin, tai mikälie onkaan nimeltään. Ihan laadukas vehje pitäisi olla.
Webasto ei ole syksyn jälkeen toiminus ja S/S ei toiminut edes kesällä.
Auto oli latauksessa viime yön.
Aamulla kun lähdin töihin niin kaikki toimi, webasto meni kaukosäätimestä päälle ja jopa S/S toimi kun moottori oli tarpeeksi lämmennyt.
Mutta sitten kun lähdin töistä, niin itselleni iski se "hätäpuhelujärjestelmän virhe". Voisiko tuolla akun lataamisella olla yhteys tuohon hätäpuhelujärjestelmän virheeseen?
En ole ihan varma, mutta luulen että nyt vain etukaiuttimet ovat käytössä. Auto vuoden vanha joten ajattelin viedä öljynvaihtoon, niin katsokoot myös latausongelman ja hätäpuheluongelman siinä samalla.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ensin joulukuu vaihtui tammikuuksi ja nyt sitten jo huhtikuuksi?
No, se mikälie-versio joka minulle joulun alla asennettiin on toiminut nyt kuukauden ihan mallikkaasti.
Akkuahan se purkaa tosin seistessä entiseen malliin mutta säännöllinen ylläpitolataus pitää akun täynnä.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Pidän melkein suurena vitsinä että Ford markkinoi nykyään jopa hybrid autoja. Yrittäisi nyt saada nää peruskinnerit ensin toimiin tuolla normaalilla akulla ja sitten vasta kohti uusia haasteita.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Aika on näissä softajutuissa monesti sellainen että toive ja toteutus ei satu samaan kuunkiertoon.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑17 Tammi 2020 20:10 Ensin joulukuu vaihtui tammikuuksi ja nyt sitten jo huhtikuuksi?
No, se mikälie-versio joka minulle joulun alla asennettiin on toiminut nyt kuukauden ihan mallikkaasti.
Akkuahan se purkaa tosin seistessä entiseen malliin mutta säännöllinen ylläpitolataus pitää akun täynnä.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Eniten riepoo se, että ford ei julkaise mitään tietoa noista päivityksistä ja odotusajoista.
Se sentään on asiakaspalvelussa sanottu suoraan, että softassa on ongelma ja päivitys on tulossa, "lähiaikoina".
Se "lähiaikoina" vaan tuntuu karkaavan aina vain tuonnemmaksi.
Tuo, että päivitys siirtyykin yhtäkkiä neljän kuukauden päähän kun se piti julkaista jo viimekuussa, on taas ihan suoraa vi...lua asiakkaille.
Kohta ne sanoo, ettei me mitään päivitetä kun olette pärjänneet tähänkin asti ylläpitolatureidenne kanssa.

Se sentään on asiakaspalvelussa sanottu suoraan, että softassa on ongelma ja päivitys on tulossa, "lähiaikoina".
Se "lähiaikoina" vaan tuntuu karkaavan aina vain tuonnemmaksi.
Tuo, että päivitys siirtyykin yhtäkkiä neljän kuukauden päähän kun se piti julkaista jo viimekuussa, on taas ihan suoraa vi...lua asiakkaille.
Kohta ne sanoo, ettei me mitään päivitetä kun olette pärjänneet tähänkin asti ylläpitolatureidenne kanssa.


Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Jauhetaan sen verran vielä takuusta, että itse sain myyntipäälliköltä viestin koskien takuu-asioita. Ford täysitakuu on 2-vuotta + 3-vuoden Protect jatkotakuu erillisin ehdoin eli 5-vuotta. "Kusetuta" sanoisin minä, kun vielä myyntitilanteissakin puhutaan täystakuusta sinisilmin.
Aika markkinointia Fordilta, kun jokapuolella mainostetaan kuitenkin 5v/100tkm, ilman manintaa rajoituksista. Alkaisi olemaan kuluttasuojalakiasia virheellisestä markkinoinnista. Ei se ongelma tosin ole, kun tuskin auto vuotta/kahta itsellä vanhenee, mutta sille joka autoa ajattelee pitävän kauan voi asia olla hyvinkin merkitsevä.
