... itse usein huvittuneena ihmettelen aina tätä öljynvaihto / autonhuolto hintojen ihmettelyä. Ei pitäisi olla ongelma maksaa vuodessa joku satanen huollosta jos pihaan on varaa hankkia uusi auto. Tai sitten on muut vekselit vedetty turhan kireälle

... itse usein huvittuneena ihmettelen aina tätä öljynvaihto / autonhuolto hintojen ihmettelyä. Ei pitäisi olla ongelma maksaa vuodessa joku satanen huollosta jos pihaan on varaa hankkia uusi auto. Tai sitten on muut vekselit vedetty turhan kireälle
Kiitos vastauksista.. tai kommenteista. Kyse ei ollut huollosta, joka tulee kyllä eteen aikanaan vaan ylimääräisestä öljynvaihdosta. Enkä osta kaupastakaan kalleinta maitoa, vaikka siihen on varaa. Sitä kutsutaan piheydeksi/vertailuksi.
En varsinaisesti tarkoittanut kommenttiani kenellekään suoraan, vaikka lainauksen teinkin. Jos tuntuu, että täytyy vaihtaa öljyt niin eikö se 150-200e ole pikkuraha omalle mielenrauhalleen. Onko se silloin turhaa ?. Itse en ole koskaan tehnyt uusiin autoihin ylimääräistä öljynvaihtoa, kuitenkin menee öljyt vaihtoon ekan vuoden aikana. Samoin en usko koneen "sisäänajoihin" sen enempää.
Mää taisin tästä mainita jo muutama viikko sitten kun siitä joku väänti täällä ettei ole mahdollista..
Et sinä itsekään tiennyt että se säädetään auton puolelta.
Okei! Jäänyt myös minulta huomaamatta.
Ei se välitarkastus ole ainakaan etiksen mukaan vapaaehtoinen vaan kuuluu huolto-ohjelmaan.
Yksikään liike, jossa olen takuukorjauksia tehnyt, ei ole minulle yrittänyt myydä tuota välitarkistusta enkä edes tietäisi koko asiasta, jos en lukisi täältä. ETIStähän ei ole tarkoitettu asiakkaiden käyttöön, joten toimin myyjän ja huoltokirjan mukaan (sekä ford passin). Näyttää siis vahvasti, että huoltoväli on sen mitä aiemmin on sanottu.
Ei helv... ne on menneet tosiaan lisäämään sinne Etikseen vuositarkistuksen niihin mallehin joissa ei ole 15tkm huoltoväli. Mistä tämän voisi edes tietää jos ei ole kuullut asiasta täältä palstalta tai tunne Etis-järjestelmää.minan kirjoitti: ↑12 Tammi 2020 00:17 Yksikään liike, jossa olen takuukorjauksia tehnyt, ei ole minulle yrittänyt myydä tuota välitarkistusta enkä edes tietäisi koko asiasta, jos en lukisi täältä. ETIStähän ei ole tarkoitettu asiakkaiden käyttöön, joten toimin myyjän ja huoltokirjan mukaan (sekä ford passin). Näyttää siis vahvasti, että huoltoväli on sen mitä aiemmin on sanottu.
On tuo viiden vuoden takuu rakennettu jonkinlasen vakuutuksen varaan, joten pitää se jollain tavalla rahoittaa. Asiakas on aina tavalla tai toisella maksumies. Jos välitatkastuksesta maksaa sata asiakasta ja vaikkpa vain viisi prosenttia saa jotain takuuseen liittyviä osia/korjauksia, niin hyvinhän tuo vielä "sauhunsa" vetää.Frnz kirjoitti: ↑12 Tammi 2020 09:13 Ei helv... ne on menneet tosiaan lisäämään sinne Etikseen vuositarkistuksen niihin mallehin joissa ei ole 15tkm huoltoväli. Mistä tämän voisi edes tietää jos ei ole kuullut asiasta täältä palstalta tai tunne Etis-järjestelmää.
Autoa tosiaan myytiin 2v/30ktm argumentilla ja tämä ei todellakaan miellytä. Etisin mukaan kuitenkin kaikki työkohdat ovat tarkistuksia eikä edes öljyjä vaihdeta (puhun siis 1.0 ecoboostista). Kuulostaa todella turhalta vierailulta huollossa, mutta mahtaako tämän väliin jättäminen tuottaa päänvaivaa 5v takuun suhteen...
Tai sitten käyttäjät vain veivaa ja spekuloi asialla? Myyjä sekä appis sanoo yksiselitteisesti että 2 vuotta / 30tkm.
Ford on hoitanut tämän asian melko epäselvästi. Myyjän sanaan ei tunnetusti kannata luottaa ja hän unohtaa kaiken tilaussopimuksen allekirjoituksen jälkeen, mutta tuo se mitä appi kertoo on jo toinen asia. Katsoin juuri ja meillä näyttää 2v/30tkm sen kautta. Erikoista vaan että ETIS kertoo jotain muuta, on ehkä parempi olla katsomatta sinne. Täytyy ottaa apista kuvaruutukaappaus mitä käyttää apuna jos tulee tarve.
Nimenomaan ajotietokoneesta olen koko ajan puhunu jos nyt on jääny epäselväksi.
Mielenkiintoista. Omassani oli defaulttina 5min. Edellissä ei ollut edes mahdollisuutta muuttaa kys. aikaa.
Itse ajelin lapin lumisilla teillä tässä pari viikkoa ja samoja havaintoja tein. Eli jos tie ja ympäristö on lumen peitossa niin automaattisten pitkien kanssa oli huomattavasti enemmän toimimattomuutta kuin täällä sysimustilla etelän teillä. Minulla noita kameran herjoja ei tullut koko aikana kuin alle kymmenen mutta pitkille ei tahtonut vaihtaa oikein millään. Pihasta lähdettäessä saattoi heittää pitkät päälle mutta parin sadan metrin jälkeen tiputti lyhkäsille ja ei sitten enää takaisin pitkille vaikka aihetta olisi ollut.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑06 Tammi 2020 20:16 Viime yönä 400km lumisella tiellä pakkaskelissä.
Tuulilasi täysin puhdas.
Tuon neljän tunnin aikana noin 400 kertaa herja: "Etukameran näkyvyys huono...."
Automaattiset pitkät ja liikennemerkkien tunnistus ei tietenkään silloin toimi.
Ajattelin, että nyt se kamera sitten hajosi.
Mutta sitten kun tien pinta muuttui kokonaan lumisesta sellaiseksi, että ajourat olivat lumesta puhtaat niin herjat loppuivat.
Eli jos koko kameran näkökenttä on pelkkää lumista maisemaa niin kamera kuvittelee lasin olevan likainen.
Onko muille tuttua?