Tuli mahdollisuus ajaa noin 6km Nissan leafilla.
Pakkasta -5, lumikeli. Yllättävän positiivinen kokemus, oikeissa olosuhteissa siirtymiseen paikasta a paikkaan b ihan ok.
Lähtötilanne, toimintamatka 200 km. Lasien sulatus käyttämällä, toimintamatkaennuste ajon (ehkä 6km) jälkeen 170 km. Paluumatkalla tein pari kiihdytystä (-10km).
Lämpeni hyvin, ajo helppoa, penkki ei sovi minulle. Ohjaus sen verran tunnoton ja autolla painoa; tällä en haluaisi joutua luistoon liukkaalla. Sisätilat mazda cx-3 kokoa.
Jos hinta olisi 25ke niin ok.
Kuivalle asfaltille, suurkaupunkeihin kuten esimerkiksi Teheran (jossa järkyttävä pakokaasu), tämä olisi oikea auto.
Nissan leaf, lyhyt ajelu
Re: Nissan leaf, lyhyt ajelu
Lieneekö renkaat sikakalliita painavaan autoon?
Re: Nissan leaf, lyhyt ajelu
Ajelin Leafilla (silloisella mallilla) vuosia sitten n. 10 km:n lenkin. Minullekin jäi mieleen Leafin tunnoton ohjaus. Opel Amperassa ohjaustuntuma oli hieman parempi. Focus Electric olikin sitten jo ihan omassa luokassaan; sillä oli mukava räpätä mutkatiellä ja 140 heppaa sähkömoottorin väännöllä vei Focusta aika väkevästi.
Sanoisin, että paras moottori mitä on Fordilla koskaan ollut.

- ReiluReiska
- Viestit: 530
- Liittynyt: 15 Huhti 2010 08:35
- Paikkakunta: HelsingStad :)
- Viesti:
Re: Nissan leaf, lyhyt ajelu
Olen kuullut juttua että jos leaf (tai muu täyssähköauto) on firman käytössä ja sillä työntekijät ajavat surutta kiihdytellen niin nastat talvirenkaissa lähtee hiljakseen irti. Niin paljon on vääntöä jo heti liikkeelle lähdössä siis ettei nastat sitä tahdo kestää. Joko ajettava nätisti liikkeelle lähdettäessä tai ostettava kitkarenkaat.
Re: Nissan leaf, lyhyt ajelu
Varmasti kuivalla asfaltilla, niinkuin kaikilla muillakin autoilla. Omassa tapauksessa täysi lumikeli ja kiihdytykset sellaisia että renkailla ei mitään vaaraa. Halusin kokeilla kiihtyvyyttä ja sitä miten vaikuttaa rangeen. Ja mittarin mukaan vaikutti - paljon.