Aika markkinointia Fordilta, kun jokapuolella mainostetaan kuitenkin 5v/100tkm, ilman manintaa rajoituksista. Alkaisi olemaan kuluttasuojalakiasia virheellisestä markkinoinnista. Ei se ongelma tosin ole, kun tuskin auto vuotta/kahta itsellä vanhenee, mutta sille joka autoa ajattelee pitävän kauan voi asia olla hyvinkin merkitsevä.
Viimeksi muokannut Ishvan, 18 Tammi 2020 08:29. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Re: Uusi Focus mk4 2018
...tupla
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tulihan se sieltä kun vähän potkii. Täyttä linssiin viilaamista ollu markkinointiosastolta useamman vuoden..Ishvan kirjoitti: ↑18 Tammi 2020 08:25 Jauhetaan sen verran vielä takuusta, että itse sain myyntipäälliköltä viestin koskien takuu-asioita. Ford täysitakuu on 2-vuotta + 3-vuoden Protect jatkotakuu erillisin ehdoin eli 5-vuotta. "Kusetuta" sanoisin minä, kun vielä myyntitilanteissakin puhutaan täystakuusta sinisilmin.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Melkoista rajojen venyttelyä kyllä. Tuossa takuun muodostumisessahan ei olisi mitään ongelmaa jos asiakas ostopäätöstä tehdessään tietäisi faktan.
Kuten edellä kerroin, minä tämän tiesin kun täältä luentun perusteella osasin kysyä. Ei myyjä sitä mitenkään yrittänyt muuksi muuttaa mutta toisaalta ei oma-alotteisesti mainostanutkaan.
Mutta jos asiakas uskoo mainoksiin 5v takuusta ja totuus valkenee vasta allekirjoituksen jälkeen niin kusetetuksihan sitä tuntee tulleensa.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Itsellä on tullut kaksi rinnakkaista liikennenopeusmerkkiä varmaan puolenkymmentä kertaa auton historian aikana. Toisinaan on tullut myös omituinen ohituskieltomerkki jossa värit musta valkoiset.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑17 Tammi 2020 16:45 Onkohan ollut aiemmin juttua? Itselle ainakin uusi ilmiö:
Melestäni en ole ennen nähnyt tilannetta, että näytössä palaa kaksi nopeurajoitusmerkkiä yhtäaikaa ja vielä eri suuruiset.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ostin Focus 1.5 D ST-Line mallia2018 ajettu 20000 km syyskuussa 2019. Auto ei liikkeessä lähtenyt käyntiin kun boostin kanssa
ja sitä sitten tarvittiinkin usein että lähtisi käyntiin lainkaan. Asensin älylaturin mutta sekään ei loppupeleissä
riittänyt. Nyt auto oli takuuhuollossa jossa todettiin akun olevan loppu ja sain siihen uuden akun. Päivityksiäkin
tehtiin ja muunmuassa tämä 19B37 sähköisen jarrutehostimen päivityksen. Sepä sitten ei onnistunutkaan ja asiaa
selvitettiin maahantuojan kannssa. Tulivat siihen tulokseen että ABSin sähköohjaus ja itse pumppu pitää uusia, joku
2500€ mötikkä. Nyt sitten ajellaan Hertzin vuokra-autolla maahatuojan laskuun eikä ole tietoa koska saadaan kuntoon.
Ensimmäisellä päivitysyrityksellä oli ilmeisesti jotain vikaa ja toisen yrityksen jälkeen auto ei lähtenyt enään käyntiin
Ylläolevaan lisäys siihen että auto herjasi tästä hätäpuheluviasta aikansa mutta lopetti ennen huoltoon menoa.
Huollossa sanottiin että tuo korjaatuu jos puhelin on kytkettynä autoon, ottaa päivityksen puhelimen kautta.
ja sitä sitten tarvittiinkin usein että lähtisi käyntiin lainkaan. Asensin älylaturin mutta sekään ei loppupeleissä
riittänyt. Nyt auto oli takuuhuollossa jossa todettiin akun olevan loppu ja sain siihen uuden akun. Päivityksiäkin
tehtiin ja muunmuassa tämä 19B37 sähköisen jarrutehostimen päivityksen. Sepä sitten ei onnistunutkaan ja asiaa
selvitettiin maahantuojan kannssa. Tulivat siihen tulokseen että ABSin sähköohjaus ja itse pumppu pitää uusia, joku
2500€ mötikkä. Nyt sitten ajellaan Hertzin vuokra-autolla maahatuojan laskuun eikä ole tietoa koska saadaan kuntoon.
Ensimmäisellä päivitysyrityksellä oli ilmeisesti jotain vikaa ja toisen yrityksen jälkeen auto ei lähtenyt enään käyntiin

Ylläolevaan lisäys siihen että auto herjasi tästä hätäpuheluviasta aikansa mutta lopetti ennen huoltoon menoa.
Huollossa sanottiin että tuo korjaatuu jos puhelin on kytkettynä autoon, ottaa päivityksen puhelimen kautta.
Viimeksi muokannut KajO, 19 Tammi 2020 17:20. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue 120hv A8 ST-Line 5ov 2018.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Eikö se musta valkonen ole merkki kieltoalueen päättymisestä? Mullakin tulee työmatkalla kun kaks kaistanen alkaa.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Focus mk4 2018
Johtunee siitä että sekä maahantuoja että jälleenmyyjät tietävät vähemmän asiasta kuin seuraamalla tätä ja ulkomaisia forumeita.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑18 Tammi 2020 08:23 Eniten riepoo se, että ford ei julkaise mitään tietoa noista päivityksistä ja odotusajoista.



Ei pelkästään Ford mutta jotenkin tuntuu että koko alalta puuttuu omatoiminen kiinnostus tuotteiden kehittämiseen ja oman ammattiylpeyden esiin tuomiseen. Ainoa mikä motivoi on uudet tilaussopimukset, ei jälkimarkkinointi tai asiakastyytyväisyys.
Ajossa Focus Active 2019 & Fiesta Titanium 2020
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Yleisellä tasolla varmaan aikalailla näin mutta ei tässä kyseisessä tapauksessa.
Maahantuoja ja jälleenmyyjän huolto ovat varsin tietoisia viasta eivätkä ole missään vaiheessa kiistäneet sen olemassaoloa.
Molemmat tahot ovat lupailleet korjaavaa päivitystä ihan lähiaikoina. Se lähiaikoina vaan lykkääntyy kokoajan-
Toisaalla softan ja tekniikan kanssa tekemisissä olevat tietävät käsitteen "known issues" joita julkaistaan ihan maksaville asiakkaille asti.
Automaailmassa tämä on on jotenkin salamyhkäistä ja epämääräistä.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ajelin tuossa kolmena päivänä Mk3.5 1.0 100hp ecoboosti Focuksella ja vähän petyin kulutuslukemiin. Omalla 1.5 Focuksella samoilla ajoilla menee samoihin ja vähän alle lukemiin tuollasessa sekapyorityksessä. Omalla keskinopeus vaihtelee siinä 30-40km/h haarukassa ja tuolla 1.0:lla oli tämän muutaman päivän ajelun keskinopeus 45km/h. En edes polkenut sen kummemmin tarkotuksella tuota pikku konetta, mutta selkeesti syvemmälle joutuu kaasua painamaan isolle tielle tullessa yms. paikoissa. En tiedä onko 125hp versio taloudellisempi. Mk3.5 selkeesti yleismelua enemmän ja edellä menevän auton rapinat ja äänet, sekä sivuilta tulee enemmän. Mk4:ssä kiinnittää herkemmin huomioon rengasmeluun kun muuta isompaa melun lähdettä ei ole. Mk4 ohjaus tarkempi ja sitä kautta tulee se sormilla ajettavuus kun taas Mk3.5 saa pitää reilusti kiinni ratista ja ei ihan pieniin liikkeisiin ei ota vastetta. Mk4 St-line alusta on kyllä paljon kovempi, tietysti tuo Mk3.5 on jo 30tkm ajettu. Mk3.5 uusilla Nokian hkpl8 205/55/16 renkailla ja oma 205/60/16 hkpl9 ja johtopäätöksenä on että Focus vaatii jämäkämmän talvirenkaan kun ajellaan paljaalla asfaltilla--> 215/55/16 olis ollu se kompromissi tuohon omaankin. 

Re: Uusi Focus mk4 2018
Jämäkkyyttä ja ajettavuutta saa kummasti talvirenkaaseen lisää kun vaihtaa 16" akuankka renkaan tuumaa tai mielellään kahta isompaan. Aika lullahan tuollainen 16" ajettavuudeltaan varsinkin jos on kitka, tosin ei se nastakaan kummoisen jäykkä ole rungoltaan.@rsk@ kirjoitti: ↑18 Tammi 2020 18:06 Ajelin tuossa kolmena päivänä Mk3.5 1.0 100hp ecoboosti Focuksella ja vähän petyin kulutuslukemiin. Omalla 1.5 Focuksella samoilla ajoilla menee samoihin ja vähän alle lukemiin tuollasessa sekapyorityksessä. Omalla keskinopeus vaihtelee siinä 30-40km/h haarukassa ja tuolla 1.0:lla oli tämän muutaman päivän ajelun keskinopeus 45km/h. En edes polkenut sen kummemmin tarkotuksella tuota pikku konetta, mutta selkeesti syvemmälle joutuu kaasua painamaan isolle tielle tullessa yms. paikoissa. En tiedä onko 125hp versio taloudellisempi. Mk3.5 selkeesti yleismelua enemmän ja edellä menevän auton rapinat ja äänet, sekä sivuilta tulee enemmän. Mk4:ssä kiinnittää herkemmin huomioon rengasmeluun kun muuta isompaa melun lähdettä ei ole. Mk4 ohjaus tarkempi ja sitä kautta tulee se sormilla ajettavuus kun taas Mk3.5 saa pitää reilusti kiinni ratista ja ei ihan pieniin liikkeisiin ei ota vastetta. Mk4 St-line alusta on kyllä paljon kovempi, tietysti tuo Mk3.5 on jo 30tkm ajettu. Mk3.5 uusilla Nokian hkpl8 205/55/16 renkailla ja oma 205/60/16 hkpl9 ja johtopäätöksenä on että Focus vaatii jämäkämmän talvirenkaan kun ajellaan paljaalla asfaltilla--> 215/55/16 olis ollu se kompromissi tuohon omaankin.![]()
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tätä juuri tarkoitin kommentillani. Automaailmassa tietoa ei ole julkistettu ehkä edes sisäisesti tai niillä ei ole kiinnostusta hakea sitä keskuskeittiöltä asiakkaiden iloksi.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑18 Tammi 2020 17:55 Toisaalla softan ja tekniikan kanssa tekemisissä olevat tietävät käsitteen "known issues" joita julkaistaan ihan maksaville asiakkaille asti.
Automaailmassa tämä on on jotenkin salamyhkäistä ja epämääräistä.
Ajossa Focus Active 2019 & Fiesta Titanium 2020
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
Re: Uusi Focus mk4 2018
Auton toinen avain oli päivää vaille 2 viikkoa hukassa. Avain löytyi pihalta. Miltei 2 viikkoa sateessa. Silti toimii niinkuin pitää. Webaston kaukkari myös. Kai ne sitten jotain kestää
Huomenna tulee kuukaus täyteen ajoa tän uuden kanssa. Rapiat 1300km. Pari pidempää reissua, mutta pääsääntöisesti pelkkää lyhkästä työmatkaa. Weba ja s/s toimii.

Huomenna tulee kuukaus täyteen ajoa tän uuden kanssa. Rapiat 1300km. Pari pidempää reissua, mutta pääsääntöisesti pelkkää lyhkästä työmatkaa. Weba ja s/s toimii.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ensimmäisen Fordin osalta takuu-asia KRIL:n esittelyssä eli päätöksen teossa maaliskuun lopulla. Yksi kohta on tosiaan se että auto myytiin 5 vuoden takuulla vaikka sellaista ei ole. Toisen Fordin osalta päätös varmaan tulee myös ennen kesää.
Kuluttaja-asiamiehelle olen tehnyt ilmoituksen virheellisestä markkinoinnista mutta heikosti tuntuu vaikuttavan. Ei niillä ole munaa puuttua asiaan.
Positiivista kuitenkin että moni muukin on huomannut että Ford kusettaa markkinoinnissaan, sen vuoksi ainakin jokunen Ford on jäänyt ja varmasti jää myös jatkossa myymättä.